Tuttu söi 1/2 muurinpohjaletusta. Tuollaistako on hoikan naisen elämä?
Onhan tuo kaveri timmissä kunnossa vatsalihaksineen, mutta ei olisi minusta tuohon. 1/2 lettua!!
Kommentit (404)
Vierailija kirjoitti:
Olen melko hoikka nainen ja jos lettuja teen muutaman kerran vuodessa, syön aina kerralla 6-10 mansikkahillon kanssa. Nehän on niin ohuitakin että jaksaa monta. Syön muutenkin jotakin makeaa suunnilleen joka kolmas päivä ja sipsipussin kerran viikossa, mutta en siltikään liho.
Heh tämmöiset geenit on kyllä melko epäreiluja palstan pullukoille. Ehkä sinut on palkittu edellisen elämän hyvyyksistä. Nyt voit nauttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus on, että painonhallinta riippuu täysin kalorimääristä.
Ihminen voi syödä ihan mitä vain, vaikka pelkkää pizzaa, ja silti pysyä hoikkana, jos päivän kalorit pysyvät kulutuksen tasolla tai sen alla.
Tästä johtuu harhaluulot ”läpipaskovista” hoikista ihmisistä: ihmiset heidän ympärillään näkevät kuinka he syövät paljon roskaruokaa, mutta heiltä jää näkemättä koko muu päivän ruokavalio, josta he eivät tiedä mitään. Jos he pääsisivät kyttäämään ja laskemaan hänen päivän tai viikon kalorit, he huomaisivat niiden jäävän normaalille tasolle. Ei ole olemassa mitään laihuusgeeniä tai supermetabolismia.
Yleensä ”luonnostaan” hoikilla ihmisillä on elämän alusta asti (kasvatuksella) asennettu terve suhtautuminen ruokaan, josta johtuu normaali kylläisyydensäätely ja kyky syödä intuitiivisesti oikea määrä ruokaa kehon tarpeisiin nähden.
Toki on niitäkin hoikkia, jotka joutuvat miettimään syömisiään pysyäkseen hoikkana. Näillä ihmisillä luultavasti on aiemmin ollut painon kanssa ongelmia, jolloin kehon kylläisyyden viestintä on jollakin tapaa pielessä. Asia korjaantuu pikkuhiljaa, vuosien kuluessa, kun on syönyt normaaleja määriä tarpeeksi kauan.
Ylipainon kanssa pitkään kamppaillut kokeekin ilman muuta normaaleissa kalorimäärissä pysymisen vaikeana ja kituuttamisena, koska pitkään jatkuneen ylensyönnin seurauksena venynyt vatsalaukku ja häiriintynyt kylläisyydensäätely aiheuttaa jatkuvan näläntunteen ilman jatkuvaa ylensyöntiä. Silloin helposti ajattelee että hoikkakin ihminen kituuttaa ja on nälissään, kun syö suositusten mukaisesti, koska ylipainoiselle se suositus ei ole tarpeeksi laukaisemaan kylläisyyden tunnetta.
Lisäksi ihmisen pituus ja sukupuoli vaikuttaa päivittäiseen kulutukseen paljon. Ympäripyöreä 2000 kalorin päivittäinen suositus johtaa ylipainoon suurimmalla osalla naisista. Esimerkiksi itse olen 177cm, 64kg, vähän liikkuva nainen ja päivittäinen kulutukseni on n. 1700 kaloria. Jos söisin joka päivä 2000 kaloria, lihoisin. Kaikilla minua lyhyemmillä naisilla on pienempi päivittäinen kulutus! Paitsi jos urheilee/liikkuu paljon. 155cm/48kg ystäväni kulutus on vain n. 1300 kaloria päivässä! Miettikää miten paljon hän lihoisi, jos yrittäisi syödä 2000 kaloria per päivä!
Tämä viesti on täyttä asiaa! Vinkkinä niille naisille jotka haluavat syödä paljon mutta haluavat silti näyttää hyvältä, liikkukaa ja paljon! Olen edellisen viestin kirjoittajan kanssa suurinpiirtein samoissa mitoissa, mutta koska harrastan kahta fyysisesti vaativaa liikuntalajia eli liikun 5-6 päivänä viikossa, syön n. 2400 kaloria päivässä ylläpitääkseni painoani. Tosin 2400 on jo aika paljon ruokaa, en pystyisi siihen ilman proteiinilisää.
Olen teitä 7cm lyhyempi, mutta saan siltikin syödä treenipäivinä melkein 600kcal enemmän. 3000kcal pääseminen teettää jo töitä. Mutta sen lisäksi, että harrastan fyysisesti raskasta lajia 5-6 päivänä viikossa, en omista autoa, joten joudun kaikki työ- ja treenimatkatkin kulkemaan kävellen tai pyörällä. Tuostakin tulee aika paljon lisäkulutusta, kun siirtymisiin menee yhteensä 30-90min päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu söi 1/2 täytekakusta. Tuollaistako on lihavan naisen elämä?
Onhan tuo kaveri tuhdissa kunnossa vatsamakkaroineen, mutta ei olisi minusta tuohon. 1/2 täytekakkua!!
Lihavat usein hokevat tätä että eiväthän he aina jotain kakkua syö, arkisinhan he syövät pelkästään salaattia tms. Mutta jos jonkun laihan nähdään kerrankin syövän liian vähän taikka liian paljon niin heti ollaan sitä mieltä että kaikki laihat naiset kiduttavat itseään syömällä vain yhden salaatinlehden päivässä taikka heillä on kaikilla niin epäreilun mahtava metabolismi että voivat aina syödä aivan mitä vaan lihoamatta. Ja itsensä kiduttaminen/geenit ovat asioita jotka ovat joko niin älyttömiä ettei sellaista kannata ruveta tekemään taikka sellaisia joille ei mahda mitään, eli ylipainoisen on helppo sanoa että hoikkuus on aivan mahdoton päämäärä. (En sano tätä siksi että ajattelisin että kaikkien pitäisi olla hoikkia.) Olen vaan kyllästynyt tähän että hoikkien ihmisten syömisiä saa kyllä kommentoida ihan miten vaan, mutta jos menee kritisoimaan jotain ylipainoisen ihmisen mättämisiä... auta armias.
Ei se yhden aterian syömisen näkeminen todista paljon mitään kenenkään ruokavaliosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kumma juttu että herkuttelun jälkeen tulee aina poikkeuksetta huono olo mutta ei kuitenkaan pysty vastustamaan kiusausta. Jonkinsortin huumetta se ruokakin taitaa olla..
Niin, sinulle. Miksi herkuttelusta tulisi huono olo? Hyvä olohan siitä tulee. Jos ruoka on sinulle huumetta, sinulla on syömishäiriö.
Minkä sortin hiekkap*llu täytyy olla että vetää herneen nenään (ja väittää toisella olevan syömishäiriön) mikäli joku ei tunne samoja asioita jonkun sokerip*skan syömisestä? Itsellenikin tulee liian sokerin syömisestä paha olo, mutta kyllä minä silti himoitsen suklaata. Tämä ei ole merkki yhtään mistään syömishäiriöstä.
Olen samaa mieltä. Väittäisin jopa että suurimmalle osalle ihmisistä tulee huono olo vaikka sipsipussin jälkeen. Sen verran koukuttavaksi on nopeiden hiilareiden ja rasvan yhdistelmä tehty että pussi menee loppuun vaikka ällöttää jo puolessa välissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo kaveri tuhdissa kunnossa vatsamakkaroineen, mutta ei olisi minusta tuohon. 1/2 täytekakkua!!
Lihavat usein hokevat tätä että eiväthän he aina jotain kakkua syö, arkisinhan he syövät pelkästään salaattia tms. Mutta jos jonkun laihan nähdään kerrankin syövän liian vähän taikka liian paljon niin heti ollaan sitä mieltä että kaikki laihat naiset kiduttavat itseään syömällä vain yhden salaatinlehden päivässä taikka heillä on kaikilla niin epäreilun mahtava metabolismi että voivat aina syödä aivan mitä vaan lihoamatta. Ja itsensä kiduttaminen/geenit ovat asioita jotka ovat joko niin älyttömiä ettei sellaista kannata ruveta tekemään taikka sellaisia joille ei mahda mitään, eli ylipainoisen on helppo sanoa että hoikkuus on aivan mahdoton päämäärä. (En sano tätä siksi että ajattelisin että kaikkien pitäisi olla hoikkia.) Olen vaan kyllästynyt tähän että hoikkien ihmisten syömisiä saa kyllä kommentoida ihan miten vaan, mutta jos menee kritisoimaan jotain ylipainoisen ihmisen mättämisiä... auta armias.
Ei se yhden aterian syömisen näkeminen todista paljon mitään kenenkään ruokavaliosta.
Missä maailmassa sinä oikein elät, kun siellä ylipainoisen ruokavaliota ei saa kritisoida? Sehän on suurta kansanhuvia, siitä on tehty ohjelmia, sitä kuvaillaan juuri tuollaisilla sanoilla kuin "mättäminen"? Itse olen sitä mieltä, ettei kenenkään, lihavan eikä laihan, syömisiä tarvitsisi ruotia ja kritisoida pyytämättä, mutta se ei selvästikään ole mahdollista. Kehopositiivisuus on no-no ja lihavat varmasti laihtuvat, kun tarpeeksi kritisoidaan, samoin laihat oppivat syömään enemmän (kuitenkaan lihomatta), kun annoskoon pienuutta taivastellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä maailmassa sinä oikein elät, kun siellä ylipainoisen ruokavaliota ei saa kritisoida? Sehän on suurta kansanhuvia, siitä on tehty ohjelmia, sitä kuvaillaan juuri tuollaisilla sanoilla kuin "mättäminen"? Itse olen sitä mieltä, ettei kenenkään, lihavan eikä laihan, syömisiä tarvitsisi ruotia ja kritisoida pyytämättä, mutta se ei selvästikään ole mahdollista. Kehopositiivisuus on no-no ja lihavat varmasti laihtuvat, kun tarpeeksi kritisoidaan, samoin laihat oppivat syömään enemmän (kuitenkaan lihomatta), kun annoskoon pienuutta taivastellaan.
Myös hoikat ihmiset voivat "mättää", en näe mitään väärää tämän sanan käyttämisessä. Minun maailmassani ylipainoisen ruokavaliota saa kyllä kritisoida, mutta jos siitä menee edes mainitsemaan jotain joku vetää aina heti herneen nenään ja ei näköjään pysty ymmärtämään mitään muuta siitä mistä oli puhe eikä varsinkaan sitä mikä oli koko kommenttini pointti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kumma juttu että herkuttelun jälkeen tulee aina poikkeuksetta huono olo mutta ei kuitenkaan pysty vastustamaan kiusausta. Jonkinsortin huumetta se ruokakin taitaa olla..
Niin, sinulle. Miksi herkuttelusta tulisi huono olo? Hyvä olohan siitä tulee. Jos ruoka on sinulle huumetta, sinulla on syömishäiriö.
Minkä sortin hiekkap*llu täytyy olla että vetää herneen nenään (ja väittää toisella olevan syömishäiriön) mikäli joku ei tunne samoja asioita jonkun sokerip*skan syömisestä? Itsellenikin tulee liian sokerin syömisestä paha olo, mutta kyllä minä silti himoitsen suklaata. Tämä ei ole merkki yhtään mistään syömishäiriöstä.
Olen samaa mieltä. Väittäisin jopa että suurimmalle osalle ihmisistä tulee huono olo vaikka sipsipussin jälkeen. Sen verran koukuttavaksi on nopeiden hiilareiden ja rasvan yhdistelmä tehty että pussi menee loppuun vaikka ällöttää jo puolessa välissä
Liian sokerin syöminen, pussi menee loppuun. Miksi näin? Miksi pitää syödä liikaa sokeria eikä vain muutamaa karkkia? Miksi pitää syödä PUSSI sipsejä, eikä paria kourallista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välillä on kyllä pakko kieltäytyä herkuista, jos haluan edelleen +35v pysyä hoikkana ja että vatsalihakset erottuu. Joskus tottakai herkuttelen, mutta hyvin usein pyrin pitämään kalorit mielessä.
Ymmärrän halun pysyä hoikkana mut mikä tarkoitus on vatsalihasten erottumisella? Minulle riittää että tiedän niiden siellä olevan ja minua palvelevan. Enkä nyt lainkaan arvostele tapaasi elää, todellakaan.
Äh, taidan olla kalkkis :)
Ei siinä oikeastaan olekaan mitään järkeä. Tykkään vain, kun ne erottuvat ja vatsa ei yhtään turpoa. Näkyvät vatsalihakset ovat itselleni palkinto vuosien kovasta ahertamisesta salilla, vaikka ei niitä kukaan muu näe kuin mieheni. Usein kyllä mietin, ettei tässä ole mitään järkeä, mutta toisaalta näin on helpompi hallita sitä valtavaa makeanhimoa ja tarvetta herkutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös hoikat ihmiset voivat "mättää", en näe mitään väärää tämän sanan käyttämisessä. Minun maailmassani ylipainoisen ruokavaliota saa kyllä kritisoida, mutta jos siitä menee edes mainitsemaan jotain joku vetää aina heti herneen nenään ja ei näköjään pysty ymmärtämään mitään muuta siitä mistä oli puhe eikä varsinkaan sitä mikä oli koko kommenttini pointti.
