Maksatko Spotifysta, Netflixistä, e-kirjapalvelusta? Ehditkö käyttää niitä?
Miten paljon ihmiset oikeasti ehtivät kuluttaa viihdettä?
Minulle riittää Yle Areena tv:n katseluun. En sieltäkään ehdi kaikkea kiinnostavaa katsoa. Mielestäni lapsen ei tarvitse katsoa lastenohjelmia Pikku Kakkosta enempää päivässä, sekin kestää jo tunnin. Lastenelokuva ostetaan välillä dvd:nä.
Kirjoja luen paljon. Mutta en silti ehdi lukea kuin 1-3 kirjaa kuukaudessa. Ne voin ostaa alesta, joskus uutena. Kirjastosta saa myös. Meillä on myös paljon lastenkirjoja.
Musiikkia kuulee radiosta. Lapsen kanssa on käyty paljon lastenkonserteissa, niistä ostettu aina cd, nykylastebmusiikkia on varmaan 30-40 levyn kokoelma. Paljon myös omaa joulumusiikkia cdllä.
Pari kertaa olen ostanut Spotifyn kuukaudeksi, mutta ei sitä ehdi niin paljon kuunnella.
Miten ehditte kuluttaa niitä maksullisia streamauspalveluita koko rahan edestä?
Kommentit (46)
Netflix ja spotify on.
Käytän molempia joka päivä : autolla ajaessa kuuntelen musiikkia mieluummin spotifystä kuin radiosta ja joskus kotonakin, ainakin jos pidän illanistujaisia.
Illalla katson Netflixistä sarjoja ja usein myös samalla kun aamulla meikkaan ja jos syön yksin.
Varmaan tämä nykymaailma tai ehkä add vaikuttaa siihen etten voi ajatellakaan että vaan meikkaan tai vaan syön, pitää olla se sarja pyörimässä siinä mukana.
Niin ja kuuntelen spotifysta myös paria podcastia! :)
Maksan netflixistä (ajoittain hbo tai amazon prime jos siellä on jotain sellaista, mitä haluan katsoa) ja Spotify premiumista. Spotify treenatessa, parin-kolmen tunnin harkoissa on jo (varsinkin autoteiden vierellä mennessä) ihan kiva kuunnella muutakin kun autojen suhahtelua.
Katson todella vähän telkkaria, mutta sen mitä katson, haluan olevan itseäni miellyttävää sisältöä. Netflixissä on ollut nyt viime aikoina, sitä ennen tuli käytettyä amazon primea. Oikeastaan suoraan telkkarista ei tule katsottua kun uutiset ja nekin useimmiten areenasta omien aikataulujen mukaan.
Mielelläni maksan siitä, että mun ei tarvitse katsella/kuunnella mainoksia ja voin käyttää sisältöä itselleni sopivaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on pieni lapsi, omat lapset on jo esiteini ja teini ja käyttöä on Netflixille, Bookbeatille ja Spotifylle.
Itse käytän eniten Spotifyta, esim. kuuntelen samalla kun teen tylsiä työtehtäviä. Iltaisin saatan kuunnella hetken Bookbeatia.
Lapset kuuntelevat paljon kirjoja, yhdessä katsotaan leffoja ja sarjoja Netflixista.
Jatkan vielä, että kuukausittain näihin menee n. 1 % perheen nettotuloista. Ei ole mitään syytä lähteä säästämään näistä, jos se vaan jollekin perheestä tuo hyötyä tai iloa.
Maksan niistä joita käytän, tietenkin. Hyväntekeväisyyttä voi harrastaa suoremmillakin keinoilla.
Meillä spotify, netflix ja bookbeat.
Mä nimeenomaan haluan maksaa ennemmin näitä, kuin säilytellä kotona kirjoja, levyjä ja dvd-levyjä. Tuota bookbeatia kuuntelen työmatkapyöräillessäni ja kotitöitä tehdessä, jolloin aikaa kuunnella on suht paljon. Esim. viime kuussa tuli luettua/kuunneltua 4 kirjaa. Spotifykin jokapäiväisessä käytössä, taustamusiikkina tai treenatessa. Netflixiä tulee käytettyä noista vähiten.
Spotify Premium käytössä niin ei tarvitse sietää mainoksia. Sieltä kuuntelen melkein kaiken musiikin, Youtubesta sen mitä ei Spotifysta löydy. Pikkuhilujahan ne korvaukset kyllä artisteille on, tosi paljon pitää kuunteluita kerätä että näkyy jotenkin tilillä.