Suunto, Polar vai Garmin urheilukello. Suosittele.
En halua mitään älykallista ja käytettynä suunnittelin ostavani, kun tori vähän käytettyjä tulvillaan.
Pitäisi olla pieni ja siro, mittaa pulssin, matkan pituuden ja laskee askeleet. Ei tarvitse olla kaiken maailman hömpötyksiä, kuten unen seurantaa tai kuukautiskierron seurantaa. Kunhan voin seurata omaa liikkumistani ja pulssitasoa.
Kommentit (80)
Oleellinen pointti on onko oikea GPS. Siis ettei ole riippuvainen puhelimesta!
Ei polaria! Niiden aspa on aivan pihalla ja koko homma tökkii. Laatu on kans sitä sun tätä. Tuotanto siirrettiin jonnekin vinku-intiaan ja laatu putosi kuin lehmän häntä. Hinnat toki pysyivät ennallaan.
Suunto3 en suosittele. Huono akun kesto ja mittaukset ei kovin tarkkoja. Ei myöskään mitenkään siro tai kaunis.
Mulla oli kerran Suunto, ei ikinä enää sitä. Kuten joku jo edellä kirjoittikin, mikä on niiden logiikka, ei ainakaan sama mitä itse käytän. Perheessä useampi Polar ja niillä hyvin porskutellaan. Suosittelen sinulle Polarin A370 mallia, joita saa tosi huokeasti käytettynä. Voit sitten stailata sen itsellesi sopivaksi eri värisillä rannekkeilla.
Suunto on nykyään kiinalaisten omistuksessa, kun ostivat koko Amer Sportsin. Suunnon käyttäjien dataa myös siirretään mm. Kiinaan, kuten firman käyttöehdoista käy ilmi.
Vierailija kirjoitti:
Turhake josta tulee ongelmajäte muutaman vuoden kuluttua, joko siksi että ohjelmistopäivitykset ovat loppuneet eikä kännykkäsi ole enää yhteensopiva kellon kanssa, tai siksi että seuraava malli sisältää jonkun uuden turhan ominaisuuden jota himoita.
Ajatelkaa luontoa.
Tarvitsen urheilukellon että voin pyöräillä töihin, mutta ok. ajatellaan sitten luontoa ja kuljetaan vastedeskin autolla.
Sain polar ignite2 lahjaksi. Mukana gps. Tosi kivalta vaikuttaa kaikin puolin.
Vierailija kirjoitti:
Sain polar ignite2 lahjaksi. Mukana gps. Tosi kivalta vaikuttaa kaikin puolin.
Vaihdoin vanhan polarin tällaiseen ja tuntuu olevan ihan asiallinen peli. Perusjutut on eli syke ja gps ja positiivista on että akkukin kestää oikeasti monta päivää toisin kuin vanhassa. Ihan periaatteessa ostan mieluummin suomalaisen firman tuotteen ja toivon että noiden tuotantokin tapahtuu joskus suomessa vaikkei just nyt tapahtuisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Polarin ranneseuranta ja sovellus ovat kirkkaasti markkinoiden parhaat. Suunnolla paremmat karttasysteemit. Garminilla laajin tarjonta.
Polarin akkukesto loistava, uudemmissa suunnoissa ja Garmineissa ei kaksinen.
Ulkonäkö on katsojan silmässä.
Mulla on Garmin Fenix 6s (eli uusin mahdollinen malli) ja lataan sen kerran viikossa. Treenaan päivittäin (eli gps on päällä). Mielestäni ihan riittävä akunkesto. Tykkään muutenkin tosi paljon. Ollut jo kaksi vuotta ranteessa enkä edes suunnittele vaihtoa.
Mulla on Suunto ja Polar. Tässä vertailu:
-Polar on mukavamman tuntuinen kädessä
-Polarissa on mun mielestä selkeämpi kännykkäappi
-Suunnossa on enemmän urheilulajeja, esim. harrastamaani moottoriurheilua ei löydy Polarista
-Suunnossa on parempi gps, Polar hävittää sijainnin liian usein
-Suunnossa voi vaihtaa kellonaikaa käsipelillä kellosta, Polar tarvitsee yhteyden kännykkään. Eli esim. matkustaessa Polaria ei voi vaihtaa paikalliseen aikaan esim vaihtokentillä jos ei ole wifiä.
-Suunnossa on parempi akun kesto
Summa summarum: moottoriurheilussa ja matkustaessa käytän Suuntoa, kotona arkiliikunnan ja nukkumisen seuraamiseen käytän Polaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhake josta tulee ongelmajäte muutaman vuoden kuluttua, joko siksi että ohjelmistopäivitykset ovat loppuneet eikä kännykkäsi ole enää yhteensopiva kellon kanssa, tai siksi että seuraava malli sisältää jonkun uuden turhan ominaisuuden jota himoita.
Ajatelkaa luontoa.
Tarvitsen urheilukellon että voin pyöräillä töihin, mutta ok. ajatellaan sitten luontoa ja kuljetaan vastedeskin autolla.
Haluan nähdä, miten kellolla pyöräillään
Suunto on tipahtanut softakehityksessä aikoja sitten, sen vuoksi apua haettiinkin Google Wearista. Ainakin juoksufoorumin kommenttien perusteella ylivoimaisesti eniten ongelmia rannesykemittauksessa. Polar ja Garmin ovat erilaiset, mutta lopulta aika tasaväkiset. Polar luottaa omiin tutkimuksiinsa ja algoritmeihinsä ja Garmin lisensoi First Beatilta kaiken. Omassa talossa ei tehdä oikeastaan muuta. Garminin kellot ja softat ovat yleensä vähemmän pelkistetyn näköisiä kuin Polarin, mutta saman asian ne ajavat ja datan voi kaikissa vaihtoehdoissa aina importoida esim. Stravaan tai muuhun ulkoiseen sovellukseen.
Kaikissa taitaa olla nykyään Sonyn GPS siru, joten mittaustarkkuudessa ei pitäisi olla kuin minimaalisia eroja.
Vierailija kirjoitti:
Polarin ranneseuranta ja sovellus ovat kirkkaasti markkinoiden parhaat. Suunnolla paremmat karttasysteemit. Garminilla laajin tarjonta.
Polarin akkukesto loistava, uudemmissa suunnoissa ja Garmineissa ei kaksinen.
Ulkonäkö on katsojan silmässä.
Garminilla on monta Solar mallia esim. minulla on Instict Solar, jossa akku kestää väh. 2 vkoa. Millainen Polarissa sitten akun kesto on?
Suositus on Polar Vantage M2. Akku kestää jopa kaksi viikkoa, helppokäyttöinen ja siistin näköinen. Rannesykemittaus tosin vähän epävakaa, mutta niin kai vähän kaikissa
Itse olen aina tykännyt Garminin laitteista.
Vierailija kirjoitti:
Suositus on Polar Vantage M2. Akku kestää jopa kaksi viikkoa, helppokäyttöinen ja siistin näköinen. Rannesykemittaus tosin vähän epävakaa, mutta niin kai vähän kaikissa
Tuo kaksi viikko tarkoittaa sitten sitä, ettei gps ole päällä. Eli kello on vain kellona ei urheilukäytössä.
Mulla on 5,5 vuotta vanha Garmin, jota käytän lenkeillä. Toimii edelleen ihan moitteettomasti.
Suunnolla on pieniä malleja. Tietyn mallisissa ranteissa saattavat mitat sykkeen välillä huonosti.
Tyh(m/j)ä päästö. Kaikilla on kymmeniä hyvin erilaisia malleja. Garmineihini olen kyllä tyytyväinen.