Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syöttekö koskaan aamupalan sängyssä?

Vierailija
16.05.2020 |

Me syödään usein viikonloppuisin. Mies tuo sen mulle tarjottimella eteen. Joskus syödään kahdestaan, joskus on lapset mukana.

Kommentit (142)

Vierailija
61/142 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä hämmentää, miten voi jotain vaivata tuolla tavoin, jos joku ei tykkää syödä sängyssä? Ihan kyin se olisi aivan uskomatonta, että kaikki eivät pidä samoista asioista.

Vierailija
62/142 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön melkein aina viikonloppuisin aamupalan sängyssä (ja nyt korona-aikana jokaisen aamupalan :D).

Ei mun mielestä ole hankala juoda kahvia tai syödä leipää tai jugurttia sängyssä. Kahvimuki on yöydällä tukevasti. Selailen kännykkää samalla, ihana hidas aamu.

Ja tohon hampaiden pesuun, mä pesen aina hampaat vasta aamupalan jälkeen. Tiedän, että happohyökkäyksen kannalta olisi parempi pestä ennen.

Pesen hampaat illalla ja aamulla on vielä ihan raikas suu, joten ei ällötä syödä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/142 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hampaat pitäisi pestä ennen aamupalaa?

No siksi, kun tuon yhden suuhygienisti on niin suositellut! Etkö lukenut koko ketjua? >:o

Vierailija
64/142 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan äitienpäivä- ja synttäriaamiaisen sänkyyn ja satunnaisesti muulloinkin kun lapsi haluaa yllättää. Musta se on ihanaa. 😊 Ei kuitenkaan joka aamu tai edes joka viikonloppu, kun sitten se menettää hohteensa. 😊 Ja jos itse nousen sängystä ja laitan aamupalan, niin en enää sitten palaa sänkyyn syömään.

Vierailija
65/142 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sängyssä ? ai siinä maatessa vetää leipää ja kahvia kitusiin ?! En kyllä nää siinä mitään ihanaa enkä kiireetöntä. Sehän olisi hankalakin asento syömiseen. Ja minä haluan ehdottomasti lukea päivän sanomalehden samalla kun syön aamiaista eli aina keittiön pöydällä.  

Toisille ei ole mahdotonta lukea aamun lehtiäkin sängyssä. :)

Vierailija
66/142 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä AV:ta :D

"Mikä on p*skavammainen tekosyysi ettet nauti samoista asioista kuin minä?"

Eikö se tosiaan ole se ja sama, miten joku toinen tykkää aloittaa aamunsa omassa kotonaan? :D

Vierailija
67/142 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole syönyt enkä haluaisikaan. Haluan ensin pestä hampaat, käydä suihkussa ja pukea puhtaat vaatteet ennen kuin voin nauttia aamupalan syömisestä.

Juuri näin. Joskus lasten ollessa pieniä, äitienpäivänä oli ”pakko”.

Nykyisin teen juuri kuten sinä. Aamiainen syödään joko keittiön pöydän ääressä tai lasikuistilla tai terassilla, säästä riippuen. Ai niin, äitienpäivänä mies oli kattanut shampanja-aamiaisen mansikoineen ruokasalin pöydälle.

Vierailija
68/142 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus innostun tekemään aamiaisen miehelle ja itselleni sänkyyn teeleipien kera. Kun on hyvä ja iso tarjotin ja paljon tyynyjä selän takana on ihan helppo syödä sängyssä. Hampaat ja aamupesun kerkeän tekemään jo aiemmin. Usein jos mies herää aiemmin hän tuo minulle aamukahvit sänkyyn. 

Vierailija
69/142 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lähes aina kaiken ruuan sängyssä. :D Asun yksiössä ja minulla on pieni ruokapöytä, mutta sänkyyn on paljon mukavampi mennä syömään. Joskus myös sohvalla.

Vierailija
70/142 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kerran äitienpäivänä mulle tuotiin aamupala sänkyyn. Sen jälkeen en ole aamupalaa sänkyyn halunnut.

Vierailija
71/142 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö aamupalaa, eikä kahvin juominen sängyssä huvita.

Vierailija
72/142 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinkin. Ensin käyn vessassa, otan jääkaapista rahkaa, leipää, mitä milloinkin ja vien ne yöpöydälle. Asettelen tyynyn selän taakse seinää vasten ja luen sängyssä tätä palstaa, uutisia tai somea toisella kädellä selaten ja toisella kädellä syön aamupalaa. Ihana herätä hitaasti lämpimän peiton alta uuteen päivään.

Vierailija
73/142 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehteä voi lukea isossa sängyssä hyvin. Tabletti voi olla sylissä tyynynvarassa. Sitten pesulle , pukemaan ja alakertaan.

Vierailija
74/142 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hampaiden pesemättömyys kulkee käsi kädessä sängyssä syömisen kanssa monien mielestä? Jääkaappi harvoin sijaitsee makuuhuoneessa.

Vierailija
75/142 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö ikinä sängyssä. Heti aamulla kun herään klo 7 niin puen äkkiä ja menen päästämään hevoset ulos. Sitten keitän kahvit.

Vierailija
76/142 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sängyssä nukutaan ja harrastetaan seksiä. 

Ja hampaiden peseminen ennen aamiaista suojaa kiillettä. Suuhygienisti minullekin on tätä tapaa siksi suositellut.

Ei mikään estä pesemästä hampaita ennen aamupalaa sängyssä. Miksi aamupala sängyssä rajaisi sen mahdollisuuden pois??

Voin joten kuten ymmärtää aamiaisen sängyssä syömisen idean, jos joku tarjoilee sen sinulle sänkyyn. Mutta jos olet joka tapauksessa jo noussut, niin miksi ihmeessä mennä enää takaisin sänkyyn syömään?

Koska siellä on pehmeää ja lämmintä.

Vierailija
77/142 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan syönyt sängyssä ja on aina ihmetyttänyt koko konsepti :D

Pitää päästä ihan pöytään syömään ja ajatukset murusista ja läikkyneestä kahvista sängyssä ei innosta.

Vierailija
78/142 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein viikonloppuna syön sängyssä aamiaisen. Jos olen yksin, menee aamu näin: Herään, laitan kahvin tippumaan, käyn vessassa ja pesen hampaat, teen aamiaisen tarjottimelle, kaadan kahvin termoskannuun ja menen takaisin makkariin tarjottimen kanssa. Luen nettilehtiä , syön (tyynyt selän takana tukemassa asentoa) ja juon kahvia.

Jos olen miesystävän kanssa, niin usein ennen tuota kaikkea jutellaan ja rakastellaan.

Murusia ei tule, sillä on tarjotin ja lautaset.

Vierailija
79/142 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö, kahvin voin juoda. Syön aina tietokoneen ääressä.

Vierailija
80/142 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan yleinen suositus pestä hampaat ennen eikä jälkeen aamupalan. Yön aikana syljeneritys vähentyy ja siten myös syljen hampaita suojaava vaikutus vähenee. Hampaiden pesu suojaa happohyökkäykseltä jolloin hammas kestää aamiaisen paremmin.

Mutta jos pesee jälkeen, kannattaa aina pitää väh. puolen tunnin-tunnin tauko syömisen jälkeen, heti perään harjaaminen voi vahingoittaa hampaan pintaa.

Googlatkaa jos ette usko.