Maksatko Spotifysta, Netflixistä, e-kirjapalvelusta? Ehditkö käyttää niitä?
Miten paljon ihmiset oikeasti ehtivät kuluttaa viihdettä?
Minulle riittää Yle Areena tv:n katseluun. En sieltäkään ehdi kaikkea kiinnostavaa katsoa. Mielestäni lapsen ei tarvitse katsoa lastenohjelmia Pikku Kakkosta enempää päivässä, sekin kestää jo tunnin. Lastenelokuva ostetaan välillä dvd:nä.
Kirjoja luen paljon. Mutta en silti ehdi lukea kuin 1-3 kirjaa kuukaudessa. Ne voin ostaa alesta, joskus uutena. Kirjastosta saa myös. Meillä on myös paljon lastenkirjoja.
Musiikkia kuulee radiosta. Lapsen kanssa on käyty paljon lastenkonserteissa, niistä ostettu aina cd, nykylastebmusiikkia on varmaan 30-40 levyn kokoelma. Paljon myös omaa joulumusiikkia cdllä.
Pari kertaa olen ostanut Spotifyn kuukaudeksi, mutta ei sitä ehdi niin paljon kuunnella.
Miten ehditte kuluttaa niitä maksullisia streamauspalveluita koko rahan edestä?
Kommentit (46)
Meillä on Netflix ja miehellä Spotify. Netflixistä tulee katsottua viikonloppuisin elokuvia ja välillä sarjoja, jos tulee jotain kiinnostavaa. Viimeksi katsottiin Mad Men yhdessä jakso illassa. Spotifyta mies kuuntelee töissä.
Äänikirjoja kuuntelen ilmaispalveluista. Niitä ei millään ehdi kuuntelemaan tarpeeksi, jotta haluaisin maksaa reilun kympin kuussa. Tällä hetkellä kuuntelussa on Yle Areenan kautta Kadonnutta aikaa etsimässä. Kirjaston kautta olen kuunnellut muun muassa Antti Tuurin kirjoja ja Suplassa oli Antti Tuomaisen tuotantoa, jotka kuuntelin. Suplan ainoa negatiivinen puoli oli mainokset, jotka olivat tajuttoman kovalla verrattuna kirjan lukuääneen.
Perhe-Spotify, useampi meistä kuuntelee äänikirjoja, katsoo eri sarjoja.
En käytä noita. Luen paljon, mutta hyödynnän etupäässä kirjastoa ja kirppiksiä. ihan siksi että tykkään lukea ennemmin fyysisiä kirjoja. Lempparisarjat ostan lähes aina DVDllä (iso osa 2nd hand), muuten riittää yle areena ja youtube (josta muuten löytyy paljon esim. BBCn dokumentteja, ilmeisesti jonkun brittiläisen opetustarkoitus tjsp porsaanreiän takia). Lempilevyt ostan CDnä, yksittäisbiisejä kuuntelen taas youtubesta.
Olen vanhanaikainen, ja haluan että lempikirjat, sarjat, musiikki jne on olemassa myös kaapissani eikä vaan jonkun firman x tallenteena ties missä koska harvoin ne ovat saatavilla ikuisesti ja en tosiaan tykkää lukea e-kirjoja. Toki nuo vievät jonkun verran tilaa, mutta kokoelmat eivät kasva vaan ovat pysyneet vuosia saman kokoisena, koska pientä vaihtuvuutta on kuitenkin. En väitä että tapani olisi halvin/paras, mutta tämä nyt on minulle mieluisinta.
Netflix on, valitettavan usein jotain vanhempaa leffaa jonka haluaa nähdä ei löydy mistään palvelusta ja se on sitten vaan pakko warettaa.
Itse otan aina ilmaiselle kokeilujaksolle noita, kun kuvittelen, että nyt alan katsomaan leffoja ja sarjoja. Mutta kas kummaa, kun tarjouksen loppupäivä lähenee, huomaan, että en ole katsonut mitään tai tyyliin 2 leffaa kuussa. Eli peruutan palvelut, kun ei ole mitää järkeä maksaa turhasta.
Vinkki kaikille, joilla on kirjastokortti: Viddla-palvelusta saa katsottua 4 leffaa ilmaiseksi kirjastokortilla. Siellä on myös äänikirjoja, sarjoja jne.
