Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksatko Spotifysta, Netflixistä, e-kirjapalvelusta? Ehditkö käyttää niitä?

Vierailija
14.05.2020 |

Miten paljon ihmiset oikeasti ehtivät kuluttaa viihdettä?

Minulle riittää Yle Areena tv:n katseluun. En sieltäkään ehdi kaikkea kiinnostavaa katsoa. Mielestäni lapsen ei tarvitse katsoa lastenohjelmia Pikku Kakkosta enempää päivässä, sekin kestää jo tunnin. Lastenelokuva ostetaan välillä dvd:nä.

Kirjoja luen paljon. Mutta en silti ehdi lukea kuin 1-3 kirjaa kuukaudessa. Ne voin ostaa alesta, joskus uutena. Kirjastosta saa myös. Meillä on myös paljon lastenkirjoja.

Musiikkia kuulee radiosta. Lapsen kanssa on käyty paljon lastenkonserteissa, niistä ostettu aina cd, nykylastebmusiikkia on varmaan 30-40 levyn kokoelma. Paljon myös omaa joulumusiikkia cdllä.

Pari kertaa olen ostanut Spotifyn kuukaudeksi, mutta ei sitä ehdi niin paljon kuunnella.

Miten ehditte kuluttaa niitä maksullisia streamauspalveluita koko rahan edestä?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, joulumusiikkiakin on. Piti kyllä lukea, että lempimusiikkia.

Vierailija
2/46 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spotifyta käytän päivittäin, äänikirjoja kuuntelen lenkillä (Audible). Ne ovat siis ainakin minulle hintansa väärtejä. Neflixin olen usein meinannut peruuttaa, koska tosiaan aikaa ei ole jatkuvasti katsella jotain, mutta aina - AINA, joka ikinen kerta - kun olen ollut peruuttamassa Netflixin tilausta, sinne tulee jokin sarja, jonka haluan välttämättä nähdä. Ja sitten se peruutus lykkääntyy taas...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spotify, Netflix, HBO. Spotifyta kuuntelen yleensä pitkin päivää töissä kuulokkeilla ja autossa aina kun ajan. Radiota en kuuntele ikinä. Netflixiä katson joka päivä ehkä tunnin tai kaksi. HBO:ta harvemmin. Puoliso kuuntelee vähemmän musaa, mutta katsoo Flixiä paljon enemmän, ehkä 3-4 tuntia päivässä.

Vierailija
4/46 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spotifyä, Audiblea, Netflixiä sekä Hulua käytän kaikkia päivittäin. Hintansa väärti.

Vierailija
5/46 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä riittää aika katsoa jotain Netflixiä 3-4 h/päivä?

Lenkillä kuuntelen mieluiten luontoa. Tai juttelen lenkkikaverin kanssa.

Autossa olisi tosiaan aikaa kuunnella äänikirjoja. Nyt olen lainannut kirjastosta tai kuunnellut esim TedTalk- luentoja. Tosin aina ei tarvi kuunnella mitään, voi olla omien ajatustensa kanssa.

Onko esim Netflixissä paljon omaa tuotantoa olevia BBCn sarjojen tyyppisiä sarjoja?

Vierailija
6/46 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spotify on todella aktiivisessa käytössä. Kuuntelen kyllä radiotakin, mutta lähinnä toimitettua sisältöä eli Ylen kanavia. Radion musiikkitarjonta on aika kapeaa.

Vierailija
7/46 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla spotify, netflix, HBO, Audible, BookBeat.

Spotifyä käytän aina urheillessa (sali, lenkit) ja välillä työmatkoilla autossa. Välillä autossa kuuntelen äänikirjoja. Netflix/hbo katson illalla ennen nukkumaanmenoa tunnin verran ja joskus viikonloppuisin.

Vierailija
8/46 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spotify on käytössä päivittäin, kuuntelen musiikkia töitä tehdessäni. Vaihtelen soittolistoja fiiliksen mukaan. Radiokanavilla musiikin tyyli vaihtelee enkä jaksa töissä kuunnella juontajien höpinöitä.

Joku maksu-tv-tilaus on melkein aina käytössä, vaihdellaan sen mukaan missä palvelussa milloinkin on jotain perheenjäsentä kiinnostavaa sisältöä. Onneksi niitä voi laittaa myös tauolle.

Äänikirjoja kuuntelen normaalioloissa työmatkoilla, kävelyllä ja kotitöitä tehdessäni. Nyt olen etätöissä ja käyn kävelyllä perheenjäsenten kanssa (normioloissa ovat iltaisin omissa harrastuksissaan), joten kuunteluaika on jäänyt vähemmäksi. Pudotinkin Bookbeat-tilaukseni vähemmän kuunteleville suunnatuksi edullisemmaksi paketiksi.

Kirjasto (sekä paperikirjat että e-aineistot), Areena ja muut maksuttomat tv-palvelut ovat kyllä ahkerassa käytössä myös. Elokuvissa käydään normioloissa parin kuukauden välein, samoin konserteissa ja teattereissa. Museoissa ja gallerioissa pari kertaa kuukaudessa. Kulttuuri eri muodoissaan on mulle tosi tärkeää henkisen jaksamisen ylläpitämiseen.

Vierailija
9/46 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa enkä käytä. Helppoa. Nykyään rahaa saisi syytää kymmeniin eri palveluihin.

Vierailija
10/46 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spotify, Audible, Netflicks ja nyt kokeillaan miehen takia Amazon Primea. Droppaan varmaan Netflicksin kohta pois, tuntuu että sieltä on jo kaikki kiinnostava katsottu.

Spotifytä ja Audiblea käytän päivittäin, enkä oikeastaan katso ns. perinteistä telkkaria, joten suoratoistolla mennään.

Vierailija
11/46 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan vain Spotifysta, kuuntelen päivittäin ja monta tuntia.

Vierailija
12/46 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa kyllä olisi, muttei mielenkiintoa katsoa tv-sarjoja jotka kestää kokonaisuudessaan yli 5 tuntia. Viimeksi katsoin youtubesta läpi playlistin, jossa joku pelasi 10 tuntia vanhaa rpg:tä.

Vierailija
13/46 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuuntelen Spotifyta lenkillä ja kuntosalilla ja mies myös, myös autossa toisinaan ja junassa työmatkalla. Eli on hintansa arvoinen. Family mrillä.

Tytär kuuntelee kirjoja BookBeatissa. Sieltä on kuulemma helpompi löytää kirja kuin kirjaston vastaavasta palvelusta. Kuuntelee kirjoja joka ilta.

Netflix on ollut meillä vuosia, välillä muutaman kuukauden pois käytöstä. Nyt kun me vanhemmat etäilemme ja kirjastokin oli pitkään kiinni otimme Netflixin uudelleen. Katson joka ilta pari kaksoa lempisarjaa, kun nukkumaan ei tarvitse mennä ajoissa. Lapset katsovat huonolla säällä Netflixiä sisällä. Tv:stä eivät juuri ohjelmia katso. Ovat alakouluikäisiä.

Noihin palveluihin menee kuussa noin 35 e.

Yhteen aikaan harrastin mieheni kanssa joka viikonloppu viinipullon ostamista. Huonompana tapana pidän sitä kuin näitä koko perhettä hyödyttäviä viihdepalveluita.

Vierailija
14/46 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netflixiä en juuri nyt ehdi katsoa, mutta teinit kyllä katsovat. Storytel on kovassa käytössä, kuuntelen aina lenkillä, autossa, imuroidessani ja nukkumaan mennessä.

Vierailija
15/46 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koe järkeväksi ostaa montaa eri palvelua katsoakseni muutamaa sarjaa, paria elokuvaa ja musiikkia ilman mainoksia. Sijoitan pari euroa kuukaudessa VPN tilaukseen ja katson sekä kuuntelen kaiken kolmannen osapuolen sivustoilta. Kiinnijäämisen riski olematon.

Vierailija
16/46 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Spotify ja Netflix. Kyllä tulee päivittäin käytettyä molempia. Emme katso enää mitään telkkarista, kun ei sieltä tule kuin paskaa, sen takia suoratoistopalvelut on parempia.

Vierailija
17/46 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään noista. Elisa Viihde on.

Vierailija
18/46 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spotify käytössä lenkillä tai joskus vkonloppuisin kotona, koko perhe käyttää sitä. Netflixiä ja muita katsotaan enemmän kuin telkkaria, melkein kaikki ohjelmat katsotaan ilman mainoksia netin kautta silloin kuin itselle parhaiten sopii.

Vierailija
19/46 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa Netflixin, sitä katsotaan päivittäin. Spotifyn maksan itse, sitäkin käytän lähes päivittäin. Lisäksi maksan Bookbeatin, sitä kuuntelen kävelylenkeillä. Juoksulenkillä kuuntelen musiikkia.

Vierailija
20/46 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on netflix. Ehdin käyttää vaikka kuinka paljon jos haluan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi