Tuttu söi 1/2 muurinpohjaletusta. Tuollaistako on hoikan naisen elämä?
Onhan tuo kaveri timmissä kunnossa vatsalihaksineen, mutta ei olisi minusta tuohon. 1/2 lettua!!
Kommentit (404)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joskus innostun lettuja paistamaan syön ainakin kymmenen ja olen hyvin hoikka.
Salaisuus on siinä, että en syö niitä joka päivä.Tuleeko tuosta oikeasti hyvä olo? Maha ihan täyteen maitosokerimunavehnäjauhomössöä?
Mulla maha pullistuisi ja halkeisi tuollaisesta määrästä. Kidutusta tuo olisi eikä mitään nautintoa.
Ei tuollainen ahmiminen ihan normaalilta kuulosta.
Kyllä ne hernekepitkin joskus kaipaavat murua rinnan alle. Ja koska sulla eiilmeisesti ollut tarjolla hänelle salaatinlehteä, niin nakerteli puolikkaan letun. Varmaan kamalaähky jälkeenpäin. Ilmainen vinkki teille kaikille: Jos housut alkavat kiristää jo puolikkaasta letusta, niin ostakaa seuraavalla kerralla väljemmät housut. Perhekalleuskin kiittää, kun ei joudu niin ahtaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus haaveilen, että olisinpa tosi hoikka, nyt olen lievästi ylipainoinen. Sitten kun ajattelen, että en voisi syödä tätä, tätä ja tätä, vaivannäkö alkaa tuntua ihan turhalta. Eri asia jos olisin sairaalloisen ylipainoinen, mutta nykyinen ylipainoni ei käsittääkseni ole merkittävä riski terveydelle. Mieluummin olen vähän pyöreä ja herkuttelen kuin olisin hoikka ja AINA pitäisi miettiä, voiko tämän syödä vai ei.
En yhtään ymmärrä, miksi tähän on tullut noin paljon alapeukkuja. Onko naisen pakko aina valita olla hoikka, vaikka se tarkoittaisi itselleen rakkaista elämän pienistä nautinnoista luopumista? Vai pitäisikö kaikkien leikkiä, että oikeasti se hoikkuus tulee AINA ja KAIKILLE ilman mistään luopumista, että kyllä KAIKKI saavat herkutella ihan tarpeeksi ja silti olla hoikkia? Että kun minä, niin kyllähän kaikki, kun minua ällöttäisi syödä kokonainen lettu, niin kyllähän ne jotka syövät vaikka kolme lettua ovat vain sairaita sikoja. Kun tässäkin oli kyseessä nimenomaan lievä ylipaino, eikä mikään sairaalloinen lihavuus ja ruokariippuvuus.
-eri
Kiitos, sinä taisit ymmärtää pointtini :) En yritä puolustella täällä mitään todellista lihavuutta, koska en ole niin muhkeissa mitoissa. Ylipainoni on bmi alle 30. Jos vaihtoehtoni ovat olla "pantavan hoikka" tai sitten viettää välillä iloisia iltoja kavereiden kanssa viinin ja herkkujen kanssa, ystävyydestä nauttien, valitsen oikopäätä jälkimmäisen. Emme me siellä mitään tonkallista viiniä juo ja vedä kaksin käsin rasvaisinta pizzaa, sillä silloin olisin varmaan lihavampi. Käytännössä tässä 45 v. iässä ei vaan selvästikään voi enää syödä hups yhtä suklaalevyä lähes huomaamatta ilman, että se näkyisi missään. Jos haluaisin olla tosi hoikka, se edellyttäisi ihan todellista jatkuvaa syömisen kontrollointia. En vaan halua sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joskus innostun lettuja paistamaan syön ainakin kymmenen ja olen hyvin hoikka.
Salaisuus on siinä, että en syö niitä joka päivä.Tuleeko tuosta oikeasti hyvä olo? Maha ihan täyteen maitosokerimunavehnäjauhomössöä?
Mulla maha pullistuisi ja halkeisi tuollaisesta määrästä. Kidutusta tuo olisi eikä mitään nautintoa.
Kaikki eivät laita sokeria lettutaikinaan. Osa tekee "suolalettuja". Samat ainekset kuin vehnäleivässä tai sämpylöissä mikäli tykkää laittaa munan taikinaan. Jotkut käyttävät täysjyväjauhoja myös letuissa. Voi tehdä myös kauralettuja jne. Muurinpohjaletuissa on ohraa.
Olen hoikka ihminen ja syön lettuja ainakin kerran kuukaudessa ja isoja menee ainakin kuusi - kymmenen. En ymmärrä tuollaista. Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen hoikka ihminen ja syön lettuja ainakin kerran kuukaudessa ja isoja menee ainakin kuusi - kymmenen. En ymmärrä tuollaista. Sairasta.
En minäkään ymmärrä, että ahmitaan tuolla tavalla eikä syödä ihan vaan kohtuudella. Jotain syömishäiriötä?
Eihän sinne ampiasvyötärön pikku masuun mahdu kunnolla edes letun puolikasta.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ruoka ei maistu yhtä hyvältä kuin miltä hoikkuus tuntuu.
TÄMÄ.
Ja omaan henkilökohtaiseen listaani lisään hoikkuuden lisäksi pukeutumisen ja seksin.
Mikään elämässä ei tunnu niin hyvältä kuin kaunis ulkonäkö ja hyvä seksi komean miehen kanssa.
En voisi elää, jos olisin pullucca.
Tunnelmalliseen, sielukkaaseen elämään kuuluu hoikkuus ja kauneus.
Tuohan kuulostaa ihan täydelliseltä, että osataan nauttia herkkuja kohtuudella. Miten tuostakin sait valituksen aiheen?
Vierailija kirjoitti:
Sai jotakin sairasta tyydytystä, kun kuvitteli lihottavansa muut ympärillään ja itse pysytteli kurissa.
Minulla oli perheessä tuollainen lihottaja. Mennään ostamaan karkkia ja jättäytyi itse kassajonossa jälkeen eikä ostanut mitään. Aloin sanoa että osta sinä ensin niin katsotaan ostanko minä sitten. Siihen loppui se (olin lapsi/teini kun en vielä tajunnut). Aikuisiässä hän myönsi, että teki sitä tahallaan ollakseen laihempi.. Kuinka sairas ihminen voi olla?
Vierailija kirjoitti:
Niin, hoikka voi herkutella vaikka mitä, salaisuus on määrässä. Minkäkin voin ottaa pienen palan kakkua ja keksin. Sitten tuleekin jo paha olo. Mulle siis tulee mskeasta sellainen ällö ja pyörryttävä olo. Joku diabeteksen esiaste varmaan tai sitten keho kertoo, että sokeri ei vaan ole hyväksi.
Voin siis syödä mitä vain, mutta vähän kerrallaan. Ja hoikka olen ollut aina, ikää nyt 40.
Tai sitten sinulla on tämä sairaus/geenivirhe
https://yle.fi/uutiset/3-11142419
Jostain on pakko karsia. Sosiaalisena ihmisenä tulee lähes päivittäin tilanne, että joku tyrkyttää jotain sen varjolla, että kyllähän sitä nyt joskus voi herkutella. Joskus tarkoittaa mielestäni oikeasti joskus, eikä joka päivä ja monta kertaa.
Tällä viikolla olisi ollut tarjolla viineriä, jäätelöä, kääretorttua, sipsiä, kermakaakaota, suklaata, pannukakkua hillolla ja nyt on vasta torstai. En ottanut mitään noista, koska vielä on viikonloppu edessä ja synttärijuhlat, viime sunnuntaina oli äitienpäivä.
Niin että jos oikeasti aikoo pitäytyä siinä vain joskus herkuttelussa, pitää kieltäytyä paljosta ja panostaa oikeasti tärkeisiin tilanteisiin.
Ja mitä lihavuuteen ja laihuuteen tulee, niin ei se yltiöpäisesti herkkujen mättäminen ole terveellistä laihallekaan. Aina vaan ajatellaan, että laiha on terve söi mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät laita sokeria lettutaikinaan. Osa tekee "suolalettuja". Samat ainekset kuin vehnäleivässä tai sämpylöissä mikäli tykkää laittaa munan taikinaan. Jotkut käyttävät täysjyväjauhoja myös letuissa. Voi tehdä myös kauralettuja jne. Muurinpohjaletuissa on ohraa.
Ihan sama mitä jauhoja, mutta mitä mielihyvää tuo ahtaa ainakin 10 lettua samaan aikaan? Ei tuo ole todellakaan normaalia syömistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ruoka ei maistu yhtä hyvältä kuin miltä hoikkuus tuntuu.
TÄMÄ.
Ja omaan henkilökohtaiseen listaani lisään hoikkuuden lisäksi pukeutumisen ja seksin.
Mikään elämässä ei tunnu niin hyvältä kuin kaunis ulkonäkö ja hyvä seksi komean miehen kanssa.En voisi elää, jos olisin pullucca.
Tunnelmalliseen, sielukkaaseen elämään kuuluu hoikkuus ja kauneus.
Päivän törkymöläytykseksi. Tunnelmallinen ja sielukas voi olla vaikka painaisi 300 kg ja sehän sinua vasta harmittaakin :p
No ei ole. Syön 4 isoa lettua kun lettuja teen :-D sitten sen jälkeen pitää vaan syödä vähän kevyemmin sen päivän ajan. Ei ole vaikeeta.
Pätkäpaastoan myös huomaamattani, joku 15-16 tuntia tulee helposti täyteen. Siihenkin tottuu, pieneen nälän tunteeseen tottuu. Makeanhimo ei ole nälkää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sai jotakin sairasta tyydytystä, kun kuvitteli lihottavansa muut ympärillään ja itse pysytteli kurissa.
Minulla oli perheessä tuollainen lihottaja. Mennään ostamaan karkkia ja jättäytyi itse kassajonossa jälkeen eikä ostanut mitään. Aloin sanoa että osta sinä ensin niin katsotaan ostanko minä sitten. Siihen loppui se (olin lapsi/teini kun en vielä tajunnut). Aikuisiässä hän myönsi, että teki sitä tahallaan ollakseen laihempi.. Kuinka sairas ihminen voi olla?
No miksi söit se herkut, jos ei sitten kuitenkaan tehnyt mieli? Olisit jättänyt syömättä ja säästänyt myöhempään, jos nyt toisen painostuksesta tuli ostettua. Katsoisin myös peiliin enkä vain syyttäisi sitä toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on, jotkut naiset tekee uhrauksia, että pysyy pantavan näköisenä. Sitten nämä jotka sulloo monta lettua naamariin ovat kateellisia tälläiselle hoikalle naiselle, kun näkevät tämän uljaan uroksen kainalossa.
Elämä on valintoja.Onneksi olen aseksuaali, niin ei tarvitse pysyä pantavan näköisenä :,D
Joskus säälin niitä naisia, jotka meikkaavat, pukeutuvat, syövät, puhuvat, käyttätyvät ja käyvät jopa kauneusleikkauksissa vain saadakseen miehen. Ajatella, että he heittävät koko elämänsä hukkaan tekemättä mitä itse tahtovat vain siksi, että joku voi tyhjentää jomottavat palleronsa heihin :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi söit se herkut, jos ei sitten kuitenkaan tehnyt mieli? Olisit jättänyt syömättä ja säästänyt myöhempään, jos nyt toisen painostuksesta tuli ostettua. Katsoisin myös peiliin enkä vain syyttäisi sitä toista.
LAPSI/TEINI ei ihan välttämättä ymmärrä mistä on kysymys. Kun kasvaa niin ymmärtää kuten tuossakin tapauksessa kävi.
Vierailija kirjoitti:
Jos makean nälkä tyydyttyi tuolla määrällä? Ei kai sitä kannata ottaa "turhaan" kaloreita jos ei tee mieli 🤔
Itse en makeaa paljon kaipaa mutta suolaista vaikeampi vastustaa, esim. sipsejä menisi vaikka kuinka paljon kerralla. Olen silti hoikka.
Juuri näin! Miksi jotkut (tai siis monet, kaikki ylipainoiset) luulevat että elämä ilman sokeria/herkkuja on pelkkää kieltäytymistä ja kituuttamista? Itsekin syön harvoin makeaa, mutta silloin kun tekee mieli niin vedän vaikka niitä lettuja ison pinon ja vielä kaikilla täytteillä :D Mutta joskus se puolikas riittää, jos ei juuri silloin tee mieli.
Ravitsemuksellisesti hyvän ruokavalion yksi etu on se, että kroppa on koko ajan tyytyväinen eikä ahmimishimoa vain yksinkertaisesti ole, eikä tavan nälkääkään. Mielihyvää voi saada ja tunteita tyydyttää muullakin kuin ruualla; läheiset ihmissuhteet, liikunta, luonto, lemmikit, harrastukset, mikä kullekin toimii!
Tämä on juuri sama ajtus mikä mulla! Olisin läski jos antaisin periksi. Syön harvoin tästä syystä herkkuja. En osaa säännöstellä yhtään. Joku luulee, että en joudu tehdä hoikuuden eteen mitään. No ei se vaikeaa olekaan, mutta kyllä pakko lyhyenä naisena kieltäytyä herkuista suurimman osan ajasta jos painon haluaa pitää. Elämässä muutakin kivaa, kun herkut minulle, terveys mm