Maksan yhdestä palvelusta kerrallaan. Tällä hetkellä se on Netflix. Koko perheellä (5hlöä) on siinä käyttöoikeus. Nuorisolla on käytössä spotify, jonka maksavat itse. Minulle riittää oikeat kirjat ja e-kirjaston palvelut.
En maksa enkä käytä juuri ollenkaan. Silloin tällöin olen ottanut CMoren tai Viaplayn kuukaudeksi jos olen halunnut katsoa jalkapalloa tai jonkun sarjan + ehkä pari katsottavaa leffaa on löytynyt samalla. Netflixin otin viimeksi ilmaiseksi 1-2 viikoksi kun The Crownista tuli uusi kausi. Katson lähinnä live-tv:tä tai YleAreenaa, mutta en kovin paljon niitäkään.
Musiikkia kuuntelen tosi vähän. En kestä jatkuvaa taustaääntä kotona. Mies kyllä kuuntelee radiota. Autossa kuuntelemme radiota tai cd-levyjä, joskus jotain kuunnelmaa, mutta vaikea keskittyä sellaiseen ajaessa.
Äänikirjoista en tykkää. Lainaan kirjat kirjastosta, luen 5-10 kirjaa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Netflix on, valitettavan usein jotain vanhempaa leffaa jonka haluaa nähdä ei löydy mistään palvelusta ja se on sitten vaan pakko warettaa.
Miksi sinulla on netflix jos waretat leffoja usein?
Netflixiä katson joka päivä. Katson jakson tai pari jotain sarjaa yleensä aikavälillä 20-00.00
Vierailija kirjoitti:
Vinkki kaikille, joilla on kirjastokortti: Viddla-palvelusta saa katsottua 4 leffaa ilmaiseksi kirjastokortilla. Siellä on myös äänikirjoja, sarjoja jne.
Kiitos vinkistä, en ollut tästä koskaan kuullutkaan. Harmi vain, ettei toimi kuin osassa Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sieltäkin löytyy katsottavaa.
Netflix, Amazon Prime, Spotify ja Storytel.
Spotifyta kuuntelen päivittäin, pyöräillessä ja kävellessä. Netflixiä ja Primea katson viikonloppuisin ja Storytelista luen tai kuuntelen äänikirjoja yleensä iltaisin ennen nukkumaanmenoa, mutta monesti myös esim. siivotessa, ellen kuuntele musiikkia. Luen myös ihan paperikirjoja.
Niin, mitä tarkoittaa koko rahan edestä? Jollekin se on neljä leffaa kuukaudessa, toiselle 10. Spotifysta saan lempikappaleen soimaan just silloin, kun haluan, radiosta en. Äänikirjat ja e-kirjat on käteviä, eivät vie tilaa kirjahyllyssä, eikä tarvitse miettiä niiden kierrätystä. On myös paljon kirjoja, joita ei tee mieli lukea uudelleen. Käyn välillä kirjastossa, mutta siellä voi joutua jonottamaan jotain uutuuskirjaa viikkokaupalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin haluan noin lähtökohtaisesti maksaa noista tuotteista.
Ei niiden tekeminenkään ilmaista ole.
Sinulla on pieni lapsi, omat lapset on jo esiteini ja teini ja käyttöä on Netflixille, Bookbeatille ja Spotifylle.
Itse käytän eniten Spotifyta, esim. kuuntelen samalla kun teen tylsiä työtehtäviä. Iltaisin saatan kuunnella hetken Bookbeatia.
Lapset kuuntelevat paljon kirjoja, yhdessä katsotaan leffoja ja sarjoja Netflixista.
Vierailija kirjoitti:
Itse kuuntelen Spotifyta lenkillä ja kuntosalilla ja mies myös, myös autossa toisinaan ja junassa työmatkalla. Eli on hintansa arvoinen. Family mrillä.
Tytär kuuntelee kirjoja BookBeatissa. Sieltä on kuulemma helpompi löytää kirja kuin kirjaston vastaavasta palvelusta. Kuuntelee kirjoja joka ilta.
