Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu, että joitain ihmisiä vihataan aina, vaikka olisivat kilttejä ihmisiä?

Vierailija
19.05.2020 |

Ymmärrän hyvin, että joku diktaattorimainen ihminen tai muuten vaan esim. selän takana juonitteleva, joutuu vihan kohteeksi. Usein kuitenkin olen havainnoinut, että ihmiset joilla on vähän ystäviä ja joita vihataan tai ällötään tai muuten vaan sivuutetaan, eivät suinkaan ole pahoja vaan aika kilttejä ja harmittomia ihmisiä. Itsekin tähän ryhmään kuulun, mutta olen huomannut myös muissa vastaavissa ihmisissä tällaisen kohteeksi joutumista. Molemmissa sukupuolissa.

Kommentit (305)

Vierailija
61/305 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen myös aina ollut sellainen "kiltti" ja muutenkin toisia hyvin kohteleva... Eräässä työpaikassa monet tykkäsivät vitsailla kaikkesta minuun liittyvästä ja tavallaan tahallaan saada minua hermostumaan jostakin. En mennyt siihen mukaan, mutta muistan kyllä aina ne kahvipöytäkeskustelut. .

Voi ei, olen itse aikoinani syyllistynyt siihen, että jotakin ujoa (itsekin olen) olen leikilläni kiusoitellut. Pyydän tässä anteeksi ja samalla vakuutan että tein näin, koska tyyppi oli vain niin todella mukavan oloinen ja olisin halunnut vain kuulla hänen ääntään enemmän! En kylläkään ole halunnut hermostuttaa, kai luulin lähinnä olevani hauska.

Vierailija
62/305 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/305 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä tajunnut tuollaista käyttäytymistä. 

Vierailija
64/305 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon just tuollainen "kiltti". En usko et ihmiset mua vihaa mutta kukaan varsinkaan naispuoleinen ihminen ei ole koskaan ystäväni halunnut olla. Olen sellainen herttainen, toiset huomioon ottava, ehkä liiallinenkin suorittaja ja ehkä mielistelen aluksi koska mua on kiusattu ja mulla on estynyt persoona niin en uskolla heti sanoa suoraan omia mielipiteitäni. Mutta en mitenkään kyllä valehtelekaan, olen vain ystävällinen. Voi olla että ihmiset ei näin uskolla omia omia itsejään seurassani koska luulevat, että olen liian herkkä ja en kestä sitä. Yleensä saan ihmisiltä sellaisia "taputteluja" olalle, että "voi sinua" vaikka olen jo päälle 30v reilusti. Uskon että moni saa musta "ressukka" kuvan ja luulee etten ehkä uskolla sanoa takaisin tai jotain. Tosiaan mulla ei oo tainnut koskaan aikuisiällä olla naispuoleisia kavereita jotka oisi edes joskus antanut mahdollisuuden ...

Vierailija
65/305 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla johtuu perusilmeestä ja heikkoudesta sosiaalisissa peleissä.

Yksi silmäys, ja päätetään, että olen hirveä ihminen, enkä pääse leimasta irti, kun osaan olla vain minä.

Vierailija
66/305 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiltteydessä" on jotakin, mitä näiltä ärsyyntyviltä puuttuu. Heitä ärsyttää " hyvä ihminen". Heissä ei ole tätä lempeyttä/aitoa ystävällisyyttä, ja kiltin ihmisen läsnäolo tuo tämän puutteen heissä esiin.

Vierailija
67/305 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kiltteydessä" on jotakin, mitä näiltä ärsyyntyviltä puuttuu. Heitä ärsyttää " hyvä ihminen". Heissä ei ole tätä lempeyttä/aitoa ystävällisyyttä, ja kiltin ihmisen läsnäolo tuo tämän puutteen heissä esiin.

Mä oon huomannut, et mua usein "testataan " työpaikoilla, et haluanko lähteä paskanpuhumiseen mukaan. Arvelisin, et jos lähtisin, niin en olisi itse joutunut kiusankohteeksi.

Vierailija
68/305 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

A. Räyhäkkäät tyypit ja oman elämänsä pikkumyyt kuvittelevat että ainoa tapa olla ja pärjätä on hoitaa asiat kiukuttelemalla, huutamalla, päsmäröimällä ja kiusaamalla. Sitten kun törmäävät tyyppiin joka todistaa teorian vääräksi ja hoitaa samat asiat ystävällisyydellä ja rauhallisuudella, he hermostuivat, kun ovat perustelleet vittupäisyyttään sillä että se on ainoa keino. Tämmöistä ihmistä täytyy tietenkin sorsia, kun näin teki ja vähän painostaa ja kiusata jos sen saisi murtumaan.

B. Suuri osa ihmisistä on aika lammasmaisia. Jos he kohtaavat käskyttäjän ja ystävällisen, he seuraavat käsiyttäjää. Ystävällisen kanssa on riski että voi joutua tekemään päätöksiä tai olemaan aktiivinen. Käskyttäjän kanssa on helppoa. Tarvitsee vain seurata käskyjä ja se hoitaa kaiken puhumisen vaikka menettäisikin omaa päätäntävaltaa.

Vierailija
69/305 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilttejä, harmittomia ja huomaamattomia. Ei heitä mitenkään erityisesti vihata. Heissä vaan ei ole mitään kiinnostavaa. Yleensä kilteiksi itseään kutsuvat pyrkivät miellyttämään kaikkia ja ikävä tosiasia on, että kun yhteen suuntaan kumarrat, toiseen suuntaan pyllistät. Kokeile vaikka itse.

Ne "kaikkien kaverit" taas eivät yleensä ole kenenkään kavereita, koska he eivät anna itsestään toisille mitään ja pyrkivät pysymään puolueettomina asiassa kuin asiassa ja tilanteessa kuin tilanteessa. Heihin ei oikeasti voi luottaa, koska he kääntävät takkiaan aina sen mukaan, kenen seurassa kulloinkin ovat. 

Miten sitten selität sen, että 8n myös sellaisia, jotka eivät ärsytä ketään ja joista kaikki pitävät? Hekin ovat silti ihan mukavia eivätkä esitä mitään.

Selitit jo itse tuolla lihavoimallani kohdalla. Varsin usein kilteiksi itsensä mieltävät nimenomaan esittävät. He esittävät aina tilanteen mukaan jotain. Jotain, minkä olettavat miellyttävän muita paikalla olevia. Heillä on usein kova tarve saada hyväksyntää muilta ihmisiltä ja sen vuoksi ovat valmiita muuttamaan omaa käytöstään siten, että saavat kaipaamaansa hyväksyntää. Jos ihminen on ihan oikeasti mukava eikä esitä mitään, häntä ei haittaa palaneen puupennin vertaa, vaikka joku ei hänestä tykkäisikään. 

Tuo loppuosa ei kyllä pidä paikkansa. Kaikkia ihmisiä sattuu, jos porukka ympärillä ei pidä sinusta. Varmastikaan suurin osa ihmisistä ei sitä kipua näytä ulospäin, mutta kyllä se silti sattuu. Noin, että se ei haittaisi oikeasti mukavaa ihmistä ollenkaan että muut ympärillä syrjii, voi kirjoittaa varmaankin ainoastaan ihminen, jota itseään ei ole syrjitty.

Tottakai se ei ole kivaa tai mukavaa ja häiritsee, mutta vielä joku voisi listata  syitä, miksi joku joituisi erityisen syrjityksi  tahalleen eli niin. että usea on sen suunnitellut, päättänyt ja toteuttanut?

Onko tuo edes sellaista normaalia syrjintää  silloin, vaan oikeastaan jo jokin vaino tai härintä  kampanja? 

Eihän  kukaan yleensä  joudu ikävien  juttujen kohteeksi ainakaan  niin, että siihen osallistuisi tuhannet hänelle täysin  tuntemattomat, eli mitään kontaktia ei ole ollut,  eikä mitään syytäkään pitäisi siis olla?

Tai jos syrjintä sisältäisi jopa viranomaisten tai työtehtävissä olevien ihmisten taholta suunnitelmallista syrjintää tai jopa rikoksia,  ihmettelisin kovasti syytä, että miksi ihmeessä ryhdytty tuollaiseen jonkun henkilön kohdalla? 

Vierailija
70/305 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristityn osa maan päällä .  Muut vihaa .  Hyvien tekojen takia ja käännä toinenkin poski tyylillä . Muut odottaa että lyö takaisin .  Sen vähemmän syntiä kun muut houkuttelee omiinsa ja sä oot viaton heidän synteihin.   Palauta silti ne kirjaston levyt ja kirjat ja kavereiden vaatteet .  Vähennä omia syntejäsi .  Aina kun harmittaa tee jotain hyvää . Auta vaikka . No toi teki taas syntiä mutta se ei ole minun syntini . 

Vierailija
71/305 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskontolahkoissa esittelee sua ikäänkuin saaliina .  Et sä ole se mitä ne väittää tai luulee . Olet se miksi sut on luotu.  

Vierailija
72/305 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristityt ei lähde kostamaan vaan luottaa kuin budhat karmaan että paha tosiaan kärsii itse .  Ja se pitää muistaa et korkeampi voima tarkkailee.  

Vierailija
73/305 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkerat/vihamieliset etsii vaan helppoa kohdetta kohdistaa se sisäinen viha. Ihmisiä jotka eivät osaa käsitellä tunteitaan. Eihän se ole mitään henkilökohtaista, muuten kun ehkä sillon kun mukana kateutta, ja sillonkaan sitä ei pitäisi ottaa itseensä.

Vierailija
74/305 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristitty EI UHRAA ELUKKAA JOTEN SEKIN ÄRSYTTÄÄ NIITÄ JOTKA UHRAA .  Kristitty on ihminen eikä elukka. Jokaisella ihmisellä on omat surut murheet kokemukset kukin kantaa taakkansa .  Olisi sä oot rikollinen mut mä en ole .  

Vierailija
75/305 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisethän ovat apinoista lähtöisin. Mitä muuta voi odottaa tältä homo sapiens rodulta. Kuin aggressioita heikompia kohtaan. 

Vierailija
76/305 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajat tietää olevansa huonompia, ja vihaavat niitä jotka on luontaisesti hyviä. 

Mutta tehdessään pahaa kiusaaja loittonee yhä kauemmaksi siitä mitä alunperinkin oli vailla.

Voimme vain välttää niitä.

Vierailija
77/305 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no minä ainakin olen ihan tyytyväinen että useimmat vihaa minua. Sehän on Jeesuksen mukaan hänen omiensa tunnusmerkki. Mutta siis jo Adamin poika Kain tappoi Abelin joka miellytti Jumalaa. Ihmiset siis vihaa niitä, jotka miellyttävät Jumalaa. Tottahan ihmiset vihaa niitäkin jotka tekee heille pahaa, mutta en puhu nyt siitä vaan siitä perusteettomasta vihasta joka kohdistuu syyttömiin, kiltteihin ihmisiin.

Vierailija
78/305 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on oikeassa, kaikenlainen heikkous on ihmisten silmissä vastenmielistä. Voimaa ei löydy sympatiseeraamaan, ymmärtämykseen tai sääliin hyvin monista ihmisistä. Kaikki menee oman kulissin ylläpitämiseen.

Ennen kuin ihmiskunta karsii olemuksestaan nämä piirteet, niin ihmiskunnalla ei ole mitään toivoa tulevaisuudesta. Sota, riisto, alistaminen, viha ja tuhoaminen tulemaan riivaamaan ihmiskuntaa kunnes ihmiskunta omaksuu ehyemmän luonteen, älyllisemmän.

Muuten ihmiskunta riistää planeetan loppuun ja siirtyy tuhoamaan toisia planeettoja....

Lampaat eivät peri maata.

Vaan lampaat kaitsetaan, keritään ja  teurastetaan.

Ja sinä haluat olla lammas?

Vierailija
79/305 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois vaikutuspiiristä.

Vierailija
80/305 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kovinkaan moni ihminen oikeasti tuntee vihaa jotain randomia ihmistä kohtaan. Voi olla ettei tykkää, mutta se ei ole lähellekään vihan tunnetta. Jos joku vahingoittaa vaikka sun lasta, niin sitä tekijää voi vihata, mutta että jotain ihmistä vihaisi vaan että se ihminen ei oikein miellytä olis sairasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi