Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aika irvokkaan näköistä, kun täti-ihminen pukeutuu nuorisovaatteisiin

Vierailija
16.05.2020 |

Jokainen saa tietysti pukeutua kuten haluaa, mutta on se vähän sääli, etteivät edes ystävät kerro miltä se oikeasti näyttää, kun kypsä leidi viipottaa kaupungilla pukeutuneena niin kuin olisi tällä vuosituhannella syntynyt. En koe myötähäpeää, olen vain surullinen.

Kommentit (404)

Vierailija
41/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70-luvulla oltiin sitä mieltä, että farkut eivät sovi yli 20-vuotiaalle.

Landella vai? Mun äidillä on ollut farkut 70-luvulla. Ja monella muulla aikuisella silloin.

Vierailija
42/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä 41v täti laittoi juuri vaatekaapin uusiksi. Tilasin emp:lta kaikkea kivaa. Omasta mielestä ei mitään mautonta, mutta joku saattaa karsastaa. Itse tykkään.

Toisaalta tuollaiset bändipaidat, rock ja metalli ovat nimenomaan keski-ikäisten juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 57 vuotias ja minulla on bluetooth sankakuulokkeet, pari tuttua on tokaissut, että:” ai sinulla on tuollaiset kuulokkeet mitä nuoriso käyttää”. En ihan ymmärrä tällaisia ihmisiä, rajoittunutta joukkoa kuten ap. Kun täyttää 20 vuotta pitäisi varmaan repiä vaatteet, sirotella tuhkaa pään päälle ja juosta vuorille, vanhaa kunnon raamatun meininkiä.

Vierailija
44/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos nuorisomuoti tarkoittaa juoksutrikoita tms. persuksenesittelyhousuja, herutustoppeja, napapaitoja, minishortseja tai -hameita, niin en tosiaan syyllisty sellaisen käyttöön. Mutta käytän nuorekkaita vaatteita (kuten farkut ja tennarit), joissa tunnen oloni kotoisaksi enkä missään nimessä tätivaatteita (tai mitä nyt sillä itse ymmärrän) vaikka ikä olisi mitä...(nyt 47)

Minusta nuoret pukeutuvat nykyään tosi peittävästi, siksi en oikein ymmärrä aloitusta.

Katsos kun tässä meillä on nyt ihminen joka on määritellyt keskenään normit joita eri-ikäisten tuntemattomien tulisi noudattaa. Nyt hän syvästi paheksuu sitä että on olemassa ihmisiä joita hänen norminsa eivät selvästikään voisi vähempää kiinnostaa, kuten "täti-ikäisiä" jotka pukeutuvat "nuorekkaasti". Nyt hän yrittää ärtyneenä ja hämmentyneenä etsiä mielipiteelleen tukea samanmielisistä ja samalla paimentaa paheksumiaan tätejä ruotuun ulvomalla vauvapalstalla.

Melko säälittävää, eikä kovin kypsää.

Vierailija
45/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pukeutunut tiukkoihin farkkuihin, trikoopaitoihin, nahkatakkiin, tennareihin ja välillä korkosaappaisiin viimeiset 35 vuotta eli 12 vuotiaasta asti. Mihin tyyliin nyt pitäisi sitten asettua? Outoa olisi leikata tukasta 30 cm pois ja pukeutua suoriin housuihin ja neuleeseen, kun ikä ja kirjoittamattomat säännöt käskee.

Vierailija
46/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro tarkemmin. Minkälaiset vaatteet?

Varmaan leggarit ja tennarit tai lenkkarit. Mieluiten vielä joltain muodikkaalta ja hintavalta brändiltä, johon suurella osalla tenavista ei ole varaa.

Entä farkut ja lenkkarit/tennarit? Mä käytän niitä. En ole täti enkä näytä tädiltä oli mulla minkälaiset vaatteet tahansa.

50v.

Vierailija
47/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pukeutunut tiukkoihin farkkuihin, trikoopaitoihin, nahkatakkiin, tennareihin ja välillä korkosaappaisiin viimeiset 35 vuotta eli 12 vuotiaasta asti. Mihin tyyliin nyt pitäisi sitten asettua? Outoa olisi leikata tukasta 30 cm pois ja pukeutua suoriin housuihin ja neuleeseen, kun ikä ja kirjoittamattomat säännöt käskee.

Mulla on kaapissa suorat housut ja trenssi, mutta jotenkin ne hylkivät minua enkä saa niitä puetuksi päälle.

Vierailija
48/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen tädit olivat tiukkapipoja ja ahdasmielisiä, nykyisin näyttää olevan nuoret 😂

Löysää vähän pipoasi ja anna meidän tätien shoppailla rauhassa sellaisia vaatteita, mistä tykkää. Ei aikuisten vaatteissa ole mitään ikärajoja.

Nykypäivän nuorison mielestä vanhemmat ihmiset eivät saisi tehdä oikein mitään, ja vanhoiksi lasketaan jo yli 25-vuotiaat. Kolmekymppinen ei saa nuorempien mielestä fanittaa heidän mielestään nuorille suunnattua musiikkia, TV-sarjoja tai kirjoja, ei saa olla TikTokissa, Instagramissa tai Twitterissä (Facebookissa saa, koska se on vanhoille), eikä ainakaan saa osallistua keskusteluun nuorempien kanssa koska se on creepyä eikä saa lukea nuoremman ihmisen blogia koska se on creepyä (vaikka kukaan ei olisi profiilissaan ilmoittanut ikäänsä, se pitäisi vain jotenkin arvata jostain). Ei saa kyllä perustaa mitään alaikärajalla varustettua keskusteluryhmääkään, koska se on sekä syrjivää että creepyä. Ei saa pukeutua miten haluaa eikä varsinkaan postata kuvia itsestään mihinkään. Ei saa osallistua livetapahtumiin, ei käydä konserteissa, ei ylipäätään nolata nuoria kanssaihmisiä läsnäolollaan mitenkään.

Ja jos nuorten tyttöjen fanittama mieshenkilö sattuu rakastumaan itseään vanhempaan naiseen, niin se on suurin loukkaus ja nöyryytys, mikä nuorta naista voi kohdata. Olkoonkin, että kyseinen nainen on joku nuoria fanityttöjä tuhat kertaa kauniimpi julkkis. Vanhemmilla naisilla ei kuulu olla mitään rakkauselämää tietenkään.

Vierailija
49/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Farkut ei ole enää nuorisovaate! Nuoret käyttävät collegehousuja, juoksuhousuja ja muita vastaavia. 

Ei ole koskaan ollut nuorisovaate. Tiedätkö mitä varten ne keksittiin?

Vierailija
50/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo koskaa ajatellu et ihmiset tulis nätimpi rumilla vaatteilla yms.

Vierailija
51/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pukeudut tätityyliin. Nykyään muotiin ovat tulossa löysemmät farkut, juoksuhousut tai verkkarit, liuhuva trikoo paidoissa on out. Korkokengät alkavat olla out myös, ja lenkkarit ovat muodikkaammat kuin tennarit. 

Pukeudut siis kuin täti, eli siihen mikä oli sinun nuoruudessasi muodikasta ja tyylikästä. Niin ovat tädit tehneet siitä pitäen kun nuorisomuoti alkoi erota aikuisten tyylistä. On vaikea vaihtaa nuorena muodostuneita käsityksiä siitä mikä on kivan näköistä pukeutumista.

Vierailija
52/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pari tapausta jota töissä tulee nähtyä silloin tällöin.

Toinen nainen on ainakin 50 ja varmaan enemmänkin. Käyttää nahkahousuja jotka liian pienet, paitaa jossa kimalletta ja strasseja(yleensä musta) sekä niin että napa näkyy. Ei ole treenattu tai mitään muutakaan. Musta lyhyehkö kihara tukka ja kajaalia niin hitosti. Ja jos joku jaksaa sanoa, että ei ole minun asiana miten pukeutuu, niin oikeassa olet. Mutta jos äitisi pukeutuisi noin, luultavasti sanoisit, että voisi katsoa hitusen mitä päälle laittaa.

Toinen tapaus. Melkein viidessäkymmenissä oleva nainen, joka on hoikka, käyttää freddyjä vaikka persettä ei olekaan. Nahkatakki ja samanlaiset vaatteet kuin hänen parikymppisellä tyttärellään on. Punainen paksu tukka. Takaapäin voisi luulla nuoreksi, naaman nähtyään ymmärtää ettei sinne päinkään.

Näitä tapauksia on kyllä, kun huomaa ettei vaatteiden kantaja sovi siihen muottiin. Tietty jokaisella oma tyyli, mutta jos sen kopioi lapseltaan, niin.. Noh. Tekee mitä tykkää.

Vierailija
53/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on edelleen puoliselkään ulottuvat hiukset ja pidän farkkuja jos huvittaa. Enkä välitä muiden mielipitistä.

N 43

Vierailija
54/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nuorisolaiset nykyään pukeutuu? Olen jo 40 enkä tunne yhtään nuorisolaista.

Vierailija
55/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro tarkemmin. Minkälaiset vaatteet?

Varmaan leggarit ja tennarit tai lenkkarit. Mieluiten vielä joltain muodikkaalta ja hintavalta brändiltä, johon suurella osalla tenavista ei ole varaa.

Entä farkut ja lenkkarit/tennarit? Mä käytän niitä. En ole täti enkä näytä tädiltä oli mulla minkälaiset vaatteet tahansa.

50v.

Eikö nuo juuri ole tätivaatteet, ainakin minä olen pukeutunut noin vuodesta 1972.

58v

Vierailija
56/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet "surullinen" siitä miten joku toinen ihminen pukeutuu????? Toivon sydämeni pohjasta että saat jonkun todella pahan sairauden; kotisi palaa, jäät työttömäksi tai jotain muuta vastaavaa. Saisit jotain oikeaa surtavaa ja oppisit ehkä jotakin.

Vierailija
57/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä tämä kulttuurin piirre työntää vanhemmat ihmiset näkymättömiin.

Vanhemmat eivät siis saisi pitää huomiotaherättäviä vaatteita, olla liian värikkäitä tai näyttää mitenkään siltä että heitä miellyttäisikin joku nuorison suosima juttu tai että he seuraavat pintamuotia.

Vanhempien on muunnuttava hiljaisiksi, näkymättömiksi, sukupuolettomiksi ja annettava tila nuorille. Vanhempien on oltava sovinnaisia ja konservatiivisia ja vanhanaikaisia ja pysyttävä keskenään. 

Sallittuja ajattelemisen aiheita ovat: terveys, uskonto, oman perhepiirin ja naapuruston asiat. Kiellettyjä uusi teknologia, muoti, huomion herättäminen, seksuaalisuus.

Onpas ankeaa, ei kiinnosta.

Vierailija
58/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen nainen on ainakin 50 ja varmaan enemmänkin. Käyttää nahkahousuja jotka liian pienet, paitaa jossa kimalletta ja strasseja(yleensä musta) sekä niin että napa näkyy. Ei ole treenattu tai mitään muutakaan. Musta lyhyehkö kihara tukka ja kajaalia niin hitosti. Ja jos joku jaksaa sanoa, että ei ole minun asiana miten pukeutuu, niin oikeassa olet. Mutta jos äitisi pukeutuisi noin, luultavasti sanoisit, että voisi katsoa hitusen mitä päälle laittaa.

Toinen tapaus. Melkein viidessäkymmenissä oleva nainen, joka on hoikka, käyttää freddyjä vaikka persettä ei olekaan. Nahkatakki ja samanlaiset vaatteet kuin hänen parikymppisellä tyttärellään on. Punainen paksu tukka. Takaapäin voisi luulla nuoreksi, naaman nähtyään ymmärtää ettei sinne päinkään.

Näitä tapauksia on kyllä, kun huomaa ettei vaatteiden kantaja sovi siihen muottiin. Tietty jokaisella oma tyyli, mutta jos sen kopioi lapseltaan, niin.. Noh. Tekee mitä tykkää.

Ei kai toi mitään nuorisomuotia ole? Pikemminkin huono maku, mutta jos tykkää ja viihtyy, niin siitä vaan

Vierailija
59/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nuorisolaiset nykyään pukeutuu? Olen jo 40 enkä tunne yhtään nuorisolaista.

Nuorisolaiset? :D

Mun nuoriso pukeutuu ns. tavallisesti.

Vierailija
60/404 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinun mielestäsi noiden pitäisi sitten pukeutua?