Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-*-*-*HELMINAUHAT keskiviikkona-*-*-*

05.07.2006 |

Huomenta vain!

Heräsin taas hyvissä ajoin, vaikka vapaa viikko töistä onkin... Pissanäytteen otin ja se pitäs nyt lähteä labraan viemään. Onko teille muille neuvolassa käyneille määrätty virtsan kontrolliviljely? Täällä P-Suomessa se kuulemma tehdään alussa kaikille...

Ylihuomenna olis sit se ultra. Mulla kävi jo pahat mielessä, että jos tämä onkin jotain kohdunulkoista tmv... Toivottavasti se pienokainen sitten näkyy ja oikeassa paikassa... :)

Tämä tällä kertaa! Muksaa keskiviikkoa! :)

KJ25 kera Helmiäisen 9+2

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omanapaisesti kerron vaan ultrakuulumiset tai oikeemmin kopsaan tän jutun minkä kirjotin tuonne yhteisöön. Eipä nää muuksi muutu, ainakaan toistaiseks.

Pääsin tänään yksityiselle ultraan ja sydänääniä ei löytynyt. Sikiö kylläkin, mitaltaan 5,4mm, nyt pitäisi viikkojen mukaan olla jo 9mm.

Eli kaksi vaihtoehtoa on olemassa.

Joko sikiön kasvu on pysähtynyt ja vauvanalku kuollut tai sitten hedelmöittyminen on tapahtunu viikon myöhemmin.

Jälkimmäinen ajatus kovasti houkuttas, mutta mahdottomalta se tuntus. Toisaalta nuo hyvin hailakat haamuviivat testeissä tukis kyllä sitä mahdollisuutta. Edellisissä sain nopeesti kunnon plussat, nyt vasta

Mutta sit on kyllä ollu pitkäikäsiä simppoja ukolla.

Niin tai näin, viikko piinaa edessä.

Ens viikon keskiviikoks varasin ajan uuteen ultraan. Sitten siellä on joko tapahtunut jotain muutosta ees kasvussa, jos pikkusintti on elossa. Luultavimmin ei.

Mä oon tapittanu silmät rikki tuota ultrakuvaa. Ja jotenkin musta näyttäs että siinä ois kaks hahmoa, toinen vaaleampi kuin toinen, mutta ihan samannäköset. Tääkin kävi oljenkortena mielessä, että voiko kaksosraskaudessa alkaa kehitys jotenkin hitaammin.. Noh, pilvilinnojahan nää on. Ois kai se ultraaja sen nähny vaikka melkonen pilipaliryssä olikin.

Eli ei auta kuin ootella ja toivoa..

piipaa

Vierailija
22/27 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limonadi kyseli vauvakirjoista. Mulla on jo monta vuotta ollut haaveena koota vauvakirja ihan itse, siis ostaa joku tyhjä ihana albumi ja piirrellä/maalailla se oman mielen mukaan. Tietenkin kopsaisin kaikki kivoimmat kirjoitusideat kirjakauppojen valmiista vauvakirjoista ;-D Mulla on tapana tehdä valokuva-albumini samalla tapaa. Mutta nyt kun scrap-booking on in, olen ihastunut siihen hommaan. Löysin keväällä (jo ennen raskautumista siis) kivan Nalle Puh-aiheisen skräppäilyalbumin, jossa sivut ovat erilaisia, mukana on kivoja tarroja ja osa sivuista on ihan kartonkia. Ajattelin jo silloin tehdä tuosta albumista vauvakirjan sitten joskus. Hii, se onkin nyt jo paljon konkreettisempi ajatus! *sormet syyhyää jo*

Raskauspäiväkirjaakin aloin täytellä, kun tiedän unohtavani monet jutut muutamassa hetkessä. Siitä en aio tehdä mitään leikekirjaa vaan aivan tavallisen päiväkirjan.

Minnikö se mietti Norjan-reissua? Muutaman kuukauden reissu on nopeasti ohi, mutta antaa varmasti hienoja kokemuksia. Norja on lisäksi lähellä+länsimainen+Pohjoismaa. Hankalampaa olisi äkkiseltään lähteä vaikkapa Intiaan. Jos minulta kysytään, niin antaa palaa! :-D

(.) Kaikki on OK. Huomaan virkistyväni aina iltaa kohden ja jaksaisin kukkua koneellakin koko yön. Epätervettä. Aamupäivisin ja alkuiltapäivästä on enemmän etova olo ja muutenkin väsyttää. Minun kohdallani taitaakin sitten olla tuo klassinen AAMUpahoivointi...

Medve 6+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ikävä ultrakäynti. Toivottavasti ensi viikolla sikiö olisi kasvanut ja kaikki sitä myöten hyvin! Voimia odotteluun!

medve

Vierailija
24/27 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tuli sitten vedettyä oikein isolla kämmenellä kaverin synttäri herkkuja ja eikös se helevata sentään kostaudu heti... Oksu olo vaivaa,mutta ei kyllä mitään pönttöön irtoa.

Ja voi ihanuuksien ihanuus.... Kävin tänään katsomassas kaverin 3pv vanhaa vauvaa!! Tytsyllä oli niin komia punkkaritukka, että! Tosin kun olin valkkaamassa lahjaksi tuleville vanhemmille vauvakirjaa, niin melkein pillahdin itkuun kirjakaupassa, kun ne kirjat oli niin ihania.. Pakenin paikalta pikaisesti kassan kautta koukittuani. Noo pääsin sitten sairaalassa siihen asti että onnittelin ääneen isää, ja sitten taas alkoi pillitys! Tää on kamalaa.... Mutta kaveri vain nauroi, että tuota se sitten on seuraavat 9kk, jep, jep..

Piipaa: Niin millä viikolla asti sä olet? meinaan mullahan hyppäs la n. viikolla. ( Samaa naureskelin, että ahaa, jos la ajan mukaan katsotaan hed.päivää niin eipä ihan heti silloin kyllä seksiä ole meillä harrastettu..)Eli luulenpa hyvinkin vahvasti, et se la siirtyy vieläkin myöhemmäks taikka takaisin aikaisemmaks, tiiä ny sitten,siis meillä! Joten äläpä vielä toivoa heitä, kaikki on mahdollista!

( . )...... Pyöreääkin pyöreämpi olo.... Oikein vähä niinkuin ketuttaa kun iltaisin puristaa kaikki pirun vaatekappaleet niin hemmetisti. No mies varmaan vaan tykkäis jos alasti hiippailisin täällä! Väsymys vaivaa näin iltaisin edelleen. Mutta viikonloppuvapaita tässä odotellaan kieli pitkällä, saa nukkua, ja nukkua, ja nukkua.....Ihanaa!

Niin ja mua ei saa enää päästää kauppaan yksin.. Viimeksi ostin hedelmiä sen kymmentä eri lajia, kun ihan vaan teki mieli.. Ja nyt ei sit kiinnosta syödä niitä yhtään, yäk. Mies ei oikein tiedä mitä tekis, kun meneehän tuota rahaakin hukkaan perskuleesti jos hedelmät maksaa 50E ja kaik menee lopulta roskiin.Tarttis pitää rajoitin mukana aina, että yksi tuota kaksi tuota jne.

Muilla tällästä hävikkiä havaittavissa?

Vierailija
25/27 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin nopeesti vaan kirjoittamaan muutaman rivin, väsymys painaa.....

Piipaalle täälläkin vielä voimahaleja - luinkin jo kuulumisesi tuolta hotikan puolelta.

Minni - minä suosittelen ehdottomasti lähtemään! Kaksi kuukautta on ihan tajuttoman lyhyt aika uudessa paikassa - se on vielä " kuherruskuukautta" kun kaikki on uutta ja näkemistä & tekemistä paljon. Terv.huolto pelaa Norjassa hyvin, ja suomalaisiakin siellä taitaa olla aika paljon sillä sektorilla töissä. Eikös täällä Vauvan sivuilla ole ulkosuomalaisille äideille oma palsta - kysypäs sieltä vielä josko olis Norjassa asustavia kuulolla!

Joku kyseli vauvakirjasta... Minä ostin heti plussattuani " Pregnancy Journalin" , joka on hieno kovakantinen ja laadukas kirja kauniilla kuvilla. Joka viikko on pieni " tietoisku" , ja joka viikko tilaa omalle tekstille. Lisäksi on jotain teemoja joista voi kirjoittaa. Myös erinäisille lipuille ja lapuille on omat taskunsa. Olen nyt vielä kirjoittanut koneella tekstit ja siirrän sitten myöhemmin ne kirjaan...pelkään niin kovasti että jos jotain sattuu....

Nyt koisimaan...

väsynyt SS rv8+2

Vierailija
26/27 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnille: Voimia, paranemisia teillepäin...

05/07:

Kävin itse esikoisen kohdalla ensimmäistä kertaa neuvolassa vasta rv 12+1 ja silloin kuului kyllä voimakkaat sydänäänet. Neuvolatäti kyllä sanoi ennen kuuntelua, että ei välttämättä näilläkään viikoilla kuulu, joten sinuna en olisi vielä huolissani, aika normaalia taitaa olla, ettei näillä viikoilla vielä sykettä kuulu. Itsellä on neuvola tulossa viikoilla 9+1, enkä kyllä odota kuulevani vielä sydänääniä.

Piipaa:

Ikävä kuulla :( Toivotaan vaan parasta, että sikiö on vaan luultua nuorempi ja siksi pienempi kooltaan. Varmaan aika järkyttävä piina odottaa tuo viikko, yritä kestää!

Oma olo on ennallaan, ei mitään suuria muutoksia. Maha on minullakin samanlainen kuin monella muulla, eli tosi turvonnut ja jo pallomainen. Esikoisen kohdalla sitä odotteli kuin kuuta nousevaa, että milloin se lähtee kasvamaan ja nyt vaan ihmettelee, että miten se jo nyt voi olla niin iso! Iltasin on mullakin maha selkeästi suurempi. Makuuasennossa tunnen mahassa kaikenlaista myllerrystä ja pulputusta, jos ois viikkoja enemmän, vois melkein luulla että on kyse liikkeistä ;o) Täytyy varmaan tosiaan lähtee kattelemaan noita mammavaatteita, kun alennusmyynnitkin vielä päällä. Edelliset mammavaatteet olen myynyt pois, kun ajattelin silloin, että esikoisen jälkeen lasten teko loppuu siihen...kummasti se mieli muuttuu...

Vauvavaatteitakin olen aika paljon antanut pois ja uudet vaunut sekä pinnis pitää hankkia...ainiin ja isompi kämppä ;O)

Ensi viikon perjantaina on eka neuvola, joten sitä odotellaan.

Mahankasvatuksia kaikille! (tulipas pitkä viesti, ups)

-Iciar rv7+6

Vierailija
27/27 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helga! Tänään ois viikkoja menkkojen mukaan laskettuna 7+0, mutta tuo sintti vois olla kai korkeintaan 6+2 ellen ihan väärin ymmärtänyt.

Eipä kai sitä vielä kannata ruveta etukäteen murehtimaan, sitä vaan on jo niin tottunu tässä talven aikana pettymään, että ehkä menee vanhalla rutiinilla tää pessimistisyys..