Nainen: käytkö mieluummin nais- vai miesgynekologilla?
Itse olen menossa lähiaikoina gynelle. Yleensä olen ollut naisgynellä, mutta joskus harvoin myös miesgynen vastaanotolla. Tuntuu ehkä kuitenkin hiukan oudolta mennä miehelle. Mitä mieltä muut ovat?
Kommentit (62)
Miehellä. Vakkarilla on pehmeät, taitavat kädet ja häntä ei haittaa kun kostun voimakkaasti
Lääkärin sukupuolella ei ole mitään väliä.
Ensimmäiset pari kertaa kävin naisgynellä ja oli epämukava olo, vaikka olivatkin asiallisia gynejä.
Miesgynellä kävin sitten ja kyllä se mulle on paljon luonnollisemman oloista ja erilainen mielenrauha ihan kun naisgynen vastaanotolla. Suoraan sanottuna tuntui aika kamalalta, kun ekaa kertaa oli silloin naisen sormet tavarassani. 🤢 Ei sillä että siitä miesgynen sormeilustakaan mitenkään nauttisin, on vaan huomattavasti mukavampi ja rennompi olo.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat paljon näppärämpiä. Mies on ollut selvästi kovakouraisin. Muuten ei ole koskaan sattunut. Mies ei pysty ymmärtämään kipua kun oma anatomia on erilainen.
Juuri noin ja en ikinä mene vapaaehtoisesti miesgynelle. Juuri ennen synnytystä jouduin ja oli kovakourainen ja tyly sekä kerran kun jälkiehkäisypilleri ei ollut reseptivapaa ja kondomi petti niin joutui tutkimaan ja en siihen hätään päässyt kuin miehelle niin taas oli kovakourainen. Vaikka se paikka onkin joustava niin ei kai sitä niinkuin jotain kantta tarvitse nostaa ja repiä! Ei mitään kunnioitusta. Eihän hammaslääkärikään revi koko naamaa irti.
Miksi ihmeessä kävisin miesgynellä kun voin käydä naisgynellä? Ehdottomasti nainen siis. Olen käynyt myös parilla eri miesgynellä kun naisille olisi ollut niin pitkät jonot ja oli vähän kiire, mutta olivat kyllä hiton turhia reissuja. Epäempaattisia ja huonoja kuuntelijoita, eikä miehellä voi olla mitenkään yhtä hyvää ymmärrystä kuin naisella naisen anatomiasta. Toinen kirjoitti e-pillerireseptinkin vaikka sanoin että minulla on aurallinen migreeni, että ei se ammattiosaaminenkaan tainnut ihan kunnossa olla.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäiset pari kertaa kävin naisgynellä ja oli epämukava olo, vaikka olivatkin asiallisia gynejä.
Miesgynellä kävin sitten ja kyllä se mulle on paljon luonnollisemman oloista ja erilainen mielenrauha ihan kun naisgynen vastaanotolla. Suoraan sanottuna tuntui aika kamalalta, kun ekaa kertaa oli silloin naisen sormet tavarassani. 🤢 Ei sillä että siitä miesgynen sormeilustakaan mitenkään nauttisin, on vaan huomattavasti mukavampi ja rennompi olo.
No ne naisen sormet sinne lääkärissä, synnytyksessä yms sinne kuuluu. Miehen sormet vain silloin kun on kyse omasta miehestä.
Kerran päädyin miesgynelle syöpäkontrolliin ja oli kyllä viimeinen kerta. Älyttömän kovakourainen ja tutkimus oli tarpeettoman pitkä, nöyryyttävä ja kivulias. Olin viikkokausia ahdistunut sen jälkeen ja vaadin nykyään aina naislääkärin. Laitoin jopa sairaalalle palautetta enkä ikinä saanut vastausta.
En ole koskaan käynyt, ahdistaa ajatuskin. Jos aseella uhattaisiin, niin valitsisin naisen ja mieluiten mahdollisimman empaattisen sellaisen.
Miehet eivät käy gynellä vaan urologilla
Mies. Munkin kohdalla pitäny paikkaansa etteivät ole olleet niin kovakouraisia. Ekalla kerralla totta kai jännitti mutta en jotenkin osaa välittää onko mies , itse ajattelen tilanteen niin lääketieteellisenä että lääkäri mikä lääkäri ja alansa ammattilainen töissään.. i hope :D
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät käy gynellä vaan urologilla
Urologi hoitaa sekä naisia että miehiä. Miesten oma lääkäri on andrologi.
Molemmilla käynyt, miehet ovat helläkätisempiä.
Olen tavannut vain hyvin helläkätisiä gynekologinaisia. Minulta on useamman kerran otettu näyte kohdun limakalvosta, mikä on hyvin kivulias toimenpide, mutta gynet ovat toimineet varoen, mutta tehokkaasti eikä minulle ole jäänyt kipitraumaa. Sain myös kierukanlaitossa naisgyneltä lisäpiikin puudutusainetta, koska pelkäsin kipua.
Kaveri suositteli erästä miestä, mutta en ole mennyt, koska ei ole tuntunut mukavalta...
En kummallakaan.
Ei ole koskaan tarvinnut gynekologilla käydä, toivottavasti ei jatkossakaan.
N48
Ensimmäistä kertaa elämässä löysin raskauteni yhteydessä lääkärin (gynekologin) jonka mielipiteeseen uskallan luottaa, ja jolta saan kokonaisuuden huomioonottavaa palvelua. Hän on mies.
Mutta noin niinkuin yleensä ei mitään väliä lääkärin sukupuolella.
En enää mene miespsykiatrille, -lääkärille tai -gynelle. Kaikki osoittautuneet laiskoiksi ja ammattitaidottomiksi. Pääasiallinen kannustin taitaa olla raha. Pahin oli miesgyne, joka naureskeli mun rintasyöpäpeloille. Mun molemmilla siskoilla on ollut rintasyöpä ja serkku kuoli siihen. Onneksi en uskonut kyseistä idioottia. Saan nykyään kutsun seulontoihin kerran vuodessa. Ehkä gynemiestä olis koskettanut vaikka kivessyöpä enemmän! N38