Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40+ miten kuntoilet?

Vierailija
17.05.2020 |

?

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaista treenaamista en harrasta ollenkaan. Monipuolista hyötyliikuntaa tosin tulee niin paljon arjessa, että aktiivisuusmittari näyttänyt tälläkin viikolla aktiivisuuslukemiksi joka päivä yli 200%, ja lähes 300% parina päivänä. Kalorinkulutus kiipeää miltei kolmeen tuhanteen, ja siis olen nainen.

Työni on fyysistä ja askeleita tulee pelkästään töissä helposti 10000. Hirveästi mm. rappusten kulkemista.

Vapaa-ajalla rakennan, raivaan metsää, hakkaan halkoja, lapioin, hoidan todella isoa pihaa jne.

Vierailija
62/77 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran kanssa 15 km päivä kävelyä, kerta viikossa ratsastus, kerran käyn uimassa. Pitäs ryhdistäytyä, mutta on tääkin parempi kuin ei mitään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän enemmän kuin 40+ mutta pilatesta kerran viikossa, kävelylenkkejä, lastenlasten kanssa ulkona juoksemista ja hyötyliikuntaa omassa pihassa nyt 2-6h päivässä.

n60v

Vierailija
64/77 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänne vastaa vaan ne, jotka liikkuu ihan hulluna 👹 nää on niin nähty, haluavat päästä näyttämään! Omakehu haisee 🤡

Outo kommentti. Mitä tarkoitat näyttämisellä ja omakehulla? Minulle liikunta on lapsena alkanut tapa, jota olen harrastanut yli 40 vuotta. Toinen melkein yhtä pitkään jatkunut tapa on se, että haluan aamulla leivän päälle tomaattia ja kurkkua.

Vierailija
65/77 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelyä ja kahvakuulaa.

N50

Vierailija
66/77 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten perheellisenä ehtii treenata joka päivä tunnin tai enemmän töiden jälkeen? Kuka hoitaa lapset, pesee pyykit ja laittaa ruokaa?

Liikunta olikin vaikeampaa, kun lapset olivat pieniä ja asuivat kotona. Silloin piti käyttää kaikki kekseliäisyys, jotta pääsi noin 3 kertaa viikossa liikkumaan. Aivan uusi vapaus ja innostus koitti, kun kuopus muutti pois kotoa. Olen yli 50 ja liikun 5 kertaa viikossa. Lajeina juoksu, jumpat ja nyrkkeily. Nyt korona-aikaan on tullut juostua 40-50 kilometriä viikossa. Ilokseni käyn puolimaratoneilla, ehkä syksyllä taas pääsee. Myös mieheni on kova liikkumaan, mutta juoksua hän ei harrasta.

Vierailija
67/77 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänne vastaa ne, joiden parisuhde on romuna, koska ovat itsekkäitä urheiluaddikteja

Luulen, että liikuntaharrastukseni päinvastoin piristää parisuhdettamme. Olen viisikymppinen ja mieheni jaksaa kehua vartaloani ja takapuoltani melkein päivittäin. Joo väittää, että minulla on edelleen parikymppisen kroppa. Tietysti liioittelee, mutta onhan tuota mukava kuulla.

Vierailija
68/77 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten perheellisenä ehtii treenata joka päivä tunnin tai enemmän töiden jälkeen? Kuka hoitaa lapset, pesee pyykit ja laittaa ruokaa?

Ihan minä itse hoidan nuo kaikki. Hoidan myös vaativan asiantuntijatyöni, etänä tällä hetkellä, ja ehdin harrastaa myös muuta. Jopa palstailla silloin tällöin. Jostain sitä aikaa näyttää löytyvän, ehkä mun vuorokaudessa on enemmän tunteja. Osaan kyllä organisoida hyvin ajankäyttöäni, ehkä se selittää myös. Ja sekin, että minulla ei ole parisuhdetta, jota täytyisi hoitaa. Mutta onpahan kroppa viimeisen päälle treenattu, vaikka se ei pääasiallinen syy treenaamiselleni olekaan. Yksin kun kaiken hoitaa niin pitää pysyä kunnossa kaikin puolin että jaksaa jatkossakin. T. 3

Vierailija
69/77 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan minä itse hoidan nuo kaikki. Hoidan myös vaativan asiantuntijatyöni, etänä tällä hetkellä, ja ehdin harrastaa myös muuta. Jopa palstailla silloin tällöin. Jostain sitä aikaa näyttää löytyvän, ehkä mun vuorokaudessa on enemmän tunteja. Osaan kyllä organisoida hyvin ajankäyttöäni, ehkä se selittää myös. Ja sekin, että minulla ei ole parisuhdetta, jota täytyisi hoitaa. Mutta onpahan kroppa viimeisen päälle treenattu, vaikka se ei pääasiallinen syy treenaamiselleni olekaan. Yksin kun kaiken hoitaa niin pitää pysyä kunnossa kaikin puolin että jaksaa jatkossakin. T. 3

Uskallan veikata, ettet käytä päivittäin montaa tuntia TV:n tuijottamiseen.

Vierailija
70/77 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 tuntia päivässä kävelyä koiran kanssa. Kannattaa hankkia koira, niin ei ole enää mahdollisuutta olla kuntoilematta.

Vierailija
71/77 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2-3 tuntia päivässä kävelyä koiran kanssa. Kannattaa hankkia koira, niin ei ole enää mahdollisuutta olla kuntoilematta.

Jaa, olemme lenkkikavereitten kanssa huomanneet, että huomattava osa koirankuljettajista on ylipainoisia. Aika monet myös vain piipahtavat koiransa kanssa ulkona ja liikkuvat muutaman sata metriä. Naapuri kävelee ison koiransa kanssa muutaman kerran päivässä tonttinsa ympäri. Koirat ovat nyt muotia ja koiran on ottanut moni, joka ei kykene tarjoamaan sille kunnon olosuhteita.

Vierailija
72/77 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn työpaikan Bodypower-jumpassa ja joogatunnilla kerran viikossa. Muu hyötyliikuntaa, kuten kävely töistä kotiin (4 km) ja puutarhatyöt.

Vierailija
73/77 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotisalilla harjoittelen 4-5 kertaa viikossa ja sen lisäksi 2-3 aerobista harjoitusta n. 30-45 min. Pari kertaa kuussa pidempi aerobinen n. 1,5 t.

Vierailija
74/77 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tätä etätyösuositusta fillaroin työmatkat (yli 20 km päivässä) ja kävin pari kertaa viikossa juoksulenkillä (n. 10 km lenkkejä), tämän lisäksi pelasin futista kerran viikossa 1h. Nyt käyn töissä 1-2 päivänä viikossa, juoksen n. 40 km viikossa, lisäksi kävelen, valmennan lapsiani, jumppaan kotona ja teen punttitreeniä ja teen lisäksi pihahommia. En ole huippukunnossa, kaukana mistään fitnessistä, mutta aika OK. Vaatekoko 38 ja vartalo paremmassa kunnossa kuin 10 vuotta sitten. Se ei ole itse tavoite, mulle liikunta on luontaista ja tärkeää. Olen paljon mukavampi ihminen, kun liikun turhat höyryt pois. Ja moni isolta tuntunut ongelma tai murhe on oudosti pienentynyt lenkkipolulla. Siellä syntyy myös hyviä ideoita.

Minulla on kolme lasta, kaksi teini-ikäistä ja yksi ala-asteikäinen, joten pääsen itsekseni liikkumaan helposti. Isommat lapset on välillä lenkkiseurana. Jos on pienempiä lapsia, niin juoksulenkit on helppoja toteuttaa, juoksun voi aloittaa heti kotiovelta, samoin kotijumpat ja punttitreenit voi tehdä milloin vain. Lapset jumppaa mielellään mukana, ja esim. juoksulenkillä voivat ajaa pyörällä vieressä. Erilaiset pallopelit lasten kanssa on hyvää liikuntaa itselle ja mukavaa yhdessäoloa. Liikunnan kanssa on ruuhkavuosina hyvä ajatella, että "lisänä rikka rokassa", kaikki liikunta on hyödyllistä. Mä herään aika aikaisin ja käyn vielä nykyisinkin usein aamulenkillä, ennen kuin muu perhe herää. Pienempinä lapset nukahti usein mun kuntopyörän ääneen illalla, eli aloin treenata, kun sain heidät nukkumaan.

Tässä iässä nimenomaan kannattaa kuntoilla. Mulla on itseäni n. 10 v. vanhempia tuttuja, jotka ovat aivan loppu. Eivät jaksa mitään. En sanoisi, että syynä on heillä niinkään ikä, vaan pitkään jatkunut liikkumattomuus ja ylipaino, jotka kulkee aika lailla käsi kädessä. Siihen vielä lisäksi epäterveellinen ruokavalio tyyliin useampi sipsipussi ja limu viikossa, niin ollaan varmasti väsyneitä ja masentuneita. Osalla heistä ns. metabolinen oireyhtymä, eli verenpainetta, ylipainoa, korkea kolesteroli ja sen seurauksena kohonneet tulehdusarvot ja väsymys. 

Vierailija
75/77 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee mitään muuta kuin talli- ja pihahommia.

Vierailija
76/77 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen tätä etätyösuositusta fillaroin työmatkat (yli 20 km päivässä) ja kävin pari kertaa viikossa juoksulenkillä (n. 10 km lenkkejä), tämän lisäksi pelasin futista kerran viikossa 1h. Nyt käyn töissä 1-2 päivänä viikossa, juoksen n. 40 km viikossa, lisäksi kävelen, valmennan lapsiani, jumppaan kotona ja teen punttitreeniä ja teen lisäksi pihahommia. En ole huippukunnossa, kaukana mistään fitnessistä, mutta aika OK. Vaatekoko 38 ja vartalo paremmassa kunnossa kuin 10 vuotta sitten. Se ei ole itse tavoite, mulle liikunta on luontaista ja tärkeää. Olen paljon mukavampi ihminen, kun liikun turhat höyryt pois. Ja moni isolta tuntunut ongelma tai murhe on oudosti pienentynyt lenkkipolulla. Siellä syntyy myös hyviä ideoita.

Minulla on kolme lasta, kaksi teini-ikäistä ja yksi ala-asteikäinen, joten pääsen itsekseni liikkumaan helposti. Isommat lapset on välillä lenkkiseurana. Jos on pienempiä lapsia, niin juoksulenkit on helppoja toteuttaa, juoksun voi aloittaa heti kotiovelta, samoin kotijumpat ja punttitreenit voi tehdä milloin vain. Lapset jumppaa mielellään mukana, ja esim. juoksulenkillä voivat ajaa pyörällä vieressä. Erilaiset pallopelit lasten kanssa on hyvää liikuntaa itselle ja mukavaa yhdessäoloa. Liikunnan kanssa on ruuhkavuosina hyvä ajatella, että "lisänä rikka rokassa", kaikki liikunta on hyödyllistä. Mä herään aika aikaisin ja käyn vielä nykyisinkin usein aamulenkillä, ennen kuin muu perhe herää. Pienempinä lapset nukahti usein mun kuntopyörän ääneen illalla, eli aloin treenata, kun sain heidät nukkumaan.

Tässä iässä nimenomaan kannattaa kuntoilla. Mulla on itseäni n. 10 v. vanhempia tuttuja, jotka ovat aivan loppu. Eivät jaksa mitään. En sanoisi, että syynä on heillä niinkään ikä, vaan pitkään jatkunut liikkumattomuus ja ylipaino, jotka kulkee aika lailla käsi kädessä. Siihen vielä lisäksi epäterveellinen ruokavalio tyyliin useampi sipsipussi ja limu viikossa, niin ollaan varmasti väsyneitä ja masentuneita. Osalla heistä ns. metabolinen oireyhtymä, eli verenpainetta, ylipainoa, korkea kolesteroli ja sen seurauksena kohonneet tulehdusarvot ja väsymys. [/

Moni vaiva ja ongelma laitetaan iän syyksi, vaikka todellinen tekijä on ylipaino, liikkumattomuus ja huono ruoka. Minulla ei ole mitään remppaa ja olen yli viisikymppinen liikkuva nainen. Työpaikalla yksi polviongelmista ja verenpainetaudista kärsivä hokee minulle usein: odotas kun tulet tähän ikään, niin johan vaivat alkavat. En tule enää koskaan valittajan kanssa samaan ikään, sillä hän on minua useita vuosia nuorempi.

Vierailija
77/77 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain hyötyliikuntaa. Töissä askeleita tulee jo välimatkoista 10 000-12 000 askelta ja kolmanteen kerrokseen asti käytän aina portaita. Töiden jälkeen olen hyvällä omatunnolla sohvalla. Vihaan kuntoilua kuntoilun vuoksi. N45

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi