Menikö Marin liian pitkälle? Politiikan tutkija arvostelee Twitterissä pääministerin retoriikkaa: ”Tällaisille väitteille pitäisi löytää painavat perustelut”
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006509999.html
– Kovaa retoriikkaa pääministeriltä syyttää oppositiojohtajaa valehtelusta. Tällaisille väitteille pitäisi olla todella painavat perustelut. Niitä en jutusta tai eduskuntakeskustelusta löytänyt.
Kommentit (574)
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä kiinnostava tietää, miksi Marin hyökkää niin vimmalla juuri Orpon kimppuun. Ei ollut ensimmäinen kerta. Halla-aho ei saa ollenkaan samanlaista lastia niskaansa.
Itsehän en tykkää Orposta ollenkaan, joten sikäli ymmärrän, mutta luulisi että pääministerillä olisi enemmän malttia. Malttia vaikka iskeä joku myrkyllisempi piikki. Ylimalkainen valehtelusta syyttäminen ei toimi.
Ja sekin pitäisi ottaa huomioon, että joutuu Kokoomuksen kanssa vielä yhdessä hallitukseen...
No, Halla-aho ei sentään alentunut noin yksinkertaiseen trollaukseen vaikka tietää, että nyt jos koskaan on oppositiopoliitikon kulta-aikaa kerätä itselleen kannattajia tietämättömistä kansalaisista.
Vierailija kirjoitti:
Orpon mielestä talous ei lähde nousuun, jos koronavirusta ei tukahduteta, mutta hän ei ymmärrä, että virusta ei tukahduteta, elleivät nykyiset ja mahdollisesti vielä voimakkaammatkin rajoitustoimet ole käytössä. Kaiken huipuksi Orpo on vaatimassa yökerhojen avaamista!
Hätäännyksissän puhuu itseään pussiin.
No ei mennyt. Tuossa ei tullut kenellekään meistä uutta tietoa.
Mä en voi sietää tota ylimielistä Marinia. Muistatteko kommentin
”Eikö teitä hävetä?”
Kyllä on yks pohjanoteeraus koko akka.
Vierailija kirjoitti:
Miten koulujen avaus sopii tähän strategiaan? Mitä jos jossain koulussa lähteekin korona leviämään? Se on hallituksen loppu se.
On ohjeistettu, ettei hengitystieoireisia, vatsatautisia eikä muutrnkaan sairaita kouluun. Mikä tässä on jäänyt epäselväksi suurelle yleisölle?
Näinhän se on, että Sannan kokemattomuus ja epävarmuus omasta tekemisestä näkyy kilometrin päähän. Juuri tuollainen tunteen palossa heitetty epäasiallinen vastaus itseen kohdistuvaan kritiikkiin, kiukuttelu kaikista saamistaan neuvoista ja yleinen oman vallan osoittaminen "minä olen aina oikeassa" -asenteella ovat klassisia huonon johtajan merkkejä.
Uskomattoman lapsellisia ja typeriä täällä olevat kommentit että " ei voi 34-vuotiaalta naiselta vaatia enempää". No onko tullut mieleen että hän on juuri siitä syystä väärässä asemassa?
Vierailija kirjoitti:
Orpon avuliaasti linkkaamasta sananvaihdosta käy kyllä selväksi, että Marin vastasi Orpon kysymykseen hallituksen tavoitteesta vieläpä ensimmäisessä virkkeessään.
On se meidän Sanna sitten fakiiri! Orpo kysyi 5 eri kysymystä ja Sanna tyhjentävästi vastasi niihin jo ensimmäisellä virkkeellään! Harmi kun me muut ei-demarilogian dosenteiksi lukeneet toverit ei ymmärretty
siitä virkkeestä vetää yhtä pitkälle vedettäviä johtopäätöksiä. Ei me osattu yhdistää yhtäkään Sannan virkettä suoraksi astaukseksi yhteenkään Orpon kysymykseen. Auttaisitko meitä ja tekisit sen nyt Sannan puolesta? Kiltti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten koulujen avaus sopii tähän strategiaan? Mitä jos jossain koulussa lähteekin korona leviämään? Se on hallituksen loppu se.
On ohjeistettu, ettei hengitystieoireisia, vatsatautisia eikä muutrnkaan sairaita kouluun. Mikä tässä on jäänyt epäselväksi suurelle yleisölle?
Sitä sairastetaan myös oireettomana ja se voi puhjeta myös vasta siellä koulussa. Ja lapset nyt eivät ajattele kuin lastenlääkärit. Ne klähmii ja räkii ja aivastelee.
Örpön kuvitelmissa suosio nousee kunhan lupaa kansalle yökerhojen avaamista. Örppö vie yleisön aliarvioimiseen ihan uudelle tasolle. Tirsk!
KokoomusCUCKPersujen jankkaaminen kiertää kehää ja lapsellinen kitinä alkaa kyllästyttää...
Hänestä paistaa läpi, että ei ole mitään elämänkokemusta eikä sydämen sivistystä. Tuollaiset törkeät kommentit mitä hän on lausunut nyt kolmisen kertaa vähintään pääministeriaikana niin ovat kyllä osoittaneet sen, että hänen pitäisi mennä kotiin kasvamaan vielä ainakin 20 vuodeksi. Ehkä sen jälkeen voisi kokeilla uudestaan. Älyä varmasti löytyy Ja ulkonäköä , mutta ei Valitettavasti ne eivät yksinään riitä.
[/quote]
Muuten olen samaa mieltä sun kanssa mutta tämä Marinin CV on kyllä huomattavasti laajempi kuin monella muulla poliitikolla:
https://www.sannamarin.net/ansioluettelo [/quote]
Hänellä on CV:ssä ainostaan kaksi korkeakouluharjoittelua?
Välillä tulee mieleen, että Orpo tarkoituksellisesti yrittää tuhota Kokoomuksen uskottavuuden tuolla vänkyttämisellään.
Vihdoin pääsi oppositio ääneen. Herran jumala, että tässä maassa on moderoitu ja sensuroitu kriitikoita kuukausi tolkulla. Ei ole ollut tietoakaan demokratiasta!!
Vierailija kirjoitti:
Muuten olen samaa mieltä sun kanssa mutta tämä Marinin CV on kyllä huomattavasti laajempi kuin monella muulla poliitikolla:
https://www.sannamarin.net/ansioluettelo
Ja silti hoitanut työnsä pääministerinä erittäin hyvin.
Kuinkas omien ”korkeakouluharjoittelujesi” laita? Olisi kiinnostavaa kuulla lisää noista ”korkeakouluharjoitteluista”. :D
Marin mielummin antaa yksipuolisia tiedotustilaisuuksia, kuin vastaa suoraan opposition kritiikkiin eduskunnassa, ettei itse valehtele ja möläyttele. On helpompi lukea omat valheet suoraan paperista, ilman kysymyksiä joihin pitäisi suoraan vastata ilman viestintäammattilaisten apua. Yleensä se joksi muita haukkuu on juurikin se mikä itse on, tässä tapauksessa valehtelija ja suhmuroija.
Itse veikkaan, että Sannalla on kuukautiset. Siksi kiukuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silti hoitanut työnsä pääministerinä erittäin hyvin.
Kuinkas omien ”korkeakouluharjoittelujesi” laita? Olisi kiinnostavaa kuulla lisää noista ”korkeakouluharjoitteluista”. :D
Eipä asiaan millään tavalla liity, mutta olen ollut muunmuassa EU:lla kiitos kysymästä :)
Vierailija kirjoitti:
Vihdoin pääsi oppositio ääneen. Herran jumala, että tässä maassa on moderoitu ja sensuroitu kriitikoita kuukausi tolkulla. Ei ole ollut tietoakaan demokratiasta!!
Höpöhöpö. KokoomusPersumedian kirkuminen on jatkunut jo kuukausikaupalla. Hyvä, että pääministeri otti valeuutiset taas vaihteeksi puheeksi. Edellisellä kerrallahan presidentti joutui puuttumaan hänen sanomiksi väitettyjen asioiden uutisointiin. :D
Hyvä, että UPM on osallistunut kriisin hallintaan omalla arvokkaalla panoksellaan ja verkostoillaan. Oletko itse tehnyt muuta kuin kertonut ”sata sivuisesta ansioluettelostasi” vauvapalstalla? :D