Mitä mä teen mahan toiminnan kanssa?! Ruoka ei tunnu sulavan ollenkaan :(
Kuitulisästä huolimatta vatsa ei toimi ja ruoka tuntuu jäävän hölskymään mahaan, vaikka lenkille lähtiessä edellisestä syömisestä olis 2-3 tuntia aikaa. Röyhtäyttää, turvottaa ja on kurja olo.
Valkoviinietikkaa oon ottanut nyt parina päivänä. Auttaako joku kaurapuurokuuri? Probiootit? Paasto?
Kommentit (70)
Onkohan se vähän liikaa odotettu, että 2-3 tuntia riittäisi vatsan tyhjentymiseen? Kannattaa syödä tosi kevyesti jos meinaa lähteä lenkille parin tunnin sisällä.
Käytössä joku ruokajuoma? Jätä pois, nesteet kannattaa nauttia jossain siellä ruokailujen välillä.
Osta apteekista Levolacia.
Kyllä alkaa vatsa toimimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene ap lääkäriin äläkä av-palstalla asiaa arvuuttelemaan. Minusta kuulostaa kanssa siltä että jotain vakavampaa on nyt siellä suolistossa, ei kuulosta normaalilta. Onko jotain mikä tukkii suolen (syöpä) ja siksi ei toimi.
Liika kuitu ap:llä tukkii suolen.
En ihan usko, kun otan ohjeen mukaisen pari teelusikallista agiocuria iltaisin ja visiblinia aamuisin, plus teelusikallisen psylliumia toisinaan... syön tosi vähän leipää eli kuitua ei sieltä tule, max 1-2 viipaletta päivässä. Kasviksia menee jonkun verran.
ap
Et usko, vaikka oireena ummetus? Niinpä, omaa kehoa ei kannata kuunnella :)
Häh, eikös kuituvalmisteita nimenomaan syödä ummetuksen hoitoon?!! Ja jos en syö niitä liikaa? Tietenkin olen kasvannut annosta sitä mukaa, kun ongelma on pahentunut.Vielä talvella meni agiocuria vain iltaisin. Jos en ota ollenkaan (kuten välillä unohtuu päiviksi), niin olo on vielä tukkoisempi ja pois tuleva tavara tiukempaa.
ap
Ootko aatellu, että ei ehkä oo järkevää syödä noin montaa eri kuituvalmistetta? Valitse noista yks sopivin ja käytät sitä vaan jatkossa. Ja kuten ohjeissa sanotaan, niin pitää juoda reilusti vettä noiden kanssa.
Esim. Vi-Siblin on juurikin psylliumia, mihin on vaan lisätty sokeria, joten ihan turhaan syöt erikseen noita. Valitse siis toinen (eli pelkkä psyllium, jos et halua saada tuota lisättyä sokeria).
Vierailija kirjoitti:
Käytössä joku ruokajuoma? Jätä pois, nesteet kannattaa nauttia jossain siellä ruokailujen välillä.
Tää on muuten ihan tutkittua, että ruoan päälle ei sais juoda paljoa nestettä. Eli se ruokajuoma tai sitten kahvit ruoan päälle voi aiheuttaa sitä tukalaa oloa.
Vierailija kirjoitti:
Maitohappo bakteeri valmiste päivittäiseen käyttöön jos ei vielä ole. Niitä on monenlaisia, kannattaa kokeilla. Ja tietenkin Activia jukurttia . Ei mitään etikka kuureja.
"Ruuansulatusjugurtit" on täyttä tuubaa! Sulla on mahahapot sekaisin! Kokeile ensin puolukkaa ja piimää,surauta juomaksi,kato helpottaako. Joku sanoikin tuolla että joillakin liha tekee tukkeen. Mä oon just semmonen,viikon saa olla kökkimättä kun se sulamaton liha siellä muhii. Joo ja oikeesti "haistakakka" jos sun tuotos...jos ei voi olla sun jälkeen vessassa,suosittelen lihan vähentämistä,esim kerran viikkoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maitohappo bakteeri valmiste päivittäiseen käyttöön jos ei vielä ole. Niitä on monenlaisia, kannattaa kokeilla. Ja tietenkin Activia jukurttia . Ei mitään etikka kuureja.
"Ruuansulatusjugurtit" on täyttä tuubaa! Sulla on mahahapot sekaisin! Kokeile ensin puolukkaa ja piimää,surauta juomaksi,kato helpottaako. Joku sanoikin tuolla että joillakin liha tekee tukkeen. Mä oon just semmonen,viikon saa olla kökkimättä kun se sulamaton liha siellä muhii. Joo ja oikeesti "haistakakka" jos sun tuotos...jos ei voi olla sun jälkeen vessassa,suosittelen lihan vähentämistä,esim kerran viikkoon!
Noi Activia-jogurtit sisältää n. 4 teelusikallista sokeria per purkki. Eli ei tosiaankaan mitenkään hyödyllistä ruoansulatukselle..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan mun maksa sökö? Tai haima? Särkylääkkeitä menee paljon toistuviin päänsärkyihin ja rakenteellisesta viasta johtuviin lihaskipuihin... ja jos maksa / haima ei toimi, niin eikö ruuansulatuskin mene jumiin...?
ap
Kuvailit melkein yksi yhteen minun vaivojani! Olen huomannut itselläni, että vatsan toiminta, kuukautiset ja päänsärky/migreeni liittyvät jollain lailla yhteen. Kuukautisten alussa tuntuu kuin vatsan toiminta pysähtyisi täysin. Sitten alkaa päänsärky, joka usein johtaa migreenikohtauksen. Sitten migreenin aikana saa käydä päivän aikana monta kertaa vessassa.
Kuukautiset ja migreeni liittyvät useinkin tiiviisti toisiinsa (jos siis migreenistä kärsii), johtuu ihan hormoneista. Minulla sekä migreeni että kuukautiset saavat vatsan vähän löysälle. Mutta en siis kärsi juuri koskaan ummetuksesta, eli luulen tuon ummetuksen olevan joku ihan erillinen juttu.
Kuvailit melkein yksi yhteen minun vaivojani! Olen huomannut itselläni, että vatsan toiminta, kuukautiset ja päänsärky/migreeni liittyvät jollain lailla yhteen. Kuukautisten alussa tuntuu kuin vatsan toiminta pysähtyisi täysin. Sitten alkaa päänsärky, joka usein johtaa migreenikohtauksen. Sitten migreenin aikana saa käydä päivän aikana monta kertaa vessassa.