Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär pääsi opiskelemaan 500km päähän

Vierailija
17.05.2020 |

Ykkösvaihtoehto olis ollut 150km päässä tutussa kaupungissa, mutta sinne pisteet ei todistusvalinnassa riittäneet.
Vähän ahdistaa miten saan autettua muutossa ja muutenkin, tuo 500km on niin pitkä matka, ettei sitä kovin usein ajella. Vertaistukea nyt kaipaisin =)

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minäkin asuin aikoinaan soluasunnossa, mutta ei kyllä ollut kalustettu.

Itse piti viedä sänky, kirjoituspöytä, tuolit ja matot ja muut tavarat.

Maailma muuttuu ap, maailma muuttuu.  Oletko elänyt tynnyrissä tämänän ajan valmistumisestasi tähän hetkeen, kun oma lapsesi lähtee opiskelemaan?

Vierailija
22/85 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä jyssäys, poikani opiskelee hammaslääkiksessä 3500 kilometrin päässä englannin kielellä eikä ole minkäänmoinen ongelma!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että nykyaikana tuo ei ole matka eikä mikään, jos on ajokortti ja voi vuokrata tai saada tuttavalta ison auton.

Vierailut onnustuu lentokeella.

Onnea tyttärellesi opiskelupaikasta! Iloitse sinäkin siitä tuon muuton stressaamisen sijaan.

Vierailija
24/85 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvä etäisyys. Tuo katkaisee napanuoran äitiin kerralla ja tytär itsenäistyy vauhdilla. Minä tein saman jutun, tosin vasta 23-vuotiaana. Kesätöiden loputtua (2,5 kk) vietin aina kaksi viikkoa kesälomaa vanhempieni luona ennen seuraavaa lukukautta. Myös joulut vietin lapsuudenkodissani. Kivoja muistoja jäi. Yksinäisyyttä en kokenut, kun asuin soluasunnossa (yhteinen keittiö ja eri alan opiskelijoita kolmiossa).

Vierailija
25/85 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 jatkaa: tai siis opiskelu ko. maassa oli pojan oma valinta ja hyvä sellainen!

Vierailija
26/85 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siellä oulussa ne maskut ja jyskit, niistä saa kotiinkuljetuksella. Ja siinä joutsensillan pielessä ne vähän palvelevammat liikkeet.

Itse hankin sinne aikoinaan sohvan ja parisängyn, niin että tilasin hyvissä ajoin etukäteen ja sovin toimituksen samaksi illaksi noin klo 21 (tarkentuu tuntia ennen) kun ajetaan etelästä perille. Ainoa kerta kun en tinkinyt kalustekaupassa. Kurvattiin kalusteliikkeen auton kanssa samaan aikaan pihaan, sänky sisään, muovit pois, lakanat kassista sänkyyn ja lapsi nukkumaan :).

Yöjuna tai autojuna pitkällä matkalla on myös ihan varteenotettava vaihtoehto, riippuen siitä mikä se teidän kaupunki siinä 150km päässä on.

Vierailija
27/85 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIeno juttu, tyttäresi pääsi ilmeisesti opiskelkelemaan sitä, mitä halusi! Eipähä käy turhan usein äidin jääkaapilla.

Vierailija
28/85 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuosta selviää. Ole onnellinen, että lapsesi on saanut hyvän opiskelupaikan. Moni äiti olisi onnensa kukkuloilla tuossa tilanteessa!

Vierailija
29/85 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta voi tehdä ongelman. Meillä kaikki muuttivat opiskelemaan kokonaan toiseen maahan, välimatkaa pari tuhatta km. Saateltiin lentokentälle ja toivotettiin hyvää matkaa!

Joskus kauan sitten muutin itse 350 km päähän opiskelemaan, ei kyllä tullut mieleenkään, että isin tai äidin olisi pitänyt muutossa auttaa. Osaahan sitä aikuinen itse oman elämänsä järjestää.

Ja ennenkuin kaikki alapeukuttavat, minulla on todella lämpimät välit sekä omiin vanhempiini että omiin lapsiini ja heidän puolisoihinsa.

Vierailija
30/85 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on parempi, ettei vielä muuta, jos ei pesukoneen asennus onnistu.

Vierailija
31/85 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoisesta on aina perinteisesti lähdetty etelään opintoihin. Pidetään jo itsestään selvyytenä, että opintoihin, kun lähdetään niin kotiin on satoja kilometrejä. Sama matka on toisinpäin.

Vierailija
32/85 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttanut 17, 19 ja 21-vuotiaana enkä saanut enkä pyytänytkään vanhemmiltani apua. Meillä normaalit välit, mutta en minäkään vanhempieni omaishoitajaksi aio.

Vierailija
33/85 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä jyssäys, poikani opiskelee hammaslääkiksessä 3500 kilometrin päässä englannin kielellä eikä ole minkäänmoinen ongelma!

Eihän se ole ongelma, ellei siitä tee ongelmaa. Mun tytär opiskelee Belgiassa.

Vierailija
34/85 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap:lla yleistynyt ahdistuneisuussyndrooma? Se selittäisi tuon, ettei osaa iloita tyttären opiskelupaikasta kun kaikki käytännön asiat kaatuvat päälle jo kuukausia ennen kuin ne edes tapahtuvat.

Vierailija
35/85 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti nuori tykkää kun pääsee kauemmaksi mamman helmoista 👍

Vierailija
36/85 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsikö lääkikseen? Vai onko muitakin jo valittu todistuksella. Pieni on murhe sulla kyllä.

Hammaslääkikseen. Tiedän, pieni murhe. Tytär ei stressaa yhtään, minä senkin edestä =)

Oulussa ei ole edes Ikeaa, että vois siellä paikanoäällä vuokrata pakun ja hakea kaikki kerralla.

Ap

Haaparannassa on. Sieltä ne oululaiset ikeatavaransa hakee, jos sellaisia kaipaa. Tai sitten voit käydä täällä etelässä Ikeassa ja ajaa ne tavarat täältä sinne Ouluun.

Vierailija
37/85 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, hah. Ei kaadu asiat päälle. Tilanne on kuitenkin uusi, siksi pähkäilen. Omat vanhemmat ei aikoinaan auttaneet, taloudellisesti, henkisesti, eikä käytännön asioissa. Itse haluan olla toisenlainen vanhempi.

Koska asuntoa ei vielä ole, ei tietoa pyykkituvasta, eikä muustakaan varustetasosta. Eikä ole mitään tavaroita mitä pakuun pakata, kaikki huonekalut ym isommat pitää ostaa, mielellään paikanpäältä, kun näkee asunnon ensin. Jos voisin, menisin vaikka viikoksi paikanpäälle auttamaan, mutta velvoitteitteni takia täällä, pystyn hädintuskin viikonlopun järjestämään.

Ap.

Vierailija
38/85 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää, että lapsesi sai mieluisan opiskelupaikan, kyllä siihen tottuu.Kyllä se vierailu onnistu kauempanakin, voin sanoa kokemuksesta.Lapsemme opiskeli ulkomailla 6 vuotta ja käytiin sielläkin vierailulla kymmeniä kertoja ja hän täällä..nykyisin on SkypeT ja muut jolla pitää yhteyttä.Alkuun voi olla totuttelemista ja muuttoa varten ottakaa viikko tai useampi päivä vapaata ja järjestää samalla kaikki kuntoon, jossa voitte olla apuna.

Vierailija
39/85 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, hah. Ei kaadu asiat päälle. Tilanne on kuitenkin uusi, siksi pähkäilen. Omat vanhemmat ei aikoinaan auttaneet, taloudellisesti, henkisesti, eikä käytännön asioissa. Itse haluan olla toisenlainen vanhempi.

Koska asuntoa ei vielä ole, ei tietoa pyykkituvasta, eikä muustakaan varustetasosta. Eikä ole mitään tavaroita mitä pakuun pakata, kaikki huonekalut ym isommat pitää ostaa, mielellään paikanpäältä, kun näkee asunnon ensin. Jos voisin, menisin vaikka viikoksi paikanpäälle auttamaan, mutta velvoitteitteni takia täällä, pystyn hädintuskin viikonlopun järjestämään.

Ap.

Sen asunnon ei tarvitse olla valmis heti eikä kuukauden päästä. Patja lattialle ja muutamat peruskeittiövälineet matkaan. Joku ruokapöydän tapainen varmaan, mutta syö sitä keittiössäkin hetken.

Mikä ihmeen hinku heti laittaa kaikki kuntoon, mitä väliä?

Joo mä olen miespuolinen, muistelen kun itse muutin kotoa pois 25vee sitten. Solukämpässä kyl oli sänky, että patja vaan piti saada paikalleen. Ensimmäisessä omassa, no vähitelen tuli ostettua pöytiä ja sohvaa ja kaikkea mukatarpeellista roinaa.

Maailma olisi parempi paikka jos ei sisustettaisi ja kalustettaisi.

Vierailija
40/85 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeitä vastauksia. Viette kerralla kaiken mahdollisen ja Oulusta saa kyllä ostettua mitä tarvii. Mielestäni opiskelukämpän ei ole pakko olla heti Täysvarusteltu, vaan hankkii sitten lisää mitä tarvii. Onnea opiskelupaikadts!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi