Neuvoloiden toiminta Korona aikana pistää vihaksi
Pk-seudulla aivan uskomatonta neuvoloiden toiminta ja huonosti asiat koronan vuoksi. Luulisi silti että perus asiat huolehditaan kunnolla raskaana oleville.
Vastaanotot puhelimitse,joten äidin verenpaineita ei todellakaan mittailla, huonoa sairauksien kartoitusta ja tulehduksien seulonnassa puuteita koska vastauksissa kestää ikuisuuden kun paikallekkaan ei pääse. Tässä oikeen huolestuu ensi odottaja että en halua vauvalleni käyvän mitään. esim minulla oli virtsatulehdus,vaikka neuvolan kautta kävin virtsakokeissa, neuvolasta ei kuulunut mitään ja oireeni vain paheni ja tulehdus sisälläni vain levisi. Kyllä oli suuri huoli vauvasta! Pistää vihaksi! Jouduin menemään samaisella viikolla mehiläiseen yksityiseen jossa lääkäri oli jo huolissaan ja sain turvallisen antibiootin jolla tulehdus saatiin kuriin. Neuvolasta ei ole kuulunut vieläkään mitään joten jos en olisi mennyt lääkäriin oloni olisi aivan hirveä, tulehdus tien minne jo levinnyt ja vauva vaarassa. Pistää vihaksi tämä toiminta. Kaikenlisäksi ei ole halpaa mennä omasta pussista yksityiseen kun luulisi julkisen neuvolan pelaavan. Huom LUULISI.
Siskollani maailman parasta palvelua tampereen seudulla, selkeät ohjeet ja kartoitetaan kunnolla asiat,joten oikeasti ihmettelen että vaikuttaako korona näin paljon siihen että pk suedulla asiat näin huonosti. Vai missä vika.
Muilla äideillä kokemusta?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
pakd kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai itse soitit ja kysyit tuloksia kun mitään ei kuulunut? Aaaaivan, taisi jotain unohtua. Onneksi näppärästi osasit hakeutua yksityiselle.
Yleensä jos tutkimus tuloksissa poikkevaa terveystaholta otetaan aina yhteyttä oli kyseessä Hus sikiöseulatukimuksen tulokset, tai virtsa ja verikokeet, eli heiltä päin saa tulokset jos poikkeavuutta joten ihmettelen tosissani jos ap lla virtsatulehdus todettu ja sitä ennen käynyt julkisella lähetteellä labrassa, miksevät ottaneet yhteyttä vai eikö sitten vain vielä näkynyt heidän tuloksissaan. ?:) Normaalisti ottavat jos tulehdus tai jokin muu, asiakkaaseen yhteyttä, varsinkin raskaus tapauksissa koska siksihän sitä seulotaan(?)ja eihän aina asiakas voi itse tietää jos esim oireeton tulehdus. Tässä tapauksessa ainakaanäiti ei voi tietää mahdollisesta tulehduksesta, sieltä kuuluisi sitten neuvoa miten äidin tulee toimia jos näin huomataan. Mitä järkeä on edes seuloa sitten jos oireellisissa tuloksissa asioita ei hoideta ja saa itse päätellä mikä homman nimi on. Olisin itse myös hakeutunut yksityiseen jos tuloksia ei julkiselta kuulunut?
Oli oireellinen, ei itse soitellut perään eikä ottanut julkiseen yhteyttä.
Eli kyllähän sen oireisen pitää itse toimia.
Oireettomat tulee myös hoitaa, mutta sillä ei ole tulenpalava kiire, oireeton kun on.
Minun käsittääkseni aloittaja nimenomaan oli ottanut yhteyttä ja nimenomaan hakeutui oireidensa takia neuvolan terkan eli julkisen kautta virtsakokeisiin, eli samaan hus labbiin kun julkisen terveyskeskuksenkin kautta menevät ei raskaana olevat:D Nimenomaan mielestäni hän hakeutui oireidensa perusteella kokeeseen mutta tilanne äityi pahaksi ja ihmetteli missä tulokset. Ilmeisesti eivät näkyneet missään?
neuvolankäytäntöä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tietämättömyysvastaanfaktat kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidlissäkin on välillä verenpainemittareita myynnissä 15-30 e
Joten ei ole älyttömän kalliita.
