Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lissu, 28, saa seksiä aina halutessaan: ”Todella vanhanaikaista sanoa, että nainen on halpa, jos harrastaa paljon seksiä eri miesten kanssa”...

Vierailija
20.05.2020 |

Onko suuri seksikumppaneiden määrä miinus vai plussa? 28-vuotias Lissu on kyllästynyt vanhanaikaisiin asenteisiin.
Saako nainen haluta paljon seksiä ja vain seksiä? Ei, sanoi 38-vuotias Virpi jutussamme kesällä 2018. Hän ei ole kysynyt aina seksikumppaninsa nimeä. Samaa mieltä on Iltalehden kyselyyn vastannut 28-vuotias Lissu-nimimerkillä kirjoittava nainen. Hänellä on takana kahdeksan vuotta kestänyt parisuhde, jossa tarpeet eivät kohdanneet.

– Lopulta läheisyys ja seksi miehen puolelta päättyi täysin. Aloin hakea sitä muualta, koska koen olevani täysi luonnollinen ja inhimillinen halutessani seksiä ja läheisyyttä. Lopulta erosimme, Lissu kertoo.
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/336718bb-8646-4901-8135-1068e750a5a4

Kommentit (350)

Vierailija
261/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokonaan uusi seksitauti leviää myös Suomessa - oireena alapään tulehdukset

Seksitauti ei aina hoidu pois lääkkeellä, vaan siitä tulee seuralainen koko eliniäksi. Tämä ei koske yksin hiviä.

Seksitautien uusimipia tulokkkaita on genitaalimykoplasma.

Genitaaliherpes on hyvin yleinen, eikä siitä pääse eroon koskaan.

Tippuritartunnat ovat lisääntyneet.

Supertippuriin ei auta mikään

Tippuritartunnat ovat hieman lisääntyneet. Huolena on myös supertippuri, joka ei parane antibiooteilla.

Tippurista on tullut yhä oireettomampi, jolloin se leviää salakavalasti. Kun oireita ei ole, hoitoon ei hakeuduta ja tauti leviää.

Kaikilla bakteereilla on luonnostaan pyrkimys levitä mahdollisimman laajasti. Suhteellisen oireeton sairaus on tippuria levittävälle bakteerille oivallinen juttu, sillä näin se pystyy leviämään entistä tehokkaammin.

Jos nyt luonnosta puhutaan niin luonto on hoitanut aika monta sukupuolitautia rajoitteeksi. Ihmisen psyyke on ikiaikaisen vanhanaikainen. Olisi mielenkiintoista kuulla Lissua sitten 5-6-kymppisenä ja kysyä että mikä oli elämänsisältönä niinku parhautta.

En ole Lissu enkä ole edes avannut artikkelia, koska en arvosta iltapäivälehtien juttuja kovin korkealle. Sen sijaan voin vastata 57-vuotiaan naisen näkökulmasta. Kerron, mikä minulle on tähän saakka ollut elämänsisältönä niinku parhautta eli mistä olen nauttinut:

Olen nauttinut äitiydestä. Siitä, että tulin suhteellisen nuorena äidiksi ja olin vain vähän yli nelikymppinen, kun lapsi oli täysi-ikäinen ja minä olin vapaa jälleen itsenäiseen elämään.

Nautin aikoinaan avioliitosta kunnes kasvoimme erilleen. Kun menee nuorena ja kokemattomana (en tarkoita seksuaalista kokemattomuutta vaan sitä,että ei ole edes ehtinyt kunnolla asua yksin ennen kuin muuttaa toisen kanssa yhteen) yhteen, on mahdollista että toinen tai molemmat muuttuvat ja alkavatkin haluta erilaisia asioita. Meille kävi niin. Mies olisi halunnut vain kivan pikku kodin ja kivan pikku vaimon joka tekee kivaa pikku työtä kivalla pikku palkalla ja sen ohessa hoitaa sitä kivaa pikku kotia sillä aikaa kun hän itse tekee tärkeää työtä ja nostaa tärkeää palkkaa ja rentoutuu tärkeissä harrastuksissa.

Mutta erosimme hyvissä väleissä ja lapseni sai myöhemmin oikein hyvän äitipuolen.

Minä nautin avioeron jälkeen vapaudesta. Uppouduin opiskelijaelämään ja kun lapsi oli isällään, pidin hauskaa. En todellakaan ollut valmis sitoutumaan uudestaan. Seuraavat noin 10 vuotta pidin hauskaa. Tapailinkin joitakin ihmisiä, mutta tein alusta alkaen selväksi, etten halua yhteenmuuttoa koska minulla on lapsi. En näe mitään syytä, miksi minun olisi pitänyt elää ilman seksiä vain siksi, etten halunnut sitoutua parisuhteeseen. Samaan aikaan valmistuin ammattiini ja nautin myös siitä. Työ tuottaa minulle edelleen tärkeitä onnistumisen kokemuksia.

Kun lapsi muutti pois kotoa, nautin työn lisäksi siitä, että maailma alkoi avautua ihan uudella tavalla. Matkustamisesta tuli helpompaa ja halvempaa kuin koskaan ennen. 2000-luvun ensimmäisellä vuosikymmenellä  aloin matkustella useamman kerran vuodessa ja toisella vuosikymmenellä matkustaminen on ollut minulle tärkeä intohimo ja elämänsisältö.

Nykyisin elämäni keskeinen sisältö on rakastava, hyvä puolisoni ja elämä hänen kanssaan. Eläimet, puutarha, matkailu, työ, aikuisen lapsen vierailut, ystävät.

Se, että olen välillä ollut pitkiä aikoja sinkkuna ja sinä aikana harrastanut seksiä useiden eri kumppaneiden kanssa, ei ole mikään elämänsisältö. Enkä usko, että se on sitä Lissullekaan. Jos laskettaisiin, että minulla on ollut noin 80 seksikumppania ja otetaan nyt vaikka arviona että 50 heistä olisi ollut ihan puhtaasti yhden yön juttuja, niin se on aika pieni tuntimäärä elämästäni, mikä heidän kanssaan on kulunut. Vaikka laskettaisiin korkeimman tuntimäärän  mukaan eli että jokaiseen yksittäiseen yhden yön kumppaniin olisi kulunut 12 tuntia (aika alkaen siitä kun olen mennyt yökerhoon ja päättyen siihen että on aamulla erottu), niin kokonaisuudessaan puhuttaisiin alle kuukauden päivistä. Ei kovin iso osuus noin kuusikymppisen ihmisen elämästä.

Vierailija
262/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan aika päästä eteenpäin siitä ajatustavasta, että nainen antautuu/alistuu seksiin miehen kanssa, että nainen ei nauttisi tai haluaisi seksiä, on pelkästään sen antajana aina hieman vastahakoisesti. Mies taas on seksin ottajana, pakottajana ja alistavana, ainoana todellisena nauttijana.

Ja paskat! Naiset haluavat seksiä, nauttivat siitä ja osaavat ihan itse päättää, kenen kanssa sitä harrastavat, kuinka paljon ja millä tavalla. Nainen ei ole mikään holhottava, jonka siveyttä tulee kaikin tavoin suojella. Seksi on kahden kauppaa, jossa ihannetilanteessa molemmat sekä antavat, että saavat. Harrastetun seksin määrä ei määritä naisen ”hintaa”, arvoa, eikä tee naisesta siis halpaa. On jestas sentään vuosi 2020, ja edelleen jaksetaan kauhistella sitä, että nainen harrastaa seksiä samoissa määrin, kuin miehet vuosisatojen, ellei tuhansien, ajan.

Minun mielestäni ihan jokaisen kannattaisi sitä siveyttä ja moraalia vaalia. Ihan oman itsensä takia.Paskareissuja ei kannata ehdoin tahdoin tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulevaisuuden nainen on alfanaaras: parittelee kaikkien kanssa ja se, kenen siemen on vahvin, voittaa. Toinen vaihtoehto on se, että tarpeeksi vahva alfauros vahtii, ettei kukaan muu pääse naisen kanssa parittelemaan. Vahvimpia naisia tämä ei luonnollisestikaan pysäytä, vaan arvottavat vapautensa ja perillistensä geneettisen diversiteetin tällaisen alistavan käytöksen yli. Naisen prioriteetti on löytää itselleen vahvin ja paras lisääntymiskumppani - ja mies joka ei kestä kilpailua (eli pelkää naista joka harrastaa seksiä muidenkin kuin hänen kanssaan) on auttamatta yksi heikoimmista. Näin se menee, tervetuloa todellisuuteen.

Tämä biologia meni kyllä nyt vähän metsään. Naisella ja miehellä on useita vaihtoehtoisia lisääntymisstrategioita. Väitän, että miehelle tehokkain on saada hedelmöitettyä mahdollisimman monta mahdollisimman kovatasoista naista mahdollisimman pienellä riskillä. Tämä on käytännössä joko kukasta kukkaan lentävä pelimies tai vieraissa käyvä kovatasoisen naisen aviomies. Uskollinen suhde uskolliseen partneriin voi olla toimiva, jos kyseinen partneri on riittävän korkeatasoinen ja hedelmällinen. Sen sijaan uskollinen suhde lukuisia uroksia harrastavaan naiseen on aivan viimesijainen lisääntymisstrategia enkä usko tämän yleistyvän.

Naiselle taas toimivin strategia on saada mahdollisimman hyvät geenit jälkeläisille ja sitouttaa kumppani joka on valmis panostamaan jälkeläisiin. Eli joko alfa puolisoksi, tai mikäli tämä ei onnistu niin beeta kasvattamaan alfan jälkeläisiä. Naiselle ei ole biologisessa mielessä hyvä strategia yrittää saada mahdollisimman monelta urokselta siementä vaan ottaa geenit siltä kaikkein parhaalta tarjolla olevalta urokselta. Jos uros panee kasin naarasta ja ensi kuussa ysin naarasta, niin uros ei ole hävinnyt yhtään mitään - hänellä on nyt mahdollisuus jälkeläisiin kahden kumppanin kanssa. Mutta jos naaras panee kasin urosta ja ensi kuussa ysin urosta, niin hän ei saa sen ysin geenejä jos on jo raskaana kasille. Biologia ei ole tasa-arvoista. Lisäksi seksuaalisesti holtiton käytös vaikeuttaa jälkeläisiin sitoutuvan uroksen löytämistä. Jälkeläisten menestymisen kannalta taas on etu, että perheessä on kaksi jälkeläisiin sitoutunutta vanhempaa.

Vierailija
264/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki saavat tehdä ihan mitä haluavat, mutta itse en yrittäisi rakentaa yhteistä tulevaisuutta sellaisen naisen kanssa, jolla on ollut tuhat ja yksi seksikumppania.

Eli olet kokematon, kun haet tulevaisuuskumppania? Muutenhan olisit halpa.

Mielestäsi on olemassa vain 2 äärivaihtoehtoa: 1000 kumppanin kokenutta tai sitten neitsyt? Entä jos olisi sellainen tavallinen normaali ihminen jolla olisi ollut vaikka 1-7 kumppania elämän aikana?

Vierailija
265/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan aika päästä eteenpäin siitä ajatustavasta, että nainen antautuu/alistuu seksiin miehen kanssa, että nainen ei nauttisi tai haluaisi seksiä, on pelkästään sen antajana aina hieman vastahakoisesti. Mies taas on seksin ottajana, pakottajana ja alistavana, ainoana todellisena nauttijana.

Ja paskat! Naiset haluavat seksiä, nauttivat siitä ja osaavat ihan itse päättää, kenen kanssa sitä harrastavat, kuinka paljon ja millä tavalla. Nainen ei ole mikään holhottava, jonka siveyttä tulee kaikin tavoin suojella. Seksi on kahden kauppaa, jossa ihannetilanteessa molemmat sekä antavat, että saavat. Harrastetun seksin määrä ei määritä naisen ”hintaa”, arvoa, eikä tee naisesta siis halpaa. On jestas sentään vuosi 2020, ja edelleen jaksetaan kauhistella sitä, että nainen harrastaa seksiä samoissa määrin, kuin miehet vuosisatojen, ellei tuhansien, ajan.

Minun mielestäni ihan jokaisen kannattaisi sitä siveyttä ja moraalia vaalia. Ihan oman itsensä takia.Paskareissuja ei kannata ehdoin tahdoin tehdä.

No ei tietenkään. Mutta kaikki irtosuhteet ei ole paskareissuja. Minä ainakin harrastan vaan sellaista seksiä, josta tulee hyvä mieli ja olo.

Vierailija
266/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tuota palopuhetta pitäessä muistaa sekin, ettei kaikki miehet nyt eikä historiassakaan ole paneskelleet ympäriinsä. Jos palataan maanpinnalle niin nämä satojen kanssa panneet ovat poikkeuksia niinnaisissa kuin miehissäkin . Keskimäärin 35 v ihmisellä on ollut se 3-7 seksipartneria Väestöliiton Finsex-tutkimusten mukaan. Lisäksi todetaan että muutama satoja kumppaneita ilmoittanut vetää tietyissä ikäryhmissä keskiarvoja ylöspäin.

Vierailija
267/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään. Mutta kaikki irtosuhteet ei ole paskareissuja. Minä ainakin harrastan vaan sellaista seksiä, josta tulee hyvä mieli ja olo.

Mutta ethän sitä etukäteen tiedä kummaksi menee, tuleeko turpaan vai jääkö hyvä mieli.

Vierailija
268/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvalla syötöllä näitä juttuja. Minä panen siellä ja minä panen täällä, minä panen vaikka lyhtypylvästä. Hyi h----tti sentään.

Näitä hyi helvetti -ihmisiä kyllä piisaa. Aina mietin että miten kivaa näiden oma seksielämä mahtaa olla asenteella että seksi on ällöä.

Seksi oman rakkaan kullan kanssa ei todellakaan ole ällöä <3 Minusta ällöä on huseerata siellä ja täällä, tyydyttää himojansa kuin eläin vaihtuvien partnereiden kanssa, vailla sitoutumista ja rakkautta.  Kukin tekee kuten haluaa tästä eteenkin päin, mutta tätä mieltä olen joka tapauksessa.

N48

Ihan kuin parisuhdeseksi olisi aina pelkkää silmiin tuijottelua kynttilöiden loimussa ja silkkaa rakastelua ruusun terälehdillä :D Kyllä meillä ainakin on pitkässä parisuhteessa paljon myös sitä "eläimellistä himojen tyydytystä" ja huseeramista vaikka auton takapenkillä. Välillä vaan tekee mieli muna

Ihan kuin niin,  nimenomaan  ei ole ollenkaan pelkkää tuijottelua, ja munaa tekee mieli pitkässä avioliitossa useinkin ;) 

Mutta onhan se nyt ihan eri aika nussia sen rakastamansa ihmisen kanssa kuin kenen kanssa tahansa. Mistä se random-ihminen edes tietää, kuka olen ja mitä haluan? Jaksaako joku oikeasti opettaa joka päivä uutta ihmistä? En vain tajua. Puhumattakaan siitä sielujen yhteydestä, jota ei varmasti tapahdu joka tyypin kanssa. Seksi on intiimiä puuhaa, että en oikeasti usko irtoseksin tekevään kenellekään pidemmällä juoksulla hyvää. Myönnän olevani väärässä silloin kun tuot eteeni 80-vuotiaan irtoseksin harrastajan, joka on onnellinen.

Kuten sanoin, kukin tehköön edelleenkin kuten haluaa, mutta silti olen - ja saan olla, sorry vain- tätä mieltä.

N48

Ei tarvi anteeksipyydellä mielipidettä, senkun vain ilmaisee.

Oudosti useimmin näyttää siltä että irtoseksin puolustajat aloittavat aggressiivisesti huutamalla oman mielipiteensä ja vastustaja rauhallisesti ja kohteliaasti toteavat vain 'Im a relationship kinda girl' olen enemmänkin ihmissuhdeihminen.

Johtuisikohan siitä, että vain toisen elämäntyyli on tässä arvosteltavana? Ei siinä pitäisi olla mitään ihmeellistä, että omaa elämäntapaansa puolustava suhtautuu asiaan ehkä karvan verran tunteikkaammin kuin toisen ihmisen elämäntapaa lyttäävä? Parempi kysymys olisi, mistä ylipäänsä kumpuaa tarve vastustaa jonkun toisen seksielämää? Samalla viivallahan nämä ääripäät ovat vasta siinä vaiheessa, kun kummallakaan ei ole tarvetta halventaa tai halveksia toista. Antaa kaikkien kukkien kukkia ja niin pois päin.

Vierailija
269/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvalla syötöllä näitä juttuja. Minä panen siellä ja minä panen täällä, minä panen vaikka lyhtypylvästä. Hyi h----tti sentään.

Näitä hyi helvetti -ihmisiä kyllä piisaa. Aina mietin että miten kivaa näiden oma seksielämä mahtaa olla asenteella että seksi on ällöä.

Seksi oman rakkaan kullan kanssa ei todellakaan ole ällöä <3 Minusta ällöä on huseerata siellä ja täällä, tyydyttää himojansa kuin eläin vaihtuvien partnereiden kanssa, vailla sitoutumista ja rakkautta.  Kukin tekee kuten haluaa tästä eteenkin päin, mutta tätä mieltä olen joka tapauksessa.

N48

Ihan kuin parisuhdeseksi olisi aina pelkkää silmiin tuijottelua kynttilöiden loimussa ja silkkaa rakastelua ruusun terälehdillä :D Kyllä meillä ainakin on pitkässä parisuhteessa paljon myös sitä "eläimellistä himojen tyydytystä" ja huseeramista vaikka auton takapenkillä. Välillä vaan tekee mieli muna

Ihan kuin niin,  nimenomaan  ei ole ollenkaan pelkkää tuijottelua, ja munaa tekee mieli pitkässä avioliitossa useinkin ;) 

Mutta onhan se nyt ihan eri aika nussia sen rakastamansa ihmisen kanssa kuin kenen kanssa tahansa. Mistä se random-ihminen edes tietää, kuka olen ja mitä haluan? Jaksaako joku oikeasti opettaa joka päivä uutta ihmistä? En vain tajua. Puhumattakaan siitä sielujen yhteydestä, jota ei varmasti tapahdu joka tyypin kanssa. Seksi on intiimiä puuhaa, että en oikeasti usko irtoseksin tekevään kenellekään pidemmällä juoksulla hyvää. Myönnän olevani väärässä silloin kun tuot eteeni 80-vuotiaan irtoseksin harrastajan, joka on onnellinen.

Kuten sanoin, kukin tehköön edelleenkin kuten haluaa, mutta silti olen - ja saan olla, sorry vain- tätä mieltä.

N48

Ei tarvi anteeksipyydellä mielipidettä, senkun vain ilmaisee.

Oudosti useimmin näyttää siltä että irtoseksin puolustajat aloittavat aggressiivisesti huutamalla oman mielipiteensä ja vastustaja rauhallisesti ja kohteliaasti toteavat vain 'Im a relationship kinda girl' olen enemmänkin ihmissuhdeihminen.

Kyllä minä omasta mielestäni rauhallisesti perustelen oman mielipiteeni siitä, miksi en ole irtosuhteita vastaan.

Vierailija
270/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun päähän ei mahdu tää "halpa" käsite. Jos ihminen syö usein, ei häntä sanota halvaksi. Mutta seksin harrastamisesta sanotaan. Jos nainen on vaikkapa sinkku 5 vuotta ja hänellä on korkea libido, niin pitäisikö siinä kärvistellä ilman seksiä? Parisuhteessa oleva harrastaa anyway yleensä enemmän seksiä. Jos sinkulla on vaikkapa 10 yhden illan suhdetta per vuosi, niin sehän on vain 10 seksikertaa vuodessa, joka on todella vähän. Saman verran seksiä moni pariskunta harrastaa jo parissa viikossa. Moni haluaa kokeneen naisen, joka nauttii seksistä ja jolla on korkea libido, mutta ilmeisesti tämän libidon pitäisi kohdistua vain heihin eikä naisella saisi olla seksuaalista historiaa? Libidon pitäisi ilmestyä vasta juuri Sinun kanssasi, ja kokemuksia nainen olisi mieluiten kerännyt jotenkin neitseellisesti? Kummallista, että samat miehet jotka haluaisi tyttöystävältään seksiä jopa päivittäin, kokevat että tyttöystävä ei kuitenkaan olisi ennen heitä saanut haluta seksiä päivittäin/viikottain. Mulla on ystäväpiirissä nainen, joka on harrastanut seksiä todella monen kanssa koska oli omasta tahdostaan sinkkuna ikävuodet 20-30v. Tämä ei mitenkään estä sitä, että nyt päälle 30-vuotiaana hän on uskollinen kumppani puolisolleen. Eikä hänen yhdenillansuhteisiin koskaan liittynyt esim. alkoholi. Olen huomannut, että hänellä on todella hyvät ihmissuhdetaidot, sitähän se vaatii jos selvänä pokailee ihmisiä ja harrastaa heidän kanssaan kumpaakin osapuolta tyydyttävää seksiä. Luulen, että nää "halpuudesta" huutelevat ihmiset ovat vain kateellisia tyypeille jotka tässä onnistuvat. 

Vierailija
271/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on nyt menny puurot ja vellit sekaisin. Mies on vellipuuroa ja nainen tönkköpuuroa.

Miten sinä hyppäät siihen että nainen on holhottava jos mies on seksin ottaja ja nainen antaja? Nainen on itsenäinen antaja joka päättää omista korsetin nyöreistään.

Vierailija
272/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ethän sitä etukäteen tiedä kummaksi menee, tuleeko turpaan vai jääkö hyvä mieli.

No eipä sitä siitä suhteestakaan tiedä.

Vierailija
273/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten niin en? Kai minä nyt katson kenen mukaan lähden. Tietysti tuntematon ihminen on aina riski, niin on sekin kun päästän astianpesukoneen korjaajan kotiin. Yhden illan jutun kanssa olen sentään keskustellut tuntikausia. Sitäpaitsi Suomessa naiseen kohdistuvan väkivallan tekijä on useimmiten oma kumppani eikä mikään irtonumero.

Vierailija
274/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulevaisuuden nainen on alfanaaras: parittelee kaikkien kanssa ja se, kenen siemen on vahvin, voittaa. Toinen vaihtoehto on se, että tarpeeksi vahva alfauros vahtii, ettei kukaan muu pääse naisen kanssa parittelemaan. Vahvimpia naisia tämä ei luonnollisestikaan pysäytä, vaan arvottavat vapautensa ja perillistensä geneettisen diversiteetin tällaisen alistavan käytöksen yli. Naisen prioriteetti on löytää itselleen vahvin ja paras lisääntymiskumppani - ja mies joka ei kestä kilpailua (eli pelkää naista joka harrastaa seksiä muidenkin kuin hänen kanssaan) on auttamatta yksi heikoimmista. Näin se menee, tervetuloa todellisuuteen.

Ihminen ei ole eläin vaan ihmisellä on korkeampia elämänarvoja ja tavoitteita kuin pelkkä fysiikka ,parittelu ja lisääntyminen.

Vierailija
275/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no jos haluaa jakorasian tai hu**an maineen niin mikäs siinä,kukin tyylillään. Olen nainen ja jatkuvasti tekee mieli ja varmaan saisinkin aika helposti mutta kun ei siitä maineesta pääse oikeastaan koskaan. Toi Lissukin on loppuelämänsä nainen joka avaa jalat kaikille

Mistä ihmeen maineesta? Tästä ongelmasta pääsee kuule ihan sillä, ettei kaveeraa sellaisten ääliöiden kanssa jotka nimittelee muita jakorasioiksi. Meidän tuttavapiirissä seksi on normaali ja iloinen asia. Joku on sitä harrastanut enemmän ja joku vähemmän, useimmat on nyt vakisuhteessa ja monet perheellisiä. Tuo todellisuus missä sinä elät kuulostaa minulle täysin vieraalta.

Vierailija
276/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies32v_ kirjoitti:

Minun mielestä nainen on halpa jos vuoden aikana tulee useamman eri miehen kanssa mentyä sänkyyn. Tämä on minun mielipide eikä kukaan voi sanoa sitä vääräksi. Itse en arvosta tällaista naista kun etsin itselleni naisseuraa vaan todellakin saan halvan kuvan naisesta.

Tämä on eri asia kuin se onko naisella oikeus tehdä näin. Tietenkin on oikeus mutta se ei muuta sitä faktaa että nainen on minun silmissä halpa.

Oletko koskaan miettinyt miksi sinusta tuntuu tuolta? Miksi sinusta tuntuu että naisen hyvyys tai halpuus tms. on kiinni siitä? Itse yritän miettiä kun tulee kaikenlaisia tunteita, että onko niissä mitään järkeä ja miksi tunnen miten tunnen. En halua mennä elämääni epäloogisten tunteiden vallassa. Mikä siinä pil lussa nyt on niin ihmeellistä, että juuri se määrittelee naisen hyvyyden?

Olen nainen ja ajattelen samoin miehistä. Mulle on turn off mies jolla on "liikaa" seksikumppaneita. Ja olen miettinyt syitä tähän. Olen ollut ihastunut tällaiseen mieheen ja silloin, kun tuo asia alkoi tappaa ihastumista, tuli mietittyä. Näen sen jotenkin niin, että kun itselleni seksi ja ihmissuhteet yleensäkin on merkityksellisiä niin en vaan halua olla missään tekemisissä tuollaisen miehen kanssa. Haluan, että suhde on molemmille tärkeä, ei vain minulle, ja että toinen on siinä, että saisi yhden seksikokemuksen lisää. En myöskään tykkää ajatuksesta, että olisin miehen kanssa jonka kanssa muutama kaverini tai tuttuni on ollut. Ja toisaalta, muutenkin se kenen kanssa on "kemiaa" ja kenen ei, on harvoin järjellä selitettävissä. Kyllä mun mielestä on ihan vaan oikeus olla kiinnostumatta ihmisestä "epäloogisten tunteiden vallassa".

