Nainen: käytkö mieluummin nais- vai miesgynekologilla?
Itse olen menossa lähiaikoina gynelle. Yleensä olen ollut naisgynellä, mutta joskus harvoin myös miesgynen vastaanotolla. Tuntuu ehkä kuitenkin hiukan oudolta mennä miehelle. Mitä mieltä muut ovat?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään väliä, kunhan sormet on kuin nippu paksuja kyrp1ä.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vastaan miehenä että käyn mieluiten mieslääkäreiden vastaanotoilla vaikka aika harvoin on ollut tarve lääkärille. Ai miksikö? No siksi kun mieslääkäreillä harvemmin nousee samalla lailla nuppiin se heidän ammatti ja akateemisuus kuin naisilla. Siinä voi olla tasa-arvoisemmin tällainen työmies eikä tarvitse hävetä itseään tai katsella sitä kun katsotaan nenänvartta pitkin.
Sairaalan henkilökuntaan kuuluvana olen eri mieltä. :D
Miehelle mielummin, siellä voi saada kul lia komealta gynältä.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan miehenä että käyn mieluiten mieslääkäreiden vastaanotoilla vaikka aika harvoin on ollut tarve lääkärille. Ai miksikö? No siksi kun mieslääkäreillä harvemmin nousee samalla lailla nuppiin se heidän ammatti ja akateemisuus kuin naisilla. Siinä voi olla tasa-arvoisemmin tällainen työmies eikä tarvitse hävetä itseään tai katsella sitä kun katsotaan nenänvartta pitkin.
en kyllä ole huomannut naislääkäreilläkään mitään nuppiin nousua. kaikki olleet mukavia ja huomaavaisia, enkä ole tarvinnut hävetä tai joutua nenänvartta pitkin katsotuksi vaikka olen tavallinen työläisnainen, melkein pohjasakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin olisin vastannut naisgynekologi. Jouduin kerran lääkäriopiskelijoiden tutkittavaksi, neljä nuorta miestä ja kaksi naista, sekä vanha miesgyne etsivät munasarjakystaa ultralla ja toki perustutkimuksen tekivät samalla. Tuon jälkeen on se ja sama, kumpaa sukupuolta ammattilainen on, kunhan on ammattilainen.
Hyi kamala!!! Kysyttiinkö sinulta etukäteen, että onko tuo OK?
Kaverilleni nimittäin kävi niin, että gynellä kesken perustutkimuksen tuli jostakin sivuhuoneesta joukko miltei samanikäisiä lääkäriopiskelijoita ja gyne vaan heitti ohimennen, että ”kait se sopii, ei ne muuten mitään opi”. Kaverini ei ollut järkytykseltään ja tilanteen äkkinäisyyden vuoksi ehtinyt saada sanaakaan sanotuksi.
Oli kuulemma aika noloa, kun ne nuorukaiset siinä kyttäsivät jalkoväliin :-/
Minä prefereeraan naista. Ihan siksikin, että kuka veisi autonsa sellaiselle korjaajalle, jolla ei edes ole omaa autoa.
Naiset ovat paljon näppärämpiä. Mies on ollut selvästi kovakouraisin. Muuten ei ole koskaan sattunut. Mies ei pysty ymmärtämään kipua kun oma anatomia on erilainen.
Oon käynyt vaan naisella mutta rinnat on joskus tutkinut mieslääkäri ja olen miettinyt, pitäisikö testata myös miesgyneä :D
En ole käynyt kummllakaan enkä aio käydä koskaan sillä häpeän alapääni (roiskeläppä) ulkonäköä. N31
Kysymykseen siitä, miksi mies haluaa gyneksi tai nainen urologiksi (tai kuka nyt erikoistuu mihinkin) olen lääkäreiltä kuullut vastauksia, jotka liittyvät työn luonteeseen ja myös sattumaan. Esim. jokin juuri siinä lääketieteen alassa kiinnostaa, haluaa työskennellä aikuisten/lasten kanssa, oli joku inspiroiva opettaja tai työkaveri, työajat ja työllistymismahdollisuudet jne. Eli saman tyyppisiä perusteita ammatinvalinnalle kuin muillakin aloilla. En usko että kukaan ryhtyy erikoistumaan jalkovälitohtoriksi jostain perversseistä syistä.
Minulla on kokemusta kahdesta miesgynestä: toinen opiskeluajoilta ja toinen vähän ennen raskaaksituloa. Se opiskeluaikojen miesgyne oli jäkyttävä! Todella kaksimielisiä juttuja kertoi! Eikä pelkästään minulle vaan kuulemma muillekin "asiakkailleen". Vastaanotolta pois lähtiessä oli jotenkin hyväksikäytetty olo.
Naisgynet ovat, yhtä poikkeusta lukuun ottamatta, olleet erittäin kovakouraisia. Niin julkisella kuin yksityisellä. Hymyileväisiä ja v-mäisiä. Miesgyne oli vähän tyly mutta ei yhtään kovakourainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin olisin vastannut naisgynekologi. Jouduin kerran lääkäriopiskelijoiden tutkittavaksi, neljä nuorta miestä ja kaksi naista, sekä vanha miesgyne etsivät munasarjakystaa ultralla ja toki perustutkimuksen tekivät samalla. Tuon jälkeen on se ja sama, kumpaa sukupuolta ammattilainen on, kunhan on ammattilainen.
Hyi kamala!!! Kysyttiinkö sinulta etukäteen, että onko tuo OK?
Kaverilleni nimittäin kävi niin, että gynellä kesken perustutkimuksen tuli jostakin sivuhuoneesta joukko miltei samanikäisiä lääkäriopiskelijoita ja gyne vaan heitti ohimennen, että ”kait se sopii, ei ne muuten mitään opi”. Kaverini ei ollut järkytykseltään ja tilanteen äkkinäisyyden vuoksi ehtinyt saada sanaakaan sanotuksi.
Oli kuulemma aika noloa, kun ne nuorukaiset siinä kyttäsivät jalkoväliin :-/
Tavallaan sain mahdollisuuden kieltäytyä seuraajista ja olinkin mielessäni jo päättänyt, että mahdolliset opiskelijat saavat lähteä, mutta kun se konkkaronkka oli huoneessa valmiiksi odottelemassa ja minä halusin äkkiä pois, en sitten pyytänytkään heitä poistumaan. Eipä se lopulta ollut kummempaa, ehkä jopa parempi isommalla porukalla, kuin vain yksi opiskelija.
Ihan sama. Yhtä hyvältä ovat molemmat tuntuneet.
Naisgynekologi. Olen nähnyt liikaa miesgynejä työn puolesta. Terv. Sh
Nainen. Tulee tunne että ainakin ymmärtää minua paremmin kun on itsekin nainen.
En sitten tiedä onko vaan harhaluuloa.
Kannattaa muistaa, että kaikissa miehen ja naisen välisissä kohtaamisissa on mukana ripaus erotiikkaa - joskus vähemmän, joskus enemmän...
Ei se p*llu eroa ruumiinosana mistään muustakaan.