-*-*-*HELMINAUHAT keskiviikkona-*-*-*
Huomenta vain!
Heräsin taas hyvissä ajoin, vaikka vapaa viikko töistä onkin... Pissanäytteen otin ja se pitäs nyt lähteä labraan viemään. Onko teille muille neuvolassa käyneille määrätty virtsan kontrolliviljely? Täällä P-Suomessa se kuulemma tehdään alussa kaikille...
Ylihuomenna olis sit se ultra. Mulla kävi jo pahat mielessä, että jos tämä onkin jotain kohdunulkoista tmv... Toivottavasti se pienokainen sitten näkyy ja oikeassa paikassa... :)
Tämä tällä kertaa! Muksaa keskiviikkoa! :)
KJ25 kera Helmiäisen 9+2
Kommentit (27)
Nelliinalle peukut, että kaikki on hyvin. Anele tosiaan, niin ehkä sit ultraavat!
KJ25: mun piti pissanäyte antaa jo ekalla neuvolakäynnillä. Olipa mukava tilanne kun asiasta ei sanottu mitään aikaa varatessani, joten sai oikein pinnistää että pissaa tuli kuppiin =) Sanoi, että tästä lähtie jokaisella neuvolakäynnillä otetaan pissanäyte. Kuulemma käytäntö täällä ainakin. Sullekkin kamalasti tsemppipeukkuja ultraa varten! Kaikki on hyvin, usko pois. Itseäkin tosin jännittää keskenmeno ym.
(.) Vatsa on pyöristynyt toden teolla. Turvotusta tosin suurin osa. Ja nuo finnit saa mun sapen kiehumaan. YÖK!!! Eilen sain ultra-ajat. Niskapoimu on 20 päivä tätä kuuta ja rakenneultra on 6.9. Neuvolalääkäri on tän kuun 19. päivä. Mukavat ajat oli varattu, keskelle työpäivää =) Mukavaa kun tarvii vaan pari tuntia olla töissä niinä päivinä!!! Pienestä se on ilo revittävä..
Mutta, aurinkoista keskiviikkoa Helmiksille =)
Nea ja toukka 9+6 (iiiih, huomenna tasan 10!!!)
Tulin toivottelemaan kaikille hyviä vointeja :)
Itsellä kaikki ihan ok, aika hurjiakin särkyjä alavatsalla kyllä välillä, mutta mieli pysyy rauhallisena.
Hajuaisti on superluokkaa ja rintavarustus tooosi kipeä :(
Millon maha alkaa näkyä..? Mulla aikamoinen turvotus päällä.
Alavatsa on kunnon pömppä. Vielä pari päivää sitten aamulla ei pömpännyt, mutta illalla jättimaha.
Nyt on heti aamusta sellanen pömppis etten vedä kyllä ketään enää linssiin.. :/
Kai tää vielä laskee tässä välissä ja sit tulee vauvamasu?
Kuulin että tokan (ja siitä eteenpäin) kohdalla maha tulee nopeasti esiin..?
Reponen
Asuttiin Helsingissä esikoisen odotusaikaan, sillon jätettiin pissanäyte joka kerta neuvolassa.
Tuli sit käytyä...
Ei ollu ultra nyt tutkimushuoneessa, kyläpahaisessa kun asutaan niin niitä ei ole kun se yks. Kohtu on ihan viikkojen kokoinen. Laitto mut hiivaviljelyyn, papakokeeseen, sukupuolitautitesteihin (sitä en osannut odottaa). Jos mulla sukupuolitauti on niin sithän mä vasta järkytynkin.
Lepoa ja lepoa vaan. Jos jotain uutta ilmenee niin päivystykseen. Kolmen viikon päästä seuraava aika, ultra ja muut näytteet.
Tulee pitkät viikot odottaa.
-nelliina- 9+5
Lomaa edelleen vietetään. Tänään ajattelin kaupungilla " hummailla" ja etsiä äitiysvaateliikkeen, jospa olisi vaikka alennusmyynnit =) Vanhat housut mahtuvat aika heikosti enää jalkaan...
Oletteko ajatelleet vauvakirjaa täytellä? Ajattelin sellaisen myös ostaa, mutta katson mikä olisi kiva..=)
Meillä on niskaturvotus ultra 2.8. Ja muutto edellisenä päivänä..Pakatakin pitäisi ja pankissa laina-asioita järjestää. Etsimme vuoden taloa ja kun tajusimme että meille on tulossa vauva, sai talon hakumme puhtia sillä pieni 42 m2 vuokrakämppäämme ei mahdu kyllä vauvaa..(Meillä on todella iso koirakin)
Meillä kaikki hyvin ja oireita edelleen hienoinen väsymys ja iltaisin etova olo sekä kamala nälkä koko ajan. Voisi syödä " hevosen" =) Himona on ollut liha kaikessa muodossaan (mies ei syö ollenkaan muuta lihaa kuin kalaa eettisistä syistä ja minä kannan kinkkuja ja nakkeja kaupasta...). Tämän perusteella sukulainen ennusti meille poikaa, tiedä häntä. Aika poikaolo on muutenkin, mutta epäilen että voiko tuollaisella " ololla" olla oikeasti jotain merkitystä. Onko teillä aavistuksia jo sukupuolesta vai olenko ainoa?
Mukavaa kesäpäivää kaikille,
limonadi rv 9+2
Eilisestä lääkäri käynnistä....
Kuuntelivat sydänääniä, mutta niitä ei kuulunut! Sain uuden ajan perjantaiksi jos silloin vaikka kuuluisi kun on sit viikkoja tasan 10. Pieni huoli rinnassa onko kaikki asukilla ok!! Jos perjantainakaan ei kuulu niin pyydän päästä ultraan jossa varmistetaan onko siellä ketään! Eilen oli tosiaan viikkoja 9+4, ja lääkäri rauhoitteli sillä että viikkoja on niin vähän että ei " pitäisi" edes kuulua, en tiedä sit.
Terveisin 05(07) ja masu (toivottavasti) 9+5
KJ25: Multakin otettiin eka neuvolakäynnillä virtsanäyte, josta tehtiin joku bakteeriviljely. Kuulemma uus tapa (asumme Länsi-Suomessa).
-nelliina-: Ekassa neuvolassa otetaan (ainakin meillä) verikokeet, joista katotaan sukupuolitaudit (niitä oli kaks tautia, mut kun en nyt millään muista mitä ne oli..). Eli ihan normaalia on.
Ja tosiaan, joka neuvolakäynnillä se virtsanäyte katotaan.
(.) Ei mitään kummempaa. Laiskottaminen on pahin, kämppä on tosiaan kuin pommin jäljiltä, mut kun ei viittis millään alkaa siivota. =( Kai se on pakko, eilenkin mies tuli töistä ja alkoi saman tien kiukutella ku en ollu siivonnu (kehtaakin!).. No, sen(kään) takia ei huvittais siivota.
Muuten, kysäisenpä nyt teiltäkin mielipidettänne. Mies ehdotti (hänelle oli töissä ehdotettu), että lähdettäis kahdeks kuukaudeks Norjaan(!). Hänellä olis siis töitä siellä. Mutta mitä minä siellä noiden meidän 2 ja 3v muksujen kans tekisin? Mies töissä.. Siellä on kuulemma kallistakin (ei pääse shoppailemaankaan..), tietty on palkkakin parempi sit. Entäs tää raskaus; jos mun tarvis päästä lääkäriin, mitä sit? En mä mitään norjankieltä ymmärrä, no enkullakin varmaan pärjäis, mut ei oo sekään osaaminen hääppöstä. Kaipaan mielipiteitä vähän kaikkeen! Epäröin varmasti enimmäkseen siksi, että ei me olla oltu ikinä Viroa kauempana (eikä sielläkään muksujen kanssa). Kommentoikaa vapaasti, lähtisitkö itse?
Minni rv 7+1
Neuvolassa pitääkin pissanäyte antaa joka kerta, th katsoo tikulla, mut täällä piti viedä näyte labraan, se viljellään ja tutkitaan muutenkin tarkemmin. Siis kerran näin raskauden alussa, kontrolli.
KJ25
Huomenta kaikille!
Mun kirjoitteluni tälle palstalle on ollut vähän katkolla. Töitä on ollut paljon ja vapaa-ajan olenkin viettänyt ihanan kultani kanssa! :) Mutta kyllä minä täällä näitä jutteluita olen silloin tällöin käynyt seuraamassa, tiedän siis missä mennään!
05(07), olit käynyt ultrassa eikä siellä kuulunut sydänääniä??? Mulla on huomenna ultra yksityisellä kun haluan tietää onko tuolla kaikki ok. Toivottavasti on! Luulin että ne sydänäänet kuuluisivat jo viikolla 9, täytyykin varautua siihen etteivät kuulu. Minua jännittää muutenkin ihan kamalasti sinne meneminen kun olen niin kauan tätä asiaa halunnut ja totta kai sitä toivoo että kaikki olisi hyvin ja raskaus saisi jatkua!
Olen nähnyt jo monena yönä peräkkäin unia että me saadaan terve pieni poika/tyttö, mutta se itkee aina vaan ja mulla on tosi avuton olo! Viime yönä mun äiti kosketti mun mahaa ja unessa ja tunsi sen vauvan, ihan outoa!!! Toivottavasti noi on enne unia! :)
Oireita ei ole vieläkään nimeksikään. Väsymys ja ruokahalu sekä rintojen arkuus on ainoat mitä mulla on. Joskus on kyllä paha olokin, mutta se häviää kun syön! Oireiden vähyyskin vähän pelottaa, vaikka tiedän ettei pitäisi!
Nyt menen mun kaveria vastaan kun se tulee kyläilemään, en ole vielä kertonut sille! :)
Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!
Pilvi ja Toukka rv 9+?
[b]Minni[/b]: rohkeasti vaan kohti Norjaa :) Aika hieno tilaisuus, jota tuskin tulee vähään aikaan vastaan. Ainakaan sitten, jos pieni vauvakin on jo kuvioissa. Tykkään Norjasta ja norjalaisista, vaikkei parin viikon Oslon-reissua suurempaa kokemusta ole. Kallista siellä oli varsinkin tupakka ja olut, mutta esim. kohtuuhintaisia vaatteita raahasin aleista koti-Suomeen rinkan täydeltä. Englannilla pärjää hyvin - ja muutaman sanan norjaa oppii äkkiä ihan pakkoruotsipohjalta. Osaisikohan miehen työnantaja vastata tuohon terveydenhoitokysymykseen, jospa järjestyisi etuna miehen työpaikan puolesta? Omasta vakuutusyhtiöstäkin kannattaa kysäistä, mitä vaihtoehtoja lääkärikuluja kattaviin vakuutuksiin löytyisi. Hienoja maisemia, ystävällisiä ihmisiä, siistiä ja kaunista.
[b]Limonadi[/b]: Onnea talokaupoista! Meilläkin on uusi koti etsinnässä, olisi ihana löytää ennen helmikuuta... Vauvakirjan ostin jo - tai itse asiassa mies sen ostoskärryihin nosti :) Laitoin vielä jemmaan kirjahyllyyn. Pidän kyllä odotuspäiväkirjaa, johon liimaan mm. ultrakuvat ja muut muistot raskausajalta. On muuten ihana, kun esikoisesta tuli pidettyä myös. Nyt olen sitä lukenut monen monta kertaa.
[b]Repohukka[/b]: Mulle pullahti masu heti alkuun, eikä ole osoittanut mitään laskemisen merkkejä. On nyt samankokoinen kuin esikoisesta puolivälissä, joten piilottelu on mahdotonta :D
[b][color=pink](.) [/b][/color]Masusta puheen ollen... Uskaltauduin tänään ekaa kertaa odotusaikana vaa' alle ja meinasin pyllähtää pyrstölleni: - 4kg! Ja minä kun kauhuissani odotin samaa + 8kg, jonka esikoisesta ehdin jo näille viikoille kerätä :O Jotain hyvää siis pahoinvoinnissa :) Vaikka kyllä osansa täytyy olla myös r-diabetesdieetillä. Jospa kuitenkin onnistuisin välttymään valasefektiltä tässä raskaudessa...
Pengoin esiin esikoisen jäljiltä tallettamani äitiysvaatteet ja tyhjensin surutta vaatekaapista kaiken liian pienen varastoon ja kierrätykseen. Tavallisia housuja on enää turha kuvitellakaan sullovansa päälle ja paidan helmatkin ovat mystisesti lyhentyneet. Täytyy varmaan tehdä vähän shoppailukierrostakin mammavaateosastoille. Kotikaupungista löytyi onneksi Mamalicious-jälleenmyyjä, ihania vaatteita! (www.mamalicious.com) Missymomin jälleenmyyjäkin näytti olevan, täytyy käydä katsastamassa. (www.missymom.net)
Ihan vähän oli pakko penkoa myös esikoisen vanhoja vauvavaatteita... Iih! IhQja! Vielä pakkasin kuitenkin takaisin piiloon :)
Leppoisaa päivää!
- Pomelo ja E.S., rv 9+4
En käynyt ultrassa vaan oli alkuraskauden lääkäri, joka sillä alkuaikaisella doplerilla(??) kuunteli, mutta ei kuulunut ääniä. Lääkäri ei kyllä edes pitkään kuunnellut, osin varmaan siksi että kone otti kaikki ylimääriset äänet mukaan. Jos olisi varaa menisin yksityiselle heti!
Pikapikaa tulin kertomaan ett vihdoin ja viimein tuli kutsu np-ultraan. Totuuden hetki koittaa tasan kahen viikon päästä. Kovasti toivon ett kaik on ok. Jänskättää ihan hirveesti jo nyt, mitähän sit ku h(u)-hetki on lähempänä... :)
Päivänjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!
Maaret(ti) & örppänä (rv9+5?)
Suuri huoli tuli kun äitini soitti ja kertoi pikkuveljeni olevan sairaalassa.. Nyt tuntuu omat " huolet" jo olemattomilta kun tuli ihan oikeaa syytä huoleen. Itku tuppaa, mutta pakko vaan niellä, ei voi muksujen nähden alkaa vetistellä kun just pojalle selitin, että " eno" saa nyt hyvää hoitoa ja lääkettä sairaalassa..
Piti nyt tännekin päästä purkautumaan. =(
Mulla on aivan hirveä (no ehkä pikkasen liioiteltua, mutta iso kuitenkin) maha ja viikkoja vasta 9+4. Tietääkö kukaan mistä tää alkuraskauden turvotus oikein johtuu??? :-) Farkkuja en ole hetkeen edes uskaltanut jalkaan kokeillakaan, eikä helteiden takia ole ollut tarviskaan. Aamusten massu vähän pienempi...
Möhky
Pääsin kuin pääsinkin vähän kirjottelemaan.
Mies tuli töistä ja meni pojun kanssa kauppaan. Kohta grillataan.
Limonadi: Mulla on poikaolo. Esikoisesta oli poikaolo ja poika tuli.
Tämmösiä jänniä aavistuksia :) Esikoisesta koin kyllä aikamoista syyllisyyttä kun tunsin odottavani poikaa ja kun mietin että mitä jos se onkin tyttö niin sillä on paha mieli kun äiti pohtii poikaa..
.. ja muuta hassua :/ Tuli uuniin saakka tyttö/poika pohdinnat moneen otteeseen.
Muutenkin, raskausajan unet on hurjia!
Sitä sanotaan että tyttö vie kauneuden ja äidin tekee mieli makeaa,
pojasta äiti hehkuu ja tekee mieli suolaista. Tai näin mä olen lukenut :)
05(07): Tsempit sykkeelle, kyllä se vielä sieltä kuuluu :)
Kaivoin entisen äitiyskorttini esiin - viikoilla 9+4 on miinus sykkeen kohdalla (dopplerilla).
Viikolla 12+2 lukee + (dopplerilla)
Se on kumma laite se doppler, karmiva pauke ja kohina aina..
Minni: Norja on kuulemma upea! Kallis tosiaan myös, mutta upea!
Kaksi kuukautta on pitkä aika, mutta voi myös olla uskomattoman elämyksen arvoinen :)
Muistelin että näin dokumentin Norjan sairaalasta.. sinne lähtee paljon suomalaisia töihin.
En kyllä nyt vastannut kysymykseen terveydenhuollosta, mutta kuitenkin :)
Oi.. luin eteenpäin.. veli sairaalassa? Kovasti voimia huoleen!!
Vauvakirjoja löytynyt ihania kirjakaupoista.. vielä en ole ostanut :)
Tänään ollut aikamoisia repäsyjä ja kipuja vatsan alueella :(
Ja aika " kuolen pystyyn" väsymystä ilmassa.. tästä se lähtee :/
Repo ja Wilson Kirva 6+4
-nelliina-, multa kans tutkittiin kaikki noi, just vuotojen takia. Eilen sain kaikkien muiden tuloxet paitsi papan joka on (toivottavasti) valmis ens viikon alussa. Tähän mennessä on tullu pelkkää negaa. Täytyy nyt viä ootella se papa. Toisaalt ois kiva jos jtn löytys, siis sellasta mikä selittää tän vuodon, joku tulehdus esim. Toisaalta en haluis ett on mitn. No, täytyy vaan ootella..
-minni- *halaus* sulle, koita jaxaa murheitten keskellä.
( . ): Mä oon nyt kehitelly itelleni hysteerisen vessassakäyntikammon. Mä en haluu enää ikuna nähä verta housuilla enkä paperilla, en ikuna! (Toiveajattelua.. kun järkeä käyttää..) Pihtaan viimiseen asti ja sit onki maha kipee sen takia. Vitsi ett ihminen voi olla pimee ja nainen on outo otus, ainakin minä nyt raskaana ollessani. Millonkahan tää pelko hellittää........??
Tjah, pihamaa kutsuu jälleen, illanjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!
Maaret(ti) & örppänä (rv9+5?)
Joo olin vähän hätäinen!!! Mä oon vaan vähän aikaa lueskellu taka-alalla. On vaan koko ajan niin kuvottava olo et ei jaksa tehä mitään eikä kiinnostuu mistään. Mua harmittaa ku ei jaksa esikon kans tehä mitään ja koko ajan vaan makoilla jossain ja puhallella. Ja ulkona on kesän parhaita hellepäiviä. No tänään ostettiin sellanen piha-allas ja koitettiin jos neiti ois uskaltanu mennä siihen, mut se oli viel vähän turhan jännä. Ehkä sit ens kerralla, uskaltaa jo kokonaan tulla istuskelemaan.
MÄ kirjottelen nyt niin sekavia ettei varmaan kukaan ymmärrä mitään. Mut onnea kaikille keitä on syytä onnitella ja onnea meille muillekkin nyt näin lyhyesti. Ainii ja en muista kuka sitä norjaan lähtöä mietti, ni mäkin oisin lähdön kannalla. se vois olla hienokin kokemus. Ja pääseehän sieltä aina pois jos ei viihdykkään. Eikö???
Mul ois viel reilu pari viikkoa ekaan neuvolaan ja ultraa ei oo viel varattu katotaan sit neuvolan jälkeen. Olo on tosiaan kauhee ja väsyttää ja mul on kans kyl vatsa aikast turvoksissa ainakin kun iltaan päästään, et ei kyl mee lihomisen piikkiin kauaa tää vatsa.
No tulipas tylsä viesti, mut helteisiä päivänjatkoja kaikille!!!
Emylis ja salamatkustaja nro 8+3
... kun Mikkoa odotin. Samoin olen kuullut tuon, että pojasta tekee mieli suolaista ja tytöstä makeaa sekä myös sen, että tyttö vie äitinsä kauneuden.
En ole kirjoitellut hetkeen, kun ei mittän asiaa ole. Päivittäin luen kuitenkin.
Huomen aamulla pitäis lähteä labraan koko perhe nieluviljelyyn, ja mikä pahinta - ilman mitään aamiaista!!! Miten se on mahdollista??? (Varotoimenpiteenä, liittyen siihen sairaalaan joutuneeseen veljeeni.)
Taitaa ainoa vaihtoehto olla, että laitan herätyskellon soittamaan pari tuntia ennen lähtöä (2h pitää olla syömättä/juomatta siis) ja syön silloin aamiaiseni.. =/
pari sanasta ennen lääkäriin menoa... Eli olisi lääkärikäynti, jossa tarkistetaan et kohtu oikean kokoinen. Sit mietitään siirretäänkö loppukuun ultra aikaa ja laskettua aikaa. Ihan käsituntumalla tekevät kuulemma. Kävi kyllä mielessä josko ultraisivat kun tätä vuotoa on ollut. Täytyy vähän anella. Jännittää niin kauheesti ettei uni meinannut tulla silmään, vaikka muuten nukkuisi päivät läpeensä.
Mutta hammaspesulle ja sit menoks.
T:-nelliina- 9+5