Netflix on ollut meillä vuosia, välillä muutaman kuukauden pois käytöstä. Nyt kun me vanhemmat etäilemme ja kirjastokin oli pitkään kiinni otimme Netflixin uudelleen. Katson joka ilta pari kaksoa lempisarjaa, kun nukkumaan ei tarvitse mennä ajoissa. Lapset katsovat huonolla säällä Netflixiä sisällä. Tv:stä eivät juuri ohjelmia katso. Ovat alakouluikäisiä.
Noihin palveluihin menee kuussa noin 35 e.
Yhteen aikaan harrastin mieheni kanssa joka viikonloppu viinipullon ostamista. Huonompana tapana pidän sitä kuin näitä koko perhettä hyödyttäviä viihdepalveluita.
Minä tupakoin ennen, joten en koe huonoa omaatuntoa siitä, että maksan neyflixin, viaplayn ja hbo.n
Nämä ovat kovassa kulutuksessa, koska käyttäähän niitä perheessä muutkin, kuin minä.
Mulla Netflix, Spotify, Storytel ja Hesari. Luen Hesarin päivittäin, Netflixiä katson kausittain, Spotify ja Storytel käytössä viikottain. Nuo kaksi viimeistä voisin lopettaa, ukko katsoo Netflixiä lähes päivittäin niin pidetään se nyt sitten.
Onko tämä mediassa palstoilla jankutettavat tämän tyypin aloitukset minkä tahon "agenda"? YLE:nkö, koska näissä AINA nämä ap:t hehkuttavat tuota "Areenaansa"? Tuntuu kuin viikoittain näkisi tätä. Mikä muu muka ajaa ihmisen tekemään tämänkaltaisia negatiivisia ihmettelyaloituksia tyyliin eihän nyt kukaan tarvitse ja hukkaa ovat, turhuuksia, turhia blaa blaa? Sitten vielä vedetään mukaan "radio" ja "kirjasto". Jollei YLE, onko jokin poliittinen taho jolle tämä/nämä nyt niin hirveän suuri vimma, kaikkien koko kansan tulisi varmaankin kerääntyä puukuorisen vanhanajan ration ympärille lukemaan paperista sanomalehteä 😄
Täytyy olla harvinaisen yksinkertainen ellei ymmärrä yksinkertaisesti jo sitä, etteivät kaikki ole kuin itse. Mutta emmehän me muutkaan rustaa aloituksia idealla kaikkien tulisi olla kuten me. Minulle passaa vallan hyvin jonkun haluta kuunnella puukuorista 50-l "ratiota" paperista sanomalehteä rapistellen ja käydä hakemassa musiikkinsa siitä ratiosta, kuppilan jukeboxista mikäli löytyy, tai lavatansseista. Jolei tahdo kuunnella audiona kirjoja tai lukea ruudulta, tai katsoa muualta kuin antenniverkosta Ylen kanavia - maksimi Maikkaria salaa - tee niin. Mutta voisitko / voisitteko lopettaa lyttäämästä kaikkea vähänkään modernimpaa kuin viime vuosisadan puoliväliltä peräisin oleva?
Vaatiiko ap:n itsetunto näitä topikkeja miksi? Tee ite niin kuin tykkäät ja lopeta tämä tivailu pitkin palstoja!
Käytän Spotifyta paljon musiikin ja ulkomaalaisten podcastejen kuuntelemiseen, mutta eivät ne mainokset tai muut rajoitukset minua niin paljon haittaa että viitsisin maksaa siitä.
Katson tv-ohjelmia/elokuvia erittäin harvoin, eli minun ei ole mitään järkeä maksaa Netflixistä tms. (Minulla on myös lupa käyttää kaverini tiliä, mutta taisin viimeksi käyttää sitä tammikuussa...)
En pidä äänikirjojen kuuntelemisesta, joten en halua mitään Audiblea. Voisin kyllä maksaa jostain e-kirjaston käyttämisestä, mutta luen vain n. 10 kirjaa vuodessa, joten voi olla järkevämpää vain käyttää kirjastoa tavallisten kirjojen lukemiseen suomeksi ja ostaa vain vieraskielisiä kirjoja e-kirjoina/fyysisinä kirjoina.
En osta noita maksullisia versioita. En ehdi, enkä edes jaksa tuijottaa sarjoja ja ohjelmia kokoajan. Siinä on ihan riittävästi ohjelmaa ja lukemista, kun katson korkeakoulun luentoja ja luen tentteihin.