Sulla on täysi oikeus ajatella kuiten ajattelet, ainakin perustelet mielipiteesi.

Mutta, mitä ihmettelen, on se, että teet sellaisen ennakko-oletuksen, että miehen seksihistoriasta johtuen suhde ja seksi kanssasi ei olisi ollut merkityksellistä tälle miehelle. Millä perusteella? Kysyitkö häneltä? Sanoiko hän sinulle näin? Vai eikö hän etsinyt pitkäaikaista monogamista suhdetta, jolloin ongelma ei ollut oikeast tuo, että miehellä on värikäs historia, vaan se, ettette halunneet samoja asioita.

Et tainnut hiffata mistä on kysymys. Aika monelle meille on tärkeää ensin rakastua kumppaniinsa. Seksi tulee sen jälkeen. Ilman tunteita ei ole haluja toiseen. Samaa toivoo kumppaniltaan.

m45

Ymmärsin pointin. Mutta ennakko-oletushan tuo silti on, että värikkään seksihistorian omaava ei voisi rakastua ensin ja harrastaa seksiä vasta sen jälkeen juuri tämän yksittäisen naisen kohdalla.

Toki jos on sitä mieltä, että seksiä saa harrastaa VAIN rakastuneena, on eri asia. Mutta sehän voi rajata ihan älyttömän määrän hyviä ihmisiä pois siitä potentiaalisten kumppaneiden joukosta. Itse miettisin, että onko tuo periaate sellainen, että siitä voisi kuitenkin joustaa.

Jokainenhan itse tuon rakkauden omalta kohdaltaan arvioi. Millä toleranssilla mahdollisesti jättää sydänsuruja kärsivän rakkaudessa petetyn kumppanin. Jotkut sietää omalla kohdalla tunteettomammin tämmöistä toimintaa jotkut eivät halua jättää taakseen surevia ja petettyjä. Vastuullinen ihminen toiimii rakkaudessa ja seksissäkin arvojensa mukaisesti.

En ymmärrä mitä tarkoitat. Se, mitä itse yritin sanoa, on, että vaikka minä en haluaisi harrastaa seksiä, kuin vain rakastuneena, ei poissulje sitä, etteikö joku värikkään seksihistorian omaava voisi olla minulle hyvä kumppani. Eihän se tarkoita sitä, että kyseinen mies pitäisi seksiä kanssani merkityksettömänä. Mulle tärkeää on se, että ihminen rakastaa ja haluaa minua. Ei sillä, että onko menneisyydessään halunnut joitain muita. Sitä tarkoitin tuolla periaatteesta joustamisella.

Kuvittelet siis että ihminen voi muuttua ja että juuri sinun takiasi tämä häntäheikki muuttuisi. Naivia ajattelua.

Vierailija
277/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä biologia meni kyllä nyt vähän metsään. Naisella ja miehellä on useita vaihtoehtoisia lisääntymisstrategioita. Väitän, että miehelle tehokkain on saada hedelmöitettyä mahdollisimman monta mahdollisimman kovatasoista naista mahdollisimman pienellä riskillä. Tämä on käytännössä joko kukasta kukkaan lentävä pelimies tai vieraissa käyvä kovatasoisen naisen aviomies. Uskollinen suhde uskolliseen partneriin voi olla toimiva, jos kyseinen partneri on riittävän korkeatasoinen ja hedelmällinen. Sen sijaan uskollinen suhde lukuisia uroksia harrastavaan naiseen on aivan viimesijainen lisääntymisstrategia enkä usko tämän yleistyvän.

Naiselle taas toimivin strategia on saada mahdollisimman hyvät geenit jälkeläisille ja sitouttaa kumppani joka on valmis panostamaan jälkeläisiin. Eli joko alfa puolisoksi, tai mikäli tämä ei onnistu niin beeta kasvattamaan alfan jälkeläisiä. Naiselle ei ole biologisessa mielessä hyvä strategia yrittää saada mahdollisimman monelta urokselta siementä vaan ottaa geenit siltä kaikkein parhaalta tarjolla olevalta urokselta. Jos uros panee kasin naarasta ja ensi kuussa ysin naarasta, niin uros ei ole hävinnyt yhtään mitään - hänellä on nyt mahdollisuus jälkeläisiin kahden kumppanin kanssa. Mutta jos naaras panee kasin urosta ja ensi kuussa ysin urosta, niin hän ei saa sen ysin geenejä jos on jo raskaana kasille. Biologia ei ole tasa-arvoista. Lisäksi seksuaalisesti holtiton käytös vaikeuttaa jälkeläisiin sitoutuvan uroksen löytämistä. Jälkeläisten menestymisen kannalta taas on etu, että perheessä on kaksi jälkeläisiin sitoutunutta vanhempaa.

Nykypäivänä maailmassa elää ja menestyy ihmisiä aika monenlaisilla geeneillä. Oletko huomannut? Minä olen.

Vierailija
278/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parasta tässä on ettei Lissu menisi sänkyyn kenenkään tässä ulisevan kommentoivan kanssa. Hänellä on nimittäin periaate, ettei mene sänkyyn kenenkään kanssa jonka kokee vastenmieliseksi.

Lissulla ei paljon periaatteet paina.

Päinvastoin, periaaatteet ovat hyvin selkeät. Harrastaa seksi miesten kanssa joista on kiinnostunut ja hänen kanssaan seksi harrastavat miehet haluavat tehdä sen Lissun kanssa.

Lissun vanhemmat ovat varmaan ylpeitä Lissun periaatteesta ja elämäntavasta.

Vierailija
279/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies32v_ kirjoitti:

Minun mielestä nainen on halpa jos vuoden aikana tulee useamman eri miehen kanssa mentyä sänkyyn. Tämä on minun mielipide eikä kukaan voi sanoa sitä vääräksi. Itse en arvosta tällaista naista kun etsin itselleni naisseuraa vaan todellakin saan halvan kuvan naisesta.

Tämä on eri asia kuin se onko naisella oikeus tehdä näin. Tietenkin on oikeus mutta se ei muuta sitä faktaa että nainen on minun silmissä halpa.

Oletko koskaan miettinyt miksi sinusta tuntuu tuolta? Miksi sinusta tuntuu että naisen hyvyys tai halpuus tms. on kiinni siitä? Itse yritän miettiä kun tulee kaikenlaisia tunteita, että onko niissä mitään järkeä ja miksi tunnen miten tunnen. En halua mennä elämääni epäloogisten tunteiden vallassa. Mikä siinä pil lussa nyt on niin ihmeellistä, että juuri se määrittelee naisen hyvyyden?

Olen N54 ja voin vain ihmetellä näitä ihmisiä, joille seksi on niin merkityksetön ja halpa asia, että sitä voi harrastaa kenen ventovieraan kanssa tahansa. Niin että se merkitsee yhtä vähän kuin kättely. Kyllä se osoittaa, että tuollainen henkilö on jotenkin sisäisesti rikki, mikäli tuollainen käytös on hänestä tervettä ja normaalia. Puhumattakaan siitä ,miten monenlaisille ikäville asioille panee itsensä, elämänsä ja läheisensä alttiiksi. Mielestäni tämä koskee niin naisia kuin miehiä.

Se että ajattelet naisen olevan sisäisesti rikki tuon takia on vain jotain kulttuuria jonka olet sisäistänyt. Jossain toisessa maassa nainen on sisäisesti rikki jos ei halua käyttää huivia tai tykkää tanssia.

Missä kulttuurissa on normaalia toivottavaa käytöstä, että ihmiset panee kaikkea mitä liikkuu?

Esimerkiksi roomalaiset on tätä tehneet. Seksuaalisuuden pahuus on suurten uskontojen mukanaan tuoma juttu.

Roomalaiset myös keittivät satakielisoppaa ja harrastivat päiväkausia kestäviä ruokajuhlia oksennuslääkkeen voimin. Ruvetaanko me myös tekemään näin? Koska elämästä pitäisi nauttia vai mitä?

Vierailija
280/350 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parasta tässä on ettei Lissu menisi sänkyyn kenenkään tässä ulisevan kommentoivan kanssa. Hänellä on nimittäin periaate, ettei mene sänkyyn kenenkään kanssa jonka kokee vastenmieliseksi.

Lissulla ei paljon periaatteet paina.

Päinvastoin, periaaatteet ovat hyvin selkeät. Harrastaa seksi miesten kanssa joista on kiinnostunut ja hänen kanssaan seksi harrastavat miehet haluavat tehdä sen Lissun kanssa.

Lissun vanhemmat ovat varmaan ylpeitä Lissun periaatteesta ja elämäntavasta.

Miksi aikuisen naisen vanhemmat tietäisivät hänen seksielämästään? :-o

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi