Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa lomailu sikakallista

Vierailija
17.05.2020 |

Ja vielä pitää tämmöisiä lukea "Vaikka tämä voi joitakin suututtaa, toivottavasti suomalaiset eivät pääse ulkomaille, Käyhkö naurahtaa."

https://www.iltalehti.fi/talous/a/f2b4372b-415d-47da-8545-b5f0b3c92ba8

Hitto viekööt, pudottaisivat vähän hintoja ja tarjontaa pitäisi olla muillekin perheille kuin sille 2 aikuista 2 lasta setille.

Selaillut hotellien tarjontaa 5 hlön perheelle ja mitä löytyy. Ei ainakaan perhehuoneita. 2 eri huonetta pitäisi varata, pelkkä aamupala hintaan ja 800 eurosta ylöspäin 3 yöksi. Tähän päälle matkat, ruokailut, ostoksilla käynti. .. Tsiisus, että naurahtelee tuokin tyyppi ihan rauhassa. Taidamme säästää tämän kesän lomarahat ja mennä ensi kesänä sit ulkomaille.

Kommentit (145)

Vierailija
81/145 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan Suomessa ne mökkiyrittäjätkin siivuttavat siivouksen asiakkaalleen. Koettakaa nyt suomalaiset matkailualan yrittäjät ymmärtää, että suurin syy, miksi ihmiset ennemmin lähtevät ulkomaille on se, että rahalle ei saa vastinetta. En ole pienituloinen, mutta välttelen kotimaan matkailua. Hengettömät ylihintaiset ketjuhotellit, heikkolaatuiset ravintolat, kehnot kesätapahtumat vaan eivät viehätä. Koska täältä ei tänä kesänä ilmeisesti pääse muualle, olen vuokrannut luksusasuntoauton, jolla luontokohteisiin tutustuminen hoituu ilman, että pitää majoittua niissä tympeissä Skandikeissa tai vielä kehnommissa lähinnä 60 -luvun matkakotien tasoisissa yksityisissä majoitusliikkeissä syöden ylihinnoiteltua perunamuussia ja lihakastiketta. 

Suomi on tosiaan täynnä ”hotelleja”, jotka ovat jotain entisiä urheilijoiden majoitustiloja. Niitä ei ole mitenkään fiksattu 70/80-luvun jälkeen ja sitten laitetaan hintaa 120 e/yö. Aamupalaksi on leipää ja lauantaimakkaraa ja tätä sitten nimitetään hotelliaamupalaksi.

Viime kesänä teimme autoloman Tanskassa. Yövyimme lähellä Legolandia kivassa pikkukaupungissa. Hotelli oli boutique -hotelli. Huone oli sviitti, jossa oli täysin varusteltu keittiö, kylpyhuone, olohuone ja makuuhuone. Makuuhuoneessa oli upea pylvässänky ja olohuoneessa chesterfield -kalusto. Sviitti oli stailattu 1800 -luvulle vaikkakin varustelutaso oli täysin uusi. Hinnaltaan yö oli satasen luokkaa. Myös se tanskalainen työvoima maksaa, joten turha selittää millään palkkatasolla. 

Tanskassa hotellin hinnat ovat ihan samaa tasoa kuin Suomessa ellei jopa kalliimpia eikä se muuksi muutu, vaikka te nyt olisitte tehneet jonkun superlöydön.

Olin tuloissa sanomaan just samaa. Tanskan Legolandissa en ole käynyt, mutta Kööpenhaminan hinnat on niin koreat, ettei sinne tulisi lomamatkalle mentyä. Olen käynyt vain työmatkoilla. 

Suomessa on muutenkin koomista, että itseään sivistyneenä pitävän merkki on dissata omaa kotimaataan. Suomi on kallis maa. Pienimmät palkat on Suomessa korkeat kv. vertailussa ja alv:t ja muut verot päälle. Lopputulos on kallis. 

Suomi on kulutuskulttuuriltaan aika nuori maa, joten täällä on kohtalaisen vähän "kerrostuneisuutta" matkakohoteissa. Ei ole linnahotelleja tms. 

Ei tietenkään kotmaassa ole pakkomatkustaa, mutta nämä aina uudelleen toistuvat "yhyy, minä en Scandicissa yövy" ketjut on jotenkin outoja. Ei tarvii yöpyä ei. Mutta mitä ihmettä te saatte siitä, että hoette niitä ketju ketjun perään? Luuletteko te oikeasti, että yrittäjät alkavat myydä teille parempaa halvemmalla, kunhan vain poraatte tarpeeksi?

Mitä itse saat siitä että osallistut tähän keskusteluun? Et suinkaan luule että me sinun kirjoituksesi jälkeen olemme jotenkin tyytyväisempiä Suomen hotelleihin? Eiköhän tämä kirjoittelu ole turhaa molemmin puolin, mutta kun lehdetkin tuli jo luettua niin ei tässä nyt ole kummempaakaan tekemistä.

Eihän kysymys ole saamisesta vaan siitä, että mitä tällä hokemisella voittaa? Ymmärrän ensimmäisen, toisen ja ehkä vielä kolmannekin kerran. Mutta tavallaan sinä vastasitkin siihen. Elämässäsi on lehdet ja valittaminen?

Se mitä minä saan, on enemmän ymmärrys siitä, miten ihmiset kuvittelevat talouden toimivan. Aitoa hämmenneystä aiheuttaa se, miten hankalaa esim. hinnan muodostumisen ymmärtäminen on. Hintajousto käsitteenä tunnetaan, mutta samalla ei ymmärretä sitä, ettei alempi hinta -> suurmempi kysyntä ei tarkoita suurempaa voittoa. 

TSe mitä en ymmärrä, miksi ihmiset hokevat juuri hotelleista, etteivät tykkää niistä. On paljon tuotteita, joita en esim. itse koskaan osta, on myös tuotteita, joista en ymmärrä, miksi niitä tuotetaan. Mutta en tule ketjuihin kertomaan, että hei "minä en näitä osta". Miksi näin tehdään? Tuoko se ylemmyyden tunnetta (mä olen liian hieno Scandiciin), harmittaako se, ettei varat riitä vai mikä? Osaatko sinä vastata tähän?

Vierailija
82/145 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä voi yöpyä hotellissa 3-500 Bahtia

8-12 euroa/vrk, hotelleissa yleensä iso uima-allas ja mahdollisuus myös olla palmun alla varjossa. Raikas ilmastoitu 3-50 m2 huone, siistillä kylpyhuoneessa joka huoneessa jääkaappi keitin yms.

En minä olisi yötäkään suomessa.

M. 55

Bangkok

Mahtaa olla tiivis tunnelma, jos 3 m2 huoneessa on kylpyhuone, jääkaappi, keitin, sänky....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/145 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teltassa yöpyen sitä ennenkin on kotimaassa matkailtu.

Jos raha ei riitä hotellimajoitukseen, pitää keksiä muuta.

Asuntoauto/-vaunu tai telttailu on avartavampaa, ja tulee nähtyä enempi maailmaa kuin hotellista käsin. Myös kotimaanmatkailu avartaa, Suomi on iso maa, ja täällä on paljon näkemistä ja kokemista, jos vaan haluaa. Jos ainoa intohimo lomalla on shoppailla tai siemailla drinksuja altaalla, niin sitten tosiaan kannattaa säästää rahat ensi kesään. Tai vaikka sisustaa kotia tms.

Asuntovaunu/auto maksaa 1000 e/viikko, jos edes riittäkään.

Varmasti isot ja hienot maksaakin.

Muutaman viikkovuokran hinnalla saa kuitenkin jo oman, jolla voi reissata vaikka vuosikymmeniä.

