Sara Sieppi hiljensi somekiusaajat tv-avautumisella – kertoo nyt: pahimpia vihaviestejä tuli vanhemmilta naisilta
Sara Sieppi, 28, kuuluu niihin harvoihin ihmisiin, jotka tienaavat elantonsa sosiaalisen median kautta. Entinen Miss Suomi on tottunut siihen, että hänen somestaan nousee puheenaiheita, eikä kaikkia voi miellyttää.
Sen verran nahka on parkkiintunut vuosien varrella, että kun Saran sanomisista leimahtaa somekohu, se ei pilaa päivää.
Hän välillä vastaa ilkeyksien kirjoittelijoille, koska haluaa katkaista sellaisen somekäytöksen.
– Se on yleisin kommentti, että en tee oikeita töitä. Jos ostan laukun tai lähden matkalle, ihmiset ajattelevat, etten tee sitä omilla rahoillani. On kummallista, miten edelleen ajatellaan, ettei nainen voisi tienata itse elantoaan, Sara sanoo Iltalehdelle.
– Pahimpia vihaajiani ovat olleet somessa vanhemmat, perheellisetkin naiset. Heiltä olen saanut ikävimmät kommentit.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Fossiilit eivät pysty ymmärtämään, että nykyään elantonsa voi tienata muutenkin kuin ojaa kaivamalla.
Minulle sukulaiset ovat tokaisseet, ettei minun käsilläni ole tehty päivääkään töitä. Tällä hetkellä olen toimistossa töissä, mutta olen tehnyt jo nuoresta pitäen erinäisiä töitä, myös fyysisiä. Minulla on omat, pitkähköt kynnet, jotka pidän kuitenkin siistinä ja lakassa. Käsirasvaa käytän ehkä kovilla pakkasilla. Onhan se ikävää, että saan toimistossa istumalla enemmän palkkaa kuin esim. metsuri. Ja töitä riittää niin, ettei välillä ehdi taukojakaan pitää ja ruuhka-aikoina saatan olla töissä paljon pidempään kuin mitä työvuorolista sanoo.
Hienoa, jos Sara pystyy elättämään itsensä rakastamansa työn avulla.
Vierailija kirjoitti:
Tässä syy miksi en tee lapsia. Kasvattaisin heidät rakkaudella, sivistyneiksi ja kilteiksi. Joutuisivat heti kiusatuiksi. Nämä nykyajan äidit ovat masentuneita hirviöitä. Miettikää niiden lapset.
Kuka kypsä aikuinen kommentoi missejä tolleen?! Suomalaiset ovat kyllä todella viallisia nykyään.
Samaa mieltä. Itse olin kauan sitten koulukiusattu, mutta se tapahtui koulussa (jonkin verran oli kiusaamista myös netissä). Tuntuu, että nykyään "kiusataan" (eli harrastetaan väkivaltaa) vielä enemmän, kun kukaan ei välitä lapsista. Kiusataan ja videoidaan, ja video laitetaan nettiin koko maailman nähtäville. Kiusataan anonyyminä netissä. Opettajat ja vanhemmat eivät voi mitään, eikä poliisikaan voi oikein puuttua asiaan. Nykyään pikkulapsetkin ovat väkivaltaisia.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kirjoittanut Sara Siepille, mutta en todellakaan häntä arvosta. En ylipäätään arvosta naisia, jotka myyvät seksiä. Voi olla, että SS ei ole varsinaisesti levittänyt jalkojaan kenellekään, mutta yhtä herutusta hänen koko mediaolemisensa on. Itse en ymmärrä miksi hän on valmis luopumaan omanarvontunnosta, ylpeydestä ja itsekunnioituksestaan rahan takia? Jos olisi omaa lähipiiriäni, kehottaisin häntä menemään oikeisiin töihin ja keskittymään vähemmän ulkonäköönsä. Saattaa olla, ettei hän nuorena vielä tajua minkä karhunpalveluksen tekee itselleen ja kaikille naisille halventamalla itseään ihmisenä pelkäksi seksuaalisen halun kohteeksi. Kiva hänenkin ennen pitkää huomata, että ulkonäkö meni, eikä minkäänlaista sisäistä kasvua tai arvoa jäänyt.
Määrittele ”oikea työ” kun semmoseen kehotat hakeutumaan.
Jos otat oikein huolellisen katsauksen kalenteriin, saatat nähdä että on vuosi 2020 ja media ja some ON ihan oikeaa työtä jolla yhä useampi ihminen tienaa elantonsa. On bloggaajia, tubettajia, kaupallista yhteistyötä.. ja ne ihmiset tienaa sen verran ettei tarvitse elättäjää.
Ja ota tässä kohtaa huomioon etten maininnut Sara Sieppiä vaan kritisoin vanhanaikaista näkemystäsi oikeasta työstä
Näin kerran Saran livenä. Iso nainen.
Vierailija kirjoitti:
Tässä syy miksi en tee lapsia. Kasvattaisin heidät rakkaudella, sivistyneiksi ja kilteiksi. Joutuisivat heti kiusatuiksi. Nämä nykyajan äidit ovat masentuneita hirviöitä. Miettikää niiden lapset.
Kuka kypsä aikuinen kommentoi missejä tolleen?! Suomalaiset ovat kyllä todella viallisia nykyään.
Kiitos yleistämisestä. Kaksi lasta on enkä itse kyllä ole masentunut enkä hirviö. Kuka tahansa voi joutua kiusatuksi, sillä ei ole mitään tekemistä kasvatuksen kanssa.
Eikä minua ole koskaan harmittanut missit mitenkäänpäin. Täysin neutraali suhtautuminen on heitä kohtaan.
Usko tai älä, meitä perusmammoja on paljon jotka eivät ole hirviöitä.
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele lainkaan, näin parikymppisenä naisena asiakaspalvelutyössä olen huomannut, että rumimpia käytöstapoja edustavat monesti keski-ikäiset naiset
Höpsis, minulta saa ainakin aina hymyn ja kiitoksen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihminen aina ole hömelö vaikka hänellä olisi silikonit, huulitäytteet ja hiustenpidennykset. Ei saa tuomita.
Kyllä on, vaikka itse kertoilisi itselleen minkälaista sankarinarratiivia tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kirjoittanut Sara Siepille, mutta en todellakaan häntä arvosta. En ylipäätään arvosta naisia, jotka myyvät seksiä. Voi olla, että SS ei ole varsinaisesti levittänyt jalkojaan kenellekään, mutta yhtä herutusta hänen koko mediaolemisensa on. Itse en ymmärrä miksi hän on valmis luopumaan omanarvontunnosta, ylpeydestä ja itsekunnioituksestaan rahan takia? Jos olisi omaa lähipiiriäni, kehottaisin häntä menemään oikeisiin töihin ja keskittymään vähemmän ulkonäköönsä. Saattaa olla, ettei hän nuorena vielä tajua minkä karhunpalveluksen tekee itselleen ja kaikille naisille halventamalla itseään ihmisenä pelkäksi seksuaalisen halun kohteeksi. Kiva hänenkin ennen pitkää huomata, että ulkonäkö meni, eikä minkäänlaista sisäistä kasvua tai arvoa jäänyt.
Jos otat oikein huolellisen katsauksen kalenteriin, saatat nähdä että on vuosi 2020 ja media ja some ON ihan oikeaa työtä jolla yhä useampi ihminen tienaa elantonsa. On bloggaajia, tubettajia, kaupallista yhteistyötä.. ja ne ihmiset tienaa sen verran ettei tarvitse elättäjää.
Ja ota tässä kohtaa huomioon etten maininnut Sara Sieppiä vaan kritisoin vanhanaikaista näkemystäsi oikeasta työstä
Mitä uutta on maailman vanhimmassa ammatissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen monta kertaa pitänyt Sara Siepin puolia, mutta nyt väistämättä herää kysymys, mitä hän siellä somessa tekee ja mitä aiheita siellä käsittelee, kun koskaan en nykyään tiedä hänestä mitään muuta kuin että hänelle jotkut usein kommentoivat ilkeästi. Juu, silloin oli se Veitola-kohu ja Salmisen kanssa omat sotkunsa, mutta miksi en koskaan kuule hänestä mitään muuta kuin näitä, miten hänelle on taas oltu ilkeitä. Tästä jutusta tulee nyt vaikutelma, että hänellä on paljon sisältöä ja sanottavaa, mutta silti haukkujien silmissä hänellä on vain merkkilaukkuja ja matkustelua. Mitä hänellä siellä somessa sitten oikeastaan on?
Eihän lehdet mitään positiivisia juttuja noista päivityksistä nosta esiin. Syystä etteivät ne myy. Ikävät asiat ovat ne joilla lehden juttu klikataan auki ja mainostajat tykkää. Puhdasta liiketoimintaa siis.
Niin, mutta jos puhutaan somevaikuttajista ja että henkilö esimerkiksi pitää blogia, kyllä siinä yleensä jossain sivulauseessa tai kuvatekstissä kerrotaan, mitä se blogi tai some sisältää. Siepistä ei ole koskaan mitään tällaista vaan aina on vaan mainittu, että hänen kuvilleen tulee asiattomia kommentteja. Ikään kuin oletetaan, että kaikki tietävät, millaisia kuvia siellä on. Ja kaiken lisäksi aina muistetaan muka korjata, että "ihmiset luulee, että mä bloggaan vain muodista ja matkoista". No niin? Miksei sitten voi kertoa, mistä oikeasti on kyse? Teillä on väärä käsitys, mutta enpäs kerro, mikä se totuus on. Se minua häiritsee joidenkin kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä uutta on maailman vanhimmassa ammatissa?
Ihminen, joka ansaitsee julkisessa ammatissa tai somessa on automaattisesti prostituoitu? Aika ahdasmielinen taidat olla
Mietin tässä jonkun aikaa sitten että onko Sara tehnyt Iltasanomien kanssa sopimuksen, kun tuntuu että juttua tehdään tämän tästä jostain Saran hiustyylistä, kodin sisustamisesta tai mitä tylsemmistä aiheista.
Vierailija kirjoitti:
Onks tää myös sen huumeSofian kaveripiiriä.
Ainakin lehtijutun mukaan oli siellä Lontoossa juhlimassa aikoinaan Sofian kanssa, mutta sittemmin näyttää antavan tukeaan myös Martinalle. Tiedä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Olen monta kertaa pitänyt Sara Siepin puolia, mutta nyt väistämättä herää kysymys, mitä hän siellä somessa tekee ja mitä aiheita siellä käsittelee, kun koskaan en nykyään tiedä hänestä mitään muuta kuin että hänelle jotkut usein kommentoivat ilkeästi. Juu, silloin oli se Veitola-kohu ja Salmisen kanssa omat sotkunsa, mutta miksi en koskaan kuule hänestä mitään muuta kuin näitä, miten hänelle on taas oltu ilkeitä. Tästä jutusta tulee nyt vaikutelma, että hänellä on paljon sisältöä ja sanottavaa, mutta silti haukkujien silmissä hänellä on vain merkkilaukkuja ja matkustelua. Mitä hänellä siellä somessa sitten oikeastaan on?
Mainostaa sponsoreiden tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Mietin tässä jonkun aikaa sitten että onko Sara tehnyt Iltasanomien kanssa sopimuksen, kun tuntuu että juttua tehdään tämän tästä jostain Saran hiustyylistä, kodin sisustamisesta tai mitä tylsemmistä aiheista.
Ehkä Iltalehdellä on pula jutuista? Tekevät juttuja julkisuuden henkilön insta, blogi, jne julkaisuista ilman lupaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksei se olisi oikeaa työtä jos joku maksaa siitä? Entäs esim. ammattiurheilijat?
Kaksinaismoralismi kukkiin. Bloggaajalla jolla ei ole missitaustaa ei haukuta kun hän tekee yhteistyötä mainostajan kanssa, kuvaa ja sisustaa asuntoonsa, mainostaa ja kirjoittaa blogia. Ei käsketä hankkia oikeata työtä tai puhuta sheikeistä..
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi mennä johonkin tositvohjelmaan, esim BB, niin voisi avautua ja antaa itsestään hyvän vaikutelman. Näyttää ettei ole vain se itseään tälläävä neiti, jolla ei ole mitään oikeaa sanottavaa. Kyllä hän varmaan kohta perustaa perheen ja hankkii lapsia, alkaa olla jo siinä iässäkin, että korkea aika.
Se oli jo Selviytyjissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi mennä johonkin tositvohjelmaan, esim BB, niin voisi avautua ja antaa itsestään hyvän vaikutelman. Näyttää ettei ole vain se itseään tälläävä neiti, jolla ei ole mitään oikeaa sanottavaa. Kyllä hän varmaan kohta perustaa perheen ja hankkii lapsia, alkaa olla jo siinä iässäkin, että korkea aika.
Se oli jo Selviytyjissä.
Ja BB:ssä
Mä kiinnostuin Siepistä vasta siinä vaiheessa, kun mies toisensa jälkeen jätti sen. Aloin ihmetellä, että missä on syy, kun nainen on kuitenkin kaunis, huolehtii kodistaan ja vaikuttaa ihan ystävälliseltä. Mielenkiintoinen tapaus.
Sara jätä julkisuus taakse,älä anna kuvia itsestäsi ja kodistasi.Varmasti pärjäät paremmin ilman somea.