Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttu söi 1/2 muurinpohjaletusta. Tuollaistako on hoikan naisen elämä?

Vierailija
13.05.2020 |

Onhan tuo kaveri timmissä kunnossa vatsalihaksineen, mutta ei olisi minusta tuohon. 1/2 lettua!!

Kommentit (404)

Vierailija
201/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totuus on, että painonhallinta riippuu täysin kalorimääristä.

Ihminen voi syödä ihan mitä vain, vaikka pelkkää pizzaa, ja silti pysyä hoikkana, jos päivän kalorit pysyvät kulutuksen tasolla tai sen alla.

Tästä johtuu harhaluulot ”läpipaskovista” hoikista ihmisistä: ihmiset heidän ympärillään näkevät kuinka he syövät paljon roskaruokaa, mutta heiltä jää näkemättä koko muu päivän ruokavalio, josta he eivät tiedä mitään. Jos he pääsisivät kyttäämään ja laskemaan hänen päivän tai viikon kalorit, he huomaisivat niiden jäävän normaalille tasolle. Ei ole olemassa mitään laihuusgeeniä tai supermetabolismia.

Yleensä ”luonnostaan” hoikilla ihmisillä on elämän alusta asti (kasvatuksella) asennettu terve suhtautuminen ruokaan, josta johtuu normaali kylläisyydensäätely ja kyky syödä intuitiivisesti oikea määrä ruokaa kehon tarpeisiin nähden.

Toki on niitäkin hoikkia, jotka joutuvat miettimään syömisiään pysyäkseen hoikkana. Näillä ihmisillä luultavasti on aiemmin ollut painon kanssa ongelmia, jolloin kehon kylläisyyden viestintä on jollakin tapaa pielessä. Asia korjaantuu pikkuhiljaa, vuosien kuluessa, kun on syönyt normaaleja määriä tarpeeksi kauan.

Ylipainon kanssa pitkään kamppaillut kokeekin ilman muuta normaaleissa kalorimäärissä pysymisen vaikeana ja kituuttamisena, koska pitkään jatkuneen ylensyönnin seurauksena venynyt vatsalaukku ja häiriintynyt kylläisyydensäätely aiheuttaa jatkuvan näläntunteen ilman jatkuvaa ylensyöntiä. Silloin helposti ajattelee että hoikkakin ihminen kituuttaa ja on nälissään, kun syö suositusten mukaisesti, koska ylipainoiselle se suositus ei ole tarpeeksi laukaisemaan kylläisyyden tunnetta.

Lisäksi ihmisen pituus ja sukupuoli vaikuttaa päivittäiseen kulutukseen paljon. Ympäripyöreä 2000 kalorin päivittäinen suositus johtaa ylipainoon suurimmalla osalla naisista. Esimerkiksi itse olen 177cm, 64kg, vähän liikkuva nainen ja päivittäinen kulutukseni on n. 1700 kaloria. Jos söisin joka päivä 2000 kaloria, lihoisin. Kaikilla minua lyhyemmillä naisilla on pienempi päivittäinen kulutus! Paitsi jos urheilee/liikkuu paljon. 155cm/48kg ystäväni kulutus on vain n. 1300 kaloria päivässä! Miettikää miten paljon hän lihoisi, jos yrittäisi syödä 2000 kaloria per päivä!

Tässä on myös eroja. Mä oon 170 cm ja 64 kiloa. Liikun vähän. Mitattu kulutus, kun en liiku 2300 kilokaloria päivässä, kun liikun esimerkiksi kovalla sykkeellä tunnin päivässä, kulutus 3000 kilokaloria. En pysty syömään kulutuksen mukaan, jos tuo liikunta olisi päivittäistä, joten laihtuisin paljon. Tämä siis ammattilaisen tekemä mittaus kahden viikon mittausjaksolta.

Minkä alan ammattilainen ja miten mittasi?

Firstbeat-mittaus, urheilulääkäri ja ravintoterapeutti, oli osa kuntoutusjaksoa.

Joten yhtä tyhjän kanssa. Ei kulutusta pysty mittareilla tietämään.

Kyllä ne ammattilaiset tätä ihan käyttää huippu-urheilijoillekin https://www.firstbeat.com/fi/fysiologia/energiankulutus/

Käyttäähän ne, mutta kalorinkulutusta ei noin pysty tietämään. Uskotko nyt ihan turhaan tuohon. Rahasi saat ainakin tuohon kulumaan.

Kyllä siinä raportissa oli kulutus kaloreina. Ammattilaisten analyysi myös palautumisesta yms. Ja rahaa ei mennyt multa yhtään. Työnantaja maksoi koko kuntoutuksen.

Vierailija
202/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön lettuja ja paskon muurinpohjia.

Perrkkele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen voi syödä ihan mitä vain, vaikka pelkkää pizzaa, ja silti pysyä hoikkana, jos päivän kalorit pysyvät kulutuksen tasolla tai sen alla.

Tästä johtuu harhaluulot ”läpipaskovista” hoikista ihmisistä: ihmiset heidän ympärillään näkevät kuinka he syövät paljon roskaruokaa, mutta heiltä jää näkemättä koko muu päivän ruokavalio, josta he eivät tiedä mitään. Jos he pääsisivät kyttäämään ja laskemaan hänen päivän tai viikon kalorit, he huomaisivat niiden jäävän normaalille tasolle. Ei ole olemassa mitään laihuusgeeniä tai supermetabolismia.

Yleensä ”luonnostaan” hoikilla ihmisillä on elämän alusta asti (kasvatuksella) asennettu terve suhtautuminen ruokaan, josta johtuu normaali kylläisyydensäätely ja kyky syödä intuitiivisesti oikea määrä ruokaa kehon tarpeisiin nähden.

Toki on niitäkin hoikkia, jotka joutuvat miettimään syömisiään pysyäkseen hoikkana. Näillä ihmisillä luultavasti on aiemmin ollut painon kanssa ongelmia, jolloin kehon kylläisyyden viestintä on jollakin tapaa pielessä. Asia korjaantuu pikkuhiljaa, vuosien kuluessa, kun on syönyt normaaleja määriä tarpeeksi kauan.

Ylipainon kanssa pitkään kamppaillut kokeekin ilman muuta normaaleissa kalorimäärissä pysymisen vaikeana ja kituuttamisena, koska pitkään jatkuneen ylensyönnin seurauksena venynyt vatsalaukku ja häiriintynyt kylläisyydensäätely aiheuttaa jatkuvan näläntunteen ilman jatkuvaa ylensyöntiä. Silloin helposti ajattelee että hoikkakin ihminen kituuttaa ja on nälissään, kun syö suositusten mukaisesti, koska ylipainoiselle se suositus ei ole tarpeeksi laukaisemaan kylläisyyden tunnetta.

Lisäksi ihmisen pituus ja sukupuoli vaikuttaa päivittäiseen kulutukseen paljon. Ympäripyöreä 2000 kalorin päivittäinen suositus johtaa ylipainoon suurimmalla osalla naisista. Esimerkiksi itse olen 177cm, 64kg, vähän liikkuva nainen ja päivittäinen kulutukseni on n. 1700 kaloria. Jos söisin joka päivä 2000 kaloria, lihoisin. Kaikilla minua lyhyemmillä naisilla on pienempi päivittäinen kulutus! Paitsi jos urheilee/liikkuu paljon. 155cm/48kg ystäväni kulutus on vain n. 1300 kaloria päivässä! Miettikää miten paljon hän lihoisi, jos yrittäisi syödä 2000 kaloria per päivä!

Tässä on myös eroja. Mä oon 170 cm ja 64 kiloa. Liikun vähän. Mitattu kulutus, kun en liiku 2300 kilokaloria päivässä, kun liikun esimerkiksi kovalla sykkeellä tunnin päivässä, kulutus 3000 kilokaloria. En pysty syömään kulutuksen mukaan, jos tuo liikunta olisi päivittäistä, joten laihtuisin paljon. Tämä siis ammattilaisen tekemä mittaus kahden viikon mittausjaksolta.

Firstbeat-mittaus, urheilulääkäri ja ravintoterapeutti, oli osa kuntoutusjaksoa.

Kyllä ne ammattilaiset tätä ihan käyttää huippu-urheilijoillekin https://www.firstbeat.com/fi/fysiologia/energiankulutus/

Käyttäähän ne, mutta kalorinkulutusta ei noin pysty tietämään. Uskotko nyt ihan turhaan tuohon. Rahasi saat ainakin tuohon kulumaan.

Kyllä siinä raportissa oli kulutus kaloreina. Ammattilaisten analyysi myös palautumisesta yms. Ja rahaa ei mennyt multa yhtään. Työnantaja maksoi koko kuntoutuksen.

miten se kulutus mitattiin ammattilaisen toimesta?  Oliko että uloshengityksen hiilidioksidista tms =?

Vierailija
204/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus haaveilen, että olisinpa tosi hoikka, nyt olen lievästi ylipainoinen. Sitten kun ajattelen, että en voisi syödä tätä, tätä ja tätä, vaivannäkö alkaa tuntua ihan turhalta. Eri asia jos olisin sairaalloisen ylipainoinen, mutta nykyinen ylipainoni ei käsittääkseni ole merkittävä riski terveydelle. Mieluummin olen vähän pyöreä ja herkuttelen kuin olisin hoikka ja AINA pitäisi miettiä, voiko tämän syödä vai ei.

Turhaan uskottelet itsellesi noin. Totuus on, että voisit olla sekä hoikka että syödä ihan mitä ikinä haluatkin, jos vain valitset niin. Kyse on vain kaloreista. Voit syödä kaikkia rakastamiasi herkkuja, kunhan vain pidät kalorit kulutuksesi tasolla. Jos haluaa syödä enemmän, niin pitää liikkua enemmän jolloin kulutus nousee.

T: hoikka nainen jonka ruokavalioon kuuluu kaikenlaiset ruoat, myös karkit, sipsit, pizza, hampurilaiset, viinit ja oluet.

Olisit voinut laittaa myös ikäsi. Noin luulin minäkin vielä kymmenen vuotta sitten. Nyt bmi 26, joten en luule enää. (Ikää siis yli 40 vuotta, eikä paino hievahda vaikka mitä tekisin. Okei, varmaan putoaisi, jos lopettaisi kokonaan syömisen, mutta en pidä sitä kovin pitkäaikaisena ratkaisuna.)

En ole tuo lainaamasi, mutta mä olen 40v ja syön ihan mitä haluan, mutta kohtuudella. Olen 166/54, vielä vuosi sitten painoin 62kg, tiputin extrakilot kahdessa kuukaudessa ihan vaan syömällä vähemmän ja lenkkeilemällä. Hirveän moni vetoaa ikään, mutta kyllä kuka tahansa laihtuu kun tiputtaa syömäänsä kalorimäärää vaikka olis 80v.

Tänään aamiaiseni oli ruisleipä sulatejuustolla ja tomaatilla, karjalanpiirakka munavoilla ja kolme kourallista juustonaksuja :D Noita naksuja ostin ensi kertaa moneen kuukauteen ja pussi (pieni) kestää pari-kolme viikkoa. Kyllä se todella on kiinni kokonaiskalorinsaannista, ei siitä mitä syö. Olen just lähdössä koiran kanssa lenkille, reilu tunti siinä yleensä menee ja myöhemmin syön fetasalaattia jonka tein jo valmiiksi. Asiat täytyy vaan pitää balanssissa.

Kivat sulle. Mä kontrolloin syömisiäni ja juoksen yli 40 km viikossa (maratonkin on juostu) ja silti olen ylipainoinen. (en paljon, mutta olen kuitenkin). Vielä kymmenen vuotta sitten söin ihan mitä halusin ja olin hoikka. Mitään juustonaksuja en todellakaan syö koskaan. Olen toki yrittänyt vielä tästäkin vähentää, mutta sitten en enää jaksa juosta. Me ihmiset ollaan niin erilaisia.

No sä ihan selvästi syöt liikaa. Läski juoksija on yhtä harvinaista kuin henkisesti terve psykiatri.

-eri

Vierailija
205/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tv_sarjoissa ei ole pääosissa lihavia miehiä ja naisia?

Paitsi komedioissa..niissä on lihavia miehiä?

Eikö lihavat naiset osaa näytellä muuta kuin läski vitsejä?

Samasta syystä kuin kaikki näyttelijät ovat aina hyvännäköisiä. Ylipaino rumentaa. Melissa McCarthy ehkä ainut poikkeus mutta hänkin tekee lähinnä komedia rooleja. Ei ole hauska vaan ärsyttävä. Yrittää laihduttaa.

Vierailija
206/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, tietenkin kulutus kaloreina, mutta ei sitä millään mittarilla pysty tietämään.  Rahat meni, jos ei sulta, niin työnantajaltasi.

Vierailija
207/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ruoka ei maistu yhtä hyvältä kuin miltä hoikkuus tuntuu.

No nyt oli kyllä myötähäpeää herättävä teksti. Joskus 13-vuotiaana tuo puri minuun anoreksiahuuruissani, mutta enpä uskonut, että aikuisten ihmisten palstalla vielä törmäisi tuohon.. :D

Vierailija
208/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää tämä lihavien naisten kateus hoikkia naisia kohtaan. Tällä palstalla se kyllä käy ilmi joka päivä!

Onneksi olen itse hoikka enkä mikään syöttöporsas.

Vierailija
209/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos makean nälkä tyydyttyi tuolla määrällä? Ei kai sitä kannata ottaa "turhaan" kaloreita jos ei tee mieli 🤔

Itse en makeaa paljon kaipaa mutta suolaista vaikeampi vastustaa, esim. sipsejä menisi vaikka kuinka paljon kerralla. Olen silti hoikka.

Juuri näin! Miksi jotkut (tai siis monet, kaikki ylipainoiset) luulevat että elämä ilman sokeria/herkkuja on pelkkää kieltäytymistä ja kituuttamista? Itsekin syön harvoin makeaa, mutta silloin kun tekee mieli niin vedän vaikka niitä lettuja ison pinon ja vielä kaikilla täytteillä :D Mutta joskus se puolikas riittää, jos ei juuri silloin tee mieli. 

Ravitsemuksellisesti hyvän ruokavalion yksi etu on se, että kroppa on koko ajan tyytyväinen eikä ahmimishimoa vain yksinkertaisesti ole, eikä tavan nälkääkään. Mielihyvää voi saada ja tunteita tyydyttää muullakin kuin ruualla; läheiset ihmissuhteet, liikunta, luonto, lemmikit, harrastukset, mikä kullekin toimii!

Söisin kokonaisen letun ja ottaisin toisenkin.

165/52

Vierailija
210/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kamalaa tuossa on? Ihanaahan se on, että tuntee olonsa kylläiseksi ja herkuttelutarpeensa tyydytetyksi noin helposti!

Minusta se on kamalaa jos pitää mätätä hirveät määrät herkkuja ennen kuin riittää.

Mulla kuukautiskierto tekee ennen menkkoja jäätävän himon hiilihydraattiin. Nimimerkillä mikromukikakku joka ilta (~600-700cal). Lisäksi vielä päivän pastat, leivät ja karkkipussi. Ei tule sitä rajaa vastaan ei. Alkukierrosta ei tee mitään herkkuja oikein mieli. Masentuneena tietysti mielialakin helpottuu ahmimalla herkkuja. Bmi 23 vielä onneksi.

Vierailija
211/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄ.

Ja omaan henkilökohtaiseen listaani lisään hoikkuuden lisäksi pukeutumisen ja seksin.

Mikään elämässä ei tunnu niin hyvältä kuin kaunis ulkonäkö ja hyvä seksi komean miehen kanssa.

En voisi elää, jos olisin pullucca.

Tunnelmalliseen, sielukkaaseen elämään kuuluu hoikkuus ja kauneus.

Minulle hoikkuus tuntui jatkuvalta nälältä, väsymykseltä ja sumuiselta päältä.

Tämä yhtäläisyysmerkkien vetäminen hoikkuuden ja kaiken muun positiivisen välille on sairasta. Kyllä ylipainoinenkin voi pukeutua hyvin ja harrastaa hyvää seksiä.

Ei minulla ainakaan ole jatkuvaa nälkää tai sumuista päätä, koska syön kunnolla! En todellakaan kituuta itseäni millään salaatinlehdillä... Pakko syödä, että jaksaa liikkua. Tottakai heikottaa, on jatkuva väsymys ja vilu, jos ei osaa syödä. Minusta on jotenkin sairas ajatus, että joku haluaa riuduttaa itseään, jotta "pysyy hoikkana", mutta ei viitsi nähdä vaivaa, että tekee monipuolista ja terveellistä ruokaa ja liikkuu.

Vierailija
212/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, tietenkin kulutus kaloreina, mutta ei sitä millään mittarilla pysty tietämään.  Rahat meni, jos ei sulta, niin työnantajaltasi.

Ilmeisesti voi, koska hapenotosta ja sykevälistä se mitataan. Ja ammattilaiset tätä käyttää ja analysoi. Sain hyvin eri tulokset kuin pari muuta eli keskikulutukseni on suurempi kuin jonkun toisen. Lääkäri tämän vahvisti. Olen tämän toki jo aiemmin ihan elävässä elämässäkin huomannut, laihdun nopeasti ja helposti, jos alan liikkumaan esim. työmatkat pyörällä, enkä pysty syömään niin paljon kuin kulutan.

Laittamastani linkistä lisätietoa. En jaksa tästä vängätä, ei ollut edes ketjun pointti.

Vierailija
213/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti voi, koska hapenotosta ja sykevälistä se mitataan. Ja ammattilaiset tätä käyttää ja analysoi. Sain hyvin eri tulokset kuin pari muuta eli keskikulutukseni on suurempi kuin jonkun toisen. Lääkäri tämän vahvisti. Olen tämän toki jo aiemmin ihan elävässä elämässäkin huomannut, laihdun nopeasti ja helposti, jos alan liikkumaan esim. työmatkat pyörällä, enkä pysty syömään niin paljon kuin kulutan.

Laittamastani linkistä lisätietoa. En jaksa tästä vängätä, ei ollut edes ketjun pointti.

Avasin laittamasi linkin. Ei vakuuta, pelkkää rahankeruuta tyhmiltä.

Vierailija
214/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syön kerralla 5-6 lettua. Paistan voissa, teen oikeaan maitoon ja paljon sokeria. Vähintään kerran viikossa paistan lättyjä. Ja olen hoikka.

Et usko miten kade olen kaltaisillesi ihmisille.

Olen tehnyt ison työn että pääsen normaalipainoon. Projektin aikana ei syöty edes sitä puolikasta. Nyt ylläpidon kanssa voin syödä mutta vain tuon puolikkaan, muuten taas paino nousee. Olen ihan iloinen siitäkin. Liikun aktiivisesti, mutta silti pitää olla ruokavalion kanssa tarkkana

Tuntuu oikeasti pahalta kun Kaltaisesi kehuskelevat miten paljon voivat herkutella, mutta eivät liho. Mutta minkäs teet... Mutta valitsen kuitenkin ennen olla terve kuin syödä 5 lettua.

Toisaalta en tiedä mikä on oikeasti totuus heidän kohdallaan. Kuinka paljon muuten syövät kuin se minkä esittelevät somessa

Laiha jakaa ne herkut tasaisesti läpi elämän. Lihava on hamstrannut herkuja ja sitten suree kun ei voi enää syödä normaalisti.

Jos ajatellaan vaikka esimerkiksi 100 pakettia voita niin hoikka tai normaalipainoinen syö ne läpi elämänsä, kroppa tottuu määriin ja pystyy käyttämään ravinnon hyväkseen eikä jää ylimääräisenä vyötärölle. Kroppa on terve ja toimiva.

Lihava käyttää 90 pakettia elämänsä alkupuolella, kroppa menee jumiin eikä toimi kunnolla. Läskiä kerääntyy. Alkaa laihdutus. Pitäisi pärjätä loppuelämä 10 paketilla mutta kroppa huutaa lisää, on tottunut suuriin määriin eikä pysty ymmärtämään miksi ravintoa ei tulekaan.

Ja sitten lihavat kutsuvat hoikkia onnekkaiksi. Osa on niitäkin, mutta suurin osa on meitä jotka olemme totuttaneet vartalomme toimimaan normaalisti. Emme ole mättäneet ruokaa ja juomaa kaksikäsin. Olemme hankkineet lihaksia urheilemalla ja maalaisjärjellä miettineet mikä on omalle kropalle hyväksi. Pitäneet normaalia aineenvaihduntaa yllä. Onnekkaita geenilotossa voittaneita on loppujen lopuksi todella vähän.

Vierailija
215/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄ.

Ja omaan henkilökohtaiseen listaani lisään hoikkuuden lisäksi pukeutumisen ja seksin.

Mikään elämässä ei tunnu niin hyvältä kuin kaunis ulkonäkö ja hyvä seksi komean miehen kanssa.

Tämä yhtäläisyysmerkkien vetäminen hoikkuuden ja kaiken muun positiivisen välille on sairasta. Kyllä ylipainoinenkin voi pukeutua hyvin ja harrastaa hyvää seksiä.

Ei minulla ainakaan ole jatkuvaa nälkää tai sumuista päätä, koska syön kunnolla! En todellakaan kituuta itseäni millään salaatinlehdillä... Pakko syödä, että jaksaa liikkua. Tottakai heikottaa, on jatkuva väsymys ja vilu, jos ei osaa syödä. Minusta on jotenkin sairas ajatus, että joku haluaa riuduttaa itseään, jotta "pysyy hoikkana", mutta ei viitsi nähdä vaivaa, että tekee monipuolista ja terveellistä ruokaa ja liikkuu.

Niin, SINULLA ei ole jatkuvaa nälkää ja sumuista päätä. Minulla oli. Olen mieluummin vähän ylipainoinen ja jaksan paremmin, mutta sinun mielestäsi minun varmaankin pitäisi olla hoikka, huonovointinen ja vielä valehdella päälle olevani elämäni kunnossa.

Vierailija
216/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tv_sarjoissa ei ole pääosissa lihavia miehiä ja naisia?

Paitsi komedioissa..niissä on lihavia miehiä?

Eikö lihavat naiset osaa näytellä muuta kuin läski vitsejä?

Katsomme selvästikin eri TV-sarjoja :) Lueskelin aiemmin tätä ketjua ja katsoin äsken TV:stä sarjan Shakespeare ja Hathaway, jossa se mies on sairaalloisenkin lihavan näköinen, mutta nainen on mielestäni tosi kauniisti pullukka. En väitä, että olisi ruma laihanakaan, mutta minusta Lu on tosi ihanan oloinen roolihahmo, joka kyllä napsii ranskiksia. Aiemmin katsoin tänään sitä maalaiskomediaa Turvetta ja timantteja (?), jossa kyllä on myös pyyleviä naisia. Sitten jos katsoo jotain trendikästä pinnallista sarjaa, jossa on tarkoituskin olla mahdollisimman cool, niin totta kai siellä on mahdollisimman täydellisen näköisiä ihmisiä. Eipä vaan kiinnosta minua. En nyt tarkoita, että kaikkien "aitojen" ihmisten pitäisi olla ylipainoisia, mutta normaalisti ihmisiä on laidasta laitaan.

Vierailija
217/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me suomalaiset syödään liian isoja annoskokoja. Lukeudun tähän porukkaan. Mun entinen työkaveri on hoikka ja söi lounaalla aina yhden perunan ja jonkun kauhallisen kastiketta, vähän salaattia ja pienen leivän. Sitten pari tuntia siitä söi välipalaa. Kyllä se on terveellisempi tapa kuin minun tapani mättää kerralla se puoli lautasellista salaattia ja kaksi perunaa ja kastiketta, vaikka olevinaan onkin hyvä lautasmalli. 

Jos söisi useammin ja vähemmän ei tulisi koskaan ähkyä ja aineenvaihdunta pysyisi yllä. Mutta mä uppudun välillä töihin ja en vaan muista syödä, sitten tajuan klo 12 että hitto, nälkä on valtava. Pitäisi saada ateriarytmi kuntoon, ylipainoa on viitisen kiloa.

Se on ihan sama syötkö sen saman kalorimäärän kadella vai viidellä aterialla.

Itse syön arkena neljästi päivässä ja viikonloppuna kolmesti. Tasaisilla ateriaväleillä, ei tule ähkyä, eikä suurta nälkää. Rytmi on mun elämään sopiva.

Vierailija
218/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄ.

Niin, SINULLA ei ole jatkuvaa nälkää ja sumuista päätä. Minulla oli. Olen mieluummin vähän ylipainoinen ja jaksan paremmin, mutta sinun mielestäsi minun varmaankin pitäisi olla hoikka, huonovointinen ja vielä valehdella päälle olevani elämäni kunnossa.

Joo, naisilla on monesti tämä ilmiö, että selvästi kärsii jostain, mutta täytyy hehkuttaa, että tämä on ihan mahtavaa. Niin kuin meikkaaminen on hemmottelua ja itsestään huolehtimista, mutta sitten tuli ilmiö "meikitön päivä" ja julkkikset hehkutti, miten ihanaa on olla oma itsensä, eikä ole pakko meikata. Niin että se itsensä hemmottelu..? Jos palataan aiheeseen eli painoon niin kyllähän ihan "virallisterveellinen" Patrik Borg esimerkiksi kannattaa kaikkea kohtuutta eli missään nimessä ei pidä tuijottaa painoa vaan saada sellaiset elämäntavat, että voi hyvin. Ne ankarimmat "terveysintoilijat" taitaa olla usein juuri heitä, joilla ei ole mitään alan koulutusta. Metsä on tiukasti puiden takana piilossa.

Vierailija
219/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syön kerralla 5-6 lettua. Paistan voissa, teen oikeaan maitoon ja paljon sokeria. Vähintään kerran viikossa paistan lättyjä. Ja olen hoikka.

Et usko miten kade olen kaltaisillesi ihmisille.

Olen tehnyt ison työn että pääsen normaalipainoon. Projektin aikana ei syöty edes sitä puolikasta. Nyt ylläpidon kanssa voin syödä mutta vain tuon puolikkaan, muuten taas paino nousee. Olen ihan iloinen siitäkin. Liikun aktiivisesti, mutta silti pitää olla ruokavalion kanssa tarkkana

Tuntuu oikeasti pahalta kun Kaltaisesi kehuskelevat miten paljon voivat herkutella, mutta eivät liho. Mutta minkäs teet... Mutta valitsen kuitenkin ennen olla terve kuin syödä 5 lettua.

Toisaalta en tiedä mikä on oikeasti totuus heidän kohdallaan. Kuinka paljon muuten syövät kuin se minkä esittelevät somessa

Laiha jakaa ne herkut tasaisesti läpi elämän. Lihava on hamstrannut herkuja ja sitten suree kun ei voi enää syödä normaalisti.

Jos ajatellaan vaikka esimerkiksi 100 pakettia voita niin hoikka tai normaalipainoinen syö ne läpi elämänsä, kroppa tottuu määriin ja pystyy käyttämään ravinnon hyväkseen eikä jää ylimääräisenä vyötärölle. Kroppa on terve ja toimiva.

Lihava käyttää 90 pakettia elämänsä alkupuolella, kroppa menee jumiin eikä toimi kunnolla. Läskiä kerääntyy. Alkaa laihdutus. Pitäisi pärjätä loppuelämä 10 paketilla mutta kroppa huutaa lisää, on tottunut suuriin määriin eikä pysty ymmärtämään miksi ravintoa ei tulekaan.

Ja sitten lihavat kutsuvat hoikkia onnekkaiksi. Osa on niitäkin, mutta suurin osa on meitä jotka olemme totuttaneet vartalomme toimimaan normaalisti. Emme ole mättäneet ruokaa ja juomaa kaksikäsin. Olemme hankkineet lihaksia urheilemalla ja maalaisjärjellä miettineet mikä on omalle kropalle hyväksi. Pitäneet normaalia aineenvaihduntaa yllä. Onnekkaita geenilotossa voittaneita on loppujen lopuksi todella vähän.

Sanotaan että asia on niin kuin sanot. Otetaan nyt vaikka sitten jo teininä huonojen elämäntapojen takia todella ylipainoiseksi lihonut ihminen. Pitäisikö hänen mielestäsi a) elää loppuelämänsä näillä 10 voipaketilla ja pysyä hoikkana vai b) vähentää voipakettimääräänsä hiljalleen pienemmälle tasolle, vaikka se tarkoittaisi sitä, ettei hän koskaan saavuttaisi normaalipainoa, mutta ylipaino vähenisi.

Vierailija
220/404 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerranhan sitä vaa eletään kyllä mä ainakin syön lettuja aina ähkyyn asti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi