Syöttekö koskaan aamupalan sängyssä?
Me syödään usein viikonloppuisin. Mies tuo sen mulle tarjottimella eteen. Joskus syödään kahdestaan, joskus on lapset mukana.
Kommentit (142)
Ei tule laitettua itseään varten aamupalaa sänkyyn. Lojun sängyssä muuten vain, jos haluan nauttia hitaasta aamusta. Käyn pesulla ja puen aina ennen aamupalaa. Kesällä syön joskus parvekkeella. Jos joku haluaisi ilahduttaa romanttisena eleenä, olisi ihanaa kun keittiöön olisi katettu monipuolinen "hotelliaamiainen" kaikkine herkkuineen.
Aina äitienpäivänä ja synttäripäivänä aloitetaan aamupalalla sängyssä. Ihana perinne!
Kun ei ollut lapsia, ihaninta mitä tiesin oli makoilla viikonloppuaamuisin miehen kanssa sängyssä. Se joka heräsi ensin, keitti espressot ja toi kupit sänkyyn pienen hedelmälautasen kanssa ja herätti hellästi, sitten rakasteltiin, sitten juotiin vähän kahvia, sitten taas rakasteltiin ja sitten syötiin hedelmiä ja keitettiin lisää kahvia ja luettiin kirjaa ääneen/pelattiin yatzya tai korttia/kuunneltiin musiikkia ja juteltiin, ja sitten ehkä vielä rakasteltiin. Puolenpäivän maissa noustiin aamupesulle ja ryhdyttiin pohtimaan lounasta :)
Nykyään sängyssä syödään lähinnä juhlapäivinä, ja kahvia tuodaan vuoteeseen toisillemme pari kertaa kuukaudessa. Jos lapset on yökylässä, rakastelemme ja keitämme kahvia välissä aamupäivät kuten nuorempana ❤️
Söin useinkin, kun vielä asuin yksiössä enkä omistanut sohvaa tai televisiota. Kääriydyin peittoon, nojasin tyynyyn, söin tarjottimelta aamiaista ja katsoin samalla sängyn päätyyn viritetyltä läppäriltä Netflixiä.
En syö mitään omassa sängyssä. Hotellissa joskus syödään aamiainen huoneessa eli sängyllä. Kotona syödään pöydän ääressä tai sohvalla.
Vierailija kirjoitti:
Olipa hauska lukea tätä ketjua, kun näin moni ei voi edes kuvitella syövänsä sängyssä!
Itse syön sängyssä aamiaisen JOKA PÄIVÄ. Samoin lounaan ellen ole toimistolla, ja myös päivällisen ja välipalat. Toki kaksi jälkimmäistä pedatulla sängyllä. Johtuu ihan siitä ettei minulla ole keittiön pöytää ja tuoleja eikä sohvaakaan.
Vietän siis lähes koko kotonaoloaikani sängyssä eikä se häiritse minua tippaakaan. Sängyssäni ei ole muruja eikä läikkyneitä kahveja - enhän pöydän ääressäkään jatkuvasti sotkisi joten miksi sängyssä heittelisin ruokaa ympäriinsä?
Varmaan joo jos olisi ruokailutila, terassi, lasikuisti, parveke ja salonki, tulisi syötyä myös niissä... Mutta siihen asti tämän vuokrayksiön on pakko olla kaikkea yhtä aikaa.
Kuinka pieni yksiö sinulla oikein on? Kyllä minulla on aina mahtunut yksiöönkin sängyn lisäksi sekä pöytä ja tuolit että sohva. Ja paljon muutakin niiden lisäksi.
En syö koskaan aamupalaa sängyssä. En keksi montaakaan epäkäytännöllisempää asiaa kuin aamiainen sängyssä.
Sängyllä saatan syödä välipalaa, siis sellaista helposti käsiin otettavaa, kuten leipää, samalla surffaan läppärillä. Mutta tämä tapahtuu pukeissa ollessa ja aina päiväpeiton päällä.
Syyt, miksi en mitenkään nauttisi sänkyyn kannetusta aamiaisesta:
1) Aamuisin mulla on ekana pissahätä. Ymmärtääkseni äitienpäivän aamupala ym. romanttiset eleet on sellaisia, että minut herätettäisiin ja sitten se aamupala olisi nenän alla heti. Joten joutuisin pidättelemään pissaa siinä aamupalaa syödessäni. Jos kipittelisin ensin vessaan, pitäisi mennä takaisin sänkyyn ja leikkiä, että heräsin juuri.
2) Haluan pestä aamuisin myös hampaat ennen aamupalan nauttimista
3) Sängyssämme ei ole päätyä. Siinä on siis hyvin hankala istua mukavasti enkä haluaisi nojailla tapettiin
4) Inhoan muruja lakanoissa. Siksi petaan aina sängyn ja pidän epämuodikkaasti sängyllä päiväpeitettä. Päiväpeite on helppo puistella tai pyyhkäistä puhtaaksi, mutta jos menisin illalla nukkumaan muruisiin lakanoihin - yök.
---
Olen siis aivan liian käytännönläheinen, mukavuudenhaluinen ja epäromanttinen syödäkseni sängyssä. Valmiiksi katettu aamiainen ruokapöydässä kelpaa sen sijaan paremmin kuin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi, en todellakaan syö mitään ennen kuin olen pessyt hampaat.
Etkö siis pese niitä illalla...?
No pesen. Normaalit ihmiset pesevät ne sekä illalla että aamulla.
"Normaalit ihmiset" voi pyhä sylvi
Silloin kerran vuodessa kun eksyy vauva-palstalle, tajuaa että täällä käyvät vain jotenkin tunnevammaiset ja ahdistuneet elämäänsä pettyneet naiset. 'Kun minä nyt pesen hampaita näin niin haluan kertoa sen kaikille muillekin.' No kiitos tiedosta.
Aloittaja halusi ylipäänsä puhua jostain ihan muusta niin eikö joku hygienisti tule puhumaan hampaidensa pesusta. Sairasta.
En ikinä oo sängyssä syönyt. Eriasia sairaalassa istuin sängyn reunalla ja ruoka tuotiin pikkupöydälle.
Menee vähintään kaksi tuntia vapaa-aamuna siihen että tulee nälkä, joten en jää siihen niin pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä syön melkein aina viikonloppuisin aamupalan sängyssä (ja nyt korona-aikana jokaisen aamupalan :D).
Ei mun mielestä ole hankala juoda kahvia tai syödä leipää tai jugurttia sängyssä. Kahvimuki on yöydällä tukevasti. Selailen kännykkää samalla, ihana hidas aamu.Ja tohon hampaiden pesuun, mä pesen aina hampaat vasta aamupalan jälkeen. Tiedän, että happohyökkäyksen kannalta olisi parempi pestä ennen.
Pesen hampaat illalla ja aamulla on vielä ihan raikas suu, joten ei ällötä syödä.
Ei sillä hampaanpesun ajalla ole muuta väliä, kuin että pitää puolen tunnin tauon ennen tai jälkeen syömisen ja juomisen, ettei tule sitä happohyökkäystä harjanneeksi hampaiden pintaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ollut lapsia, ihaninta mitä tiesin oli makoilla viikonloppuaamuisin miehen kanssa sängyssä. Se joka heräsi ensin, keitti espressot ja toi kupit sänkyyn pienen hedelmälautasen kanssa ja herätti hellästi, sitten rakasteltiin, sitten juotiin vähän kahvia, sitten taas rakasteltiin ja sitten syötiin hedelmiä ja keitettiin lisää kahvia ja luettiin kirjaa ääneen/pelattiin yatzya tai korttia/kuunneltiin musiikkia ja juteltiin, ja sitten ehkä vielä rakasteltiin. Puolenpäivän maissa noustiin aamupesulle ja ryhdyttiin pohtimaan lounasta :)
Nykyään sängyssä syödään lähinnä juhlapäivinä, ja kahvia tuodaan vuoteeseen toisillemme pari kertaa kuukaudessa. Jos lapset on yökylässä, rakastelemme ja keitämme kahvia välissä aamupäivät kuten nuorempana ❤️
Kuulostaa kovin kiihkeältä, mutta tuossahan se aamupala on hyvin kevyt ja aika lailla ajanvieton sivuosassa. Juotte espressoa ja syötte muutaman hedelmän, jotta jaksatte panna 2-3 kertaa muutaman tunnin aikana. Ylös noustua teillä on ns. oikea nälkä, koska alatte miettiä lounaan valmistusta.
Ihanaa, jos teillä on pitkässä suhteessa kiihkeää edelleen, jos siis noudatatte tätä samaa kaavaa lasten ollessa yökylässä.
Kylläpäs on paljon sänkyaamiaisen vihaajia! Mun mielestä on ihana nauttia silloin tällöin kiireetön aamiainen sängyssä. Ei meidän sängyssä ole ainakaan yhtään epämukava istua kun nojaa sängynpäätyyn/tyynyihin ja tukeva tarjoitin pitää ruoat ja juomat pystyssä. Ne hampaatkin voi nopeasti pestä ennen aamiaista ja palata sitten sänkyyn... Kesäisin on taas ihana nauttia aamiainen parvekkeella tai pihalla.
mirhami kirjoitti:
Kuka hullu aamulla pesee hampaita ?
No eiköhän suurin osa ihmisistä pese aamulla ja illalla...
kassu ja kaima kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi, en todellakaan syö mitään ennen kuin olen pessyt hampaat.
Etkö siis pese niitä illalla...?
No pesen. Normaalit ihmiset pesevät ne sekä illalla että aamulla.
"Normaalit ihmiset" voi pyhä sylvi
Silloin kerran vuodessa kun eksyy vauva-palstalle, tajuaa että täällä käyvät vain jotenkin tunnevammaiset ja ahdistuneet elämäänsä pettyneet naiset. 'Kun minä nyt pesen hampaita näin niin haluan kertoa sen kaikille muillekin.' No kiitos tiedosta.
Aloittaja halusi ylipäänsä puhua jostain ihan muusta niin eikö joku hygienisti tule puhumaan hampaidensa pesusta. Sairasta.
Kyllä hampaiden pesun kahdesti päivässä pitäisi olla kaikille itsestäänselvyys. Eihän tuo ole edes mikään mielipidekysymys.
En ikinä. Johtuu ihan siitä, että syön aamiaisen noin viisi tuntia heräämisestä. Tuntuisi oudolta kömpiä sänkyyn kun on jo käynyt suihkussa, pukenut, käynyt ulkona, meikannut, siivonnut jne. Ja pedannut sen sängyn :D
Melkeinpä joka aamu.
Ja mikä juttu toi nyt on, että jotkut kyselee eikö sängyssä syöjät pese hampaita?
Tottakai pesen hampaat ensimmäisenä kun herään.
Minä herään, pesen hampaat, juon ison lasin sitruunavettä ja joogaan, sitten teen aamupalan ja menen takaisin sänkyyn pehmeiden vällyjen väliin nauttimaan sen rauhassa.
Inhoan syödä pöydässä, syön lähes aina sohvalla tai sängyssä.
Enkä sotke, nytkin valkoiset satiinilakanat ja ihan puhtaat, vaikka joka päivä niiden välissä syön.
Välillä toki menee vähän aluslakanalle murusia, mutta ne on helppo pyyhkäistä kädellä pois kun nousee sängystä.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs on paljon sänkyaamiaisen vihaajia! Mun mielestä on ihana nauttia silloin tällöin kiireetön aamiainen sängyssä. Ei meidän sängyssä ole ainakaan yhtään epämukava istua kun nojaa sängynpäätyyn/tyynyihin ja tukeva tarjoitin pitää ruoat ja juomat pystyssä. Ne hampaatkin voi nopeasti pestä ennen aamiaista ja palata sitten sänkyyn... Kesäisin on taas ihana nauttia aamiainen parvekkeella tai pihalla.
Siis joo, ihan alkoi naurattaan kun näytti, että joillain jopa ärsyttää ajatus sängyssä syömisestä.:D
Tai kuvitellaan, ettei sängyssä syöjä pese hampaita?
Mä oon tietoisesti tehnyt sängystäni ”hotellisängyn”, eli on todella mukava jenkkisänky jossa paljon muhkeita tyynyjä ja peitot, sekä tietysti laadukkaat ”hotellilakanat”.
Lisäksi on kaunis tarjotin ja kirjateline, ah!
Kyllä sängyssä on mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa hauska lukea tätä ketjua, kun näin moni ei voi edes kuvitella syövänsä sängyssä!
Itse syön sängyssä aamiaisen JOKA PÄIVÄ. Samoin lounaan ellen ole toimistolla, ja myös päivällisen ja välipalat. Toki kaksi jälkimmäistä pedatulla sängyllä. Johtuu ihan siitä ettei minulla ole keittiön pöytää ja tuoleja eikä sohvaakaan.
Vietän siis lähes koko kotonaoloaikani sängyssä eikä se häiritse minua tippaakaan. Sängyssäni ei ole muruja eikä läikkyneitä kahveja - enhän pöydän ääressäkään jatkuvasti sotkisi joten miksi sängyssä heittelisin ruokaa ympäriinsä?
Varmaan joo jos olisi ruokailutila, terassi, lasikuisti, parveke ja salonki, tulisi syötyä myös niissä... Mutta siihen asti tämän vuokrayksiön on pakko olla kaikkea yhtä aikaa.
Johan on elämäntilannetta kerrakseen. Ainoa huushollin huonekalu näyttäisi olevan sänky?
En ole tuo, mutta sama tilanne. Minulla ei ole kuin sänky ja sohvapöytä, jotka toimittavat myös sohvan ja ruokapöydän virkaa. (No tietenkin myös kirjahyllyt ja tv-taso) Asun tässä todennäköisesti enää vuoden, joten ei haittaa. En halua pieneen asuntooni yhtään ylimääräistä roinaa.
Syön siis myös käytännössä aamiaisen sängyssä, kuten kaikki muutkin päivän ateriat, mutta pidän ruokailuvälineet pöydällä. Muuten en osaisi kyllä sängyssä syödä.
Meidän mies söi lasten sängyt aamupalaksi.