Ei ole paikkaa säilyttää.

Sekin on järjestelykysymys. Tilan auton säilytykselle voi vuokrata.

Vierailija
84/145 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on kyllä hotellimajoitusten hinta tuplaantunut 10:ssä vuodessa. Siitä huolimatta joidenkin kaupunkien hotellit on jatkuvasti täynnä. Onhan niitä muitakin vaihtoehtoja, esim. huoneistohotellit. Siihen ei kuulu aamupala, mutta eipä sen tekeminen kovin vaivalloista ole.

Itse vuokrataan mökkiä silloin tällöin eräältä yhdistykseltä. Niillä vaan menee täyteen jo edellisenä kesänä ja meillä on ollut kunnia päästä siihen primavuokralaisten joukkoon, eli meiltä kysytään aina ensin, ennen kuin vuokrataan uusille. Tietyt viikot on varattu vuosikausia samoille, mutta koska meillä on kiertävät lomat, meiltä kysytään mikä viikko lopuista käy. Mies pystyy sanelemaan lomansa ja minä tiedän omani hyvissä ajoin, joten helppoa varata.

Lisäksi meillä 99% on pelkkiä tylsiä ketjuhotelleja, en halua lomailla sellaisissa.

Mökit on kalliita lautamökkejä. Ihanat pikku hotellit, b&b:t ja agriturismot puuttuu täysin

Vierailija
85/145 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun pykäämään laadukasta majoitus- ja matkailupalvelua!

Viesteistä päätellen miljoonat odottavat noukkijaansa, markkinarako on kuin Grand Canyon!

Maaseutu on täynnä tyhjiä navetoita, joihin saa tunnelmalliset majoitustilat pikkurahalla!

Vierailija
86/145 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä voi yöpyä hotellissa 3-500 Bahtia

8-12 euroa/vrk, hotelleissa yleensä iso uima-allas ja mahdollisuus myös olla palmun alla varjossa. Raikas ilmastoitu 3-50 m2 huone, siistillä kylpyhuoneessa joka huoneessa jääkaappi keitin yms.

En minä olisi yötäkään suomessa.

M. 55

Bangkok

Mahtaa olla tiivis tunnelma, jos 3 m2 huoneessa on kylpyhuone, jääkaappi, keitin, sänky....

Käy ny se eka reissu pattayalla ensin.

Mutta jos haluat edullista, mene vietnamin puolelle  vitosella lähtee ihan ok huoneet.

Vierailija
87/145 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan Suomessa ne mökkiyrittäjätkin siivuttavat siivouksen asiakkaalleen. Koettakaa nyt suomalaiset matkailualan yrittäjät ymmärtää, että suurin syy, miksi ihmiset ennemmin lähtevät ulkomaille on se, että rahalle ei saa vastinetta. En ole pienituloinen, mutta välttelen kotimaan matkailua. Hengettömät ylihintaiset ketjuhotellit, heikkolaatuiset ravintolat, kehnot kesätapahtumat vaan eivät viehätä. Koska täältä ei tänä kesänä ilmeisesti pääse muualle, olen vuokrannut luksusasuntoauton, jolla luontokohteisiin tutustuminen hoituu ilman, että pitää majoittua niissä tympeissä Skandikeissa tai vielä kehnommissa lähinnä 60 -luvun matkakotien tasoisissa yksityisissä majoitusliikkeissä syöden ylihinnoiteltua perunamuussia ja lihakastiketta. 

Suomi on tosiaan täynnä ”hotelleja”, jotka ovat jotain entisiä urheilijoiden majoitustiloja. Niitä ei ole mitenkään fiksattu 70/80-luvun jälkeen ja sitten laitetaan hintaa 120 e/yö. Aamupalaksi on leipää ja lauantaimakkaraa ja tätä sitten nimitetään hotelliaamupalaksi.

Viime kesänä teimme autoloman Tanskassa. Yövyimme lähellä Legolandia kivassa pikkukaupungissa. Hotelli oli boutique -hotelli. Huone oli sviitti, jossa oli täysin varusteltu keittiö, kylpyhuone, olohuone ja makuuhuone. Makuuhuoneessa oli upea pylvässänky ja olohuoneessa chesterfield -kalusto. Sviitti oli stailattu 1800 -luvulle vaikkakin varustelutaso oli täysin uusi. Hinnaltaan yö oli satasen luokkaa. Myös se tanskalainen työvoima maksaa, joten turha selittää millään palkkatasolla. 

Tanskassa hotellin hinnat ovat ihan samaa tasoa kuin Suomessa ellei jopa kalliimpia eikä se muuksi muutu, vaikka te nyt olisitte tehneet jonkun superlöydön.

Olin tuloissa sanomaan just samaa. Tanskan Legolandissa en ole käynyt, mutta Kööpenhaminan hinnat on niin koreat, ettei sinne tulisi lomamatkalle mentyä. Olen käynyt vain työmatkoilla. 

Suomessa on muutenkin koomista, että itseään sivistyneenä pitävän merkki on dissata omaa kotimaataan. Suomi on kallis maa. Pienimmät palkat on Suomessa korkeat kv. vertailussa ja alv:t ja muut verot päälle. Lopputulos on kallis. 

Suomi on kulutuskulttuuriltaan aika nuori maa, joten täällä on kohtalaisen vähän "kerrostuneisuutta" matkakohoteissa. Ei ole linnahotelleja tms. 

Ei tietenkään kotmaassa ole pakkomatkustaa, mutta nämä aina uudelleen toistuvat "yhyy, minä en Scandicissa yövy" ketjut on jotenkin outoja. Ei tarvii yöpyä ei. Mutta mitä ihmettä te saatte siitä, että hoette niitä ketju ketjun perään? Luuletteko te oikeasti, että yrittäjät alkavat myydä teille parempaa halvemmalla, kunhan vain poraatte tarpeeksi?

Mitä itse saat siitä että osallistut tähän keskusteluun? Et suinkaan luule että me sinun kirjoituksesi jälkeen olemme jotenkin tyytyväisempiä Suomen hotelleihin? Eiköhän tämä kirjoittelu ole turhaa molemmin puolin, mutta kun lehdetkin tuli jo luettua niin ei tässä nyt ole kummempaakaan tekemistä.

Eihän kysymys ole saamisesta vaan siitä, että mitä tällä hokemisella voittaa? Ymmärrän ensimmäisen, toisen ja ehkä vielä kolmannekin kerran. Mutta tavallaan sinä vastasitkin siihen. Elämässäsi on lehdet ja valittaminen?

Se mitä minä saan, on enemmän ymmärrys siitä, miten ihmiset kuvittelevat talouden toimivan. Aitoa hämmenneystä aiheuttaa se, miten hankalaa esim. hinnan muodostumisen ymmärtäminen on. Hintajousto käsitteenä tunnetaan, mutta samalla ei ymmärretä sitä, ettei alempi hinta -> suurmempi kysyntä ei tarkoita suurempaa voittoa. 

TSe mitä en ymmärrä, miksi ihmiset hokevat juuri hotelleista, etteivät tykkää niistä. On paljon tuotteita, joita en esim. itse koskaan osta, on myös tuotteita, joista en ymmärrä, miksi niitä tuotetaan. Mutta en tule ketjuihin kertomaan, että hei "minä en näitä osta". Miksi näin tehdään? Tuoko se ylemmyyden tunnetta (mä olen liian hieno Scandiciin), harmittaako se, ettei varat riitä vai mikä? Osaatko sinä vastata tähän?

Ehkä minä toivoisin että kotimaan matkailun taso paranisi? En pelkästään itseäni varten, vaan myös siksi että orastava turismi Suomeen ei haihtuisi savuna ilmaan. Sitä tasoa pystyy nostamaan aika pienilläkin kustannuksilla, mutta ei, kun Pertti 55 v. Liperi, on omasta mielestään sisustussuunnittelija-kokki-puutarhuri-eräopas ja ei halua neuvoja keneltäkään.

Vierailija
88/145 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä minä toivoisin että kotimaan matkailun taso paranisi? En pelkästään itseäni varten, vaan myös siksi että orastava turismi Suomeen ei haihtuisi savuna ilmaan. Sitä tasoa pystyy nostamaan aika pienilläkin kustannuksilla, mutta ei, kun Pertti 55 v. Liperi, on omasta mielestään sisustussuunnittelija-kokki-puutarhuri-eräopas ja ei halua neuvoja keneltäkään.

Niin suomalaisen matkailualan soisi alkavan tehdä sellaisia palveluja, joihin tyytyväinen turisti palaisi toistekin. Eikä pelkästään asenteella rahat pois tyhmiltä kerran. 

Vierailija
89/145 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ongelma mielestäni on se, että majoitus- ja muuta palvelua tarjoavat yritykset olettavat saman "tason" riittävän kuin joskus 90-luvulla. Ehkä silloin huone ilman ihmeellisempiä mukavuuksia, telkkari ja kohtuullisesti varusteltu keittiö oli jees. Ehkä lähistöltä löytynyt lasten leikkipuisto, puuhamaa tai paikallinen museo ja historiallinen luontopolku tai nähtävyys riittivät ohjelmaksi lomalla. Enää se ei kuitenkaan riitä. Ihmisten elintaso on noussut, on tullut uusia tarjottavia palveluita ja tekniikkaa. Majoitus- ja palveluntarjoajien pitäisi siis nostaa "perustasoa", mikäli haluaisivat kotimaisia matkailijoita.

Vierailija
90/145 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aikaisin varaatte ulkomaanmatkat? Me tiedetään aika vimetingassa milloin ehditään matkalle. Halutaan olla vähintään neljän tähden hotellissa ja kyllä yleensä neljältä menee se tonni reissuun. Tanskassa ja Norjassa oli ihan yhtä kalliit hotellit kuin Suomessa Norjassa kalliimmat ja Lontoo ihan omaa luokkaansa. Viime kesänä tehtiin pohjoisen kierros ja Lapissa majoittuminen kesällä on halpaa.

Vierailija
91/145 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 jatkaa, siis tonni per henkilö.

Vierailija
92/145 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on ahneissa omistajissa. Hintoja on nostettu ja halutaan saada yhä suurempaa tuottoa esim. majoituksesta, mutta tiloja ei viitsitä päivittää 2020-luvulle. Ei minua asiakkaana kiinnosta maksaa tilojen ylläpitokuluja ja muita juoksevia kustannuksia, vaan haluan rahalle vastineeksi hyvän majoituksen.

Vierailija
93/145 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi ongelma mielestäni on se, että majoitus- ja muuta palvelua tarjoavat yritykset olettavat saman "tason" riittävän kuin joskus 90-luvulla. Ehkä silloin huone ilman ihmeellisempiä mukavuuksia, telkkari ja kohtuullisesti varusteltu keittiö oli jees. Ehkä lähistöltä löytynyt lasten leikkipuisto, puuhamaa tai paikallinen museo ja historiallinen luontopolku tai nähtävyys riittivät ohjelmaksi lomalla. Enää se ei kuitenkaan riitä. Ihmisten elintaso on noussut, on tullut uusia tarjottavia palveluita ja tekniikkaa. Majoitus- ja palveluntarjoajien pitäisi siis nostaa "perustasoa", mikäli haluaisivat kotimaisia matkailijoita.

Ulkomaalaisille "luksusmatkailijoille" sitten löytyy vaikka mitä luontosafaria, lasi-iglussa nukkumista ja muuta vastaavaa, kunhan rahaa riittää. 

Vierailija
94/145 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko ikäni matkustanut Suomessa varsin paljon, kun sukulaisia asuu ympäri Suomea ja suvun vaatimattomat kesämökit löytyvät kahdesta kaupungista. En vaadi matkustelultani paljoa, joten vaatimattomat kesämökit ilman suihkuja ja sisävessoja riittävät minulle. Nautin metsässä liikkumisesta, uimisesta ja yksinkertaisesta mökkielämästä. En silti maksaisi ulkopuoliselle useita satoja tai tuhansia euroja siitä, että viettäisin vastaavilla mökeillä viikon. Ei tällaisten mökkien vuosikulut mitään hurjia ole, joten en näe syytä laskuttaa tällaisesta tasosta suuria summia.

Vierailija
95/145 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos majoituksen tarjoaja on yksityinen ja sattuu tarjoamaan omaa mökkiä, suvun ylimääräistä asuntoa ym. vuokralle, on nämä ongelmallisia. Ihmisillä on ihmeellistä tunnearvoa näihin liittyen ja se näkyy hinnoissa. Vuokrasin vuosia sitten eräältä naiselta pikkukaupungista asunnon ja hän kertoi, kuinka upeaa oli lapsena vierailla kaupungissa tädin luona ja mitä kaikkia muistoja asuntoon ja kaupunkiin liittyi. Sepä kiva, mutta se ei ole syy pitää hintaa niin korkeana. Ei ne 70-luvun muistot paljon lämmitä sitä vierasta tai asukasta.

Vierailija
96/145 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialismissa matkustaminen on ylellisyyttä, siitä johtuu sen kohtuuton hinta.

Vierailija
97/145 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koko ikäni matkustanut Suomessa varsin paljon, kun sukulaisia asuu ympäri Suomea ja suvun vaatimattomat kesämökit löytyvät kahdesta kaupungista. En vaadi matkustelultani paljoa, joten vaatimattomat kesämökit ilman suihkuja ja sisävessoja riittävät minulle. Nautin metsässä liikkumisesta, uimisesta ja yksinkertaisesta mökkielämästä. En silti maksaisi ulkopuoliselle useita satoja tai tuhansia euroja siitä, että viettäisin vastaavilla mökeillä viikon. Ei tällaisten mökkien vuosikulut mitään hurjia ole, joten en näe syytä laskuttaa tällaisesta tasosta suuria summia.

Nykyisin venäläiset matkailuyrittäjät kauppaavat mökkejä, joissa on varustelutaso poreammeita myöten viimeisen päälle. Nämä ovat yleensä samoissa hinnoissa kuin suomalaisten lautamökit ulkovessoineen ja 70 -luvun sisustuksineen, vaikka taso on aivan toista. Nämä eivät laskuta myöskään siivouksesta. 

Vierailija
98/145 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt missään höpöketjun ABC-hotellissa majoittuu? Vuokratkaa mökki. Hyviä ja halpoja löytyy ihan kaupunkien liepeiltä ja rahat menee paikallisille eikä ketjuille.

Vierailija
99/145 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kaipaisin paitsi sen laadukkaan majoituksen ja ruokailun lisäksi myös jotakin mielenkiintoista tekemistä. Siis jos nyt vaikka matkustan Imatralle, niin onko siellä muuta nähtävää kuin se koski - näin esimerkiksi? En nyt siis yritä pilkata Imatraa vaan haen enemmänkin sitä, että pitäisi olla hyviä aktiviteettejä tarjolla, joku syy miksi valitsisin esimerkiksi nyt vaikka Imatran.

Vierailija
100/145 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yöpykää sukulaisten ja ystävien luona. Siinä säästää pitkän pennin ja saa samalla monesti kestityksen ja opastuksetkin :)

Ja isäntäväki mehukkaan tarinan jonka postata legendaariseen "Törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä"-ketjuun!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme