Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lissu, 28, saa seksiä aina halutessaan: ”Todella vanhanaikaista sanoa, että nainen on halpa, jos harrastaa paljon seksiä eri miesten kanssa”...

Vierailija
20.05.2020 |

Onko suuri seksikumppaneiden määrä miinus vai plussa? 28-vuotias Lissu on kyllästynyt vanhanaikaisiin asenteisiin.
Saako nainen haluta paljon seksiä ja vain seksiä? Ei, sanoi 38-vuotias Virpi jutussamme kesällä 2018. Hän ei ole kysynyt aina seksikumppaninsa nimeä. Samaa mieltä on Iltalehden kyselyyn vastannut 28-vuotias Lissu-nimimerkillä kirjoittava nainen. Hänellä on takana kahdeksan vuotta kestänyt parisuhde, jossa tarpeet eivät kohdanneet.

– Lopulta läheisyys ja seksi miehen puolelta päättyi täysin. Aloin hakea sitä muualta, koska koen olevani täysi luonnollinen ja inhimillinen halutessani seksiä ja läheisyyttä. Lopulta erosimme, Lissu kertoo.
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/336718bb-8646-4901-8135-1068e750a5a4

Kommentit (350)

Vierailija
221/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielikuvissa on paheksuttavaa sekstailla kerran kolmen eri kumppanin kanssa kuukaudessa kuin

parisuhteessa seksiä joka toinen päivä.

Kumma miten värkit kuluu eritavalla.

Se on jännä, miten sekä pettäjät että nämä kaiken liikkuvan panijat vetoaa aina siihen, että vehkeet ei kulu tässä hommassa. Toki limakalvot uudistuu muutamassa päivässä, mutta voihan tätä kautta saada jopa tappavia tauteja. Sitä todennäköisemmin mitä useampien kanssa hinkkaa. Surullista miten seksi alennetaan pelkäksi fysiologisrksi toimeksi aivan kuin oltaisiin eläimiä. Ihmisellä kuitenkn on myös se henkinen puoli ja on säälittävää että ihminen kieltää käytöksensä vaikutuksen siihen. Henkinen tasapaino ja hyvinvointi on se juttu, ei värkkien kuluminen.

Värkit ei varmaan kulu, paitsi että partenerin ja hänen partnereidensa bakteerikanta siirtyy omiin elimiin.

Enemmän kai siinä henkisesti kuluu jokapuolelle n-ussiessa. Jos seksi on kulutustavaraa. Seksuaalisuuden ja siihen liittyvien tunteiden  jakaminen ja yhteisen kokemuksen ainutlaatuisuus toisen kanssa on ihmisen intiimeintä aluetta. Kun niitä partnereita on tullut ja mennyt kuin liukuhihnalla on vaikea ajatella mitä tällainen ihminen löytää parisuhteessa toisen ihmisen kanssa. Jokainen pariskunta kuitenkin haluaa sen me hengen, ajatuksen siitä että on toiselle ainutlaatuinen. Ehkä silloin kannattaa etsiä jotain muita  ulkopuolisia yhteisiä harrastuksia joissa ainutkertainen yhteenkuuluvuus korostuu. En tiedä kun olen itse ollut vain pitkässä avioliitossa.

Tämä viesti kertoo paljon siitä mikä tässä keskustelussa on ongelmana. Irtosuhteita koskaan harrastamattomat ihmiset tekevät täysin päättömiä spekulaatioita siitä, mitä irtosuhteita harrastaneet ihmiset tuntevat ja ajattelevat. Sitten näitä omia satuja aletaan kohtelemaan totuutena ja verbaaliruoskimaan näillä keksityillä teeseillä kanssaihmisiä. Kuten se kirjoittaja, joka viestistä toiseen jankutti miten se on yhden illan juttuja harrastaville ihan sama kenen kanssa sinne sänkyyn menee. Vaikka moneen kertaan sanottiin ettei ole.

Tosin tässä kommentissa on erityisen hyvää se, että kirjoittaja lopulta myöntää itsekin ettei tiedä. Kunpa muutkin kirjoittavat tajuaisivat eron omien kuvitelmien ja todellisten meedionlahjojen välillä, niin keskustelu olisi paljon helpompaa.

Varmaankin on niin että ne jotka ajattelevat seksisuhteiden määrästä eri tavalla eivät todellisuudessakaan ole hyvä pari. Tai ainakin niinpäin ettei enemmän kokenut sovellu vähemmän kokeneen kumppaniksi. Se voisi aiheuttaa rajuakin mustasukkaisuutta kumppanin historiasta. Itse olen tehnyt seksihistoriani selväksi kumppanillenille ettei tämä asia ainakaan aiheuta missään vaiheessa mitään arvailuja välillemme.

Selkeästi tässä pidättyväisemmät sopii yhteen ja sitten nämä enemmän kilometrejä haluavat sopii yhteen.

Vierailija
222/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvalla syötöllä näitä juttuja. Minä panen siellä ja minä panen täällä, minä panen vaikka lyhtypylvästä. Hyi h----tti sentään.

Näitä hyi helvetti -ihmisiä kyllä piisaa. Aina mietin että miten kivaa näiden oma seksielämä mahtaa olla asenteella että seksi on ällöä.

Seksi oman rakkaan kullan kanssa ei todellakaan ole ällöä <3 Minusta ällöä on huseerata siellä ja täällä, tyydyttää himojansa kuin eläin vaihtuvien partnereiden kanssa, vailla sitoutumista ja rakkautta.  Kukin tekee kuten haluaa tästä eteenkin päin, mutta tätä mieltä olen joka tapauksessa.

N48

Ihan kuin parisuhdeseksi olisi aina pelkkää silmiin tuijottelua kynttilöiden loimussa ja silkkaa rakastelua ruusun terälehdillä :D Kyllä meillä ainakin on pitkässä parisuhteessa paljon myös sitä "eläimellistä himojen tyydytystä" ja huseeramista vaikka auton takapenkillä. Välillä vaan tekee mieli munaa. Sama suotakoon sinkuillekin, ei se heidän tekemänään ällömpää ole.

Ihan kuin niin,  nimenomaan  ei ole ollenkaan pelkkää tuijottelua, ja munaa tekee mieli pitkässä avioliitossa useinkin ;) 

Mutta onhan se nyt ihan eri aika nussia sen rakastamansa ihmisen kanssa kuin kenen kanssa tahansa. Mistä se random-ihminen edes tietää, kuka olen ja mitä haluan? Jaksaako joku oikeasti opettaa joka päivä uutta ihmistä? En vain tajua. Puhumattakaan siitä sielujen yhteydestä, jota ei varmasti tapahdu joka tyypin kanssa. Seksi on intiimiä puuhaa, että en oikeasti usko irtoseksin tekevään kenellekään pidemmällä juoksulla hyvää. Myönnän olevani väärässä silloin kun tuot eteeni 80-vuotiaan irtoseksin harrastajan, joka on onnellinen.

Kuten sanoin, kukin tehköön edelleenkin kuten haluaa, mutta silti olen - ja saan olla, sorry vain- tätä mieltä.

N48

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki saavat tehdä ihan mitä haluavat, mutta itse en yrittäisi rakentaa yhteistä tulevaisuutta sellaisen naisen kanssa, jolla on ollut tuhat ja yksi seksikumppania.

Monta sinulla on ollut?

Mitä yritit kysyä?

Montako seksikumppania sinulla on ollut?

Montako naisella saisi olla, että kelpaa sinulle?

Muutama kymmenen seksikumppania minulla on ollyt. Naisellakin saa olla vaikka kuinka monta seksikumppania, jos hän on harrastanut seksiä lähinnä parisuhteissa. En halua elämänkumppanikseni naista, jolla on matala kynnys hypätä sänkyyn tuosta noin ties kenen kanssa.

Sinulla on ollut paljon parisuhteita, kun itsekin harrastat seksiä vain parisuhteissa. Mitä sinulla on ikää, 60 vuotta?

En sanonut harrastaneeni seksiä vain parisuhteissa.

Vierailija
224/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies32v_ kirjoitti:

Minun mielestä nainen on halpa jos vuoden aikana tulee useamman eri miehen kanssa mentyä sänkyyn. Tämä on minun mielipide eikä kukaan voi sanoa sitä vääräksi. Itse en arvosta tällaista naista kun etsin itselleni naisseuraa vaan todellakin saan halvan kuvan naisesta.

Tämä on eri asia kuin se onko naisella oikeus tehdä näin. Tietenkin on oikeus mutta se ei muuta sitä faktaa että nainen on minun silmissä halpa.

Oletko koskaan miettinyt miksi sinusta tuntuu tuolta? Miksi sinusta tuntuu että naisen hyvyys tai halpuus tms. on kiinni siitä? Itse yritän miettiä kun tulee kaikenlaisia tunteita, että onko niissä mitään järkeä ja miksi tunnen miten tunnen. En halua mennä elämääni epäloogisten tunteiden vallassa. Mikä siinä pil lussa nyt on niin ihmeellistä, että juuri se määrittelee naisen hyvyyden?

Olen N54 ja voin vain ihmetellä näitä ihmisiä, joille seksi on niin merkityksetön ja halpa asia, että sitä voi harrastaa kenen ventovieraan kanssa tahansa. Niin että se merkitsee yhtä vähän kuin kättely. Kyllä se osoittaa, että tuollainen henkilö on jotenkin sisäisesti rikki, mikäli tuollainen käytös on hänestä tervettä ja normaalia. Puhumattakaan siitä ,miten monenlaisille ikäville asioille panee itsensä, elämänsä ja läheisensä alttiiksi. Mielestäni tämä koskee niin naisia kuin miehiä.

Vaikka sitä seksiä harrastaa enemmänkin, ei sen tarvi olla merkityksetöntä tai halpaa. Jonkun mielestä se on kivaa, seksihän kuitenkin tuo mielihyvää ja rentouttaa. Pitkä seksittömyyskausi voi vaikuttaa jo negatiivisesti mielialaankin.

Seksistä tekee hyvää ja merkityksellistä se kumpoani. Ikävä asenne, että touseen ihmiseen suhtautuu pelkkänä välineenä. Kuten joku sanoikin itsetyydytykseen on kaikenlaisia suristimia.

Olen eri, mutta suhtaudutko sinä kaikkiin ihmisiin joihin et ole syvästi rakastunut pelkkinä välineinä, vai mistä tämä kieroitunut ajatuskuvio tulee? Kyllä se mukava ja kiehtova ihminen on ainakin minulle nimeomaan ihminen, vaikka pidempää suhdetta ei olisikaan suunnitteilla. Eikä se seksi yhtäkkiä muuta sitä kivaa ihmistä välineeksi - miksi ihmeessä muuttaisi?

Koska sinä ajattelet vain itseäsi tuossa tilanteessa. Ihan sama vaikka ajelisit dildolla itseäsi koska tuo kiva ja mukava ihminen ei merkitse mitään. Siinähän voisi olla yhtä hyvin kuka tahansa, joka hengittää ja kanki kovenee. En pysty tajuamaan miten ihminen pystyy jakamaan itsensä ja intiimeimmän adian, mitä on randomille ventovieraalle.

Tuo kaikki kertoo sinusta paljon enemmän kuin niistä irtosuhteita harrastavista ihmisistä. En usko, että kenellekään on ihan sama kuka siinä on kunhan "hengittää ja kanki kovenee". Tämä on omaa ajatustasi, älä heijasta sitä muihin.

Sama tuo itsensä jakamisen kanssa. Jos sinun syvin ja intiimein oma itsesi sijaitsee jalkovälissä, niin olen puolestasi ihan vilpittömästi surullinen. Meillä muilla se on onneksi korvien välissä.

Minulla se jalkojen väli yhdistyy korvien väliin ja siksi sen jakaminen on iso asia. Ilmeisesti jotkut pitää jalkoväliään niin yhdentekevänä ja halpana, että on ihan sama kuka sitä rassaa.

Mutta kun se EI ole yhdentekevää, kuka sitä rassaa. Edes niille, joilla on paljon kumppaneita.

Kyllä minä väitän, että jos ihmisellä on satakin irtosuhdetta niin ei kovin suurta väliä sillä partnerin laadulla ole pidetty.

Niin, samassa ajassa tämäkin satojen kanssa sänkyyn päätynyt on todennäköisesti tavannut vähintään tuhansia uusia ihmisiä. Yleensä yhden illan kumppanilta toivotaan vähintään keskitason ulkonäköä ja ainakin auttavaa kemiaa. Sitä, että juttu luistaa ja on hauskaa ja pitää partneria viehättävänä. Ei seula nyt tietenkään elämänkumppanitasoa ole, sitä tuskin on kukaan väittänytkään. Mutta se että kuka tahansa kelpaisi on vähintään yhtä naurettava väite. Itse kävin pitkinä sinkkuvuosina lähes joka viikonloppu baarissa ja lähdin jonkun matkaan 0-2 kertaa vuodessa, kun sattui löytymään sellainen ihminen joka sai sen oikean fiiliksen aikaan. Ja tarjokkaita olisi kyllä ollut joka kerta.

-Eri

Vierailija
225/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies32v_ kirjoitti:

Minun mielestä nainen on halpa jos vuoden aikana tulee useamman eri miehen kanssa mentyä sänkyyn. Tämä on minun mielipide eikä kukaan voi sanoa sitä vääräksi. Itse en arvosta tällaista naista kun etsin itselleni naisseuraa vaan todellakin saan halvan kuvan naisesta.

Tämä on eri asia kuin se onko naisella oikeus tehdä näin. Tietenkin on oikeus mutta se ei muuta sitä faktaa että nainen on minun silmissä halpa.

Oletko koskaan miettinyt miksi sinusta tuntuu tuolta? Miksi sinusta tuntuu että naisen hyvyys tai halpuus tms. on kiinni siitä? Itse yritän miettiä kun tulee kaikenlaisia tunteita, että onko niissä mitään järkeä ja miksi tunnen miten tunnen. En halua mennä elämääni epäloogisten tunteiden vallassa. Mikä siinä pil lussa nyt on niin ihmeellistä, että juuri se määrittelee naisen hyvyyden?

Olen nainen ja ajattelen samoin miehistä. Mulle on turn off mies jolla on "liikaa" seksikumppaneita. Ja olen miettinyt syitä tähän. Olen ollut ihastunut tällaiseen mieheen ja silloin, kun tuo asia alkoi tappaa ihastumista, tuli mietittyä. Näen sen jotenkin niin, että kun itselleni seksi ja ihmissuhteet yleensäkin on merkityksellisiä niin en vaan halua olla missään tekemisissä tuollaisen miehen kanssa. Haluan, että suhde on molemmille tärkeä, ei vain minulle, ja että toinen on siinä, että saisi yhden seksikokemuksen lisää. En myöskään tykkää ajatuksesta, että olisin miehen kanssa jonka kanssa muutama kaverini tai tuttuni on ollut. Ja toisaalta, muutenkin se kenen kanssa on "kemiaa" ja kenen ei, on harvoin järjellä selitettävissä. Kyllä mun mielestä on ihan vaan oikeus olla kiinnostumatta ihmisestä "epäloogisten tunteiden vallassa".

Sulla on täysi oikeus ajatella kuiten ajattelet, ainakin perustelet mielipiteesi.

Mutta, mitä ihmettelen, on se, että teet sellaisen ennakko-oletuksen, että miehen seksihistoriasta johtuen suhde ja seksi kanssasi ei olisi ollut merkityksellistä tälle miehelle. Millä perusteella? Kysyitkö häneltä? Sanoiko hän sinulle näin? Vai eikö hän etsinyt pitkäaikaista monogamista suhdetta, jolloin ongelma ei ollut oikeast tuo, että miehellä on värikäs historia, vaan se, ettette halunneet samoja asioita.

Et tainnut hiffata mistä on kysymys. Aika monelle meille on tärkeää ensin rakastua kumppaniinsa. Seksi tulee sen jälkeen. Ilman tunteita ei ole haluja toiseen. Samaa toivoo kumppaniltaan.

m45

Ymmärsin pointin. Mutta ennakko-oletushan tuo silti on, että värikkään seksihistorian omaava ei voisi rakastua ensin ja harrastaa seksiä vasta sen jälkeen juuri tämän yksittäisen naisen kohdalla.

Toki jos on sitä mieltä, että seksiä saa harrastaa VAIN rakastuneena, on eri asia. Mutta sehän voi rajata ihan älyttömän määrän hyviä ihmisiä pois siitä potentiaalisten kumppaneiden joukosta. Itse miettisin, että onko tuo periaate sellainen, että siitä voisi kuitenkin joustaa.

Jokainenhan itse tuon rakkauden omalta kohdaltaan arvioi. Millä toleranssilla mahdollisesti jättää sydänsuruja kärsivän rakkaudessa petetyn kumppanin. Jotkut sietää omalla kohdalla tunteettomammin tämmöistä toimintaa jotkut eivät halua jättää taakseen surevia ja petettyjä. Vastuullinen ihminen toiimii rakkaudessa ja seksissäkin arvojensa mukaisesti.

Vierailija
226/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies32v_ kirjoitti:

Olen nainen ja ajattelen samoin miehistä. Mulle on turn off mies jolla on "liikaa" seksikumppaneita. Ja olen miettinyt syitä tähän. Olen ollut ihastunut tällaiseen mieheen ja silloin, kun tuo asia alkoi tappaa ihastumista, tuli mietittyä. Näen sen jotenkin niin, että kun itselleni seksi ja ihmissuhteet yleensäkin on merkityksellisiä niin en vaan halua olla missään tekemisissä tuollaisen miehen kanssa. Haluan, että suhde on molemmille tärkeä, ei vain minulle, ja että toinen on siinä, että saisi yhden seksikokemuksen lisää. En myöskään tykkää ajatuksesta, että olisin miehen kanssa jonka kanssa muutama kaverini tai tuttuni on ollut. Ja toisaalta, muutenkin se kenen kanssa on "kemiaa" ja kenen ei, on harvoin järjellä selitettävissä. Kyllä mun mielestä on ihan vaan oikeus olla kiinnostumatta ihmisestä "epäloogisten tunteiden vallassa".

Sulla on täysi oikeus ajatella kuiten ajattelet, ainakin perustelet mielipiteesi.

Mutta, mitä ihmettelen, on se, että teet sellaisen ennakko-oletuksen, että miehen seksihistoriasta johtuen suhde ja seksi kanssasi ei olisi ollut merkityksellistä tälle miehelle. Millä perusteella? Kysyitkö häneltä? Sanoiko hän sinulle näin? Vai eikö hän etsinyt pitkäaikaista monogamista suhdetta, jolloin ongelma ei ollut oikeast tuo, että miehellä on värikäs historia, vaan se, ettette halunneet samoja asioita.

