Tuttu söi 1/2 muurinpohjaletusta. Tuollaistako on hoikan naisen elämä?
Onhan tuo kaveri timmissä kunnossa vatsalihaksineen, mutta ei olisi minusta tuohon. 1/2 lettua!!
Kommentit (404)
En kovin usein syö lettuja, mutta silloin kun syön niin syön kyllä ihan niin monta kun vaan jaksan (5-6 varmaan ainakin ja hillon kanssa). Olen hoikka siitä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran oli ollut pari viikkoa yli +25 helle ja eräs nainen ei pystynyt ostamaan YHTÄ tuuttijäätelöä kun tulee kaloreita. Huhhuh!
Mikä logiikka tuossa on? Eli jos on kuuma niin silloin on pakko syödä jäätelöä? Mun kotimaassa on kuusi kuukautta +32 enkä siltikään syö jäätelöä kovin usein.
No vaikkapa sellainen logiikka, että kun suomessa kerrankin on kiva ilma, niin voi vähän juhlistaa sitä!
Suomen kesähän on kerran vuodessa vaan, ja silloinkin lyhyt ja vähäluminen...
Miksi se juhlistaminen tarkoittaa sitä, että jotain tungetaan suuhun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran oli ollut pari viikkoa yli +25 helle ja eräs nainen ei pystynyt ostamaan YHTÄ tuuttijäätelöä kun tulee kaloreita. Huhhuh!
Mikä logiikka tuossa on? Eli jos on kuuma niin silloin on pakko syödä jäätelöä? Mun kotimaassa on kuusi kuukautta +32 enkä siltikään syö jäätelöä kovin usein.
No vaikkapa sellainen logiikka, että kun suomessa kerrankin on kiva ilma, niin voi vähän juhlistaa sitä!
Ruoka ja juoma kuuluvat useimpiin juhliin ja juhlistamisiin, varmaankin siksi, että ne tuovat nautintoa. Jos siitä jäätelöstä ei nauti, niin on sitten syömättä. Mutta jos on syömättä vaikka mieli tekisi siksi, että se tuutti pilaisi dieetin, niin onhan se surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ruoka ei maistu yhtä hyvältä kuin miltä hoikkuus tuntuu.
TÄMÄ.
Ja omaan henkilökohtaiseen listaani lisään hoikkuuden lisäksi pukeutumisen ja seksin.
Mikään elämässä ei tunnu niin hyvältä kuin kaunis ulkonäkö ja hyvä seksi komean miehen kanssa.En voisi elää, jos olisin pullucca.
Tunnelmalliseen, sielukkaaseen elämään kuuluu hoikkuus ja kauneus.Minulle hoikkuus tuntui jatkuvalta nälältä, väsymykseltä ja sumuiselta päältä.
Tämä yhtäläisyysmerkkien vetäminen hoikkuuden ja kaiken muun positiivisen välille on sairasta. Kyllä ylipainoinenkin voi pukeutua hyvin ja harrastaa hyvää seksiä.
Ei minulla ainakaan ole jatkuvaa nälkää tai sumuista päätä, koska syön kunnolla! En todellakaan kituuta itseäni millään salaatinlehdillä... Pakko syödä, että jaksaa liikkua. Tottakai heikottaa, on jatkuva väsymys ja vilu, jos ei osaa syödä. Minusta on jotenkin sairas ajatus, että joku haluaa riuduttaa itseään, jotta "pysyy hoikkana", mutta ei viitsi nähdä vaivaa, että tekee monipuolista ja terveellistä ruokaa ja liikkuu.
Niin, SINULLA ei ole jatkuvaa nälkää ja sumuista päätä. Minulla oli. Olen mieluummin vähän ylipainoinen ja jaksan paremmin, mutta sinun mielestäsi minun varmaankin pitäisi olla hoikka, huonovointinen ja vielä valehdella päälle olevani elämäni kunnossa.
Mun on kyllä vaikea uskoa, että huonovointisuus ja sumuinen pää johtuisi hoikkuudesta. Sittenhän kaikki me ei-ylipainoiset käveltäisiin päin lyhtypylväitä ja pyörtyiltäisiin pitkin poikin. Itse mainitsit jo ongelman; jatkuva nälkä. Söit siis liian vähän. Ei hoikkuus tarkoita jatkuvaa nälkää, ei todellakaan. Tuntuu oudolta, että sun on muka pakko olla ylipainoinen voidaksesi hyvin. Mitäs jos kokeilisit terveellistä, kasvispainotteista, kunnollista ruokaa ja normaalipainoa?
Niin ja en ole tuo lainaamasi
Olisiko tässä mukana terminologian mukanaantuomaa väärinkäsitystä. Sinulle ilmeisesti hoikkuus tarkoittaa ei-ylipainoa, eli jokainen alle 25 painoindeksillä on mielestäsi hoikka? Tämä hoikkana jatkuvasta nälästä kärsinyt ihminen kaiketi mieltää hoikkuuden vähän toisin, lähempänä normaalinpainon alarajaa olevana painona kuin minä tahansa normaalin puolella olevana painona?
