Miksi jotkut haluaa pitää mekkoja/hameita + epämukavia kenkiä vapaaehtoisesti?
Tunnetko itsenne kauniiksi, vai mikä saa ostamaan ja pukeutumaan kuin leivos?
Itse en ole lapsuuden jälkeen pukenut mekkoa päälleni, korkokenkiä ym jyhlakenkiä en käytä.
Tuntuu vaan niin oudolta ajatella että joillekin tollaset on ihan normivaatteita ja oikein haluavat ne päälleen, itse en vois kuvitellakaan moista. 😱
Kommentit (65)
Tykkäilen goottityylistä ja välistä pukeudun kin kuin leivos Viktoriaanisiin hameisiin/mekkoihin, koskokenkiin ja korsetteihin koska mielestäni ne ovat kauniita ja tyylikkäitävaatteita.
Kalliitakin ovat, nuo perhana, niin miksipä ostaisin niitä vain kaappeihin keräämään pölyjä?
Omistan vain muutamat nahkaleggarit ja yhdet nahkahousut. Töissä minulla on työvaatteet erikseen, joten ei tarvitse työpaikalle housujakaan olla ostamassa.
Tykkään vaan enemmän käyttää naisellisia mekkoja ja hameita, kuin mitään housuja.
He haluavat esitellä paljasta pintaa.
Ensinnäkin pidän mekoista ja hameista ja toisekseen en koskaan käytä epämukavia kenkiä. Miksi ihmeessä tekisin niin? Ihme harhakäsitys, että kaikkien mielestä kaikki korkokengät olisivat epämukavia. Pah. Bonuksena, mekko on kesällä vilpoinen ja talvella taas paksut sukkahousut+hame lämmittää huomattavasti paremmin kuin esim. farkut.
Vierailija kirjoitti:
Hame on mukava vaatekappale. En vuosiin omistanut housuja, nyt minulta löytyy kolmet sellaiset, vähän vähemmän hameita. Hame puristaa ja kinnaa paikoista vähemmän, joku puolikellohelmainen on aivan ihana päällä. Ainoa ärsyttävä on sukkahousut, niitä on vaikea löytää mukavana.
En ole koskaan kokenut olevani hame päällä mikään LEIVOS XD Ei minun hameissani ole mitään tyllirimpsuja, ihan perus suoria hillitynvärisiä tai kellohelmaisia tummia hameita.
Hame on ällöttävä sorron välikappale. Siinä palelee. Mä inhosin kun lapsena pakotettiin hameeseen suvun vanhusten vuoksi. Ja koulussa inhosin siksi, että pojat nosteli helmoja ja tunki kättä sinne alle. Kai tämän vuoksi yhdistän hameen seksuaaliseen hyväksikäyttöön.
Vierailija kirjoitti:
He haluavat esitellä paljasta pintaa.
Joo kyllä. Nytkin mulla on mekko ja saappaat, näkyy ihan polvet, niska, kaula ja käsivarret kyynerpäähän asti. Olenpas rietas vilauttelija.
Vierailija kirjoitti:
Hame päällä oleva on helpompi r a i z k a t a. Korkeilla koroilla ei juosta pakoon. Näistä syistähän niistä jotkut tykkää.
Mene hoitoon. College-housuissa on mukava makoilla osastolla.
Vierailija kirjoitti:
Minä itse asiassa juuri tänään mietin, että on ollu nyt korona-aikana rentouttavaa olla niissä samoissa pieruverkkareissa ja likaisissa hiuksissa päiviä, keskittyä vaan käytännön asioihin- etätyöhön, kotityöhön, keväthommiin ulkona. Mutta samalla todellakin kaipaan aikaa, kun laitan ne mukavat, kauniit kengät, kauniit vaatteet ja pääsen tapaamaan ihmisiä jossain juhlassa tai edes kaupungilla, kahvilassa.
Minulle se et laittautuu (myös mun kauniit vaatteet on mukavia päällä), piristää ja virkistää- on kivaa nauttia kauneudesta, ja omasta kehosta. Energisoituu ihan eri lailla. On mulle osa itsestään huolehtimista ja elämästä nauttimista. Myös monissa tilaisuuksissa on toistenkin kunnioittamista ulkonäöstä- myös pukeutumisesta huolehtiminen. Jokainen tietysti omalla tyylillään. Enkä mitään leivosta kyllä ole missään nähnyt- olisko nyt kyseessä joku sun oma, sulle haastava asia? Koska minusta elämään kuuluu sekä käytännöllisyys ja työteliäisyys, että pieni vaivannäkö itsestään huolehtimisen, kauneuden ja sosiaalisen kanssakäymisen vuoksi. Minä pukeudun kauniisti ihan silkasta elämänilosta ja kivoissa vaatteissa tuntee itsensä naiselliseksi, flirttailevaksi, viehättäväksi. Jatkuva verkkarielämä latistaa semmoista elämäniloa.
Hyvin kirjoitettu nämä fiilikset, ihan samanlaisia on itselläkin ollut!
Mekko / hamehan on paljon mukavampi, kuin vaikkapa farkut. Niitä pidän sekä esteettisistä, että kauneussyistä. Etenkin kuumalla ilmalla ovat ihanan ilmavat, kylmällä toki käytettävä yleensä housuja, jos ei ole tarpeeksi lämpimät sukkikset.
Korkokengistä yksinkertaisesti pidän niin paljon. Lisäksi pieni korko on jalalle paljon parempi, kuin vaikkapa lättänä tennari. Pienet korot on käytössä jokapäiväisessä elämässä, korkeammat välillä piristämään ilmettä. Se on ihana tunne kävellä upeilla korkokengillä. Olemukseen tulee ryhtiä ja on sellainen upea olo.
Käytän mekkoa lämpiminä päivinä myös korona-aikaan. Kauppaan mennessä yleensä pienet korot jalkaan.
t. nro 30
Käytän niitä vaatteita, mitä haluan käyttää. Epämukavia en käytä edes juhlissa. Hameita ja mekkoja tykkään käyttää töissä ja kotona, etenkin lämpimällä säällä. Valitsen vain kivan näköisiä ja sellaisia, jotka tuntuu päällä hyviltä. Sama juttu kenkien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Niitä pidän sekä esteettisistä, että kauneussyistä.
*...",että mukavuussyistä." Piti kirjoittamani.
Miksi kukaan käyttää vapaaehtoisesti farkkuja ja epämukavie kenkiä (lenkkarit)? Kerropa tämä ap? Aivan. Meitä on katsos erilaisia.
Mekko on kesällä lämpimällä ilmalla paljon mukavampi ja vilpoisampi vaate kuin housut.
Mutta kuin mukavia kenkiä en kyllä suostu pitämään.
Näin ihan ulkopuolisena, eli miehenä, kuvittelisin että löysästi istuva mekko tai hame on parhaimmillaan kesällä kun on riittävän lämmintä. Sellaisia voisi olla miehillekin.
Talvella ja sukkahousijen kanssa kuvittelisin että hameessa tulee kylmä, vaikka olisi päällystakki.
Korkkarit vaikuttavat tosi epämukavilta, mutta ne kai ovat pakollisia juhlallisempiin tai virallisempiin tilaisuuksiin.
Yleisesti ottaen naisten juhlavaatteet ovat kai sitä mitä Ap tarkoitti "leivosmaisella" pukeutumisella. Ilmeisesti se on jokin etiketti joka määrää montako kerrosta ja metriä mitkin kangasta pitää olla mihinkin tilaisuuteen. Sellaisilla vaatteilla kai halutaan korostaa jotain asemaa?
Vierailija kirjoitti:
Näin ihan ulkopuolisena, eli miehenä, kuvittelisin että löysästi istuva mekko tai hame on parhaimmillaan kesällä kun on riittävän lämmintä. Sellaisia voisi olla miehillekin.
Talvella ja sukkahousijen kanssa kuvittelisin että hameessa tulee kylmä, vaikka olisi päällystakki.
Korkkarit vaikuttavat tosi epämukavilta, mutta ne kai ovat pakollisia juhlallisempiin tai virallisempiin tilaisuuksiin.
Yleisesti ottaen naisten juhlavaatteet ovat kai sitä mitä Ap tarkoitti "leivosmaisella" pukeutumisella. Ilmeisesti se on jokin etiketti joka määrää montako kerrosta ja metriä mitkin kangasta pitää olla mihinkin tilaisuuteen. Sellaisilla vaatteilla kai halutaan korostaa jotain asemaa?
''
Mekot ovat todellakin mukavammat kesällä!
Haluan sanoa tähän korkkareista pitävänä naisena, etten käytä niitä pakosta. Korkkarit eivät ole pakolliset edes juhlissa, ihan hyvin voi käyttää juhlavia ballerinoja. Naiset, jotka käyttävät korkkareita usein pitävät korkokengistä ja haluavat sellaiset jalkaansa laittaa. Epämukavuus kertoo liian korkeasta korosta, tai huti valinnasta kengän suhteen - kaupassa nopealla sovituksella ei aina saa totuutta mukavuudesta.
Jos käyttää korkokenkiä, vaikkei pidä korkokengistä niin sitten on vähän kumma homma.
Ymmärtääkseni etiketin mukaisella pukeutumisella halutaan kunnioittaa juhlittavaa tai juhlan emäntää/isäntää, ja lisäksi tuoda esiin sitä millainen tilaisuus kyseessä. Esim halutaanko tuoda arvokasta ja hillittyä vai iloisen, kepeän rentoa, mutta juhlavaa tunnelmaa. Eli kyseessä on sekä tietynlainen viesti, että myös vieraan panos osaltaan juhlan tunnelman luomiseen. :)
Joskus pidän mekkoja ja korkeita korkoja ihan vain siksi, että haluan näyttää seksikkäältä, kauniilta ja naiselliselta. Tadaa, nyt se on sanottu! Olenko ketjun ensimmäinen, joka myöntää käyttävänsä korkkareita, vaikka ne eivät ole kaikista mukavimmat päällä?
Mekothan on käteviä, mukavia ja tyylikkäitäkin, koskaan ei tarvitse pähkäillä, että sopivatko ylä- ja alaosat keskenään jne. Eikä mekkojen kanssa tarvitse käyttää mitään epämukavia korkkareita.
Mekkoihin kun tottuu, niin ei niissä tule kylmä edes talvella. Itse olen kulkenut mukavissa mekoissa viimeiset 10 vuotta.
Rakastan mekkoja! Mulla on aina mekko päällä, lemppari on samanmallinen kuin pikku myyllä
Siis mekot ja hameethan ovat mukavia! Se on suurin syy, miksi käytän niitä. Housut puristaa joka paikasta. Hameessa voi liikkua huoletta. Kengätkin voivat olla sekä mukavat että nätit. Omituinen asenne sulla ap. Olisiko syy hamevihalle jokin muu kuin epämukavuus? Mutta kukin saa pukeutua oman makunsa mukaan. Ei ole pakko käyttää hameita.
Tässä onkin jo lueteltu minunkin syitäni. Eli
- mekot ovat mukavi ja nopeita kiskaista päälle. Kesällä ihanan vilpoisia
- farkut ovat epämukavia ja suorista housuista en vaan pidä
- tunnen itseni kauniiksi mekossa plus se nyt vaan on mun tyylini
- mulla on synnynnäinen selkävika, selkäni kipeytyy jos kävelen korottomissa kengissä, korolliset on paljon paremmat
- omistan yhdet lenkkarit juoksemista varten ja yhdet risat, viisi buotta vanhat farkut siltä varalta, että koira pitää viedä ulos äkkiä vaikka vesisateessa. Ja verkkarit lenkkeilyä varten
- eipä ole koskaan kukaan kutsunut leivokseksi, ikää 38v
- mekoissa ja hameissa on paljon enemmän valinnanvaraa kuin vaikkapa farkuissa