Et tainnut hiffata mistä on kysymys. Aika monelle meille on tärkeää ensin rakastua kumppaniinsa. Seksi tulee sen jälkeen. Ilman tunteita ei ole haluja toiseen. Samaa toivoo kumppaniltaan.

m45

Ymmärsin pointin. Mutta ennakko-oletushan tuo silti on, että värikkään seksihistorian omaava ei voisi rakastua ensin ja harrastaa seksiä vasta sen jälkeen juuri tämän yksittäisen naisen kohdalla.

Toki jos on sitä mieltä, että seksiä saa harrastaa VAIN rakastuneena, on eri asia. Mutta sehän voi rajata ihan älyttömän määrän hyviä ihmisiä pois siitä potentiaalisten kumppaneiden joukosta. Itse miettisin, että onko tuo periaate sellainen, että siitä voisi kuitenkin joustaa.

Jos mies (voi) harrastaa seksiä ilman rakastumista, tiedän siitä, ettei ole minulle se oikea tyyppi ;) Eli ei todellakaan rajaa potentiaalisia kumppaneita. Ainoa poikkeus minulle olisi se, että tyyppi on tullut uskoon ja muuttunut mies, silloin saisi hyppelynsä anteeksi.

Vierailija
227/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen, joka nauttii seksistä? Ei hitto mikä sairas friikki

Nainen, joka nauttii seksistä monien eri miesten kanssa, ja jolla on hyvin matala kynnys hypätä sänkyyn vieraan miehen kanssa. Tuollainen sopii vaimoksi yhtä hyvin kuin susi pikkulapsiperheen lemmikiksi.

Vierailija
228/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että ihmisellä on valtava määrä seksikumppaneita ei itsessään ole mielestäni hyvä tai huono asia, jokainen elää elämäänsä omalla tavallaan. Mikä minä olen tuomitsemaan. 

En kuitenkin voi olla mainitsematta, että valtaosa ihmisistä joita tunnen, joilla on ollut erittäin suuri määrä kumppaneita, ovat mielenterveydeltään hieman epävakaita tai epäterveitä. Yleisiä tyyppiesimerkkejä on kaksisuuntainen mielialahäiriö -naiset, ja tunnekylmät narsistimiehet. 

Bipona en nyt oikein sovi tuohon, eivätkä lukuisat tuntemani kohtalotoveritkaan.  Sen sijaan moni luulee juuri noin, kaksisuuntainen=miehennielijä seksiaddikti.  Olen kuitenkin demiseksuaali, jolle tunteet tulevat ennen ja seksisuhde sen jälkeen. Kärsin tuosta ennakkoluulosta. 

Vierailija
229/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo nyt haittaa? Mulla on miespuolisia tuttuja joilla monella heistä on ollut satoja eri naisia sängyssään ja lisää tulee tasaiseen tahtiin. Ihmisillä nyt sattuu olemaan erillaisia harrastuksia ja kuka nyt samaa ruokaa aina söis? Antakaa ihmisten nauttia elämästään.

Vierailija
230/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki saavat tehdä ihan mitä haluavat, mutta itse en yrittäisi rakentaa yhteistä tulevaisuutta sellaisen naisen kanssa, jolla on ollut tuhat ja yksi seksikumppania.

Monta sinulla on ollut?

Mitä yritit kysyä?

Montako seksikumppania sinulla on ollut?

Montako naisella saisi olla, että kelpaa sinulle?

Muutama kymmenen seksikumppania minulla on ollyt. Naisellakin saa olla vaikka kuinka monta seksikumppania, jos hän on harrastanut seksiä lähinnä parisuhteissa. En halua elämänkumppanikseni naista, jolla on matala kynnys hypätä sänkyyn tuosta noin ties kenen kanssa.

Eli olet ollut tilanteissa, joissa matalalla kynnyksellä hypätään sänkyyn? Jos näin on, et ole yhtään niitä halvoiksi luokittelemiasi parempi. Miksi sinulla pitäisi olla sinua parempi parisuhdekumppani?

En luokitellut ketään halvaksi. Minä saan valita kumppanini juuribniillä kriteereillä joilla haluan, kuten kuka tahansa muu. Ei se tarkoita, että joku olisi toista "parempi" ihmisenä.

Vierailija
231/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko myös vanhanaikaista sanoa, että mies on halpa, jos harrastaa paljon seksiä eri naisten kanssa? Jostain syystä siitä näkökulmasta juttuja ei koskaan ole.

Moni ei tunnu ollenkaan ymmärtävän miksi paljon seksiä eri ihmisten kanssa harrastavaa miestä ei nähdä samalla tavalla kuin vastaavaa naista. Selitys on kuitenkin naurettavan yksinkertainen. Kyse on tekojen haastavuudesta ja siitä kuinka vaikeata mikäkin on saavuttaa.

Saadakseen paljon irtoseksiä mies joutuu olemaan nokkela, huumorintajuinen ja supliikki seuramies jolta löytyy myös rohkeutta, tilannetajua sekä ulkonäköä. Hän hurmaa määrätietoisella käytöksellään ja ei luovuta. Tämä kaikki on hyvin vaikea toteuttaa ja vain todella harva miehistä pystyy tähän. Tämän takia sitä myös arvostetaan enemmän.

Saadakseen seksiä naisen sen sijaan on lähinnä vain ilmestyttävä paikalle... Siinä ei ole mitään haastetta jota voisi edes yrittää arvostaa.

Haasteellisia ja vaikeasti saavutettavia asioita arvostetaan siis tyypillisesti enemmän kuin helposti saavutettavia asioita. Yksinkertaista, eikö niin?

Paljonnaisia kaataavaa miestä ei ihailla vaan häntä pidetään yleisesti itsekkäänä valehtelevana mulkkuna. Sellainenko sinäkin haluaisit olla?

Ei minun mielipiteelläni ole tämän ilmiön suhteen yhtään mitään merkitystä :) Ja kyllä sinä itsekin tiedät, että naiset arvostavat kokeneen miehen kokemattoman yläpuolelle. Ymmärrän, että nämä ovat epämiellyttäviä totuuksia, mutta totuuksia ne silti ovat yleisellä tasolla, vaikka yksilötasolla variaatiota luonnollisesti esiintyykin.

Vierailija
232/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet kokematon, kun haet tulevaisuuskumppania? Muutenhan olisit halpa.

Joku sitten tykkää ääripäistä? Kaikki tai ei mitään.

Just tollasia ämmiä ei kukaan jaksa...

Tavataan: Toni salamarakastui kiinteistönvälittäjän työskentelevään naiseen vuodenvaihteessa ja muutti hänen luokseen asumaan. Nainen oli seitsemän lapsen yksinhuoltaja.

Siinä tuore uutinen erosta. ko. nainen saattaa olla halpa jos kaikki lapset ovat eri miehen kanssa. Samaten mies on huorípukki jos hänellä on lapsia seitsemän naisen kanssa. Vai haluatko olla kahdeksas, ja uskotko että olet vihdoin se oikea johon mies vakiintuu?

Meillä jokaisella on nimenomaan oikeus valita. Itse en olisi huolinut miestä, joka on ollut naimisissa tai avoliitossa useammin kuin kerran tai jolla on lapsia useammalle kuin yhdelle naiselle. Minulle ne ovat asioita, jotka tarkoittavat vakavaa sitoutumista. Olen itse ollut kerran avioliitossa ja nyt olen avoliitossa. Välissä oli 25 vuotta. Niin kauan kesti ennen kuin tapasin ihmisen, johon olin valmis sitoutumaan loppuelämän tavoitteella.

Sen sijaan minua ei kiinnosta, monenko kanssa kukin on harrastanut seksiä, tapaillut, ollut FWB-suhteessa tai seurustellut.

Vierailija
233/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies32v_ kirjoitti:

Mutta mieskö ei ole halpa samalla tavalla käyttäytyessään?

Miksi?

Vierailija
234/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen, joka nauttii seksistä? Ei hitto mikä sairas friikki

Nainen, joka nauttii seksistä monien eri miesten kanssa, ja jolla on hyvin matala kynnys hypätä sänkyyn vieraan miehen kanssa. Tuollainen sopii vaimoksi yhtä hyvin kuin susi pikkulapsiperheen lemmikiksi.

Ei se nainen varmasti sun vaimoksesi haluakaan

Vierailija
235/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielikuvissa on paheksuttavaa sekstailla kerran kolmen eri kumppanin kanssa kuukaudessa kuin

parisuhteessa seksiä joka toinen päivä.

Kumma miten värkit kuluu eritavalla.

Se on jännä, miten sekä pettäjät että nämä kaiken liikkuvan panijat vetoaa aina siihen, että vehkeet ei kulu tässä hommassa. Toki limakalvot uudistuu muutamassa päivässä, mutta voihan tätä kautta saada jopa tappavia tauteja. Sitä todennäköisemmin mitä useampien kanssa hinkkaa. Surullista miten seksi alennetaan pelkäksi fysiologisrksi toimeksi aivan kuin oltaisiin eläimiä. Ihmisellä kuitenkn on myös se henkinen puoli ja on säälittävää että ihminen kieltää käytöksensä vaikutuksen siihen. Henkinen tasapaino ja hyvinvointi on se juttu, ei värkkien kuluminen.

