Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu, että joitain ihmisiä vihataan aina, vaikka olisivat kilttejä ihmisiä?

Vierailija
19.05.2020 |

Ymmärrän hyvin, että joku diktaattorimainen ihminen tai muuten vaan esim. selän takana juonitteleva, joutuu vihan kohteeksi. Usein kuitenkin olen havainnoinut, että ihmiset joilla on vähän ystäviä ja joita vihataan tai ällötään tai muuten vaan sivuutetaan, eivät suinkaan ole pahoja vaan aika kilttejä ja harmittomia ihmisiä. Itsekin tähän ryhmään kuulun, mutta olen huomannut myös muissa vastaavissa ihmisissä tällaisen kohteeksi joutumista. Molemmissa sukupuolissa.

Kommentit (305)

Vierailija
81/305 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisivatko jotkut, jotka olette tällaista kokeneet, kertoa konkreettisia esimerkkejä missä ja miten tämä viha / hylkiminen ilmenee? Joku mainitsi, että tätä tapahtuu ihan ekalla tapaamisella jo, että muut "näyttävät paikan" heille. Miten?

Minua kiusattiin rankasti koulussa ja sieltä jäi päälle ajatus, että olen inhottava ja huonompi kuin muut, mutta aikuisena kokemukset ovat olleet ihan päinvastaisia ja olen saanut lähinnä hyvää palautetta ja kohtelua, minulle on kerrottu ihan suoraan, että seurassani on tosi kiva olla. Terapiassa tajusin, että minua alettiin kiusata koulussa samaan aikaan kun isäpuoli alkoi terrorisoida minua kotona, sitä ennen ei ollut mitään ongelmia muiden lasten kanssa. Luultavasti muutuin jotenkin kotitilanteen seurauksena. Inhosin itseäni tosi pitkään, mutta onnistuin silti jotenkin pitämään yllä ihmissuhteita ja terapia auttoi lopulta tuon itseinhon yli.

Vierailija
82/305 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän vaikuttaa yhtäältä polarisaation kylväminen yhteiskunnassa sekä ihmisten verkottuminen toisiinsa. Rahan takia siis, myös voi olla jotain kauna seikkoja syynä. Voi olla myös huviakin, näin voi arvuutella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/305 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kiltit, harmittomat ja hiljaiset ovat tasapainoisen oloisia, jo se riittää koska kateus on usein takana. 

Vierailija
84/305 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten näitä ao. ihmisiä vihataan? Heitetäänkö ne ulos bileistä, hak at aanko ne iltamyöhällä kotimatkalla, saako ne vihapostia vai millä tavalla viha ilmenee?

Minut on itseasiassa heitetty ulos kotibilejatkoilta :-( Meitä oli siis reilu toistakymmentä ihmistä jotka lähdettiin baarista jatkoille kesäyönä ja tunnin verran ehdittiin olla, kun mulle kerrottiin että olisi parempi poistua koska jos en poistu, niin silloin Xxxxx lähtee kotiin kavereineen ja se ei käy, koska silloin jatkot loppuu ihan ennen aikojaan.

Tuolla siis oli oikeasti paljon toisilleen vaan puolituttua porukkaa eikä mitään ongelmaa, mutta niin vain minä olin se joka siellä oli liikaa.

Taisit yrittää varattua miestä?

Vierailija
85/305 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset vihaavat heikkoutta ja nauttivat heikompiensa saalistamisesta.

Liian kiltteyden voi lyhyesti määritellä näin: ei ole saalistavaa ihmistyyppiä millään lailla, vaan hyvään uskova. Eli hyväuskoinen.

Vierailija
86/305 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seli seli seli.

Useimmat ihmiset ovat pelkureita. Mutta silti pitää esittää jotenkin, et älkää mulle alkako (koska jos muut huomaa et sä oot pelkuri, NE alkaa kiusata). Joten valitaan (ehkä tiedostamattaankin) helppoja kiukun ja antipatian kohteita, kilttejä ihmisiä, joilla ei ole laajaa verkostoa ympärillään. Heitä on helpompi kiusata, heitä voi pitää 'ärsyttävinä', siis niiku silleen, tai 'energiat ei kato kohtaa', siis niinku silleen, tai 'mulle tulee vaan niiiiiiin outo olo siit', siis niinku silleen. Tämä näkyy selvimmin kouluissa ja lastentarhoissa, mutta ei ihminen siitä paljon kummemmaksi vanhempanakaan muutu.

Sitten kun näitä tällaisia pelkureita vastaan kävelee ilkeä ja paha ihminen, niin kyllä pysyy turpa tiiviisti kiinni. Ei ärsytä vaikkei siis niinku energiat kohtaa, mut oi kun mä niin haluisin et kohtais, ei katsota kieroon, kun siit tulee niiiin outo olo, mut se ei niinku silleen ainakaan hui kauhiaa mielistele, mun pitää mielistellä sitä, ai kun kivaa!! Mä oon niin turvassa sen ilkeän ja pahan selän takana! Oi onnea.

Semmoista, ei niin sankarillista, vaan raadollista ja ,melko tyypillistä taviksen käytöstä. 

Vierailija
87/305 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ujo ja ihmisarka,en koskaan ota katsekontaktia vieraisiin ihmisiin.Ihmisiä  ärsyttää kun en noteeraa heitä!En pidä ihmisistä koska minua on aina kiusattu!Käytöstavat minulla silti on olen kiltti ihminen ja läheisteni rakastama!

Vierailija
88/305 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en noteeraa ketään,olen turvassa omassa kuplassani!

Vierailija
89/305 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä onko kyse vihasta vai mistä,  jos joutuu edim, . . Gang stalking vainon kohteeksi. 
Ei  ylernsä kukaan joudu sellaisen kohteeksi sen takia, että olisi ujo tai erilainen? 
En usko Ei aikuiset niin törppöjä ole. 

Sen sijaan kum googlasin niin yleisimmät suut joitua rikoksiakin sisältävän Gang stalkingin uhriksi on mm.

- Mielipiteet joistain asioista. Jokin ideologia, mikä ärsyttää jotain  ryhmittymää. Toisaalta miten tällaista voisi olla ellei henkilö ole julistanut mitään  somessa? Tosin valeprofuileja voidaan aina tehdä. 

- Tai on joutunut rikosten ja hämärä hommien kohteeksi jo vuosia sitten,  jota vaikutusvaltaiset, jotka sekaantuneet yrittävät peitellä. Silloin keksitään tekosyitä gang stalking motiiveilsija niistä valehdellasn ja niitä jopa lavastetaan. 

Vierailija
90/305 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkös, että rumia ihmisiä vihataan enemmän kuin pahoja ihmisiä?

Vierailija
91/305 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltit ihmiset ei hyökkää ilkeiden ihmisten kimppuun sanallisesti eikä fyysisesti, siksi niille ollaan ilkeitä 

Vierailija
92/305 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muka tarpeeks jotain tai on liikaa jotain. Naurettava syy, koska eihän tuollaisia saa  kukaan ainakaan kostaa kenellekään konkreettisin teoin, vaikka olisi mitä mieltä. 

Tai sitten käyty kimppuun ilman  syitä ja tehty jopa rikoksia ja niitä yritetään peitellä usuttamalla  mustamaalaus kampanja henkilön  ympätille. 

Vierailija
93/305 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen luonteeltani kiltti enkä lähtökohtaisesti ajattele kenestäkään pahaa, mutta kynnysmatto en ole. Jos joku yrittää käyttää kiltteyttäni minua tai jotakuta muuta vastaan, niin nousen takajaloilleni. Tätä tietyntyyppiset ihmiset kavahtavat, koska selkeästi luulevat saavansa mukaan johonkin hölmöön kyräilyyn.

Vierailija
94/305 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

i'd rather be hated for who i am than loved for who i am not

Kukaan ei ole rather hated. Inhoan tätä lausetta. 

Vierailija
95/305 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen luonteeltani kiltti enkä lähtökohtaisesti ajattele kenestäkään pahaa, mutta kynnysmatto en ole. Jos joku yrittää käyttää kiltteyttäni minua tai jotakuta muuta vastaan, niin nousen takajaloilleni. Tätä tietyntyyppiset ihmiset kavahtavat, koska selkeästi luulevat saavansa mukaan johonkin hölmöön kyräilyyn.

Näinhän se pitääkin olla. Usein vaan kiltit ei ole saanut oppia omaa arvoaan.

Lapsena on eloonjäämistä uskoa hoivaajasta pelkkää hyvää. Ja sitten se vanhempi tekikin pahoja asioita. Niin joku kiintymyssuhdehäiriö tuli, se ei ole ajattelua vaan hermostoa, ettei vaan osaa pitää puoltaan.

Vierailija
96/305 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin ennen kiltti ihminen. Olin auttavainen, halusin miellyttää, vaistosin herkästi toisem tarpeet ja toimin srn mukaan. Se ei ollut mielestäni esittämistä, vaan ympäristöni oli muokannur minusta sellaisen. Monet ihmiset pitivät minusta ja hakeutuivat seuraani. Olin (ja olen edelleen) hyvä kuuntelija. Voin itse huonosti ja kyllä, minulla oli myös kaunaa ja vihaa sen kaiken kiltteyden alla. Aloin tietoisesti opetella pitämään puoleni ja elämään enemmän omistani kuin muiden tarpeista käsin. Opettelen tätä edelleen. Helppoa se ei ole, mutta olen alkanut voida paremmin. Ystäviä minulla on paljon vähemmän, mutta ne joita on, pitävät minusta oikeasti eivätkä siksi että hyötyisivät seurastani jotenkin. Viihdyn myös hyvin yksinäni joten en niin paljon ystäviä kaipaakaan.

Älä ota pahalla, vaan itsetutkiskeluna. Laskehan kuinka monta kertaa käytit viestissäsi minä-muotoa. Tuollainen ilmaisutapa jotenkin iskee silmään. Ethän kieriskele vain itsessäsi?

Kun sieluja jaettiin, sinä jäit ilman

Vierailija
97/305 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole ruma!

Vierailija
98/305 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mieluummin ääripää-ihminen joka herättää vihaa ja rakkautta, ku tylsä ihminen josta kaikki tykkää tai josta ei kukaan tykkää. :D kateus täytyy ansaita. Harmaata hiirulaista ei kukaan vihaa, koska kukaan ei ajattele siitä mitään.

Tämä on narsistisesti häiriintyneen logiikkaa, ja he pyrkivät aiheuttamaan kateutta toisissa.

Se vaan ettei kukaan kadehdi tuollaista pahuutta.

Vierailija
99/305 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen ajattelu on ihan satanismia!Onneksi ei tarvitse ihmisten kanssa olla tekemisissä päivä tasolla!

Vierailija
100/305 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen valtion virallisessa lastentarhassa, elikä armeijassa yksi tupakaveri hermostui kun olin siihen aikaan tuvan ainoa joka ei tupakoinut ja muutenkin olin paljon omissa oloissani hiljaa tyytyväisenä. Lopulta tupakaveri alkoi vittuilemaan ja kun vittuilin takaisin niin hyökkäsi yllättäen päälle.

Tuotahan se usein on ellei muita halua miellyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi