Tuttavani asuu psykiatrisessa sairaalassa!
En ymmärrä miten tänä päivänä joku voi olla psykiatrisessa sairaalassa 24/7 hoidossa 3kk putkeen
Kommentit (11)
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa.
Voin kertoa - sun ei tarvitse sitäkään ymmärtää.
Tunnetaankohan me sama ihminen? Myös minun tuttava on nimittäin ollut 3kk putkeen suljetulla nyt jo ainakin neljä kertaa. Oudoksi asian tekee se, että minun kanssa tekemisissä ollessaan tyyppi on ehkä hivenen epätavallisen avoin, mutta ihan skarppi ja hauska tyyppi. Mömmöillä ollessaan tietenkin hyvin hidas.
Viimeksi olivat suorastaan hakeneet hänet sinne suljetulle lähibaarista, vaikkei ollut riehunut edes.
Outoa on. Onneksi ei ole resurssipulaa.
Tuttavasi on onnekas. Liian moni osastohoitoa tarvitseva ei saa sitä.
Mun kaveri oli taannoin 6kk osastohoidossa, en pidä yhtään outona ja hyvä että sai apua sekä kykenee nyt taas elämään ulkopuolella. Tälleen normitilassa hänestä ei huomaa mitenkään että on psyykkisesti sairas.
Sääliksi käy. Siellä joutuu sellaisille mömmöille, että hukkaan menee hoitoaika aivan totaalisesti. Varmaan todella turhauttavaa näille pakkohoidetuille, varsinkin jos joutuvat uudestaan osastolle.
Olen minäkin asunut. Olin sijaisena ja minut majoitettiin sairaalaan tyhjälle osastolle koska pieneltä paikkakunnalta oli mahdotonta saada asuntoa. Myöhemmin asia muuttui kun sain ostettua auton.
:O