Värkit ei varmaan kulu, paitsi että partenerin ja hänen partnereidensa bakteerikanta siirtyy omiin elimiin.

Enemmän kai siinä henkisesti kuluu jokapuolelle n-ussiessa. Jos seksi on kulutustavaraa. Seksuaalisuuden ja siihen liittyvien tunteiden  jakaminen ja yhteisen kokemuksen ainutlaatuisuus toisen kanssa on ihmisen intiimeintä aluetta. Kun niitä partnereita on tullut ja mennyt kuin liukuhihnalla on vaikea ajatella mitä tällainen ihminen löytää parisuhteessa toisen ihmisen kanssa. Jokainen pariskunta kuitenkin haluaa sen me hengen, ajatuksen siitä että on toiselle ainutlaatuinen. Ehkä silloin kannattaa etsiä jotain muita  ulkopuolisia yhteisiä harrastuksia joissa ainutkertainen yhteenkuuluvuus korostuu. En tiedä kun olen itse ollut vain pitkässä avioliitossa.

Tämä viesti kertoo paljon siitä mikä tässä keskustelussa on ongelmana. Irtosuhteita koskaan harrastamattomat ihmiset tekevät täysin päättömiä spekulaatioita siitä, mitä irtosuhteita harrastaneet ihmiset tuntevat ja ajattelevat. Sitten näitä omia satuja aletaan kohtelemaan totuutena ja verbaaliruoskimaan näillä keksityillä teeseillä kanssaihmisiä. Kuten se kirjoittaja, joka viestistä toiseen jankutti miten se on yhden illan juttuja harrastaville ihan sama kenen kanssa sinne sänkyyn menee. Vaikka moneen kertaan sanottiin ettei ole.

Tosin tässä kommentissa on erityisen hyvää se, että kirjoittaja lopulta myöntää itsekin ettei tiedä. Kunpa muutkin kirjoittavat tajuaisivat eron omien kuvitelmien ja todellisten meedionlahjojen välillä, niin keskustelu olisi paljon helpompaa.

Varmaankin on niin että ne jotka ajattelevat seksisuhteiden määrästä eri tavalla eivät todellisuudessakaan ole hyvä pari. Tai ainakin niinpäin ettei enemmän kokenut sovellu vähemmän kokeneen kumppaniksi. Se voisi aiheuttaa rajuakin mustasukkaisuutta kumppanin historiasta. Itse olen tehnyt seksihistoriani selväksi kumppanillenille ettei tämä asia ainakaan aiheuta missään vaiheessa mitään arvailuja välillemme.

Kai se on paljon myös ihmisestä kiinni. Itse tunnen yhden onnellisen avioparin, jossa kokeneempi nainen vei miehensä poikuuden. Ei käsittääkseni mitään ongelmia asiasta. Mutta pääsääntöisesti samaa mieltä. Ja nämä onnistuneet parit joissa ollaan hyvin eri kokemustasoilla lienee pääasiassa hyvin nuorena tavanneita. Jos kummallakaan ei ole mitään irtoseksiäkään vastaan, mutta toinen on vaan ehtinyt jo aloittaa ja toinen ei, niin homma voi toimia. Silloin on vaikeampaa, jos vähemmän kokenut pitää irtoseksiä pahana ja likaisena tai on katkeroitunut kun ei ole itse sitä suostuvaisten partnerien puutteen vuoksi saanut. Ja on niitäkin paljon irtoseksiä harrastaneita, jotka eivät itse halua kokematonta partneria. Kuka mistäkin syystä.

Vierailija
236/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut sinkkuna nyt 8 vuotta. Tänä aikana on ollut kumppaneita 20, vuositasolla n. 2,5. Apua ku olenkin pannut ympäriinsö. Mikäs se maaginen luku on, että paneskelee ympäriinsä tai on rikki sisältä?

Mä en ole koskaan kysynyt montako kumppania jollakin on. Exä ei kysynyt ikinä minulta. Mentiin sänkyyn kuukauden tapailun jälkeen.

Minä aloitin seksielämäni 42 vuotta sitten. Näihin vuosiin on mahtunut paljon sinkkuvuosia. Kumppaneita on 80+. Kokonaiset kaksi per vuosi. Kylläpä onkin hurjaa.

Ja sama juttu, en ole koskaan kysynyt eikä minulta ole kukaan koskaan kysynyt.

Vierailija
237/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan aika päästä eteenpäin siitä ajatustavasta, että nainen antautuu/alistuu seksiin miehen kanssa, että nainen ei nauttisi tai haluaisi seksiä, on pelkästään sen antajana aina hieman vastahakoisesti. Mies taas on seksin ottajana, pakottajana ja alistavana, ainoana todellisena nauttijana.

Ja paskat! Naiset haluavat seksiä, nauttivat siitä ja osaavat ihan itse päättää, kenen kanssa sitä harrastavat, kuinka paljon ja millä tavalla. Nainen ei ole mikään holhottava, jonka siveyttä tulee kaikin tavoin suojella. Seksi on kahden kauppaa, jossa ihannetilanteessa molemmat sekä antavat, että saavat. Harrastetun seksin määrä ei määritä naisen ”hintaa”, arvoa, eikä tee naisesta siis halpaa. On jestas sentään vuosi 2020, ja edelleen jaksetaan kauhistella sitä, että nainen harrastaa seksiä samoissa määrin, kuin miehet vuosisatojen, ellei tuhansien, ajan.

Vierailija
238/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies32v_ kirjoitti:

Olen N54 ja voin vain ihmetellä näitä ihmisiä, joille seksi on niin merkityksetön ja halpa asia, että sitä voi harrastaa kenen ventovieraan kanssa tahansa. Niin että se merkitsee yhtä vähän kuin kättely. Kyllä se osoittaa, että tuollainen henkilö on jotenkin sisäisesti rikki, mikäli tuollainen käytös on hänestä tervettä ja normaalia. Puhumattakaan siitä ,miten monenlaisille ikäville asioille panee itsensä, elämänsä ja läheisensä alttiiksi. Mielestäni tämä koskee niin naisia kuin miehiä.

Vaikka sitä seksiä harrastaa enemmänkin, ei sen tarvi olla merkityksetöntä tai halpaa. Jonkun mielestä se on kivaa, seksihän kuitenkin tuo mielihyvää ja rentouttaa. Pitkä seksittömyyskausi voi vaikuttaa jo negatiivisesti mielialaankin.

Seksistä tekee hyvää ja merkityksellistä se kumpoani. Ikävä asenne, että touseen ihmiseen suhtautuu pelkkänä välineenä. Kuten joku sanoikin itsetyydytykseen on kaikenlaisia suristimia.

Olen eri, mutta suhtaudutko sinä kaikkiin ihmisiin joihin et ole syvästi rakastunut pelkkinä välineinä, vai mistä tämä kieroitunut ajatuskuvio tulee? Kyllä se mukava ja kiehtova ihminen on ainakin minulle nimeomaan ihminen, vaikka pidempää suhdetta ei olisikaan suunnitteilla. Eikä se seksi yhtäkkiä muuta sitä kivaa ihmistä välineeksi - miksi ihmeessä muuttaisi?

Koska sinä ajattelet vain itseäsi tuossa tilanteessa. Ihan sama vaikka ajelisit dildolla itseäsi koska tuo kiva ja mukava ihminen ei merkitse mitään. Siinähän voisi olla yhtä hyvin kuka tahansa, joka hengittää ja kanki kovenee. En pysty tajuamaan miten ihminen pystyy jakamaan itsensä ja intiimeimmän adian, mitä on randomille ventovieraalle.

Tuo kaikki kertoo sinusta paljon enemmän kuin niistä irtosuhteita harrastavista ihmisistä. En usko, että kenellekään on ihan sama kuka siinä on kunhan "hengittää ja kanki kovenee". Tämä on omaa ajatustasi, älä heijasta sitä muihin.

Sama tuo itsensä jakamisen kanssa. Jos sinun syvin ja intiimein oma itsesi sijaitsee jalkovälissä, niin olen puolestasi ihan vilpittömästi surullinen. Meillä muilla se on onneksi korvien välissä.

Minulla se jalkojen väli yhdistyy korvien väliin ja siksi sen jakaminen on iso asia. Ilmeisesti jotkut pitää jalkoväliään niin yhdentekevänä ja halpana, että on ihan sama kuka sitä rassaa.

Mutta kun se EI ole yhdentekevää, kuka sitä rassaa. Edes niille, joilla on paljon kumppaneita.

Kyllä minä väitän, että jos ihmisellä on satakin irtosuhdetta niin ei kovin suurta väliä sillä partnerin laadulla ole pidetty.

jos ne ovat kertyneet 40 vuoden aikana? Tai vaikka 20 yhteen lasketun sinkkuvuoden aikana?

Vierailija
239/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta tässä on ettei Lissu menisi sänkyyn kenenkään tässä ulisevan kommentoivan kanssa. Hänellä on nimittäin periaate, ettei mene sänkyyn kenenkään kanssa jonka kokee vastenmieliseksi.

Vierailija
240/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta tässä on ettei Lissu menisi sänkyyn kenenkään tässä ulisevan kommentoivan kanssa. Hänellä on nimittäin periaate, ettei mene sänkyyn kenenkään kanssa jonka kokee vastenmieliseksi.

Lissulla ei paljon periaatteet paina.