Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tahtoisin kostaa. En pääse yli kiusalla tehdyistä lastensuojeluilmoituksista.

Vierailija
15.05.2020 |

Ex teki lähipiirinsä kanssa useita todella sairaita, valheellisia ilmoituksia, joista seurasi pitkiä selvittelyjä. Olin mukamas narkkari joka pieksee lapsia, ja myös lapset piekesevät toisiaan. Lapsilla ei ole virikkeitä, he ovat jälkeenjääneitä ja suurin piirtein kehitysvammaisen tasolla. Meillä on niin saastaista ettei edes siat viihtyisi meillä. Rangaistuksena työnnän lapset nukkumaan sängyn alle. Olen myös saatananpalvoja.

Näitä tällaisia soittoja he soittivat jopa kriisipäivystykseen keskellä yötä, jotta vaikuttaisi dramaattisemmalta. Keskellä yötä meille ei tultu tarkistuskäynnille, mutta pian kuitenkin. Lapset joutuivat riisuutumaan sos.työntekijöiden edessä mustelmien ja muiden vammojen etsimistä varten. Heitä kuulusteltiin ja yritettiin nyhtää vihjeitä pahoinpitelystä. Minut pakotettiin huumetestiin. Lapsilta otettiin näytteet myös, koska minun väitettiin huumaavan heitäkin. Soitettiin koulut, neuvolat ja päiväkodit läpi, kaivettiin potilastietoni. Kotonamme käytiin tutkimuskäynneillä, meidän piti käydä sos. toimen osoittamissa eri paikoissa arvioitavana.. Juuri kun yksi ilmoitus oli tarkistettu, tulikin toinen ilmoitus ja tutkinta käynnistyi jälleen. Vanhemmuuttani arvioitiin, jokaiseen sanaani takerruttiin, jouduin töissäkin kertomaan asiasta koska työni kärsi sen takia.

Noissa jutuissa ei ollut todellakaan mitään perää. Motiivi tälle kaikelle oli se, että ex ilmeisesti halusi vakuuttaa uuden naisystävänsä ja muun suvun siitä että olen sekopää. Lapsia hän ei kuitenkaan halunnut nähdä. Senkin hän käänsi niin että olen vieraannuttaja. Olen myös kuulemma niin arvaamaton että hän pelkää kohdata minut, mies pelkää eikä uskalla hakea lapsia.

Kaikki väitteet todettiin aiheettomiksi, mutta kaikkeen tähän meni kolmisen vuotta. Soitin poliisillekin ja kysyin voinko tehdä rikosilmoituksen. Sieltä sanottiin että ei näitä tutkita. Ihmisillä pitää olla oikeus ilmoittaa lasuun ilman pelkoa. Katsokaas kun ei voi mitenkään näyttää toteen etteikö olisi ollut aito huoli taustalla! Kaikki tämä traumatisoi meidät pitkäksi aikaa, lapset eivät uskalla mennä lääkäriin ilman kyselyä ja itkua että onko pakko mennä. Perusturvallisuus on järkkynyt pahasti. Lapset muistavat myös väärin noita kuulusteluja, ja saattavat kysyä että miksi löin heitä joskus kun he olivat pieniä. Poliisi siis ei tee mitään. Itse olen niin vihaa täynnä, että itken välillä pelkästä raivosta! Näen unia kuinka kostan. Arvatkaa onko ex ollut missään yhteydessä lapsiin? No ei ole, kolmeen vuoteen. Hän porskuttaa onnellisena vaimonsa ja uusien lastensa kanssa. Edes aika ei auta tähän raivoon.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sun kannattaisi mennä puhumaan tästä jonkun ammattilaisen kanssa. Saisit käsiteltyä asiaa ja pääsisit vihan ja katkeruuden tunteesta. Ne haittaa sun elämää nyt aika pahasti. Olette kaikki traumatisoituneita.

Ja minäpä tiedän perheen jossa ryhdyttiin noihin massiivisiin selvittelyihin ja tehtiin jopa rikosilmoitus lasun taholta. Lopulta kaikki todettiin perättömiksi/aiheettomiksi. Että kyllä näitäkin on.

Vierailija
22/61 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap lähdet koston tielle, niin aivan varmasti ex alkaa hankaloittamaan sinun ja lasten elämää taas. Nauti siitä, että ex antaa teidän olla rauhassa äläkä ole typerä. Vaikka, kuinka vihaisit exääsi hyvästä syystä.

Tämä. Exäsi touhut kuulostaa lähinnä jonkun persoonallisuuhäiriöisen toimilta ja koston riskinä on, että hän kostaa tekemällä uusia ilmoituksia. Ja tuskin haluat, että exän lapset joutuvat kärsimään samoin kuin omasi. Eihän se heidän vikansa ole.

Viha on luonnollinen tunne tuossa tilanteessa, mutta älä anna sen kahlita elämääsi. Koita keskittyä elämäsi hyviin asioihin ja lapsiisi. Jokin keskusteluapu voisi olla hyväksi, jossa saisit neuvoja. On myös olemassa erilaisia nettiterapeutteja, jos et halua mennä julkiselle. Jonkun verranhan siitä joutuu maksamaan, mutta ehkä kerta tai kaksi olisi sen arvoista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla rohkea ehdotus, mutta olet hyvä kirjoittamaan. Kokeile tekisikö joku lehti sinusta jutun nimettömänä ja ilman kasvokuvaa? Lähde tietty kärki edellä esim. lasten mielenterveys tai sossun oikeustaju tai yhteiskuntamme mahdollistama kiusaaminen lasten kustannuksella. Jos saat siihen vähän koronaa sotkettua mukaan, rajoitusajan perhehelvettiä, niin joku toimittaja voi innostua. Tai yhdistys, jossa tarvitaan kokemussuantuntijaa, jolloin pääset puhumaan virkamiehille yms.

Kun tämä selviää eksällesi, niin voin luvata että se käy kyllä hänen itsetuntonsa päälle.Kannattaa olla kärsivällinen siinä,miten toimit.

Lähetän sulle valtavasti sympatiaa. Tiedän tasan tarkkaan tunteesi ja itse sain em teoillani mielenrauhaa. Odotan minusta tehtyä juttua Ilta-Sanomissa ja tiedän, että myös vastapuoli tulee lukemaansen. Koin, että sain viimeinkin tilaa puhua ja toimittaja oli fiksu. Hän joutuu tarkistamaan yksityiskohtia myös muilta osapuolilta ja monelle julkisuus on pelottavaa arkaluontoisissa asioissa.

Vierailija
24/61 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla rohkea ehdotus, 8mutta olet hyvä kirjoittamaan. Kokeile tekisikö joku lehti sinusta jutun nimettömänä ja ilman kasvokuvaa? Lähde tietty kärki edellä esim. lasten mielenterveys tai sossun oikeustaju tai yhteiskuntamme mahdollistama kiusaaminen lasten kustannuksella. Jos saat siihen vähän koronaa sotkettua mukaan, rajoitusajan perhehelvettiä, niin joku toimittaja voi innostua. Tai yhdistys, jossa tarvitaan kokemussuantuntijaa, jolloin pääset puhumaan virkamiehille yms.

Kun tämä selviää eksällesi, niin voin luvata että se käy kyllä hänen itsetuntonsa päälle.Kannattaa olla kärsivällinen siinä,miten toimit.

Lähetän sulle valtavasti sympatiaa. Tiedän tasan tarkkaan tunteesi ja itse sain em teoillani mielenrauhaa. Odotan minusta tehtyä juttua Ilta-Sanomissa ja tiedän, että myös vastapuoli tulee lukemaansen. Koin, että sain viimeinkin tilaa puhua ja toimittaja oli fiksu. Hän joutuu tarkistamaan yksityiskohtia myös muilta osapuolilta ja monelle julkisuus on pelottavaa arkaluontoisissa asioissa.

Se vaan että toimittaja sen päättää mikä kärki edellä mennään, mistä näkökulmasta ja millaisen jutun tekee. Ei sitä haastateltava päätä, joten siinä mielessä vähän riskaabelia.

Vierailija
25/61 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kyseessä nimettömän tehty ilmoitus? Mistä tiedät että exäsi teki sen?

Vierailija
26/61 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

€n nyt osaa antaa käytännön neuvoja tuohon kostamiseen tai siitä tunteesta eroon pääsemiseen. Minullakin se kävi mielessä, mutta sitten onneksi pääsin siitä eroon, kun ajattelin, että tärkeintä ja ehkä jopa exälle kiusallisinta on olla välinpitämätön hänen suuntaansa ja elää mahdollisimman onnellista elämää. Luottamus yhteiskuntaa kohtaan ja siihen jonkinlaiseen oikeudenmukaisuuteen on minullakin saanut kovan kolauksen, mutta yritämme pärjätä.

Minun kohdallani exä teki ja sai jopa oman lääkärinsä tekemään 19 eri ilmoitusta lastensuojeluun meidän lapsista. Parhaimmista päästä näistä olivat julkiset riidat ja huutamiset lapsille, lasten osallistumattomuus jonkun synttäreille yms. Nämä riidat olivat helppo ampua alas, kun kyseisenä viikonloppuna emme edes tuolla paikkakunnalla olleet ja synttäreistä meille ei koskaan edes oltu kerrottu. Näiden käsittelemiseen on mennyt paljon aikaa ja energiaa, lapsia on puhuteltu moneen kertaan ja heidän läheisiään on käyty puhuttamassa milloin missäkin. Viimein ilmoitin jo, ettei lapsia enää puhuteta ilman poliiisin läsnäoloa, kun puhutteluja tehtiin kesken välitunnin koulussa muiden lasten läsnäollessa. 

Luottamus on mennyt niin lastensuojeluun kuin koulun tukipalveluihin, vaikka koko ajan lapsilla on ollut yksinhuolto minulla niin tiedot ovat levinneet  isälle.  Tuohon auttoi koulun ja paikkakunnan vaihto. 

Yritä jaksaa ja onneksi lapset kasvavat päivä päivältä. Toivon, että pääset tuosta koston ajatuksesta ja lapsetkin saavat jotenkin luottamusta takaisin. 

Vierailija
27/61 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaminen on hyvä kosto, samoin hyvä elämä. Uskon kertomasi sanasta sanaan ja lähetän sinulle lämpöä ja myötätuntoa. Olen pahoillani, että olet joutunut kokemaan tuollaista. Et ole yksin. Oletko muuten kuullut lokakuun liikkeestä? Ehkä jos kävisi ihan lakimiehen pakeilla puhumassa tuosta tilanteesta, että olisiko rikosilmoitus kuitenkin mahdollinen. Riku ry ja naisten linja voisivat myös olla tahoja, joista saa ainakin keskusteluapua.

Vierailija
28/61 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy asianajan luona kysymässä, että olisiko rikosilmoitus aiheellinen. Tuohan on kunnianloukkausta. Veronmaksajalle taas on tärkeää, että tuollaiset saisivat rangaistuksen. yhteiskunnan varoja käyttää oman kostonsa välineenä.

Vierailija
29/61 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa erikoiselta, jos on totta. Jos minä tekisin tuollaisen perättömän ilmoituksen jostain tutusta, niin varmaankin ilmoituksen perättömyys tajuttaisiin heti, kun huusholliin mentäisiin ja nähtäisiin ettei siellä ole sotkuista eivätkä lapset ole sekaisin huumeista tai jälkeenjääneen oloisia. Sitten vain todettaisiin että kaikki on hyvin. Jos haluaisin jostain syystä kiusata tuttavaa tekemällä lastensuojeluilmoituksen, niin en kertoisi ainakaan noin hurjia juttuja, vaan keksisin jotain uskottavampaa.

Vierailija
30/61 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kannattaa nyt antaa asian olla jotta tuo show ei ala jälleen uudestaan. Tuon tyyppisten ihmisten kanssa on aina se vaara että mennyt toistuu. Rakenna itsellesi uusi elämä, etsi uusi hyvä mies koska kaiken tapahtuneen jälkeen lapsille ei tule enää hyvää suhdetta omaan isään eikä ehkä yhtään mitään tekemistä hänen kanssa. Voimia sinulle!

Vierailija
31/61 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet joutunut kokemaan kovia ja ymmärrän tunteesi täysin. Silti olen sitä mieltä että paras kosto on, että elätte lasten kanssa elämäänne eteenpäin ja annat kostoajatusten haihtua. Sinä voit näyttää koko maailmalle miten hyvä vanhempi olet.

Jos exä jatkaa vielä, luulen että viranomaiset ovat jo muodostaneet käsityksensä teistä ja tietävät miten asiat ovat. He tekevät työtään. Lapset kasvavat, heidän mielipiteensä tulevat merkitsemään enemmän näitä puitaessa. Tärkeintä on että lapsilla on turvallinen koti ja he voivat luottaa sinuun. Se menee kaiken muun edelle. Anna ajan kostaa, se yleensä tekee niin

Vierailija
32/61 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kamalalta.

Meillä kyse ei ole lasuista, mutta muista ilmoituksista. On hämmästyttävää kuinka loputtomasti viranomaiset ottavat saman toistoa vastaan ja hyysäävät kiusaajaa, vaikka kymmenennen selvittelyn jälkeen toteavat kymmenennen kerran, että kaikki on kunnossa ja ilmoitus on aiheeton.

Sama on jatkunut lähes muuttumattomana vuosien ajan. Luotto viranomaisten ammattitaitoon on täysin mennyt. Meillä on mennyt lukuisien selvitysten tekemiseen paljon aikaa ja tuhansia euroja rahaa.

Kostonhimoon on auttanut mm. se ajatus, että en ikinä halua olla samanlainen alhainen niljake kuin tuo kiusaaja. Vaan vaikka hän yrittää murtaa minut, niin minä haluan pysyä omana rehellisenä, suoraselkäisenä itsenäni, joka ei harrasta moraalittomia temppuja.

Vierailija
33/61 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeuteen vaan asia, jos todettu kiusanteoksi. Saavat siitä rangaistuksen ja pääsevät maksamaan sinulle korvauksia. Näitä on tuomittu aikaisemminkin.

Vierailija
34/61 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tullut paljon ihania viestejä. Kiitos!

Taidatte olla oikessa mitä kostamiseen tulee. Se vain pahentaisi asiaa. Exän eräs sukulainen sanoi minulle joskus vuosia sitten, että exän ja äitinsä kanssa ei kannata alkaa riitelemään, koska he osaavat sen taidon ja tulevat aina voittamaan. Silloin en ymmärtänyt mitä hän tarkoitti, mutta nyt ymmärrän.

En todella uskalla mennä puhumaan minnekään perheneuvolaan tms. Luottamus yhteiskuntaan on kokenut kovan kolauksen. Näistä paikoista seuraisi takuulla lastensuojeluilmoitus jos apua menisin hakemaan. Siitä sitten menee ilmoitus exälle, ja riemu olisi valtava kun hän voisi "todistaa" että muutkin on huomannut miten hullu olen. En kestä lisänöyryytystä enempää.

Siis koko systeemi on kääntynyt ihan nurinkurin. Ei ole paikkaa minkä puoleen voisi kääntyä ilman pelkoa. Olen miettinyt tuota julkista ulostuloakin, mutta niin kuin joku sanoi, ei voi olla varma miten toimittaja lopulta asettelisi jutun. Kaikista pahinta tässä varmaan on se, että ihan oikeasti olen alkanut miettiä viranomaisten ja exän syytöksiä siitä että olen vieraannuttaja. Tiedän etten ole, mutta mietin sitä kuitenkin. Olisinko voinut tehdä jotain toisin? Mitä sanon lapsille kun he puhuvat isästään ihailevaan sävyyn, ja miettivät milloin isälle tulee ikävä ja hän tulee hakemaan?

Hirveä syyllisyys vyöryy yli. Exän vaimo sanoi minulle kerran että tulen huomaamaan miten paha saa palkkansa, eli minä. Somessa oli myös minusta heidän kirjoituksiaan avoimella seinällä, johon oli osallistunut iso joukko ihmisiä kauhistelemaan "vieraannuttajaa".

Huomaan miten mieli alkaa murtua, ja miten olen alkanut tutkimaan asiakirjoja joista löytäisin sittenkin totuuden vieraannuttamisesta.

Ap

Vierailija
35/61 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mitä kerroit, on vainoamista, ja vainoaminen on Suomessa rikos. Poliisin pitäisi todellakin tutkia asiaa, ja viedä asia eteenpäin syyttäjälle.

Vierailija
36/61 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän kans yhden naisen joka tehtailee perättömiä lasuilmoja, mutta eipä ne koskaan mihinkään johda, jos ei oikeesti ole perusteita. Kukaan ei ole joutunut huumetesteihin tms pelkän katkeran osapuolen väitteen perusteella tms. Eikä lapsia ole riisutettu. En siis usko tätä. Jotain jätät kertomatta.

Niin että jos sinä tiedät jonkun. Sehän mainiota. Tämä todistaa että olet aivan oikeassa.

Se oli peruste miksi minä henkkoht en usko pätkääkään näihin, et tuosta noin vaan viedään sinne ja tänne ilman mitään syytä ja työpaikallakin tiedetään ja lapset traumatisoituu. Aloittaja jättää taatusti jotain kertomatta, jos nuo toimet ovat edes totta.

Ketä kiinnostaa, mitä sinä uskot ja mitä et? Aivan, ei ketään.

Vierailija
37/61 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa tullut paljon ihania viestejä. Kiitos!

Taidatte olla oikessa mitä kostamiseen tulee. Se vain pahentaisi asiaa. Exän eräs sukulainen sanoi minulle joskus vuosia sitten, että exän ja äitinsä kanssa ei kannata alkaa riitelemään, koska he osaavat sen taidon ja tulevat aina voittamaan. Silloin en ymmärtänyt mitä hän tarkoitti, mutta nyt ymmärrän.

En todella uskalla mennä puhumaan minnekään perheneuvolaan tms. Luottamus yhteiskuntaan on kokenut kovan kolauksen. Näistä paikoista seuraisi takuulla lastensuojeluilmoitus jos apua menisin hakemaan. Siitä sitten menee ilmoitus exälle, ja riemu olisi valtava kun hän voisi "todistaa" että muutkin on huomannut miten hullu olen. En kestä lisänöyryytystä enempää.

Siis koko systeemi on kääntynyt ihan nurinkurin. Ei ole paikkaa minkä puoleen voisi kääntyä ilman pelkoa. Olen miettinyt tuota julkista ulostuloakin, mutta niin kuin joku sanoi, ei voi olla varma miten toimittaja lopulta asettelisi jutun. Kaikista pahinta tässä varmaan on se, että ihan oikeasti olen alkanut miettiä viranomaisten ja exän syytöksiä siitä että olen vieraannuttaja. Tiedän etten ole, mutta mietin sitä kuitenkin. Olisinko voinut tehdä jotain toisin? Mitä sanon lapsille kun he puhuvat isästään ihailevaan sävyyn, ja miettivät milloin isälle tulee ikävä ja hän tulee hakemaan?

Hirveä syyllisyys vyöryy yli. Exän vaimo sanoi minulle kerran että tulen huomaamaan miten paha saa palkkansa, eli minä. Somessa oli myös minusta heidän kirjoituksiaan avoimella seinällä, johon oli osallistunut iso joukko ihmisiä kauhistelemaan "vieraannuttajaa".

Huomaan miten mieli alkaa murtua, ja miten olen alkanut tutkimaan asiakirjoja joista löytäisin sittenkin totuuden vieraannuttamisesta.

Ap

Toimittajat lähettävät valmiin juttunsa ensin sinulle, jotta saat tehdä tarvittavia korjauksia. Vielä tässäkin vaiheessa voi perääntyä jutun julkaisemisesta.  

Vierailija
38/61 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin varmaan nimettömiä lasuja hänen (ex) uudesta perhestään.

Kuulostaa kauhealta. Aika auttaa kyllä ja kiukku laantuu. Tsemppiä!

No mutta tuohan se on taas oikea neronleimaus! Lastensuojelu kärsii jo muutenkin resurssipulasta, senkin tollo! Juuri sun kaltaisten va ja kkien takia tulee Vilja Eerikan kaltaisia tapauksia aina vaan uudestaan.

Vierailija
39/61 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perättömistä ls.ilmoituksista voi nostaa syytteen kunnianloukkaksesta. Itselleni kävi näin kun ex (ei lapsen isä) tehtaili täyttää soopaa, että olen alkkkis, narkki. Ilmoitus todettiin perättömäksi, tein rikosilmoituksen juttu meni sovitteluun (exä ei käräjille lähtenyt vaan pyysi sovittelua, kun tiesi että p**** jauhanut) suostuin tähän ja sain rahallisen korvauksen. Pääasia itselleni tässä oli, että ko. ihminen miettii jatkossa kaksi kertaa miten vakavia syytöksiä esittää, ymmärtää että toiminta on rikollista ja rangaistavaa

Vierailija
40/61 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin nuori ja kaunis yh, (nyt kaunis 40v) niin tehtiin ilkeyttä.

Pakotettiin huumetestiin. En ole koskaan käyttänyt mitään huumeita enkä käyttäisi.

Näytän erittäin nuorelta ikäisekseni. Miltähän näyttäisin jos olisin kuin ilkeilijät väitti?

Aika kului.

Elämä toi aikanaan oikeuden.

Lapseni kirjoitti 5 ällää.

Elän kaunista elämää.

Kuva olisi kiva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän