Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulin surulliseksi Tarja Halosen haastattelusta Helsingin Sanomissa

Vierailija
16.05.2020 |

HS 16.5.2020: "En ole koskaan ollut mikään kaunotar, eikä minua ole kehuttu erityisen viehättäväksi. Olin enemmän ihminen kuin nainen, ja minut nähtiin juristina ja poliitikkona."

Ihan kamalaa miten naiset tuohon aikaan ovat systemaattisesti joutuneet häivyttämään omaa sukupuoltaan vaikuttaakseen urallaan uskottavilta. Sääliksi käy.

Kommentit (210)

Vierailija
21/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinhän hänelle on elämässään käynyt, toisin kuin haukkumilleen yrittäjille varsinkin näinä kovina aikoina.

Ja jos Halosta verrataan alemman tason kiltihköihin miehiin, niin on hän ainakin todistettavasti kerran saanut heteroseksiä.

Tää oli paha XD

Vierailija
22/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sekään ole kivaa, kos itse toivoo, että muut huomaisivat tekemäsi työn, mutta sen sijaan he vain katsovat ja arvostelevat ulkomuotoasi.

Olen huomannut elämäni aikana, että jotkut naiset hyväksytään joukkoon hyvinä jätkinä, ja toisia taas ajatellaan vain ensi sijassa naisina. Sekään ei minusta ole reilua. On melkein sama mitä teet, jos olet ensisijaisesti vain nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo tarkoitti sitä, että hän on tuntenut itsensä hyvin. Tiennyt, ettei hän kauneudella etene, vaan muilla vahvuuksillaan ja on sen hyväksynyt ja hyödyntänyt. Ei tuosta tullut minulle surullinen olo, vaan enemmänkin sellainen hieman haikea. Kyllä hänkin ehkä olisi ollut mielellään kauniimpi, kukapa ei olisi, mutta hän ei ole jäänyt sitä suremaan, ettei ole ollut kauneuskäsitysten mukaisesti se kaikkein kaunein kukkanen. 

Näin minäkin sen käsitin. Mutta onhan häntä joku pitänyt kauniina, kun ovat tyttärenkin tehneet.

Miten nuo liittyvät toisiinsa, ainakaan kategorisesti? Ei minun puolisoni ole "tehnyt kanssani lapsia" "kauneuteni vuoksi".

Vierailija
24/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut taas tekee surulliseksi se kun Tavja-parka ei vieläkään tajua että hänestä tuli presidentti nimenomaan sen vuoksi koska hän on nainen. Aivan kuten Obamasta koska hän on musta ja Pekka pääsi toiselle kierrokselle koska hän on hmo.

Sinä olet kyllä ilkeä ihminen. 

Vierailija
25/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vau ap.

Olet saastuttanut aivosi angloamerikkalaisella mediasyövällä jos et kykene ymmärtämään että me ollaan ihmisiä ensin, ei sukupuolia.

En ole kuullut kenenkään kolmikymppisen tai nuoremman puhuvan itsestään ensisijaisesti ihmisenä, ei naisena tai miehenä. Oma sukupuoli-identiteetti on monilla ihmisillä iso osa sitä omaa ihmisyyttä, ei jotain joka kiskottaisiin siitä irti tarpeen tullen.

Tajuatko että tuo on muoti?

Ja tajuatko että ripsenpidennysosaaminen ei ole sitä substanssiosaamista jolla saadaan tärkeitä pestejä naisvihamielisessä ympäristössä, ja tilaa naisille olla ja elää?

Huulipuna on kivaa, mutta kyllä mun identiteettiä on enemmän itseni toteuttaminen toimimalla valitsemillani aloilla kuin itseni koristelu.

Eli meikkaaminen tekee kenestä hyvänsä ihmisestä naisen? Melko drag-henkinen käsitys naiseudesta. Kunnon olkiukkoilua.

Vierailija
26/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinhän hänelle on elämässään käynyt, toisin kuin haukkumilleen yrittäjille varsinkin näinä kovina aikoina.

Ja jos Halosta verrataan alemman tason kiltihköihin miehiin, niin on hän ainakin todistettavasti kerran saanut heteroseksiä.

Miksi alapeukku tosiasiasta?

Vierailija
27/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wikipedia-sivun ylioppilaskuvassa Halonen näyttää ihan kohtuullisen sievältä nuorelta naiselta. Hieman oudolta tuntuu jos jo tuossa vaiheessa on ajatellut olevansa jotenkin kovin vaatimattoman näköinen. 

Vierailija
28/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun taas on kaikki naiset uhriraukkaparkoja. Ihan kamalaa. Tarjakaan ei päässyt lasikaton takia presidenttiyttä pidemmälle. Patriarkka on kyllä kamala. Ja heteromiehet. Valkoiset siis. 

Vierailija
29/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut taas tekee surulliseksi se kun Tavja-parka ei vieläkään tajua että hänestä tuli presidentti nimenomaan sen vuoksi koska hän on nainen. Aivan kuten Obamasta koska hän on musta ja Pekka pääsi toiselle kierrokselle koska hän on hmo.

1. Mainitse tosiasia

2. Ole ilkeä

Vierailija
30/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wikipedia-sivun ylioppilaskuvassa Halonen näyttää ihan kohtuullisen sievältä nuorelta naiselta. Hieman oudolta tuntuu jos jo tuossa vaiheessa on ajatellut olevansa jotenkin kovin vaatimattoman näköinen. 

Hänelle on varmaankin sanottu se riittävän monta kertaa. 

Vierailija
31/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Mainitse tosiasia

2. Ole ilkeä

Tuo Tavja on tarpeetonta ilkeyttä. 

Vierailija
32/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ehkä olisi äänestänyt Halosta jos hän ei olisi ollut nainen. Luulin silloin, että naista äänestämällä Suomeen saadaan jotakin hyvää mutta olin väärässä.

Luultavasti moni muukin nainen äänesti häntä nimenomaan naiseuden takia.

Vierailija
33/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiseus ja ulkonäkö ei poista sitä tosi seikkaa että kyseessä oli Suomen kaikkien aikojen huonoin ja itsenäisyyden kannalta vaarallisin presidentti.

Vierailija
34/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää käydä ulkonäköön kiinni, koska muuta avut kuin rumuus tai kauneus ratkaisevat. Marin on kaunis kyllä.

Vierailija
35/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vau ap.

Olet saastuttanut aivosi angloamerikkalaisella mediasyövällä jos et kykene ymmärtämään että me ollaan ihmisiä ensin, ei sukupuolia.

En ole kuullut kenenkään kolmikymppisen tai nuoremman puhuvan itsestään ensisijaisesti ihmisenä, ei naisena tai miehenä. Oma sukupuoli-identiteetti on monilla ihmisillä iso osa sitä omaa ihmisyyttä, ei jotain joka kiskottaisiin siitä irti tarpeen tullen.

Emme ole ilmeisesti tavannut tai keskustellut.

Tavanneet.

Vierailija
36/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin kunnioitan Halosta. Olen itse kauniisti sanottuna epäviehättävä nuori nainen, lappilainen ystäväni luonnehti kerran "visto akka". Olen hyväksynyt kohtaloni ja todennut, että asiaosaaminen menee ulkonäön edelle vielä tänäkin päivänä.

Naiset eivät koe minun olevan minkäänlainen uhka ja suhtautuminen on aivan erilaista kuin kauniisiin naisiin. Sovin paremmin joka paikkaan. En miellä itseäni ensisijaisesti naiseksi itsekään, vaan ihmiseksi.

Olen vielä nuori, mutta en usko ainakaan kauniimmaksi tästä enää muuttuvani.

N18

Vierailija
37/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin kunnioitan Halosta. Olen itse kauniisti sanottuna epäviehättävä nuori nainen, lappilainen ystäväni luonnehti kerran "visto akka". Olen hyväksynyt kohtaloni ja todennut, että asiaosaaminen menee ulkonäön edelle vielä tänäkin päivänä.

Naiset eivät koe minun olevan minkäänlainen uhka ja suhtautuminen on aivan erilaista kuin kauniisiin naisiin. Sovin paremmin joka paikkaan. En miellä itseäni ensisijaisesti naiseksi itsekään, vaan ihmiseksi.

Olen vielä nuori, mutta en usko ainakaan kauniimmaksi tästä enää muuttuvani.

N18

Minusta Halonen on aivan tavallisen näköinen ihminen. Tuolta naiset keskimäärin näyttävät. Ulkonäkö ehkä vaikuttaa uraan lähinnä silloin, jos olet keskimääräistä huomattavasti kauniimpi / komeampi tai poikkeuksellisen vastenmielisen näköinen. Ei tavanomaisten näköisten ihmisten elämään ulkonäkö juuri vaikuta.

Vierailija
38/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinusta ei koskaan tullut mitään koska olet saamaton vetelys.

Vierailija
39/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten edustava ulkonäkö ja asiaosaaminen olisivat toisilleen jotenkin vastakkaisia? En tajua tätä ajattelutapaa. En ole ikinä ollut sellaisessa työssä, jossa olisi sopivaa kovin paljon tuijotella kollegoita "sillä silmällä". Silti huoliteltu olemus antaa yleensä ihmisestä myös ammattilaisena paremman vaikutelman kuin esimerkiksi huono hygienia.

Vierailija
40/210 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo tarkoitti sitä, että hän on tuntenut itsensä hyvin. Tiennyt, ettei hän kauneudella etene, vaan muilla vahvuuksillaan ja on sen hyväksynyt ja hyödyntänyt. Ei tuosta tullut minulle surullinen olo, vaan enemmänkin sellainen hieman haikea. Kyllä hänkin ehkä olisi ollut mielellään kauniimpi, kukapa ei olisi, mutta hän ei ole jäänyt sitä suremaan, ettei ole ollut kauneuskäsitysten mukaisesti se kaikkein kaunein kukkanen. 

Näin minäkin sen käsitin. Mutta onhan häntä joku pitänyt kauniina, kun ovat tyttärenkin tehneet.

Miten nuo liittyvät toisiinsa, ainakaan kategorisesti? Ei minun puolisoni ole "tehnyt kanssani lapsia" "kauneuteni vuoksi".

Joillekin sattaa olla vaikea käsittää, etteivät makkarahuulet, kumitissit ja pakaroihin injektoitu rasva ole perinnöllisiä ominaisuuksia ja siirry lapsille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän