Voiko töitä saada ilman suhteita?
Jos ei ole somessa eikä verkostoja = suhteita? Jos on keskittynyt aina työn tekemiseen eikä pitänyt yhteyttä vapaalla tai työn päättymisen jälkeen työkavereihin, ei ole edes suosittelijoita. Töihin pääsy on mahdotonta.
Kommentit (16)
Töihin kyllä, mutta virkoihin tarvitaankin puoluekirja.
Et ainakaan palkallista. Työharjoitteluun pääsee helposti kuka vain.
Helsingissä hankalaa, muualla voi hyvinkin onnistua.
Voi, mutta hankalaa on! Mä sain viime kesänä työn ilman suhteita yli vuoden työttömyyden jälkeen ja seuraavan samoin nyt talvella. Ens kesäksi sitten pääsenkin tuonne viime kesän paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei ole verkostoja?
Ap ei ole ennättänyt notkua taukotuvassa eikä päivittää somea kun on keskittynyt töiden tekemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Eipä siellä liiemmin teollisia paikkoja ole.
Kaikki työpaikkani olen saanut ilman suhteita. Samoin lapseni ovat itse hakeneet ja saaneet työpaikkansa. Paikkakunta on Helsinki,
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin, että olis just toisinpäin. Jossain pikkupaikkakunnalla on pari työnantajaa ja työpaikkoihin palkataan sukulaisia ja tuttuja.
Ei. Niitä saa vain suhteilla, täytyy olla jonkun kaveri vuosien takaa tai seurustelukumppani.
Entisellä työpaikallani asiaa ei edes peitelty. Yksi oli saanut ns. jalan oven väliin entisen kumppanin ansiosta. Ja kyse oli kuitenkin korkeasti koulutettujen työpaikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei ole verkostoja?
Ap ei ole ennättänyt notkua taukotuvassa eikä päivittää somea kun on keskittynyt töiden tekemiseen.
Kas kun ei niin kaunis ja älykäs, että kaikki kadehtii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei ole verkostoja?
Niin. Tärkeintä tietysti on, että tekee hyvin työnsä. Mutta on silläkin merkitystä, että tulee toimeen työporukan kanssa, on ns. hyvä tyyppi ja helposti lähestyttävä.
Pakkohaun aiheuttaman hakemustulvan pelossa monia lyhyempiä työpaikkoja ei edes laiteta julkisesti auki, varmaan lisää suhteilla töihin pääsemisen merkitystä.
On se mahdollista. Periaatteessa.
Kyllä minä pääsin joten se on mahdollista.