Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aika irvokkaan näköistä, kun täti-ihminen pukeutuu nuorisovaatteisiin

Vierailija
16.05.2020 |

Jokainen saa tietysti pukeutua kuten haluaa, mutta on se vähän sääli, etteivät edes ystävät kerro miltä se oikeasti näyttää, kun kypsä leidi viipottaa kaupungilla pukeutuneena niin kuin olisi tällä vuosituhannella syntynyt. En koe myötähäpeää, olen vain surullinen.

Kommentit (404)

Vierailija
61/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että on täti? Moni lihava teini näyttää ikäänsä huomattavasti vanhemmalta.

Vierailija
62/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisenä pitää alkaa pukeutua tätimäisesti? Luulin ettei nykyaikana keneltäkään vaadita tätimäistä tyyliä. Jo ei pidä tätimäisistä vaatteista, pitääkö niihin silti pukeutua?

Viimeistään 40-vuotiaana täytyy leikkauttaa tätitukka ja alkaa pukeutua arvokkaan tätimäisesti.

Mikä tässä maailmassa on enää arvokasta?

Ei ainakaan ikä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavinta tämä ilmiö on mielestäni silloin, kun vanhempi ihminen ei yritä kokeilla mitään nuorison uusia omia juttuja (vaikka en näe kyllä siinäkään mitään pahaa), vaan silloin, kun nuoremmat ihmiset yrittävät omia vanhemman omaa juttua. Tätä olen nähnyt esimerkiksi netin goottipiireissä. Siitä voi olla montaa mieltä, onko lapsellista pukeutua goottityyliin yli kolmekymppisenä. Voi ollakin, se ei ole tämän jutun pointti. Mutta itseäni naurattaa, kun joku yli kolmekymppinen on pukeutunut omalla tyylillään parikymmentä vuotta, ja sitten joku 18-vuotias päällepäsmäri tulee painostamaan, että sori, tää ei ole enää sun juttusi ja voitko poistua näkyvistä olemasta nolo, tää kuuluu nyt mulle.

Ja itse en siis pukeudu goottityyliin, olen vain aina tykännyt seurata muita, jotka pukeutuvat tummanpuhuvasti ja huomiotaherättävästi kuten olisin aina halunnut. Kenties nelikymppisenä tulen vihdoin löytämään rohkeutta ja päästän sisäisen goottini valloilleen, nuorempien kauhuksi. :)

Vierailija
64/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

aira samulin yrittää tavoitella ikuista nuoruutta. pukeutuu tosi typerästi. minihameisiin. ei sovi sitten millään. vaikka itse niin luulee. voi voi sitäkin muumioparkaa.

Vierailija
65/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aira samulin yrittää tavoitella ikuista nuoruutta. pukeutuu tosi typerästi. minihameisiin. ei sovi sitten millään. vaikka itse niin luulee. voi voi sitäkin muumioparkaa.

Aika hyvin se on hänellä toiminut. Kukaan ei hätkähdä, kun näkee Aira Samulinin minihameessa ja pitkässä punaisessa tukassa, siitä on tullut hänelle tuttu tavaramerkki. Pikemminkin säikähtäisi, jos yhtäkkiä näkisi Airan tyypillisessä rollaattorimummo-lookissa. Tuntuisi jotenkin väärältä.

Vierailija
66/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvin se on hänellä toiminut. Kukaan ei hätkähdä, kun näkee Aira Samulinin minihameessa ja pitkässä punaisessa tukassa, siitä on tullut hänelle tuttu tavaramerkki. Pikemminkin säikähtäisi, jos yhtäkkiä näkisi Airan tyypillisessä rollaattorimummo-lookissa. Tuntuisi jotenkin väärältä.

Eikä Aira Samulinin pukeutuminen mielestäni mitään nuorisopukeutumista ole, vaan pikemminkin vähän 90-luvulle jäänyttä.

Vierailija
67/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pukeuduin jo 80-luvulla isäcollareihin ja junttilenkkareihin. Kasarin lopussa löysin legginsit. En ole vaan vaihtanut lempivaate-tyyliäni. Sori siitä, penskat!

Vierailija
68/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoriso vaan matkii meitä tätejä. Keksis omat vaatteensa ja tyylinsä. 

Vierailija
69/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh. Sain juuri kaverin teinitytön pieneksi jääneitä farkkuja ja lenkkareita ison kasan ja olen pitänytkin niitä. Kivoja farkkuja, joissa esim. koristevetoketjuja. Itselleni en olisi varmaan tuollaisia ostanut, mutta tykkään.

t. N46

Vierailija
70/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti sinäkin olet, joskus muumio? Nuorena, sitä ei ajattele vanhuutta, mutta aika juoksee tiimalasissa.

Vierailija
71/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret käyttää Vuittonin veskoja, niitä rumia ruskeita. Itse en ole koskaan sortunut niihin, kun ne on musta olleet aina ihan liian tätimäisiä!

Toinen trendi on nyt nää mummomekot, kukalliset leningit. En lähde siihenkään mukaan. Ei vaan sovi mun kropalle.

Vierailija
72/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisomuoti pääsi kunnolla vauhtiin 1950-luvulla. Sen avulla nuoret tekivät pesäeron vanhemmistaan ja erilaisista auktoriteeteista. Nuorisoa ja nuorisomuotia kuului paheksua. Ikuinen asetelma on jossain määrin yhä vallalla. 

Omasta nuoruudestani 70-luvulla muistan oikein hyvin, kun äitini yhdessä naapurin rouvan kanssa päivittelivät milloin liian tiukkoja farkkujani, milloin liian löysiä sellaisia. Aina meni pukeutuminen heidän mielestään pieleen. 

Pitkät hiukseni keksin laittaa ponnarille pään sivulle. Isälleni tämä oli jo kertakaikkinen järkytys. Hän käski vaihtamaan sen ponnarin sinne, minne se kuuluu, keskelle päätä, taakse. Ilmeisesti vanhempani olivat tavallista tiukempipipoisia. 

Tästä viisastuneena en ole koskaan ottanut mitään kantaa lasteni pukeutumiseen. Toki tämä toimii kumpaankin suuntaan, 

Vierailija
73/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä 41v täti laittoi juuri vaatekaapin uusiksi. Tilasin emp:lta kaikkea kivaa. Omasta mielestä ei mitään mautonta, mutta joku saattaa karsastaa. Itse tykkään.

Tilasit emp:ltä

oksensin juuri suuhuni

ja loput prismasta

Oletko räväkkä..pinkki kouvolatukka?

Vierailija
74/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä 41v täti laittoi juuri vaatekaapin uusiksi. Tilasin emp:lta kaikkea kivaa. Omasta mielestä ei mitään mautonta, mutta joku saattaa karsastaa. Itse tykkään.

Tilasit emp:ltä

oksensin juuri suuhuni

ja loput prismasta

Oletko räväkkä..pinkki kouvolatukka?

Anna hänen olla mitä haluaa, tuskin on sinun vaimosi tai äitisi.

-eri

Vierailija
75/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavinta tämä ilmiö on mielestäni silloin, kun vanhempi ihminen ei yritä kokeilla mitään nuorison uusia omia juttuja (vaikka en näe kyllä siinäkään mitään pahaa), vaan silloin, kun nuoremmat ihmiset yrittävät omia vanhemman omaa juttua. Tätä olen nähnyt esimerkiksi netin goottipiireissä. Siitä voi olla montaa mieltä, onko lapsellista pukeutua goottityyliin yli kolmekymppisenä. Voi ollakin, se ei ole tämän jutun pointti. Mutta itseäni naurattaa, kun joku yli kolmekymppinen on pukeutunut omalla tyylillään parikymmentä vuotta, ja sitten joku 18-vuotias päällepäsmäri tulee painostamaan, että sori, tää ei ole enää sun juttusi ja voitko poistua näkyvistä olemasta nolo, tää kuuluu nyt mulle.

Ja itse en siis pukeudu goottityyliin, olen vain aina tykännyt seurata muita, jotka pukeutuvat tummanpuhuvasti ja huomiotaherättävästi kuten olisin aina halunnut. Kenties nelikymppisenä tulen vihdoin löytämään rohkeutta ja päästän sisäisen goottini valloilleen, nuorempien kauhuksi. :)

Hienoa

Voit aloittaa varovasti

Osta makee niittinakkarotsi ja näyttävät saappaat.

Näihin voit yhdistellä esim nahka legginssit ja löysän mustan sifonkitunikan

Katso vinkkejä Voguesta, osta nettikaupoista ja kirppiksiltä

Helsingissä hyvä goottivaatekauppa : Morticia

Vierailija
76/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sitten täti-ihmisen ikä? Koska täytyy alkaa itse pelätä, että näyttää nololta?

40v, mutta joillakin naisilla tätiymisen metamorfoosi alkaa jo päälle kolmekymppisenä.

Alkaa monilla jo 23v. Pöhöttynyt ulkonäkö, tatskat ja imelästi värjätyt hiukset. Lookki on räväkän tätimäinen.

Vierailija
77/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä tämä kulttuurin piirre työntää vanhemmat ihmiset näkymättömiin.

Vanhemmat eivät siis saisi pitää huomiotaherättäviä vaatteita, olla liian värikkäitä tai näyttää mitenkään siltä että heitä miellyttäisikin joku nuorison suosima juttu tai että he seuraavat pintamuotia.

Vanhempien on muunnuttava hiljaisiksi, näkymättömiksi, sukupuolettomiksi ja annettava tila nuorille. Vanhempien on oltava sovinnaisia ja konservatiivisia ja vanhanaikaisia ja pysyttävä keskenään. 

Sallittuja ajattelemisen aiheita ovat: terveys, uskonto, oman perhepiirin ja naapuruston asiat. Kiellettyjä uusi teknologia, muoti, huomion herättäminen, seksuaalisuus.

Onpas ankeaa, ei kiinnosta.

Joo jännä miten tässäkin ketjussa paheksuntaa herättävät erityisesti sellaiset vanhemmat (ilmeisesti +30v) naiset jotka kehtaavat tuoda esiin sitä että ovat naisia ja ehkä peräti seksuaalisia. Pitkä tukka on vanhastaan tulkittu elinvoiman ja hedelmällisyydenkin symboliksi =vanhetessa pitää poikkaista tukkansa koska kuuluu olla seksitön ja sukupuoleton.

Minihameet ja paljastaminen: viittaavat taas seksuaalisuuteen. Kimalle, tiukat vaatteet ja värikkyys: voivat herättää huomiota, ehkä jopa miesten huomiota. Hyihyi, jos on sellainen ihminen jonka tulevaisuudessa ei siinnä lastenteko.

Yllättävän konservatiivisia asenteita! Mutta arvatkaapas mitä, vihaajat: me nykypäivän tädit ollaan kasvettu vapaassa maassa ja sisäistetty hyvin se mikä teillä vielä on oppimatta, että jokainen saa olla sen näköinen kuin haluaa ja laittautua ainakin vapaa-aikana miten haluaa. Keski-iässä ja vanhuksenakin saa olla vilkas seksielämä ja vikitellä vaikka nuorempia miehiä, jos haluaa. Saa olla kiinnostunut ulkonäöstä ja laittautumisesta eikä kaupassa kassa kieltäydy palvelemasta jos ostaa vääränlaisia vaatteita. Tyhjäpäisyys selviää itse kunkin ulosannista, kuten myös sivistys ja aikuisuus.

Esimerkiksi muiden ulkonäön tai tyylin arvosteleminen ei ole sivistynyttä, aikuista eikä edes yhteiskuntakelpoista käytöstä. Jokaisen sopii osoittaa parempaa makuaan omalla tyylillään.

Vierailija
78/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on juuri nyt päälläni HM:n mustat legginsit joissa nyöritys polviin asti ja Emp:n pitkä  violetti pääkallotoppi.  Pitkät ruskeat rastat omaa väriä ja omaa hiusta,  huulilävistys (joka on killunut huulessani 22 vuotta ja sen saavat sitten hautaistoimistossa ottaa pois). Olen 42-vuotias. 

En ymmärrä miksi iän pitäisi vaikuttaa tyyliini, olen kuitenkin suurimmaksi osaksi sama ihminen kuin 25-vuotiaana!

Vierailija
79/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää vanhat eukot jotka pukeutuu nuorekkaasti kaipaa usein nuorisolta hyväksyntää ja ihailuja. Osa niistä sitten groomaa nuoria poikia seksiinkin

Vierailija
80/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin irvaillaan tyylittömistä tuulipukuisista keski-ikäisistä ja sitten arvostellaan, ettei  yli nelikymppisellä saisi olla kireitä farkkuja. Ikinä ei ole hyvä. Teet niin tai näin, aina menee väärin.