Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lähihoitajilla on niin usein tatuointeja? Mutta sairaanhoitajilla ei ole?

Vierailija
14.05.2020 |

Tätä olen ihmetellyt. Mikähän voisi olla syynä?

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan naureskelemaan.

T. Tatuoitu lääkäri

Vierailija
22/88 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pääsee opiskelemaan sairaanhoitajaksi pitää olla ylioppilas, tietysti "pitkän linjan" tapauksia on kanssa mutta useimmiten ovat. Lähihoitajiksi opiskellaan ammattikoulussa ja sinne pääsee pelkän peruskoulun suorittaneet.

Joskus vuonna miekka ja kirves pääsi sairaanhoito-opstoon kanssa sh linjalle keskikoulun käyneet mutta sen ikäiset alkavat olla eläkkeellä jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sekä sairaanhoitajat että lähihoitajat ovat ihania. Monet lääkäritkin ovat.

Vierailija
24/88 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneita ne ovat!

Vierailija
25/88 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös yksilöllisyys ja räväkkä rempsesys ja kouvolatukkaisuus kuuluvat hoitajuuteen.

Vierailija
26/88 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuhoitajat, niin sellaisia noista koulutettiin.

Ihmisistä jotka eivät muuallakaan päässeet.

Vierailija
27/88 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sairaanhoitaja on korkeakoulututkinto, toisin kuin lähihoitaja. SH on ylempää sosiaaliluokkaa ja siksi ei ole alemman luokan kastileimaa. Tämänhän sinä halusit kuulla, ole hyvä.

AMK- titteli ei tarkoita korkeakoulua, on vain entistä opistotasoa vastaava tutkinto. Itse olen vanhan ajan sairaanhoitaja, myöhemmin lisää opiskellut esh. Olen kieltäytynyt "ylennyksistä", haluan tehdä potilastyötä.

Nykyisellä nuorella osastonhoitajalla on tatuointeja, mitä yrittää peitellä. Kysyin, sanoi etteivät ehkä sovi nykyiseen toimenkuvaan. Nuoremmilla lähihoitajilla niitä näkee paljon. Maailma muuttuu...hoitsut eivät enää (onneksi)  ole sisar hento valkoisia, siveellisiä nunnia. Suosittelen tutustumaan sairaanhoidon lähihistoriaan.

Vierailija
28/88 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihmetellyt miksi joillain kokeilla on paljon tatuointeja? Ja rekkakuskeilla? Muusikoista puhumattakaan. Miksi ihmisillä ylipäätänsä on tatuointeja? Hmm..

Vierailija
29/88 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apuhoitajat, niin sellaisia noista koulutettiin.

Ihmisistä jotka eivät muuallakaan päässeet.

Apuhoitajan koulutus oli hyvin suosittu. Sinne haettiin ja osa onnellisesti pääsi. Muistan sen ajan, kun kaikki hoitajat opiskelivat samoissa oppilaitoksissa ja lastenhoitajaksi oli vaikeampi päästä opiskelemaan kuin sairaanhoitajaksi.

Vierailija
30/88 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sairaanhoitaja on korkeakoulututkinto, toisin kuin lähihoitaja. SH on ylempää sosiaaliluokkaa ja siksi ei ole alemman luokan kastileimaa. Tämänhän sinä halusit kuulla, ole hyvä.

AMK- titteli ei tarkoita korkeakoulua, on vain entistä opistotasoa vastaava tutkinto. Itse olen vanhan ajan sairaanhoitaja, myöhemmin lisää opiskellut esh. Olen kieltäytynyt "ylennyksistä", haluan tehdä potilastyötä.

Nykyisellä nuorella osastonhoitajalla on tatuointeja, mitä yrittää peitellä. Kysyin, sanoi etteivät ehkä sovi nykyiseen toimenkuvaan. Nuoremmilla lähihoitajilla niitä näkee paljon. Maailma muuttuu...hoitsut eivät enää (onneksi)  ole sisar hento valkoisia, siveellisiä nunnia. Suosittelen tutustumaan sairaanhoidon lähihistoriaan.

Minulle särähtää pahoin korvaan " hoitsu". Kukaan ammattiaan arvostava ei tuota sanaa käytä mielestäni, eikä käytä muutkaan jotka arvostavat hoitajia.

Eivät lääkäritkään kutsu itseään lekureiksi.

Vierailija
31/88 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Tatuoitu lääkäri

Hyi helvetti!

Vierailija
32/88 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siitä samasta syystä kuin raksaporukasta varmaan 98% polttaa röökiä. Viereisellä tontilla oli iso rakennustyömaa ja se oli oikeastaan hassuakin, että ihan aina ne käveli rööki suupielessä ja noita oli siis kymmeniä/satoja. Vitsailtiinkin, että onko noille aloille jonain pääsyvaatimuksena tupakanpoltto?

Vierailija
33/88 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slutstamp.

Vierailija
34/88 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kumminkin muistaa, että lähihoitajille 180 opintopisteitä jaSairaanhoitajilla 210op eli ero ei ihan mikään maata mullistava ole....

Ja hyvä myös muistaa että siitä sh:n tutkinnosta puolet on harjoittelua ja joku älytön 20 opintopisteen lopputyö. Ei ole siis mikään oikea korkeakoulututkinto millään mittarilla kun teoriaosuus on suoritettu lyhyemmässä ajassa kuin mikään ammattikoulututkinto.

Vierailija
35/88 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tatuointi sitten kun on kahdeksankymppinen,  iho rypistynyt,  ei näytä silmälle enää mitenkään kauniilta.

Tuskinpa silloin 80-vuotiaana kiinnostaa enää varsinkin kun se iho nyt ei ole ilman tatuointejakaan enää mitenkään kaunis. Vähän hölmö argumentti mielestäni.

Vierailija
36/88 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kumminkin muistaa, että lähihoitajille 180 opintopisteitä jaSairaanhoitajilla 210op eli ero ei ihan mikään maata mullistava ole....

Ja hyvä myös muistaa että siitä sh:n tutkinnosta puolet on harjoittelua ja joku älytön 20 opintopisteen lopputyö. Ei ole siis mikään oikea korkeakoulututkinto millään mittarilla kun teoriaosuus on suoritettu lyhyemmässä ajassa kuin mikään ammattikoulututkinto.

No ei pidä paikkaansa että puolet on harjoittelua. Miksi valehtelet? Tamkissa ensimmäinen harjoittelu on ensimmäisen vuoden loppupäässä ja kaikki harjoittelut ovat 4 viikkoa.

Korkeakoulututkinto se on, halusit tai et, eikä se määräydy sen mukaan paljonko on harjoittelua tutkinnosta.

Vierailija
37/88 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähärit on lihavia ja rumia...

Vierailija
38/88 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajat ovat yleensä käyneet elämämkoulua pari luokkaa pidemmälle kuin SH:t.

Elämämkoulussa vähänkin pidemmälle edistyneet opiskelijat ottavat leimoja ihoonsa juhlistaakseen opintovuosiaan.

Vierailija
39/88 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen aikoinani valmistunut apuhoitajaksi, noin 100 vuotta sitten. Silloin sinne todellakin päästiin, kouluni kävin toiselta puolea Suomea ja oli arvostettu ammatti. Muistan kun luin aikoinani itse Florencesta, miten hoitajia halveksuttiin ja Florence vaan lamppunsa kanssa sairaita hoisi. En voinut ymmärtää, mitä halveksuttavaa hoitajissa olisi. No, nyt on ympyrä sulkeutunut, sama meno jatkuu...

-nykyinen anestesiash

Vierailija
40/88 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen enemmän kiinnostunut siitä, että miten AP tietää, että lähihoitajilla on muka niitä enemmän, kuin sairaanhoitajilla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan