Onko baarissa istuminen ja huvipuistoissa pyöriminen todella sen arvoista että joku saattaa takiasi kuolla?
Ihan oikeasti miten loputon voi ihmisen itsekkyys olla? Se että sä haluat kitata kaljaa tai vielä lapset reissuun on tärkeämpää kuin se että saatat saada tartunnan ja joko kuolla itse tai pahemmassa tapauksessa tapatat jonkun muun?
Tämä olisi ollut loistava aika meidän kaikkien pysähtyä ja keskittyä siihen mikä oikeasti on elämässä tärkeää mutta eheeei vaan valitetaan miten on tylsää ja mälsää ja hermot riekaleina kun joutuu olemaan oman perheen kanssa kotona. Onko ihmisillä niin paha olla että pakko pysyä liikkeessä ja kokoajan olla jotain järjestettyä viihdykettä tai muuten hajoaa pää?
Kommentit (124)
Huh. Olen entistä tyytyväisempi introverttiuteeni. Onpahan oppinut ajattelemaan muutakin kuin omia sosiaalisia tarpeitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En malta odottaa että pääsen terassille. Nuoret menköön huvipuistoihin jos tykkäävät. Pysy sä ap poissa kaikesta niin ehkä selviät 😂
No ei kyllä kauheasti naurata kahden riskiryhmään kuuluvan äitinä se että jollekkin kaljan kittaus on tärkeämpää kuin edes ajatella sitä että mun lapset voi kuolla sen seurauksena.
Minua naurattaa, miten sinä olet huolissasi muiden kaljottelusta ja Linnanmäestä ja näiden vaikutuksesta lapsiisi. Mitä yhteyttä noilla edes on keskenään? Sinähän et varmaan Lintsille mene, eivätkä lapsesi käy kaljallakaan, ehkä.
Täysin psykoottistasoisia irrationaalisia tapahtumaketjuja luot päässäsi.
Nämä kommentit ovat juuri se malliesimerkki siitä, miksi tilanne on rajoitusten lieventämisen jälkeen huolestuttava. Valtaosa ihmisistä ei tunnu yhtään ymmärtävän, miten virukset ja niiden aiheuttamat epidemiat leviävät. Ei sen lapsen tai vanhuksen tarvitse olla siellä lintsillä tai terassilla niitä sinun pöpöjäsi keräämässä. Se riittää, että sinä saat sen tartunnan lintsiltä samaan laitteeseen jonottajalta, minkä jälkeen parin päivän päästä ennen oireiden alkua tartutat sen lempiterassisi naapuripöydän kaljoittelijan ja paikan tarjoilijan, joka tartuttaa kotona vaimonsa, joka työssään koulussa tartuttaa sen huolissaan olevan ihmisen lapsen ja lisäksi koulun keittäjän, joka ennen oireiden alkua vierailee 80-vuotiaan äitinsä luona ja tartuttaa tämän sekä pari hoitajaa siinä sivussa. Kaikki sen takia, että sinun nyt vaan oli pakko päästä kaljalle ja lasten lintsille niin kuin aina ennenkin.
Se ravintolan omistaja voi myös tehdä konkurssin ja ajautua mielenterveyden ongelmiin sen vuoksi ja ajaa lapset ja vaimo kyydissä tahalleen päin vastakkaista kaistaa, jossa vastassa on se linja-auto ja se 80 -v mummo hoitajansa kanssa kuolee siinä samalla tavalla. On äärimmäisen kaukaa haettua ja asiatonta syyttää jonkun mahdollisen tapahtumaketjun osallista yhtään mistään. Vain täysin psykoottinen hullu syyttää viatonta lasta jonkun 80v mummon kuolemasta vain sillä perusteella, että se lapsi kävi Linnanmäellä vuoristoradassa.
Vierailija kirjoitti:
Ap varmaan sitten maksaa mielellään niiden kaikkien baarien, ravintoloiden, huvipuistojen ym. yrittäjien ja työntekijöiden tuet etteivät mene konkkaan tai että saavat laskut ruoat ym. maksettua jos kaikki paikat pitäisi olla aapeen mielestä kiinni universumin sammumiseen asti?
Yrittäjänä minä ymmärrän ainakin rajoituksia. Eivät ne miellyttäviä ole, mutta pitää ajatella järkevästi. Kaikista haitallisinta yrityksille ja talouselämälle on liian äkillinen rajoitusten purkaminen.
Vierailija kirjoitti:
Ap varmaan sitten maksaa mielellään niiden kaikkien baarien, ravintoloiden, huvipuistojen ym. yrittäjien ja työntekijöiden tuet etteivät mene konkkaan tai että saavat laskut ruoat ym. maksettua jos kaikki paikat pitäisi olla aapeen mielestä kiinni universumin sammumiseen asti?
Sanon vielä, että yrittäjänä en hyväksy meidän käyttämistämme tekosyynä ja keppihevosena muiden haukkumiseen jne. Ketä muka palvelee huluksi tai hysteerikoksi haukkuminen?
Kyseessä on todella iso työllistävä sektori eikä pelkkää "kaljan kittaamisesta".
Olut ja ruoka ovat elintarvikkeita siinä missä muutkin tuotteet, ja ravintolat, pubit, baarit ym omalta osaltaan pyörittää taloutta,
eikä sitä kittaa tuoppi kaupalla kuin harvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten minä voisin ketään tartuttaa kun itse olen ja olen ollut terve koko ajan? Mulla pitäisi olla se virus, jotta sen johonkuhun tartuttaisin.
Vähän keulii nyt palstahullulla taas.
Oireeton ihminen voi olla silti sairas. Liian vaikea konsepti tajuta?
ohis
Mutta luultavasti oireeton ihminen ei ole sairas.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin on sen arvoista!
Näin on.
Vierailija kirjoitti:
Huh. Olen entistä tyytyväisempi introverttiuteeni. Onpahan oppinut ajattelemaan muutakin kuin omia sosiaalisia tarpeitaan.
Ei, sinä ajattelet ihan samalla tavalla omia tarpeitasi kuin me muutkin, mutta koska ne sinun tarpeesi sattuvat olemaan tähän eristäytymisen aikaan sopivia ja pääset siksi muita helpommalla, koet olevasi parempi ja sopeutuvampi ihminen ja muita kykeneväisempi ”ajattelemaan muita ihmisiä”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten minä voisin ketään tartuttaa kun itse olen ja olen ollut terve koko ajan? Mulla pitäisi olla se virus, jotta sen johonkuhun tartuttaisin.
Vähän keulii nyt palstahullulla taas.
Siis nythän on ollut jo 2-3 kuukautta tiedossa, että myös terveet voivat levittää virusta. Eli sulla voi jo olla se, mutta et tiedä, koska kaikkia ei testata.
Ihme olisi, jos kantaisin virusta, kun olen kotona istunut maaliskuun 16. päivästä lähtien. Olisinko kenties sähköpostin kautta saanut tartunnan?
Ainoat kontaktit sähköisesti ja harvoin ruokaostokset pienessä lähikaupassa aamuseitsemältä. Eivät ole aapeen lapsetkaan vielä siihen aikaan kaljaa pöllimässä.
Hulluutta, sanon minä, ja sinähän et itse edes tajua tilaasi.
Kyllä se mahdollista on, sillä itse toimin samoin ja sain silti koronan.
Tuollaiset kaljanpöllimisfantasiat kuuloaravat sekä ilkeiltä että hysteerisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän hallitus on tuhonnut monen yrittäjän elämän näillä rajoitustoimilla.
Ketään muitahan tässä tilanteessa ei pidä ajatella kuin yrittäjiä. Kyllähän tämä tilanne koskettaa montaa muutakin.
Tämä virus tarttuu aerosolina ilmassa hengitettäessä ja puhuessa, käsien pesu ei riitä! Itse aion vältellä turhia ihmisjoukkoja ja käyntejä, koska en halua vakavia, pysyviä oireita, joita sairaus jättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En malta odottaa että pääsen terassille. Nuoret menköön huvipuistoihin jos tykkäävät. Pysy sä ap poissa kaikesta niin ehkä selviät 😂
No ei kyllä kauheasti naurata kahden riskiryhmään kuuluvan äitinä se että jollekkin kaljan kittaus on tärkeämpää kuin edes ajatella sitä että mun lapset voi kuolla sen seurauksena.
Minua naurattaa, miten sinä olet huolissasi muiden kaljottelusta ja Linnanmäestä ja näiden vaikutuksesta lapsiisi. Mitä yhteyttä noilla edes on keskenään? Sinähän et varmaan Lintsille mene, eivätkä lapsesi käy kaljallakaan, ehkä.
Täysin psykoottistasoisia irrationaalisia tapahtumaketjuja luot päässäsi.
Nämä kommentit ovat juuri se malliesimerkki siitä, miksi tilanne on rajoitusten lieventämisen jälkeen huolestuttava. Valtaosa ihmisistä ei tunnu yhtään ymmärtävän, miten virukset ja niiden aiheuttamat epidemiat leviävät. Ei sen lapsen tai vanhuksen tarvitse olla siellä lintsillä tai terassilla niitä sinun pöpöjäsi keräämässä. Se riittää, että sinä saat sen tartunnan lintsiltä samaan laitteeseen jonottajalta, minkä jälkeen parin päivän päästä ennen oireiden alkua tartutat sen lempiterassisi naapuripöydän kaljoittelijan ja paikan tarjoilijan, joka tartuttaa kotona vaimonsa, joka työssään koulussa tartuttaa sen huolissaan olevan ihmisen lapsen ja lisäksi koulun keittäjän, joka ennen oireiden alkua vierailee 80-vuotiaan äitinsä luona ja tartuttaa tämän sekä pari hoitajaa siinä sivussa. Kaikki sen takia, että sinun nyt vaan oli pakko päästä kaljalle ja lasten lintsille niin kuin aina ennenkin.
Stoppi tuohon ennen 80-vuotiaan äidin luona vierailua. Vahnusten luona ei yhäkään vierailla. Vanhukset ja muut riskiryhmäläiset pysyy kotona.
Aika jännä juttu, että kiinalaisia ei saa viruksesta syyttää, mutta Linnanmäelle menevää lasta saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesä ja kesäloma on kaikkein paras aika sairastaa tauti. Tauti kiertää jokatapauksessa kaikki. Osa kuolee, osa selviää. Se täytyy nyt vain hyväksyä.
Toivottavasti sinä ja läheisesi sairastutte ja menehdytte ensin.
Tule sinä sitten perässä. Ei se poista sitä tosiasiaa mistä kirjoitin.
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä juttu, että kiinalaisia ei saa viruksesta syyttää, mutta Linnanmäelle menevää lasta saa.
Entä Lintsille menevää kiinalaista lasta?
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että liikkeellä on virus ja jengi syyttää tahallisesta tappamisesta toisia ihmisiä. Ymmärtäkää nyt, että kukaan ihminen ei ole vastuussa viruksen tekemisistä.
Siinä mielessä en nyt ap ymmärrä tätä aloitustasi että eihän sinun tai kenenkään muunkaan joka ei halua ole mitenkään pakko mennä noihin paikkoihin. Ole hyvä vaan ja jatka sitä pelkkää kotona oleilua jos niin haluat. Ne kaikki jotka menevät tietävät kyllä riskit ja että voivat tartuttaa toisensa. Samoin sitten heidän ystävät ja sukulaiset voivat halutessaan itse päättä etteivät tapaa kesällä jos pelottaa että vaikka baarissa käynyt voi tartuttaa.
Kyllä juoppo aina juomiselleen perustelut löytää.
Kertokaa kuka maksaa 100 000 ravintola-alan ihmisille elämisen jos ravintoloita ja hotelleja ei saisi avata?