Kannattaako ostaa alle tonnin auto
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut 1000-3000 autoja. Korjauskassaa on ollut 1500. Halvemmaksi nuo halvat ovat tulleet kuin uudet tai kalliimmat. Olen tarkistanut myynti-ilmoituksesta, että on autokorjaamon tai mekaanikon korjaama. Nuohan välillä tekee sivubisneksenä sitä, että harrastavat korjaamista oppiakseen itsekin lisää. Laitettuihin tunteihin nähden heille jää vain pieni korvaus. Hyviä autoja olen saanut. 3 vanhaa autoa olen omistanut. Nykyisellä olen ajanut jo 7 vuotta.
Sehän ei takaa mitään että on korjaamossa korjattu. Monesti yksityiset tuntee autot paremmin kuin korjaamot
Kallista autoa ei kannata ostaa jos ei juuri ajakaan.
Vierailija kirjoitti:
Pitää osata ostaa sellainen, että ei heti hajoa käsiin. Itse kun ostin 14 vuotiaan Rellun, oli ollut vain kaksi omistajaa ennen mua ja huollettu liikkeessä koko tuon 14 vuoden ajan.
Hinta oli alle tonnin ja nyt oon kaksi ja puoli vuotta ajellut ilman isompia murheita. Toki pitää itse osata huoltaa ja korjatakin ainakin jonkin verran, ettei tarvitse heti olla viemässä korjaamolle ihan pienistä vioista, joita halpoihin autoihin väistämättä tulee.
Rellu on viimeinen auto joka kannattaa ostaa, jos haluaa huolettomia kilometrejä 😂
Noin tonnin auto on ehkä typerin valinta. Remontteja tiedossa, mutta sen verran hankintahintaa, ettei sitä viitsisi heti laittaa paaliin kun korjattavaa alkaa tulla. Joko muutama satanen tai muutamasta tonnista ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
Samanlaisia pommeja saa ostettua 5 kuin 1tonnillakin. Itse olen nyt ajanut viimeiset kymmenen vuotta alle tonnin autoilla. Ostan auton, joka on vasta leimattu ja mahdollisimman hyvin huollettu. Eli jos on paljon korjauksia tehty, on se pelkkää plussaa. Jokaisella autolla olen sen vuoden ajellut, kilometrejä on kertynyt 30 000-50 000 jokaisen mittariin. Ei suuria kuluja ja jos on tullut jokin tosi kallis remppa, on Kuusankoski tehnyt sen.
Näinhän se nimenomaan on. Ei autossa kannata olla paljoa rahaa kiinni juuri tuon takia. Halvan auton voi kalliin rempan tullessa ajaa paaliin ilman suuria tunnontuskia. Arvokkaamman auton tapauksessa kaikki pitää vain niellä tai hävitä paljon rahaa.
Itselläni on tuollainen ruosteenraiskaama tonnin romu. Itse osaan tehdä jotain ja tunnen yhden ns. kyläsepän. Pari vuotta meinasin kuskata auton romuttamolle, koska se oli yksinkertaisesti liian laho omille taidoilleni mutta törmäsin tällöin em. kyläseppään. Hän rakensi auton pohjan ja listan uusiksi, korjasi pahimmat ruostevauriot, vaihtoi vuotavat jarruletkut uusiin ja samalla polttoainepumpun. Itse vaihdoin tulpat, puolan ja akun. Katsastuksen kanssa hintaa 500e.
Tänä vuonna vaihtoon meni etujousi, "koiranluut", takaa jarrupalat ja jarrulevy, lopuksi nopeusmittarin näytön vaihtaminen toimivaan. Katsastukset mukaan lukien 400 euroa.
Eihän tässä ole järkeä tonnin auton ole pistää tälläisia rahoja, puhumattakaan ajasta ja vaivasta. Kuitenkin kaiken ruuvaamisen ja rassaamisen myötä romustani on tullut minulle rakas.
Vierailija kirjoitti:
Samanlaisia pommeja saa ostettua 5 kuin 1tonnillakin. Itse olen nyt ajanut viimeiset kymmenen vuotta alle tonnin autoilla. Ostan auton, joka on vasta leimattu ja mahdollisimman hyvin huollettu. Eli jos on paljon korjauksia tehty, on se pelkkää plussaa. Jokaisella autolla olen sen vuoden ajellut, kilometrejä on kertynyt 30 000-50 000 jokaisen mittariin. Ei suuria kuluja ja jos on tullut jokin tosi kallis remppa, on Kuusankoski tehnyt sen.
Mikä hemmetin kuusankoski? Joku paikallinen korjaamo???
Jos taas tarkoitat romunkierrätystä niin se on Kuusakoski...
Vierailija kirjoitti:
Mikä hemmetin kuusankoski? Joku paikallinen korjaamo???
Jos taas tarkoitat romunkierrätystä niin se on Kuusakoski...
Mitä kalliimpi vika sitä suurempi harmitus.
Jos perse kestä muulla ajella, niin ei lie muita vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu autosta. Maksoin omastani 300e ja olen ajellut sillä jo 4 vuotta. Vain kuluvia osia joutunut vaihtamaan. Halvallakin saa joskus hyvää.
Nämä on aina hauskoja. Olet sentään joutunut vaihtamaan kuluvia osia, joskus täällä törmää 300e autoihin, mihin ei ole tarvinnut vaihtaa kymmenen vuoden aikana yhtään osaa ja aina mennyt heittämällä katsastuksesta läpi.
Vierailija kirjoitti:
Jos perse kestä muulla ajella, niin ei lie muita vaihtoehtoja.
Tääkin on jännä ilmiö että pitää yrittää alentaa ihmisiä. Itsekin ajelen muutaman tonnin autolla kun ajot ovat vähäiset, mutta ei se johdu siitä etteikö olisi varaa. Voisin marssia nyt kauppaan ja kaivaa takataskusta 30 tonnia uuteen autoon. Mutta siinä nyt ei vain oo mitään JÄRKEÄ laittaa liikaa rahaa kulkuvälineeseen, jossa vietän aikaa ehkä pari tuntia viikossa. Satsaan nekin rahat mieluummin vaikka asuntoon.
Kannattaa, myyjällä on ikuinen takuu. Kysy vaikka Pasilan poliisista Katriina Kekiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu autosta. Maksoin omastani 300e ja olen ajellut sillä jo 4 vuotta. Vain kuluvia osia joutunut vaihtamaan. Halvallakin saa joskus hyvää.
Nämä on aina hauskoja. Olet sentään joutunut vaihtamaan kuluvia osia, joskus täällä törmää 300e autoihin, mihin ei ole tarvinnut vaihtaa kymmenen vuoden aikana yhtään osaa ja aina mennyt heittämällä katsastuksesta läpi.
No minusta on hauskempia ne uudet autot, joita joutuu näköjään korjailla aivan siinä missä vanhoja katiskojakin katsastukseen ja kuluvia osia vaihdella. Ja jotkut kuvittelee niiden kanssa pääsevänsä helpolla ja halvemmalla, hah.
Kai se on onnen kauppaa. Minulla on alle 2000 volkkari ja 500€ volkkari. Kalliimpi on ollut jo vuosia ajossa. Eikä ole mitään remontteja ollut. Edullisempi on ollut kolmisen vuotta, eikä mitään siinäkään. Toisaalta, jos tulisi jotain, korjaaminen onnistuu tuossa naapurin pajassa, kun ei ole sitä korkeampaa hi-tekkiä. Sieltä naapurista löytyy saman merkin asiantuntija.
Joskus on se kalliimpikin ollut, tuon 500€:n auton tilalla. Eikävätkä sen korjauskokemukset ole ollut hyviä. Kalliit remontit merkkikorjaamolla.
Missä tilanteessa itse myisit auton pois vähän alle tonnilla? Ettei vaan esim. silloin, kun lähiaikoina on odotettavissa auton myyntiarvoa kalliimpi huolto? Tai kun tietää, ettei auto tule menemään läpi seuraavassa katsastuksessa? Kun saa kierrätettyä toivottoman romun vielä, kun joku hölmö on valmis maksamaan siitä?
Vierailija kirjoitti:
Missä tilanteessa itse myisit auton pois vähän alle tonnilla? Ettei vaan esim. silloin, kun lähiaikoina on odotettavissa auton myyntiarvoa kalliimpi huolto? Tai kun tietää, ettei auto tule menemään läpi seuraavassa katsastuksessa? Kun saa kierrätettyä toivottoman romun vielä, kun joku hölmö on valmis maksamaan siitä?
Mulla on reilusti alle tonnin auto myynnissä. Ruostetta on, ikää 23 vuotta. Leimaa on 10 kuukautta eteenpäin. Käyttöarvo huomattavasti hintaa suurempi. Ajoin tuolla autolla itse 15 vuotta. Ostin uudemman, koska halusin vähän isomman auton, josta löytyy ilmastointi. Vanhassa ei ole ilmastointia.
Jos sua ei haittaa että se voi jättää sut tien päälle tai olla aamulla lähtemättä käyntiin. Jos sulla on rahaa korjata sitä ja myös osaamista ja paikka remppaamiseen.