Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka kuuntelvat viereskielisiä ohjelsmia oppiakseen?

Vierailija
16.05.2020 |

Mulla todella vahva venäjänkielen opiskelu takana. Piru kun unohtanut sanoja ja lausuntoja ja kaikkia. Nyt päättänyt, että tuo venäjän kanava päällä kun teen kotihommia.
Auttaako se yhtään?
Haluaisin uskoa, että vaikka ei aktiivisesti kuuntele, kuulee aksentin ja alkaa takaisin tarttumaan.
ap (venäjän opintoja takana 8 vuotta)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa! Mulla (kaukana) takana 12 vuoden saksan opinnot ja saksankielisten podcastien kuuntelu on palauttanut paljon mieleen.

Vierailija
2/7 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen musiikkia ja katson ohjelmia. Olen suurperheen äiti ja yksityisyrittäjä. Minulla ei ole aikaa lähteä kielikurssille. Olen oppinut puhumaan sujuvaa espanjaa kuudessa vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille vastaajille. Asuinkin Pietarissa ja kielitaitoni oli yliopistossa tasoa "Neuvostoliiton lainsäädäntö "zakonodaatelsva savetskova rassiija". 

Nyt töissä tulen toimeen venäjällä, mutta on kyllä avutonta. 

Kiitos teille. Jatkan tätä passiivista kuuntelemista. Kyllä se sieltä vielä takaisin kunnolla tulee.

Vierailija
4/7 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä auttaa varmasti. Kuuntelen paljon  saksan kielistä musiikkia. Ohjelmiakin oon katsonut paljon, mut just nyt ei oo telkkaria, niin jäänyt. Harmittaa, kun Deutsche Welle muutti joskus takavuosina suurimman osan ohjelmistaan englannin kielisiksi. :-( Se oli usein taustalla ennen + sieltä tuli mahtavia matkailuohjelmia.

Nuorena olin Saksassa töissä pari vuotta ja joka vuosi reissannut siellä paljon. Auttanut varmasti pitään saksaa yllä, kun en ole niin sitä tarvinnut.

Vierailija
5/7 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelen musiikkia ja katson ohjelmia. Olen suurperheen äiti ja yksityisyrittäjä. Minulla ei ole aikaa lähteä kielikurssille. Olen oppinut puhumaan sujuvaa espanjaa kuudessa vuodessa.

Teitkö jotain kirjoituksia vai se puhe tuli noista ohjelmista?

Eli kuuntelit vain? Lähditkö nollasta vai oli taustaa kieleen?

ap

Vierailija
6/7 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teitkö jotain kirjoituksia vai se puhe tuli noista ohjelmista?

Eli kuuntelit vain? Lähditkö nollasta vai oli taustaa kieleen?

ap

Kun uskoin ymmärtäväni ohjelmaa tarpeeksi kuuntelemalla laitoin tekstitykset myös espanjaksi. Vähitellen sieltä alkoi löytymään oikea kielioppi.

Espanja lähti lähes nollasta, mutta taustalla oli lukioaikainen ranskan ja italian opiskelu.

Vierailija
7/7 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos teille vastaajille. Asuinkin Pietarissa ja kielitaitoni oli yliopistossa tasoa "Neuvostoliiton lainsäädäntö "zakonodaatelsva savetskova rassiija". 

Nyt töissä tulen toimeen venäjällä, mutta on kyllä avutonta. 

Kiitos teille. Jatkan tätä passiivista kuuntelemista. Kyllä se sieltä vielä takaisin kunnolla tulee.

Tässä tän huomaa:

Tietenkin Neuvostoliiton lainsäädäntö on "zakonodaatelsva savetskoja sajuuza).

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä