Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on oma syysi sille, että et ala yrittäjäksi?

Vierailija
15.05.2020 |

Miksi olet mielummin palkkatyössä kuin yrittäjänä, mikä on suurin syy?

Mikä on oma syysi sille, että et ala yrittäjäksi?

Vaihtoehdot

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tehdä työni hyvin sinä aikana kuin pitää, mutta en halua antaa elämääni työlle. Varsinkin aloittava yrittäjä joutuu tekemään pitkää päivää ja antamaan työlle minun mielestä vain liikaa.

Vierailija
2/40 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni yrittäjän pitää olla sellainen vähän hullu ja yli-intohimoinen riskinottaja luonteeltaan. En ole yhtään sellainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on huono itseluottamus, tuntuu että en osaa mitään tarpeeksi hyvin että siltä pohjalta olisi järkeä lähteä yritystä perustamaan

Vierailija
4/40 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta puuttuu alkupääoma enkä halua ottaa lainaa.

Vierailija
5/40 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

* En halua osaksi eliittiä, koska sitten en saisi purnata huvijahtini poreammeessa miten eliitti riistää duunareita

Vierailija
6/40 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua riistää elantoani toisten ihmisten selkänahasta.

Vierailija
7/40 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni yrittäjän pitää olla sellainen vähän hullu ja yli-intohimoinen riskinottaja luonteeltaan. En ole yhtään sellainen.

Mä taas ajattelen, että on hullua tehdä muille töitä, pelata niiden sääntöjen mukaan ja tehdä niiden unelmasta totta.

Vierailija
8/40 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvanut yrittäjäperheessä, oma mies oli yrittäjä.

Nautin enemmän stressittömästä elämästä.

Vierailija
9/40 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmis maailma, kilpailu on vedetty tappiinsa. Jos olisi varaa sijoittaa jo valmiiksi paljon yritykseen pääsisi kilpailukykyiseen bisnekeseen kiinni. Tyhjästä lähteminen on käytännössä työntekijänä olemista isoille firmoille, ilman sosiaaliturvaa ja oikeuksia. 

Vierailija
10/40 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustaisin oman yrityksen heti, jos voisin tehdä normaalimittaista työpäivää ma-pe valitseminani ajankohtina, muulloin puhelimet ja muut kiinni. Olisin tavoitettavissa vain työaikana ja töitä en toisi koskaan kotiin. Ja tällä tienaisin noin 2000 kuussa netto. Se riittäisi. Ei mitään sosialisointiteeskentelyjä muiden yrittäjien kanssa, ei verkostoitumista, ei jatkuvaa kasvu sitä ja kasvu tätä ja kehitys sitätätätuota. Yksinkertaista työtä, jolla eläisin itseni pomona ja vastaamatta kenellekään. Mutta eiköhän suomi pidä huolen siitä, ettei vahingossakaan tule onnistumaan.

Vierailija
11/40 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mieluummin haluat että toiset hankkivat elantonsa sinun selkänahasta...

Vierailija
12/40 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi riskeeraisin koko elämäni työlle?

Suomalainen yhteiskunta on jo toipumassa sairaudesta nimeltä Työpohjainen identiteetti.

Jos rakennat oman itsesi TYÖSI varaan, niin mitä sitten kun se menee?

Yrittäjä on isoimmassa kusessa, kun kaikki pyörii tämän firmansa ympärillä 24/7.

Ja ennen kuin joku vinkuu, että "mitä jos kaikki ajattelisi noin ja blöö blää.."

Luotan siihen, että aina on varmasti paljon ahneita ja rahaa hamuavia ihmisiä, jotka lähtee mihin vaan massia saadakseen.

Heille sopii yrittäjyys.

Itse valitsen vapauden, joka tuo onnellisuuden, joihin työ on minulle vain yksi väline.

Siis yrittäjyys, not for me.

Mieleinen työ jees, vaikka teenkin alle keskipalkalla. Työvuorolistan 8-16 myös tarkoittaa sitä.

Vierailija
13/40 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voittanut lotossa perustaakseni yritykseni.

Vierailija
14/40 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas ajattelen, että on hullua tehdä muille töitä, pelata niiden sääntöjen mukaan ja tehdä niiden unelmasta totta.

Täällä terveydenhuollossa minä mahdollistan sinun unelmiesi toteuttamisen pitämällä sut ja perheesi terveenä.

Ei tämä "muille" työn tekeminen hullumalta tunnu.

Mieti suhdettasi muihin ihmisiin?

Tunnetko terminä edes empatiaa?

Vierailija
15/40 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein 43 vuoden työuran samalla työnantajalla, sain hyvää palkkaa, ja etenin. Mutta se oli vain työ. Perhe ja läheiset ovat minulle elämää, työ, jonka tein niin hyvin kuin osasin, oli vain työ.

Vierailija
16/40 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole riittävästi kunnianhimoa ja itsekuria. En myöskään ole rahan perään, ja sen vuoksi minulla ei ole tarpeeksi motivaatiota.

Vierailija
17/40 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ammatiltani lääkäri. Rakastan työtäni.

18/40 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa perustaa huvipuistoa 🎢🎡🎠😁

Vierailija
19/40 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi riskeeraisin koko elämäni työlle?

Suomalainen yhteiskunta on jo toipumassa sairaudesta nimeltä Työpohjainen identiteetti.

Jos rakennat oman itsesi TYÖSI varaan, niin mitä sitten kun se menee?

Yrittäjä on isoimmassa kusessa, kun kaikki pyörii tämän firmansa ympärillä 24/7.

Ja ennen kuin joku vinkuu, että "mitä jos kaikki ajattelisi noin ja blöö blää.."

Luotan siihen, että aina on varmasti paljon ahneita ja rahaa hamuavia ihmisiä, jotka lähtee mihin vaan massia saadakseen.

Heille sopii yrittäjyys.

Itse valitsen vapauden, joka tuo onnellisuuden, joihin työ on minulle vain yksi väline.

Siis yrittäjyys, not for me.

Mieleinen työ jees, vaikka teenkin alle keskipalkalla. Työvuorolistan 8-16 myös tarkoittaa sitä.

Yrittäjyyttä on niin monenlaista. Yrityksen alku aikana täytyy toki työtä tehdä ahkerasti, mutta itsellä on nimenomaan tarkoituksena perustaa yritysmalli jossa on paljon passiivista tuloa. Tällöin minulla on itseasiassa paljon ennemmän aikaa itselleni ja vapautta valita omat työajat itse.

Vierailija
20/40 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2/3 yrittäjistä on yksinyrittäjiä.