Ei muka ole enää niitä virtsatikkutestejä käytössä, onko ne annettu kotiin?
Vai käydään paikanpäällä pissimässä?
Silloin voi ottaa sen verenpaineen samalla.Täällä nainen 11+2 raskaana, ei tulisi mieleenkään mennä ostamaan verenpaine mittaria sen vuoksi että julkisen terveydenhuollon eli sitöä kautt myöskin julkisen neuvolan tehtävä on. Verenpaineen mittaus olisi tärkee raskausdiabeeteksen, raskausmyrkytysten selvityksessä ja se kuuluu normaalisti kaikille äideille OSANA neuvola käyntejä. Pointtini oli että en kuitenkaan lähde ostamaan verenpaine mittareita koska raskaudessa rahat voisi laittaa muuhunkin tarpeelliseen, ja naurettavaa maksaa asiasta ja huolehtia itse
verenpaineen tsekkauksita joka muuten kuuluisi perus huoltoon. Kaikki sitä paitsi eivät edes tajua verenpaineen mittauksista valitettavasti hölkäsen pöläystä. TOISEKSEEN, neuvoloista ei mitään tikkuja mukaansa saa, eikä paikan päälle pääse vaan kokeet suoretetaan eri julkisen puolen labroissa lähetteillä. Tulokokset EIVÄT NÄYT OMA LABRASSA ennekuin seuraava neuvolakäynti on puhelimitse neuvola terveydenhoitajan tai lääkärin kanssa, mikä on naurettavaa koska neuvola käynnit ovat noin 5-6 viikon välein. Myös koronan takia terveystarkastuksia ei tehdä. Ei myöskään painoa,pituutta sun muita katsota muuta kuin jos nyt itseltä vaaka sattuu löytymään kotoa kun etäpuhelussa painosta jutellaan. Vai pitäisikö tässäkin kohtaa mennä 50e-100e vaaka mennä ostamaan sen verenpaine mittarin lisäksi? Kohta tässä saa ostella ties mitä.
Virtsatietulehduksiin huomauttaisin neuvolan tehtävä on seuloa ja tutkia mahdolliset oireelliset sekä oireettomat tulehdukset, sekä sukupuoli taudit mistä äiti ei tiedä. Se on neuvolan tehtävä. Nämä selvitetään raskauden takia nimenomaan.
Tiesitkö että kotona mitattu verenpaine lukema on paljon luotettavampi kuin vastaanotolla mitattu, voit tarkistaa asian käypähoitosuosituksista. Neuvolan tehtävä ei myöskään ole hoitaa sairauksia eli jos epäilet itselläsi jotain tulehduksellista sairautta täytyy sinun olla yhteydessä omaan terveysasemaasi.
Jos testissä neuvola katsoo vain oireettomat tulokset, mitäs sitten jos ilmoittavat että sattuisi tälläinen olemaan, hoituuko neuvolan kautta jossa siis terveyenhoitaja ja lääkäri missä myös käydään, antibiootit vai ohjaavatko sitten muualle jos nyt oireeton sattuisi löytymään?
Neuvolassa ei ole lääkäriä joka päivä paikalla, yleensä vain noin kerran viikossa eli kyllä antibiootit täytyy pyytää terveyskeskuksesta jossa päivystävä lääkäri on paikalla päivittäin.
Missä jatkotoimenpiteet jos tulehdus päällä?
-Ohjataanko oireettomat virtsatietulehduksen omaavat neuvolan asikkaat saamaan antibiootin siis minkä kautta tai apua? Neuvola ohjaa muualle vai sitö kauttako antibiootit???????????????????Monet paltsalla kinaavat siittä että pitäisi hakeutua terveyskeskukseen,eikö tuo neuvolan kautta onnistu jos tutkimuksiinkin sielä läghetteen sain niin luulisi sieltä apuakin saavan kuka määrää antibiootit. Vai mitä tpahtuu sitten jos tulehdus todetaan neuvolan seulassa?????????????????????
Vierailija kirjoitti:
neuvolankäytäntöä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tietämättömyysvastaanfaktat kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidlissäkin on välillä verenpainemittareita myynnissä 15-30 e
Joten ei ole älyttömän kalliita.
Ei muka ole enää niitä virtsatikkutestejä käytössä, onko ne annettu kotiin?
Vai käydään paikanpäällä pissimässä?
Silloin voi ottaa sen verenpaineen samalla.Täällä nainen 11+2 raskaana, ei tulisi mieleenkään mennä ostamaan verenpaine mittaria sen vuoksi että julkisen terveydenhuollon eli sitöä kautt myöskin julkisen neuvolan tehtävä on. Verenpaineen mittaus olisi tärkee raskausdiabeeteksen, raskausmyrkytysten selvityksessä ja se kuuluu normaalisti kaikille äideille OSANA neuvola käyntejä. Pointtini oli että en kuitenkaan lähde ostamaan verenpaine mittareita koska raskaudessa rahat voisi laittaa muuhunkin tarpeelliseen, ja naurettavaa maksaa asiasta ja huolehtia itse
verenpaineen tsekkauksita joka muuten kuuluisi perus huoltoon. Kaikki sitä paitsi eivät edes tajua verenpaineen mittauksista valitettavasti hölkäsen pöläystä. TOISEKSEEN, neuvoloista ei mitään tikkuja mukaansa saa, eikä paikan päälle pääse vaan kokeet suoretetaan eri julkisen puolen labroissa lähetteillä. Tulokokset EIVÄT NÄYT OMA LABRASSA ennekuin seuraava neuvolakäynti on puhelimitse neuvola terveydenhoitajan tai lääkärin kanssa, mikä on naurettavaa koska neuvola käynnit ovat noin 5-6 viikon välein. Myös koronan takia terveystarkastuksia ei tehdä. Ei myöskään painoa,pituutta sun muita katsota muuta kuin jos nyt itseltä vaaka sattuu löytymään kotoa kun etäpuhelussa painosta jutellaan. Vai pitäisikö tässäkin kohtaa mennä 50e-100e vaaka mennä ostamaan sen verenpaine mittarin lisäksi? Kohta tässä saa ostella ties mitä.
Virtsatietulehduksiin huomauttaisin neuvolan tehtävä on seuloa ja tutkia mahdolliset oireelliset sekä oireettomat tulehdukset, sekä sukupuoli taudit mistä äiti ei tiedä. Se on neuvolan tehtävä. Nämä selvitetään raskauden takia nimenomaan.
Tiesitkö että kotona mitattu verenpaine lukema on paljon luotettavampi kuin vastaanotolla mitattu, voit tarkistaa asian käypähoitosuosituksista. Neuvolan tehtävä ei myöskään ole hoitaa sairauksia eli jos epäilet itselläsi jotain tulehduksellista sairautta täytyy sinun olla yhteydessä omaan terveysasemaasi.
Jos testissä neuvola katsoo vain oireettomat tulokset, mitäs sitten jos ilmoittavat että sattuisi tälläinen olemaan, hoituuko neuvolan kautta jossa siis terveyenhoitaja ja lääkäri missä myös käydään, antibiootit vai ohjaavatko sitten muualle jos nyt oireeton sattuisi löytymään?
Neuvolassa ei ole lääkäriä joka päivä paikalla, yleensä vain noin kerran viikossa eli kyllä antibiootit täytyy pyytää terveyskeskuksesta jossa päivystävä lääkäri on paikalla päivittäin.
Neuvolassa vain ilmoittavat mikä tulos oli. Ei heitä se sen enempää kiinnosta,itsestäsi kiinni soitteletko lääkärille eikä laita asiaa eteenpäin, soitat terkkariin ja sanot että kävit virtsakokeissa neuvolan kautta ja neuvolasta ilmoitettiin sielä oireeton tulehdus kai on, että saiskos tähän lääkettä. Outoa että eivät pistä neuvolasta suoraan lääkärille viestiä vaan itse saa soitella nykyään.
tervesuomi.fi otsikolla: Raskauden aikaiset lääkärintarkastukset.
nainen988 kirjoitti:
Aika outoa, menin googlettamaan äsken hakusanalla neuvola virtsanäyte ja löysin tekstin vantaan kaupungilta jossa lukee näin: "Jokaisella nauvolakäynnillä otetaan virtsanäyte"->ei päde kyllä koronan aikaan. Eihän neuvolat edes ota lähivastaanottoja kuin harvakseltaan pk seudulla. Löysin myös toisen linkin jossa luki että virtsanäytteet tutkitaan jokaisen neuvolakäynnin yhteydessä, siis neuvolan puolesta tulehdukset pitäisi nimenomaan kartottaa, varsinkin jos jolakin se tulehdus sattuu sielä olemaan.
Ei se meuvolan virtsanäyte ole virtsatietulehdustesti joka kerta, siitä katsotaan proteiinit ja sokerit eli jos ne nousee voi olla raskausmyrkytystä. ja tämä on pissaa purkkiin, dippaa tikku, katso värit, sano terkalle onko ok. pyydä apua jos et osaa tulkita värejä.- näin pk-seudulla ennen koronaa.
Sukupuolitaudit, verensokeri, seköä virtsatulehdustesti kerran raskauden aikana jos ei jotain häikkää niissä.
tyhmäkö kirjoitti:
Mitäs jos se oireeton tulehdus löytyy, miten neuvola toimii?
Minuakin kiinnostaisi tämä
Vierailija kirjoitti:
nainen988 kirjoitti:
Aika outoa, menin googlettamaan äsken hakusanalla neuvola virtsanäyte ja löysin tekstin vantaan kaupungilta jossa lukee näin: "Jokaisella nauvolakäynnillä otetaan virtsanäyte"->ei päde kyllä koronan aikaan. Eihän neuvolat edes ota lähivastaanottoja kuin harvakseltaan pk seudulla. Löysin myös toisen linkin jossa luki että virtsanäytteet tutkitaan jokaisen neuvolakäynnin yhteydessä, siis neuvolan puolesta tulehdukset pitäisi nimenomaan kartottaa, varsinkin jos jolakin se tulehdus sattuu sielä olemaan.
Ei se meuvolan virtsanäyte ole virtsatietulehdustesti joka kerta, siitä katsotaan proteiinit ja sokerit eli jos ne nousee voi olla raskausmyrkytystä. ja tämä on pissaa purkkiin, dippaa tikku, katso värit, sano terkalle onko ok. pyydä apua jos et osaa tulkita värejä.- näin pk-seudulla ennen koronaa.
Sukupuolitaudit, verensokeri, seköä virtsatulehdustesti kerran raskauden aikana jos ei jotain häikkää niissä.
Olen 9+3rv, ja veikkaampa että korona vaikuttaa tähän mutta kävin juuri veri ja virtsakokeissa missä kaikki käyvät raskauden alussa ja en ole edes tietoinen ennen tuota kommenttia että pitäisi johonkin tikkuun pissata ja katsoa värit?? Ilmeisesti täällä pk seudulla nyt ei tätä käytössä siis. Minua tuollaisiin virtsakokeisiin ei lähetetty, ihan vain labraan ja purkkiin pissa ja sitten laitettiin luuksuta sisään. Itse ei tarvinnut tehdä mitään eikä mitään värejä katsella. Neuvola ei ota muutenkaan nyt kuin etänä vastaanottokäyntini koronan takia.
enymmärrä kirjoitti:
Eikös neuvolassa juuri äidin terveysden tilaa pitäisi seurata? ;D vai miksi ap muualle soittelisi.. outoa että neuvolasta eivät ole ottaneet yhteyttä tai sitten voi olla testitulokset näyttivät vielä negatiivista jostakin syystä vaikka sinulla oli tuntemuksia. hyvä että menit yksityiseen ja sait nopeasti sitten apua sitä kautta. virtsatulehdushan voi vaurioittaa sikiön aivoja..
Ei se virtsatietulehdus mitään vauvan aivoja tuhoa.
Ennenaikainen synnytys voi tulla kyllä.
Mutta kyllähän se ap oli hidas liikkeissään jos jäi ihmettelemään tuloksien viipymistä. Jos on oireita niin soittaa terveyskeskukseen. Ei neuvoloissa ole lääkäreitä noin vain joka päivä reseptiä kirjoittamaan. Neuvola on auki yleensäkin vain klo 16 välillä vain klo 15, Mistä se resepti pyydetään jos paikka on kiinni?
Eli jos olet oudoissa oireissa, oikea osoite kysyä neuvoa kiireelliseen vaivaan onTERVEYSKESKUKSESTA TAI PÄIVYSTYSAVUSTA.
Ja jos jotain labroja on tehty neuvolassa niin ne näkyy myös terveyskeskukselle.
Kun saat ensimmäisellä neuvola käynnilläsi lähetteen virtsa ja verikokeeseen, kysy ilmoittavatko sitten jos oireeton tulehdus ja mitä jos löydöksissä on jtn miten itten toimitaan. Aina eivät huomaa sanoa näitä ja ensiodottaja ei voi tätä tietenkään tietää miten toimia.
Vierailija kirjoitti:
enymmärrä kirjoitti:
Eikös neuvolassa juuri äidin terveysden tilaa pitäisi seurata? ;D vai miksi ap muualle soittelisi.. outoa että neuvolasta eivät ole ottaneet yhteyttä tai sitten voi olla testitulokset näyttivät vielä negatiivista jostakin syystä vaikka sinulla oli tuntemuksia. hyvä että menit yksityiseen ja sait nopeasti sitten apua sitä kautta. virtsatulehdushan voi vaurioittaa sikiön aivoja..
Mutta kyllähän se ap oli hidas liikkeissään jos jäi ihmettelemään tuloksien viipymistä. Jos on oireita niin soittaa terveyskeskukseen. Ei neuvoloissa ole lääkäreitä noin vain joka päivä reseptiä kirjoittamaan. Neuvola on auki yleensäkin vain klo 16 välillä vain klo 15, Mistä se resepti pyydetään jos paikka on kiinni?
Eli jos olet oudoissa oireissa, oikea osoite kysyä neuvoa kiireelliseen vaivaan onTERVEYSKESKUKSESTA TAI PÄIVYSTYSAVUSTA.
Ja jos jotain labroja on tehty neuvolassa niin ne näkyy myös terveyskeskukselle.
Sinun kannattaisi tutustua aiheeseen raskaus ja infektiot.
"Jotkut infektiot voivat aiheuttaa sikiön epämuodostumia ja muita vakavia sikiövaurioita [Lähde:Terveyskirjasto.fi Raskaus ja Infektiot] "
"Jo raskaudenaikainen virtsatieinfektio vahingoittaa siiön aivoja - tulehdus lisää merkittävästi masennuksen ja autismis riskiä. (Löydökset JAMA Psychiatry tutkijat ja tiedejulkaisu sekä Kolumbian yliopist)
[mtvuutiset.fi] "
pregnant2020 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nainen988 kirjoitti:
Sukupuolitaudit, verensokeri, seköä virtsatulehdustesti kerran raskauden aikana jos ei jotain häikkää niissä.Olen 9+3rv, ja veikkaampa että korona vaikuttaa tähän mutta kävin juuri veri ja virtsakokeissa missä kaikki käyvät raskauden alussa ja en ole edes tietoinen ennen tuota kommenttia että pitäisi johonkin tikkuun pissata ja katsoa värit?? Ilmeisesti täällä pk seudulla nyt ei tätä käytössä siis. Minua tuollaisiin virtsakokeisiin ei lähetetty, ihan vain labraan ja purkkiin pissa ja sitten laitettiin luuksuta sisään. Itse ei tarvinnut tehdä mitään eikä mitään värejä katsella. Neuvola ei ota muutenkaan nyt kuin etänä vastaanottokäyntini koronan takia.
Oli ainakin eilen Itäkadun neuvolassa edelleen käytössä nämä väritikut.
Ja sekin testi tehdään aivan itsenäisesti alusta loppuun ja kerrotaan terkalle vain tulos.
Eikä tästä jää mitään tietoja omakantaan tai muuhunkaan.
häa3 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pakd kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai itse soitit ja kysyit tuloksia kun mitään ei kuulunut? Aaaaivan, taisi jotain unohtua. Onneksi näppärästi osasit hakeutua yksityiselle.
Yleensä jos tutkimus tuloksissa poikkevaa terveystaholta otetaan aina yhteyttä oli kyseessä Hus sikiöseulatukimuksen tulokset, tai virtsa ja verikokeet, eli heiltä päin saa tulokset jos poikkeavuutta joten ihmettelen tosissani jos ap lla virtsatulehdus todettu ja sitä ennen käynyt julkisella lähetteellä labrassa, miksevät ottaneet yhteyttä vai eikö sitten vain vielä näkynyt heidän tuloksissaan. ?:) Normaalisti ottavat jos tulehdus tai jokin muu, asiakkaaseen yhteyttä, varsinkin raskaus tapauksissa koska siksihän sitä seulotaan(?)ja eihän aina asiakas voi itse tietää jos esim oireeton tulehdus. Tässä tapauksessa ainakaanäiti ei voi tietää mahdollisesta tulehduksesta, sieltä kuuluisi sitten neuvoa miten äidin tulee toimia jos näin huomataan. Mitä järkeä on edes seuloa sitten jos oireellisissa tuloksissa asioita ei hoideta ja saa itse päätellä mikä homman nimi on. Olisin itse myös hakeutunut yksityiseen jos tuloksia ei julkiselta kuulunut?
Oli oireellinen, ei itse soitellut perään eikä ottanut julkiseen yhteyttä.
Eli kyllähän sen oireisen pitää itse toimia.
Oireettomat tulee myös hoitaa, mutta sillä ei ole tulenpalava kiire, oireeton kun on.Minun käsittääkseni aloittaja nimenomaan oli ottanut yhteyttä ja nimenomaan hakeutui oireidensa takia neuvolan terkan eli julkisen kautta virtsakokeisiin, eli samaan hus labbiin kun julkisen terveyskeskuksenkin kautta menevät ei raskaana olevat:D Nimenomaan mielestäni hän hakeutui oireidensa perusteella kokeeseen mutta tilanne äityi pahaksi ja ihmetteli missä tulokset. Ilmeisesti eivät näkyneet missään?
Tilanne äityi pahemmaksi, ja ei itse soittanut päivystykseen taikka terveyskeskukseen, sieltä ne olisi voineet jopa puhelimitse määrätä ne antibiootit kun aivan varmasti olidi ne labrat jo näkyneet suellä. Ei kerro oliko kanta-palvelua käynyt katsomassa että oliko siellä ne labrat vai ei. Tulee tänne itkemään vaikka olisi itse voinut tehdä asialle aikaisemmin.
Jos olet virtsatietulehduksessa juuri nyt, ota yhteys terveyskeskukseen tai päivystykseen. Tai mene yksityiselle jos haluat heti lekurille.
nainen988 kirjoitti:
Yleensä joka käyvillä tutkitaan virtsan proteiini ja glukoosi, ei tulehdusta.
nak5555 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
enymmärrä kirjoitti:
Ja jos jotain labroja on tehty neuvolassa niin ne näkyy myös terveyskeskukselle.Sinun kannattaisi tutustua aiheeseen raskaus ja infektiot.
"Jotkut infektiot voivat aiheuttaa sikiön epämuodostumia ja muita vakavia sikiövaurioita [Lähde:Terveyskirjasto.fi Raskaus ja Infektiot] "
"The effect of UTIs on uterine and placental inflammation during pregnancy is unknown but may be sufficient to alter neuropsychiatric risk for the fetus. A few studies of UTIs in pregnancy have found increased risk of fetal morbidity and developmental delay.46 Although it is possible that the diagnosis of a UTI in hospitalized women may have reflected a more severe infection (eg, pyelonephritis), our findings suggest that further study is warranted to quantify the inflammatory effects of a UTI in pregnancy on the fetus.""";Jo raskaudenaikainen virtsatieinfektio vahingoittaa siiön aivoja - tulehdus lisää merkittävästi masennuksen ja autismis riskiä. (Löydökset JAMA Psychiatry tutkijat ja tiedejulkaisu sekä Kolumbian yliopist)
[mtvuutiset.fi] "
ei voitu kuitenkaan vielä snoa että virtsis joka ei ollut vielä oaha aiheuttaa autismia, tilasto oli sairaalassa olleista äideistä ja niin myös viertsis oli heillä jo levinnyt munuaisiin.
Mikä on antibioottien vaikutus? Kuka tietää?
Sun ap tulisi kyllä itsekin huolehtia, että saat vastaukset. Ei niitä kaikille ruveta kotiin soittelemaan. Verenpainemittari nyt kannattaa muutenkin olla kotona.
Vierailija kirjoitti:
nak5555 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
enymmärrä kirjoitti:
Ja jos jotain labroja on tehty neuvolassa niin ne näkyy myös terveyskeskukselle.Sinun kannattaisi tutustua aiheeseen raskaus ja infektiot.
"The effect of UTIs on uterine and placental inflammation during pregnancy is unknown but may be sufficient to alter neuropsychiatric risk for the fetus. A few studies of UTIs in pregnancy have found increased risk of fetal morbidity and developmental delay.46 Although it is possible that the diagnosis of a UTI in hospitalized women may have reflected a more severe infection (eg, pyelonephritis), our findings suggest that further study is warranted to quantify the inflammatory effects of a UTI in pregnancy on the fetus.""";Jo raskaudenaikainen virtsatieinfektio vahingoittaa siiön aivoja - tulehdus lisää merkittävästi masennuksen ja autismis riskiä. (Löydökset JAMA Psychiatry tutkijat ja tiedejulkaisu sekä Kolumbian yliopist)
[mtvuutiset.fi] "
ei voitu kuitenkaan vielä snoa että virtsis joka ei ollut vielä oaha aiheuttaa autismia, tilasto oli sairaalassa olleista äideistä ja niin myös viertsis oli heillä jo levinnyt munuaisiin.
Mikä on antibioottien vaikutus? Kuka tietää?
Lainaus tutkimuksesta meni lainauksen sisään, katsokaa sieltä.
Oireeton virtsatietulehdus on noin 10-15% raskaana olevilla ja koska siihä voi tulla ongelmia seulotaan se alkuraskaudessa. Siis OIREETTOMAT, jos olet oireinen tee ITSE asialle jotain, älä soita neuvolaan vaan sairaudenhoitopaikkaan josta saat heti sairaudenhoitoa.
Neuvolat ovat neuvoloita, ei sairaaloita tai terveyskeskuksia, vaikka sieltä apua saakin.'
Mitäs jos se oireeton tulehdus löytyy, miten neuvola toimii?