Omasta kokemuksestani voin sanoa, että kaikilla ei yksinkertaisesti onnistu elämä esimerkiksi alle 20 painoindeksillä millään ilman käytännössä jatkuvaa näläntunnetta. Jokaisen keho on erilainen. Omalla kohdallani ilman jokapäiväistä huonoa oloa ja näläntunnetta eläminen ei onnistu sellaisessa painossa, jonka itse miellän hoikkuudeksi. BMI 23-25 tuntuisi sopivan minulle parhaiten. Jokaisesta letusta ei tarvitse tuntea huonoa omatuntoa ja nälästä ei tarvitse kärsiä, kunhan muistaa että pääpaino pitää olla suht terveellisessä ruuassa ja annoskoot täytyy pitää kohtuullisina. (Omalla kohdallani tämä on haasteellista vieläkin, yli kymmenen vuoden jälkeenkin.) Näissä mitoissa elämä ei ole pelkkä sarja kieltäymyksiä, mutta kuin "sika pellossa" ei silti ole todellakaan varaa elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÄMÄ.
Ja omaan henkilökohtaiseen listaani lisään hoikkuuden lisäksi pukeutumisen ja seksin.
Mikään elämässä ei tunnu niin hyvältä kuin kaunis ulkonäkö ja hyvä seksi komean miehen kanssa.En voisi elää, jos olisin pullucca.
Tunnelmalliseen, sielukkaaseen elämään kuuluu hoikkuus ja kauneus.
On ihan tutkittu seikka, että niillä pullucoilla on enemmän ja parempaa seksiä. Olen pahoillani, maailma ei ole reilu paikka.
Luultavasti. Yksi tuttuni pyytää ravintolasta kaikki annokset aina ilman kastiketta ja pizzankin ilman juustoa, ettei vahingossakaan syö rasvaa. Syöminen on lähinnä ruoan siirtelyä lautasella.
Hän ihannoi laihuutta niin kovasti, että näännytti itseään jopa yhden raskautensa aikana. Yksi syistä oli myös halu saada todella pieni vauva, jollainen hänen ystävällään oli. Ystävä tosin oli luonnostaankin jo pieni kokoinen.
Noh, pieni vauva tuli. Lapsi syntyi ennenaikaisesti. Toisinaan kannattaa varoa mitä toivoo. Vauva itki yötä päivää ensimmäiset kuukaudet lisäraudan aiheuttamien vatsaväänteiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoka ja juoma kuuluvat useimpiin juhliin ja juhlistamisiin, varmaankin siksi, että ne tuovat nautintoa. Jos siitä jäätelöstä ei nauti, niin on sitten syömättä. Mutta jos on syömättä vaikka mieli tekisi siksi, että se tuutti pilaisi dieetin, niin onhan se surullista.
Varmaan myös siksi, että silloin on juhlittu, kun ruokaa on ollut (esim. sadonkorjuujuhlat tms.).
Ihme kyttäämistä kun ap ei voi tietää onko kaverillaan vaikka vehnän kanssa ongelmia.
Ja jo nyt miettii ihmisen makuaistia niin ei ole väliä syökö yhden vai puolikkaan. Varmaan useampikin täällä syö lettuja nälkäänsä kunnon ruuan sijaan?
Tuli muuten just postissa protskupannari-/lettujauhe. Saa kyllä hyviä ja kevyitä lettuja tuosta! :P
Makropoliisi kirjoitti:
Tuli muuten just postissa protskupannari-/lettujauhe. Saa kyllä hyviä ja kevyitä lettuja tuosta! :P
Mitä mahtaa kyseinen jauhe sisältää?
KävelijäLahdesta kirjoitti:
Ihmiset vetävät nykyään niin paljon herkkua naamaan että kummastellaan jos joku syö vain yhden jäätelötuutin koko paketin sijasta.
Ihan järjetöntä mielestäni. Mihin se kohtuus on jäänyt? Nyt vedetään herkkuja naamaan kaksinkäsin kuin mielipuoliset syömishäiriöiset. Missä on se kohtuus? Syödään kaikkea kohtuudella?
Ap:n aloitus on hyvä esimerkki mihin suuntaan ollaan menty syömisissä nykyään. Puolikas muurinpohjalettu on ihmettelimisen aihe, kun sen pitäisi olla ihan täysin normaali määrä herkkua.
Vierailija kirjoitti:
Juuri noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri noin.
En ole ihan samaa mieltä. Olen hoikka, mutta rakastan hyvää ruokaa. Syön todella paljon kasviksia, kalaa, mereneläviä jne... Syön hyvää ja terveellsitä ruokaa ja se menee hoikkuuden edellä, mutta kaikesta huolimatta olen kuitenkin hoikka... Hoikkuus tulee kylkiäisenä, mutta pääasia on maukas ja terveellinen ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri noin.
En ole ihan samaa mieltä. Olen hoikka, mutta rakastan hyvää ruokaa. Syön todella paljon kasviksia, kalaa, mereneläviä jne... Syön hyvää ja terveellsitä ruokaa ja se menee hoikkuuden edellä, mutta kaikesta huolimatta olen kuitenkin hoikka... Hoikkuus tulee kylkiäisenä, mutta pääasia on maukas ja terveellinen ruoka.
Minulle hyvä ja terveellinen ruoka on elämäntapa eikä tavoite pysyä hoikkana. Hyvät maut tuovat iloa päivittäiseen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni syö talvella muurinpohjalettuja?
Nyt on toukokuun puoliväli. Ei enää talvi siis. Vai mitä tarkoitat kysymykselläsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä syön kerralla 5-6 lettua. Paistan voissa, teen oikeaan maitoon ja paljon sokeria. Vähintään kerran viikossa paistan lättyjä. Ja olen hoikka.
Et usko miten kade olen kaltaisillesi ihmisille.
Olen tehnyt ison työn että pääsen normaalipainoon. Projektin aikana ei syöty edes sitä puolikasta. Nyt ylläpidon kanssa voin syödä mutta vain tuon puolikkaan, muuten taas paino nousee. Olen ihan iloinen siitäkin. Liikun aktiivisesti, mutta silti pitää olla ruokavalion kanssa tarkkana
Tuntuu oikeasti pahalta kun Kaltaisesi kehuskelevat miten paljon voivat herkutella, mutta eivät liho. Mutta minkäs teet... Mutta valitsen kuitenkin ennen olla terve kuin syödä 5 lettua.Toisaalta en tiedä mikä on oikeasti totuus heidän kohdallaan. Kuinka paljon muuten syövät kuin se minkä esittelevät somessa
Laiha jakaa ne herkut tasaisesti läpi elämän. Lihava on hamstrannut herkuja ja sitten suree kun ei voi enää syödä normaalisti.
Jos ajatellaan vaikka esimerkiksi 100 pakettia voita niin hoikka tai normaalipainoinen syö ne läpi elämänsä, kroppa tottuu määriin ja pystyy käyttämään ravinnon hyväkseen eikä jää ylimääräisenä vyötärölle. Kroppa on terve ja toimiva.
Lihava käyttää 90 pakettia elämänsä alkupuolella, kroppa menee jumiin eikä toimi kunnolla. Läskiä kerääntyy. Alkaa laihdutus. Pitäisi pärjätä loppuelämä 10 paketilla mutta kroppa huutaa lisää, on tottunut suuriin määriin eikä pysty ymmärtämään miksi ravintoa ei tulekaan.
Ja sitten lihavat kutsuvat hoikkia onnekkaiksi. Osa on niitäkin, mutta suurin osa on meitä jotka olemme totuttaneet vartalomme toimimaan normaalisti. Emme ole mättäneet ruokaa ja juomaa kaksikäsin. Olemme hankkineet lihaksia urheilemalla ja maalaisjärjellä miettineet mikä on omalle kropalle hyväksi. Pitäneet normaalia aineenvaihduntaa yllä. Onnekkaita geenilotossa voittaneita on loppujen lopuksi todella vähän.Sanotaan että asia on niin kuin sanot. Otetaan nyt vaikka sitten jo teininä huonojen elämäntapojen takia todella ylipainoiseksi lihonut ihminen. Pitäisikö hänen mielestäsi a) elää loppuelämänsä näillä 10 voipaketilla ja pysyä hoikkana vai b) vähentää voipakettimääräänsä hiljalleen pienemmälle tasolle, vaikka se tarkoittaisi sitä, ettei hän koskaan saavuttaisi normaalipainoa, mutta ylipaino vähenisi.
No monethan nimeenomaan laihduttaessaan koittavat selvitä niillä 10 paketilla ja voivottelevat kuinka vaikeaa on.
Kummallista että ensin syödään ja juodaan mitä halutaan ja kuinka paljon vain. Sitten yksi kaunis päivä alkaa laihdutus ja silloin vaikkapa yksikin pullan pala on liikaa. Sadasta nollaan. Hoikka taas on vetänyt pullaan kohtuuden nimissä ja tulee niin tekemään jatkossakin, laihduttajat tosin kutsuvat heitä onnekkaiksi. Eikö tämä ole mielestäsi epälooginen kuvio?
Nousen aina vähän nälkäisenä ruokapöydästä. Normaalipainoinen 60+
Tuntuu tosi hullulta, että täällä ihannoidaan ylensyömistä. Vähintään kymmenen lettua on tosi hieno homma, kun silti pysytään laihana? Mutta ei tuo ole normaalia ja kohtuullista syömistä. Miksi tuollaista ihannoidaan?
Kuinka moni syö talvella muurinpohjalettuja?