Leikkaava GYNEKOLOGI, eikö
Tarvitse ollakaan kirurgi, jotta voi suorittaa leikkauksia.
Kommentit (61)
Neljä sektiota takana ja gynekologisen ne leikkasi.
Vierailija kirjoitti:
Neljä sektiota takana ja gynekologisen ne leikkasi.
*gynekologi leikkasi.
Multakin operoi gynegologi patin alapäästä
No voi herregyd, gynekologi on kirurgi.
Onko gynekologi aina kirurgi, naistentautien erikoislääkäri
Voiko terveyskeskuslääkäri toimia kirurgina
Vierailija kirjoitti:
No voi herregyd, gynekologi on kirurgi.
No ei kai, gynekologia kuuluu operatiivisiin erikoistumisaloihin, ei kirurgisiin. Eihän ne käy kirurgista koulututusta, kuin ihan murto-osan erikoistumisjaksosta.
Ei kait jokainen gyne automaattisesti voi myös tehdä leikkauksia? Mulla ainakin on se käsitys, että vaatii vielä erikoistumista gynekologian lisäksi. Patin operointi tuskin vaatii kirurgin taitoja mutta kohdun poisto sitten on joneri juttu.
Kainuussa gynekologit leikkasivat rintasyöpäpotilaita, kai kirurgien puutteen vuoksi - takavuosina
Vierailija kirjoitti:
Ei kait jokainen gyne automaattisesti voi myös tehdä leikkauksia? Mulla ainakin on se käsitys, että vaatii vielä erikoistumista gynekologian lisäksi. Patin operointi tuskin vaatii kirurgin taitoja mutta kohdun poisto sitten on joneri juttu.
Siihen erikoistumisjaksoon kuuluu gynekologisten leikkausten koulutus. Ainakin tuonmukaan
Terveystalo ei ilmoita gynekologeistaan, että he olisivat kirurgeja, mutta leikkaavat
Gynekologit tekevät synnytyselinten syöpäleikkaukset
Miksi leikkaavia gynekologeja ei sanota gynekologi-kirurgiksi
Esim ihotautiyksikössä leikkaa ihotautilääkäri. Mulla on kieltä leikattu, tekijänä iho- ja allergiasairauksiin erikoistunut lääkäri. Suuremmat kielileikkaukset toki tekee leukakirurgi.
Vierailija kirjoitti:
Ei urologejakaan sanota urologi-kirurgeiksi
Ketkä kaikki erikoislääkärit ovat kirurgeja myös
Vierailija kirjoitti:
Siksi, kun jos on gynekologi, niin on samalla kirurgi. Ei sitä tarvitse erikseen toitottaa. Kenen luulisit tekevän keisarileikkaukset ym. vastaavat?
Ovatko siis kaikki gynekologit myös kirurgeja, mutta leikkaavatko he kaikki. tietysti työpaikasta riippuen, esim yliop/ keskussairaaloissa
Ei.