Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suunto, Polar vai Garmin urheilukello. Suosittele.

Vierailija
18.05.2020 |

En halua mitään älykallista ja käytettynä suunnittelin ostavani, kun tori vähän käytettyjä tulvillaan.

Pitäisi olla pieni ja siro, mittaa pulssin, matkan pituuden ja laskee askeleet. Ei tarvitse olla kaiken maailman hömpötyksiä, kuten unen seurantaa tai kuukautiskierron seurantaa. Kunhan voin seurata omaa liikkumistani ja pulssitasoa.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tällaisen vertailun urheilukelloista ja innostuin ostamaan Polar Vantage V2 kellon.

https://liikuttaa.fi/paras-urheilukello-vertailu/

Olen ollut urheilukelloon erittäin tyytyväinen ja siitä löytyy ehkä turhankin paljon ominaisuuksia, joita en kaikkia tarvitse. Kello on kuitenkin motivoinut mukavasti liikkumaan ja tutkimaan omaa unirytmiä.

Vierailija
42/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Garminia suosittelen omalla ja mieheni kokemuksella! Täältä löytyy myös vertailu Garminin kelloista; https://fitones.fi/garminin-kellot-vertailussa/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polarilla on pärjätty.

Vierailija
44/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.suunto.com/fi-fi/Tuotteet/Urheilulaitteet-ulkoiluun/suunto-…

Olen niin tyytyväinen hankintaani, että suosittelen lämpimästi.

Vierailija
45/80 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samsung.

Vierailija
46/80 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käytössä Polarin Ignite. En ole ostanut sitä, vaan sain sen käyttööni, koska osallistun erääseen tutkimukseen. Olen muuten tähän oikein tyytyväinen, mutta en siihen, että kellossa on vain yksi nappi. Valikoiden selaaminen ja toimintojen käyttäminen menee sen vuoksi hankalammaksi kuin noin 10 vuotta sitten hankkimassani vanhassa Polarin kellossa, jossa on viisi nappia (mutta ei sykemittausta ranteesta).

Toinen huono puoli Ignitessä on se, että siinä ei ole manuaalisia kierroksia (harjoitusten aikana voi nappia painamalla ilmoittaa "kierroksen" päättyneen, jos esim. vuorottelee hidasta ja nopeaa juoksua. Mittari laskee silloin automaattisesti omat tilastot - esim keskisyke ja keskinopeus joka kierrokselle).

Kun tutkimus päättyy, hankin itselleni muuten samantapaisen Polarin mittarin, mutta sellaisen, jossa on viisi nappia ja manuaaliset kierrokset.

Vierailija
47/80 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Garmin on loogisin ja helpoin käyttää

Vierailija
48/80 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on käytössä Polarin Ignite. En ole ostanut sitä, vaan sain sen käyttööni, koska osallistun erääseen tutkimukseen. Olen muuten tähän oikein tyytyväinen, mutta en siihen, että kellossa on vain yksi nappi. Valikoiden selaaminen ja toimintojen käyttäminen menee sen vuoksi hankalammaksi kuin noin 10 vuotta sitten hankkimassani vanhassa Polarin kellossa, jossa on viisi nappia (mutta ei sykemittausta ranteesta).

Toinen huono puoli Ignitessä on se, että siinä ei ole manuaalisia kierroksia (harjoitusten aikana voi nappia painamalla ilmoittaa "kierroksen" päättyneen, jos esim. vuorottelee hidasta ja nopeaa juoksua. Mittari laskee silloin automaattisesti omat tilastot - esim keskisyke ja keskinopeus joka kierrokselle).

Kun tutkimus päättyy, hankin itselleni muuten samantapaisen Polarin mittarin, mutta sellaisen, jossa on viisi nappia ja manuaaliset kierrokset.

Ignite kakkosessa on ainakin kosketusnäyttö. Ja yksi nappi. Muuten se on semmoinen peruskuntoilijan peruskello/mittari jossa on myös gps eli ainakin minun käyttööni just hyvä. Joku aktiivimpi hankkinee noita kalliimpia polareita joissa on enemmän ominaisuuksia treenien analysointiin sun muita lisämittareita yms.

Vierailija
49/80 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pari vuotta sitten suunnon 9 baron jossa on ainakin ihan paska näyttö koska se on niin himmeä ettei näy kylän toiseen päähän joten ei enää ikinä suunnon kelloja :(....

Vierailija
50/80 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnon kelloissa ihan surkea näytön kirkkaus, värikylläisyys sekä kontrasti eikä accu kestä vähintään vuotta joten ei enää ikinä :( :( :(

Vierailija
51/80 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhake josta tulee ongelmajäte muutaman vuoden kuluttua, joko siksi että ohjelmistopäivitykset ovat loppuneet eikä kännykkäsi ole enää yhteensopiva kellon kanssa, tai siksi että seuraava malli sisältää jonkun uuden turhan ominaisuuden jota himoita.

Ajatelkaa luontoa.

Mulla on Garmin Forerunner 35 viime vuosituhannelta ja hyvin pelittää puhelimen sekä Garmin Connect äppin kanssa.

Vierailija
52/80 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ignite kakkosessa on ainakin kosketusnäyttö. Ja yksi nappi. Muuten se on semmoinen peruskuntoilijan peruskello/mittari jossa on myös gps eli ainakin minun käyttööni just hyvä. Joku aktiivimpi hankkinee noita kalliimpia polareita joissa on enemmän ominaisuuksia treenien analysointiin sun muita lisämittareita yms.

Kyllä minunkin Ignitessä (ei siis kakkonen) on kosketusnäyttö sen yhden napin lisäksi, mutta se ei ole minusta läheskään niin kätevä kuin minulla olevassa Polarin vanhemmassa olevat viisi nappia. Viidellä napilla jokaisella on omat selkeät tehtävänsä, kun taas yhden napin mallissa napin painallus tarkoittaa yhdessä tilassa yhtä ja toisessa tilassa toista. Lisäksi kosketusnäyttö ei aina reagoi ensimmäiseen tai toiseenkaan kosketukseen ulko-olosuhteissa (erityisesti talvella).

Polarilla on siis paljon uudempiakin malleja, joissa on viisi nappia, eivätkä läheskään kaikki niistä ole Igniteä kalliimpia.

Vierailija
53/80 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

53=46

Vierailija
54/80 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polar on kusetusta

Vierailija
55/80 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eläkkeellä oleva mies enkä ole koskaan kuullutkaan että älykello osaa kertoa kuukautisistani. Vihreiden ansiosta sain ylipäätään tietää miehillä olevan kuukautiset, mutta kello siis kertoo niiden ajankohdan.

Osaako älykello kertoa mielenterveysongelmistasi?

Vierailija
56/80 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli Polarin lippulaivamalleja noin neljä vuotta. Vaihdoin Garmin Epix 2:een ja olen erittäin tyytyväinen vaihtoon. Polarit tuntuu aika antiikkisilta tämän rinnalla. Suuntoa en edes harkinnut.

Vierailija
57/80 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvasta päädystä en tiedä, mutta lippulaivapuolella Garmin on kyllä se ykkönen. Polar on käsittääkseni myös ihan hyvä. Valitettavasti Suunto on pudonnut täysin kelkasta ja niillä ei ole mallistossaan yhtään nykyajan standardit täyttävää urheilukelloa. 9 on kuin vanhat Nokiat. Siinä on ne ominaisuudet, mitä sattuu olemaan, mutta mitään ei käytännössä pysty muokkaamaan omaan käyttöönsä sopivaksi. 7 ei ole urheilukello, koska siihen ei saa sykevyötä ja Suunnon rannemittaus ei toimi edes sen vertaa kuin kilpailijoidensa. 

Vierailija
58/80 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut todella pettynyt Garminiin. Hiihtäessä näyttää ihan naurettavan alhaisia ja epäloogisia sykkeitä, sovelluksen sykekäyrät ärsyttävän summittaisella skaalalla (esim. leposykkeen trendi), uniseuranta ihan hukassa ja toimii vain ennaltamääritettyinä aikoina (eli ei näytä, jos vaikka nukut päikkärit), vaikka unesta ap ei ollutkaan kiinnostunut.

En ole ainakaan löytänyt sovelluksesta, että näyttäisi selkeästi urheillessa kilometrit kartalta yhdistettynä ko. kilometrin statseihin (Fitbit tekee näin, eli voit nähdä vaikka 8. kilometrin statsit ja sitten katsoa kartalta, että missä kohtaa tarkalleen oli 8. kilometri). Tuo on kiva ominaisuus esim. jos juoksee osittain polkuja ja osittain teitä. Garmin ei näytä karttanäkymässä sovelluksessa, että missä kohtaa kilometri/muu legi vaihtuu, tai sitten en vaan osaa.

Vierailija
59/80 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut todella pettynyt Garminiin. Hiihtäessä näyttää ihan naurettavan alhaisia ja epäloogisia sykkeitä, sovelluksen sykekäyrät ärsyttävän summittaisella skaalalla (esim. leposykkeen trendi), uniseuranta ihan hukassa ja toimii vain ennaltamääritettyinä aikoina (eli ei näytä, jos vaikka nukut päikkärit), vaikka unesta ap ei ollutkaan kiinnostunut.

En ole ainakaan löytänyt sovelluksesta, että näyttäisi selkeästi urheillessa kilometrit kartalta yhdistettynä ko. kilometrin statseihin (Fitbit tekee näin, eli voit nähdä vaikka 8. kilometrin statsit ja sitten katsoa kartalta, että missä kohtaa tarkalleen oli 8. kilometri). Tuo on kiva ominaisuus esim. jos juoksee osittain polkuja ja osittain teitä. Garmin ei näytä karttanäkymässä sovelluksessa, että missä kohtaa kilometri/muu legi vaihtuu, tai sitten en vaan osaa.

Sykevyöllä vai rannesykkeellä? Rannesyke ei toimi kunnolla millään laitteella sellaisissa lajeissa, missä käytetään paljon käsiä ja erityisesti, jos ne ovat sydämen yläpuolella. Jos homma reistaa sykevyöllä, niin vyön pesu tai patterin vaihto voivat auttaa. Toki vyöt ovat kulutustavaraa, mutta itsellä ainakin Garminit ovat olleet todella paljon kestävämpiä kuin Suunnot, joita saa olla ostamassa alle vuoden välein. 

Vierailija
60/80 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sykevyöllä vai rannesykkeellä? Rannesyke ei toimi kunnolla millään laitteella sellaisissa lajeissa, missä käytetään paljon käsiä ja erityisesti, jos ne ovat sydämen yläpuolella. Jos homma reistaa sykevyöllä, niin vyön pesu tai patterin vaihto voivat auttaa. Toki vyöt ovat kulutustavaraa, mutta itsellä ainakin Garminit ovat olleet todella paljon kestävämpiä kuin Suunnot, joita saa olla ostamassa alle vuoden välein. 

Ihan ranteesta ja ei todellakaan millään lippulaivamallilla. Musta on vaan erikoista, että vielä halvempi Fitbitin aktiivisuusranneke toimi mulla paljon paremmin myös urheilusuoritusmittauksissa ja näytti kivasti karttaa vasten statsit. Fitbitissä siis selvästi parempi rannesykemittaus tai sitten sen vaan sai napakammin paikalleen mun todella kapeaan ranteeseen, kun ei ollut mikään järkyttävä jötikkä niin kuin suurin osa noista.