Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhänä ihmettelen miksi varakkaammat ostavat niin paljon turhaa ruokakaupoista

Vierailija
19.05.2020 |

Erilaisia jogurttimakuja, muroja, erilaisia pitkälle jalostettuja erikoistuotteita, merkkejä merkkejä merkkejä. Tämä ei ole läskinkauhisteluketju. Oikeastaan itsekin ostin joskus paremmissa varoissa kaikenlaista turhaa.

Nykyään sitten itse ostan kasviksia, vihanneksia ja perusruoka-aineita. Tuntuu, että olen vähemmistössä. Jollain voi olla kärry täynnä "ruokaa" muttei mitään mikä kunnolla täyttäisi. Jotain mehuja ja keksejä, vanukkaita ja riisikakkuja. Siis onko nuo napostelua vai mitä?

Kommentit (218)

Vierailija
1/218 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin psykologiaa mikä ajaa tähän. Turhautuuko ihminen stressaantuneena jotenkin niin, että tiedostamattaan vain ostelee? Sitä säästäisi pitkän pennin vaikka osakkeisiin jos ostaisi vain perusruokaa. Ap

Vierailija
2/218 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka nyt vielä menee, vaikka tarjontaa onkin liikaa, mutta minua ihmetyttää ne kaikki joutavat sisustushärpäkkeet, joita tietyt myymälät ja nettikaupat on pullollaan. Mihin niitä kukaan tarvitsee? Sitten vielä joku partylite, siinä sarjassa on ihan tajuttoman rumia peltihässäköitä. Kirpparilla löytyi ja piti ihmetellä mitä ne on, googletin aiheesta; ihan turhaa. Jotain hemmetin kausikoristeita on krääsäkaupat pullollaan ja niitä käytetään muutama päivä ja sitten heitetään pois. En tajua niitä yhtään. Mä nyt olen keskituloinen, mutta en osta silti enkä ostaisi, vaikka olisi kymmenkertaiset tulot. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/218 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin tykkään kokeilla kaikkea uutta ja kokkailen paljon. En yleensä osta eineksiä ja valmisruokia, mutta ostan usein esimerkiksi erilaisia erikoisempia lihoja, juustoja, hedelmiä ym.. Opiskeluaikoina ei tällaiseen ollut varaa, mutta nyt ei enää onneksi tarvitse pahemmin tuijotella ruokien hintoja.

Vierailija
4/218 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tiedä onko ne turhaa, jos ne tulee syötyä. Mysli on vaihtelua kautapuurolle ja poro tai lammas sikanaudalle. Kyllähän sitä halvemmallakin nälkä pysyy loitolla. Maitohyllystä en sitten ota kuin perusmaustamattomia laktoosillisia ja mahdollisesti luomutuotteita. Laitan jogurttiini marjat ja hedelmät itse.

Vierailija
5/218 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ruoka on yksi elämän suurista iloista. Se on myös pitkälle makuasia mitä kukin suuhunsa laittaa.

Vierailija
6/218 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oli hyväpalkkainen työ niin meni kahviloihin 500-800€ kuussa (lähinnä mukaan otettaviin leivoksiin) ihan vaan siksi kun ei keksinyt mitään järkevää muutakaan tapaa käyttää ylijääviä rahoja. Ei kaikkea huvita sijoittaa tai säästää vaan haluaa välillä elääkin.

Nykyään tuo on jotenkin niin koettu ja nähty juttu, haen ehkä kerran vuodessa jonkun leivoksen. Kaupasta ostan enää perustarvikkeita vaikka olisi miten paljon rahaa käytettävissä. Kasviksia, kalaa, proteiininlähteitä.

Vierailija
7/218 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on apn mielestä pitkälle jalostettu erikoistuote? Kerro joku esimerkki?

Vierailija
8/218 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei syödä eineksiä tai valmisruokia, mutta tykätään kokeilla kaikkia uusia ruoka-aineita. Lisäksi rakastan erilaisia välipaloja enkä oikein ikinä ole päässyt kinkkuvoileipä-meininkiin. Tykkään syödä muroja, myslejä, jogurtteja, rahkoja, smoothieita jne.

Opiskeluaikana tuli elettyä ankeasti, nykyään nautin kun on varaa ostaa juuri sitä mitä mieli tekee.

Vierailija
9/218 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta juuri köyhät ostavat eniten noita sokeripommeja niinkuin maustettuja jogurtteja ja limsoja ja mehuja.

Vierailija
10/218 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea heittää heti tiettyä, ehkä joku Friggsin riisikakku. Tai nuo erikoisemmat mehut, soijajogurtit eri mauissa, murot, vanukkaat, jäätelöt, energiapatukat jne. Ei siinä jos niitä on muutama ja muuten ostaa perusruokaa.

Kuulostaa nyt varmaan ihme kyttäykseltä tämä, en yleensä erikseen kyttää vaan rekisteröin ympäristöä. En ihmettele niin einesaterioita vaikka jotka on työpaikkalounaaksi tarkoitettu. Äh. Hankala nyt selittää. Ap

Vierailija
11/218 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten erotat kaupassa kuka on varakas?

Vierailija
12/218 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoan hinta ei tunnu missään. Siksi ostan mitä mieleen juolahtaa. T: Varakas

Vierailija
13/218 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon ettei pidetä provona vaan aidosti mietin miksi itse ostelin aikanaan myös paljon turhaa kun oli "varaa". Itsellä oli kaikenlaista herkkua mitä "piti saada". Harmittaa kun nuo rahat olisi voinut säästää ja sijoittaa. Nyt ei sitten ole mitään mistä säästää...Miksi moni käyttäytyy näin? Ap

Vierailija
14/218 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa ne köyhätkin turhaa.

Vierailija
15/218 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei tarvitse miettiä mitä ostan, mutta ruokakaupassa mietin. Teen listan valmiiksi ja yleensä suunnittelen mitä teen. En osta turhaa, siksi ettei tarvitse heittää hukkaan ruokaa.

Vierailija
16/218 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan etätöissä, mutta normaalisti moni syö työpaikalla tai ravintolassa lounaan. Ehkä eivät tarvitse illalla enää varsinaista ruokaa? Tai sitten vaan käyt kaupassa, jossa ihmiset hoitaa nopeita välipalaostoksia, muut ostokset isosta marketista?

Vierailija
17/218 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta mieleen tulee joku 10 vuotta ilmakuivatettu Iberico-kinkku, voi maksaa yli 100€/kg. En nyt tiedä onko jalostettu, mutta jos sika on syönyt pelkkiä tammenterhoja ja villiyrttejä ja sitten joku on sitä 10 vuotta kuivatellut sopivassa kosteudessa ja lämpötilassa, niin kai se jotain ammattitaitoa sen valmistus vaatii?

Vierailija
18/218 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään, että itselleni käy noin. Toivottavasti käy kuitenkin niin, että lohen tilalle huomattavasti useammin muuta kalaa, lisäksi huomattavasti enemmän äyriäisiä ja jauhelihaa syön vain kerran parissa kuukaudessa nostalgiamielessä.

Lisättyä sokeria sisältävät elintarvikkeet saa jatkossakin jäädä kauppaan. Joku skyr on niin keinotekoinen tuote, että jo pelkkä haju ällöttää. Okei, cokista voin joskus ostaa lasipullossa.

Vierailija
19/218 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan kaupassa sitä mitä mieleni tekee. Joskus kun oli rahasta tiukkaa suunnittelin tarkkaan mitä ostan, mutta nyt kun ei ole väliä meneekö viikon ruokaostoksiini 100e vai 300e niin huomaan että ostan testiin kaikenlaista mihin ei ennen ollut varaa. En ole hyvä kokki mutta opettelen aina pari kertaa viikossa jonlun uuden reseptin.

Vierailija
20/218 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka kuvittelette että on vara ostaa mitä tahansa, katsokaapa uudelleen kilohintoja. Kenellä on oikeasti vara syödä esim. monta kertaa viikossa poron tai naudansisäfilettä tai erikoisjuustoja. Siihen päälle vielä vähän palvelutiskiltä kalaa ja pienpanimo-oluita. Aamupalalla Tropicanaa ja smoothie jossa on eri marjoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi