Viisaudenhampaan poiston jälkeinen ongelma
(Olen varaamassa hammaslääkäriin aikaa jos oireet eivät helpota viikon kuluessa, haluaisin täältä vertaistukea tai hyviä vinkkejä.)
Onko kellään samanlaista kokemusta (ala)viisurin poiston jälkeen: haava/poistokuoppa erittää todella pahan makuista makua ja hajua suuhun. Poistosta päälle 2 viikkoa aikaa. Kokeiltu on puhdistaa suuta vedellä aina syönnin jälkeen jos maku johtuisi ruoantähteistä. Mikä auttaa, kuinka pitkään mahdollisesti tämä kestää? Muutaman kerran on ollut jopa oksennus tulossa.
Kommentit (10)
Iloitse, ettei leuka ole tunnoton sentään. Itselleni jäi lievä komplikaatio eli hermovaurio epäonnistuneesta alaviisurin poistosta.
No nyt heti huomenna varaat sen ajan sinne hammaslääkäriin. Siellä kolossa voi olla ruokajäämiä, jotka märkivät. Ei ne sieltä itsestään pois tule.
Vedellä huuhtelu ei riitä. Osta apteekista Corsodyliä ja purskuttele sillä ahkerasti. Minulla myös jäi pysyvä hermovaurio.
Poistokuopan tulehdus. Minulle tuli myös alaposkihampaan leikkauksen jälkeen ko.vaiva. On todella kiusallinen ja ehdottomasti mentävä hammaslääkäriin että saa tarvittavan hoidon.
Varaa se aika pikimmiten. Jos kyseessä on tulehdus niin pahimmillaan se voi johtaa verenmyrkytykseen. Ja jos sille pitää tehdä jotain niin puudutteet ei välttämättä tehoa.
Mene hammaslääkäriin, hyvänen aika sentään!?! Putsaavat sen kolon ja saat antibioottikuurin.
Selvennystä vielä (olen ap).
Olen syönyt jo ab-kuurin ohjeiden mukaisesti ja kävin näyttämässä kipeää hammasta viime keskiviikkona hammaslääkärissä. Siellä kolo putsattiin ja paha maku lakkasi muutamaksi päiväksi. Onkohan tarpeellista hakea toinen ab-kuuri?
Sinun pitää mennä nyt hammaslääkäriin. Pitää mennä niin kauan, että tuo ei uusi. Etkö saanut mitään jatkohoito-ohjeita?
Tämä nyt ei sinua auta, mutta minä söin monta päivää vain sellaista ruokaa, mikä ei jää mihinkään. Siis viiliä, maustamatonta jukurttia, vehnäjauhovelliä ja mehusta keitettyä kiisseliä, jossa ei ollut siemeniä. Lisäksi huuhtelin suuta varovasti desinfioivalla suuvedellä, jonka ostin apteekista.
Tulehdus. Mene lääkäriin. Itse laitoin otsonoitua oliiviöljyä kuoppaan. Sitä mietoa öljyä siis.