Millainen nainen jää yksin?
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi saada sinkkuuden ja parisuhteen parhaita puolia samassa paketissa.
Jostain täytyy tinkiä. Jos ei halua tinkiä, on oltava yksin. Yksinkertaista.
Nyt ei mennyt kehäpäätelmä ihan putkeen XD
Kyllä meni.
Miksi sitten kirjoitit itse, kuten asia on, että molemmat ovat tingittyjä versioita. Molemmissa hyvät ja huonot puolensa. Sitten vedit asiat ihan nurinpäin lopussa ja sanoit, että yksin ei tarvitsekaan tinkiä mistään.
Yksin on yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meni.
Miksi sitten kirjoitit itse, kuten asia on, että molemmat ovat tingittyjä versioita. Molemmissa hyvät ja huonot puolensa. Sitten vedit asiat ihan nurinpäin lopussa ja sanoit, että yksin ei tarvitsekaan tinkiä mistään.
Yksin on yksin.
Kyllä viiisastelijakin tuon ymmärtää, kun hieman miettii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meni.
Yksin on yksin.
Eli yksinolo on 100 % hyvä? Vai jääkö siinä nyt sitten kuitenkin vaille parisuhteen hyvin puolia? Ihan sama kääntäen. Joku empii eroa, koska menettää jotkut hyvät puolet parisuhteesta eikä ole ihan varma, kattaako sinkkuuden hyvät puolet ne tai ovatko huonot puolet pahemmat kuin parisuhteen huonot puolet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meni.
Yksin on yksin.
Eli yksinolo on 100 % hyvä? Vai jääkö siinä nyt sitten kuitenkin vaille parisuhteen hyvin puolia? Ihan sama kääntäen. Joku empii eroa, koska menettää jotkut hyvät puolet parisuhteesta eikä ole ihan varma, kattaako sinkkuuden hyvät puolet ne tai ovatko huonot puolet pahemmat kuin parisuhteen huonot puolet.
Vähän kahden vaiheilla ottaisinko riskin ja kokeilisin länsinaapuria. Joku takuu pitää olla etten astu miinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meni.
Yksin on yksin.
Nollasumma peliä, jossa jompi kumpi antaa toleranssia, oujee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika samat piirteet kuin miehissä, eli mt-ongelmat, huonot sosiaaliset taidot, rumuus, itsekkyys yms. Sinkkunaiset periaatteessa voivat vedota, että he voisivat saada jonkun miehen, mutta ns hyviin miehiin suurimmalla osalla ei ole mahdollisuutta (koska he valitsevat ne empaattiset, tasapainoiset, fiksut, ja kauniit naiset).
Sinkkukaverini ovat hyvännäköisiä, mukavia ja fiksuja naisia sekä hyvätuloisia. Vientiä olisi, mutta ei heitä kiinnosta vaan. Ehkä vasta sitten kun oikein kunnolla kolahtaa, mutta he ovat ihan tyytyväisiä nykyiseen elämäänsä.
Eli vientiä väärien miesten suhteen. Jos olisivat oikeasti mukavia, niin myös ne oikeasti mukavat miehetkin olisivat heidät valinneet. Mutta kun ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika samat piirteet kuin miehissä, eli mt-ongelmat, huonot sosiaaliset taidot, rumuus, itsekkyys yms. Sinkkunaiset periaatteessa voivat vedota, että he voisivat saada jonkun miehen, mutta ns hyviin miehiin suurimmalla osalla ei ole mahdollisuutta (koska he valitsevat ne empaattiset, tasapainoiset, fiksut, ja kauniit naiset).
Sinkkukaverini ovat hyvännäköisiä, mukavia ja fiksuja naisia sekä hyvätuloisia. Vientiä olisi, mutta ei heitä kiinnosta vaan. Ehkä vasta sitten kun oikein kunnolla kolahtaa, mutta he ovat ihan tyytyväisiä nykyiseen elämäänsä.
Naiset ovat erittäin huonoja arvioimaan miltä naiset vaikuttavat miesten silmin. Todennäköisti miehet kuvaisivat ystäviäsi eri sanoilla.
Sellainen jolla on rima liian korkealla omiin ominaisuuksiin verrattuna.
Esimerkiksi siinä ohjelmassa missä tehdään lapsia vieraiden kanssa on se pariskunta missä on se homppeli ja alle keskiarvon oleva nainen. Ymmärrän hyvin miksi tuo nainen on yksin.
Minulla on muutama sinkkuystävä
Hyvä ystäväni oli niin äiti, paneutui äitiyteen täysiä ja mies sai mennä miten huvitti.
15 aviovuoden jälkeen mies lähti ja ystäväni jäi yksin lapset kanssa.
Ei ollut ikinä aikaa, eikä rahaa mennä ja lopulta vaan tottui olemaan yksin.
Jäi nyt eläkkeelle ja sanoi jokaista vapaata miestä tavoittelee 3 naista. Hän ei tyydy siihen, joka hänet huolisi. On tyytyväinen mummona ja eläke juoksee.
Työkaverini antoi elämänsä urheilulle. Ei ollut kovin hyvä, ei ikinä pärjännyt sm kisoissa, mutta treenasi ja antoi siihen elämänsä. Kun täytti 40 v tajusi nyt tää on tässä. Samaan aikaan pikkusiskon esikoinen pääsi ripille.
Etsii miestä, mutta kilpailu on kova, kun miehet ottaa mielummin 25 vuotiaan.
Lapsuudenystäväni oli vuosikausia matkaoppaana. Talvella toisessa kohteessa, kesällä toisessa. Teki tätä vuosikymmeniä. Hänen kummatkin vanhemmat sairastuivat. Muutti Suomeen. Sanoi juna meni jo.
Toinen hyvä ystäväni laittoi yrityksen pystyyn 25 vuotiaana. Muutama vuosi sitten myi sen. On 5 v töissä yrityksessä ja sitten jää vapaaehtoiselle eläkkeelle. On kaikki vuodet tehnyt 7 päiväistä työviikkoa. Jotain viritystä on joskus ollut toisen yrittäjän kanssa, mutta kumpikin olivat liian kilpailuhenkisiä. Nämä tulee ekana mieleen,
Kaunis ja korkeakoulututettu, jolle ei löydy ideaalia
valitettavasti sellainen, jonka henki haisee. Oikeasti kauhea homma se.
Minä. Liian itsekäs miehen kanssa olemiseen ja elämiseen. Olen melko itsenäinenkin muutenkin joten mitä 1 lisälapsella tekisin? Miehen tarvitsevuus on niin ahdistavaa ettei siinä juuri muu auta kuin jätän loput sanomati.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on muutama sinkkuystävä
Hyvä ystäväni oli niin äiti, paneutui äitiyteen täysiä ja mies sai mennä miten huvitti.
15 aviovuoden jälkeen mies lähti ja ystäväni jäi yksin lapset kanssa.
Ei ollut ikinä aikaa, eikä rahaa mennä ja lopulta vaan tottui olemaan yksin.Jäi nyt eläkkeelle ja sanoi jokaista vapaata miestä tavoittelee 3 naista. Hän ei tyydy siihen, joka hänet huolisi. On tyytyväinen mummona ja eläke juoksee.
Työkaverini antoi elämänsä urheilulle. Ei ollut kovin hyvä, ei ikinä pärjännyt sm kisoissa, mutta treenasi ja antoi siihen elämänsä. Kun täytti 40 v tajusi nyt tää on tässä. Samaan aikaan pikkusiskon esikoinen pääsi ripille.
Etsii miestä, mutta kilpailu on kova, kun miehet ottaa mielummin 25 vuotiaan.
Lapsuudenystäväni oli vuosikausia matkaoppaana. Talvella toisessa kohteessa, kesällä toisessa. Teki tätä vuosikymmeniä. Hänen kummatkin vanhemmat sairastuivat. Muutti Suomeen. Sanoi juna meni jo.
Toinen hyvä ystäväni laittoi yrityksen pystyyn 25 vuotiaana. Muutama vuosi sitten myi sen. On 5 v töissä yrityksessä ja sitten jää vapaaehtoiselle eläkkeelle. On kaikki vuodet tehnyt 7 päiväistä työviikkoa. Jotain viritystä on joskus ollut toisen yrittäjän kanssa, mutta kumpikin olivat liian kilpailuhenkisiä. Nämä tulee ekana mieleen,
Useimpien ongelma on myös siinä että kun juna on mennyt ja rahat on loppu, vaaditaan yhä paikkaa ykkösluokassa ja ollaan entistäkin nirsompia sisustuksen, viihteen ja mukavuuksien suhteen.
Nelikymppinen entinen urheilijanainen voi yhä vaatia pitkää, komeaa, raamikasta, menestynyttä ja näiden lisäksi urheilullista miestä jonka ehkä olisi nuorena saanutkin (kun nainen oli nuori eikä mies vielä ollut menestynyt).
"Etsii miestä, mutta kilpailu on kova, kun miehet ottaa mielummin 25 vuotiaan."
Tuo kertoo millaista miestä tavoitellaan. Hakusessa ei suinkaan ole peruspaavo, vaan nainen entisenä urheilijana hakee jotain parempaa. Niillä miehillä sitten onkin 25v sporttinainen kiikarissa.
Minusta muuten "121212:n sääntö" osuu aika hyvin.
Yksin jäävät naiset joilla on paljon miehissä arvostettuja ominaisuuksia ja jotka hypergamisesti vaativat että miehen pitää olla näillä osa-alueilla vielä parempi.
Siis just että nainen on koulutettu, menestyvä, assertiivinen, pitkä, hyvätuloinen. Ja iässä jossa sellaisen miehen suosio on yleensä kovimmillaan (n. 35-45).
Minulla on kumppanille liian tiukat vaatimukset. Pitää kuitenkin muistaa, että minäkin olisin monta "huonoa" miestä "saanut", mutta en halunnut. Minusta ei ole mitään järkeä yrittää olla väkisin sellaisten ihmisten kanssa yhdessä joiden kanssa on arvoristiriitoja.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kumppanille liian tiukat vaatimukset. Pitää kuitenkin muistaa, että minäkin olisin monta "huonoa" miestä "saanut", mutta en halunnut. Minusta ei ole mitään järkeä yrittää olla väkisin sellaisten ihmisten kanssa yhdessä joiden kanssa on arvoristiriitoja.
Ei vaan sinun tasosi on liian alhainen. Miesten tasoon et voi vaikuttaa, omaan tasoosi en sijaan voit.
Yksin jäävät ne, jotka kuvailisivat itseään "sellaisiksi pikkumyiksi". Eli päällepäsmäripomottajat, jotka lisäksi laittavat kaikki kiukuttelunsa temperamentin ja luonteen syiksi. Tyypillisesti muut naiset kuvaavat heitä ilmaisuilla "räväkkä, rohkea, tahtonainen", miehille taas he näyttäytyvät todella rasittavina kumppanikandidaatteina.
Vierailija kirjoitti:
Minä. Liian itsekäs miehen kanssa olemiseen ja elämiseen. Olen melko itsenäinenkin muutenkin joten mitä 1 lisälapsella tekisin? Miehen tarvitsevuus on niin ahdistavaa ettei siinä juuri muu auta kuin jätän loput sanomati.
Ja aivan kuin naiset ei sitten koskaan tarvitsisi mitään :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan sinun tasosi on liian alhainen. Miesten tasoon et voi vaikuttaa, omaan tasoosi en sijaan voit.
Kyse on minusta yhteensopivuudesta. Jos itse huomaa, ettei sovita yhteen eikä se miehelle ole niin nökönuukaa, kun riittää että on joku nainen, jonka kanssa nyt ei ole hirveää sotaa ja joka on saatavilla, kun tarvitsee niin naisella saattaa olla tiukemmat kriteerit sille, millaisen suhteen vuoksi hän on valmis sitouttamaan itsensä ja sulkemaan mahdollisuudet sopivamman löytämiselle tai leppoisalle yksinelolle.
Ainakin omat stressitasoni ovat paljon matalammat, kun asun yksin ja suostun menemään yhteen vain miehen kanssa, joka ei nosta niitä ja yhdessäolo luo jopa onnentunteita. Ei siinä omalla osallani ole kyse siitä, kuinka komea tai menestynyt tuo mies on tai minkä arvosanan sinä hänelle antaisit.
Eksä on esitellyt arvauksia siitä, ettei hän ole riittävän kouluttautunut tai että haluaisin jonkun "hienommalla arvomaailmalla" tms. Kyse ei ole siitä vaan siitä, että minulla oli huono olla hänen kanssaan. Jos olisi ollut hyvä olo, hän olisi saanut olla just sellainen statukseltaan kuin oli, senhän tiesin jo kun alettiin seurustella. Sitä en tiennyt, kuinka ahdistava hän on.
-eri