Kommentin pointti oli ilmeisesti se, että yksittäisestä ruokailusta ei voi päätellä mitään ruokavalion kokonaisuudesta? Tämän ymmärsin ja tästä olen samaa mieltä. Jostain syystä tämä piti kääntää joksikin hoikat-ylipainoiset-vastakkainasetteluksi, mihin tartuin.
Miksi niitä herkkuja pitää ahmia niin paljon kerralla? En voi käsittää, että vedetään litra jäätelöä, puolikas kakku tai sitten kymmenen lettua kerralla. Ihan hirveää ylensyömistä. Tulekoo tuosta todellakin hyvä olo?
Ap:n tutulla on ainakin syömiset hallussa, ja tuo on juuri sitä kohtuullista syömistä. Pisteet hänelle.
Naisten vartaloiden koon kyttääminen ja arvosteleminen on hyvä tapa luoda epäsolidaarisuutta naisten välille. Keho on jokaisen henkilökohtainen asia, miksi emme voisi olla rauhassa sellaisia kuin olemme, laihoja tai lihavia, vähän tai paljon syöviä? Miksi ihmeessä tähän pitää liittyä niin paljon arvottamista? Jos joku tulee sanomaan terveys, niin huudan. Terveyttä ei voi pelkistää painoon, ja kehorauhan rikkominen ei johda kuin syömishäiriöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ruoka ei maistu yhtä hyvältä kuin miltä hoikkuus tuntuu.
Muijat peukuttavat innoissaan proanasivujen mottoa... kate mossilta lähtöisin.
Kate Mossin suosikkihuume heroiiniin varmasti vaikutti tuohon hyvän olon tuntuun.
Sellaista joka suupalan laskemista minun elämäni ainakin oli ennen kuin luovuin ajatuksesta olla hoikka. Nyt mennään normaalipainon ylärajoilla ja elämä on paljon rennompaa ja mukavampaa. Varmaan tuokin tyyli joillekin sopii, minulle ei sopinut.
Ei kai noita kokonaissyömisiä voi lettujen määrällä mitata. Itse syön ihan normaalisti, mutta voisin hyvinkin syödä vain puolikkaan letun, ihan sen vuoksi, että en kehtaisi olla syömättäkään, jos joku on ne kuitenkin laittanut. Letut ovat mielestäni pahoja, tulen niistä aina huonovointiseksi, ja ilma kiertää mahassa seuraavina päivinäkin.
Ihmiset vetävät nykyään niin paljon herkkua naamaan että kummastellaan jos joku syö vain yhden jäätelötuutin koko paketin sijasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ihan samalla tavalla hoikat vetävät herneen nenään jos heidän ruokavaliostaan jotain mainitsee, esimerkkinä vaikka tämä ketju. 😘
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ihan samalla tavalla hoikat vetävät herneen nenään jos heidän ruokavaliostaan jotain mainitsee, esimerkkinä vaikka tämä ketju. 😘
Niin, kyllä minuakin ihmetyttää jos lihavat alkavat jakamaan ruokailuun liittyviä vinkkejä vaikka itse vetävät naamaansa ties kuinka paljon moskaa.
Eivät myöskään ymmärrä että jos kävelee esim 3km niin se nollaantuu jos vetää palkinnoksi jonkun tupla power protein patukan missä on liki 500 kaloria plus kaikki muu epäterveellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran oli ollut pari viikkoa yli +25 helle ja eräs nainen ei pystynyt ostamaan YHTÄ tuuttijäätelöä kun tulee kaloreita. Huhhuh!
Mikä logiikka tuossa on? Eli jos on kuuma niin silloin on pakko syödä jäätelöä? Mun kotimaassa on kuusi kuukautta +32 enkä siltikään syö jäätelöä kovin usein.
No vaikkapa sellainen logiikka, että kun suomessa kerrankin on kiva ilma, niin voi vähän juhlistaa sitä!
Suomen kesähän on kerran vuodessa vaan, ja silloinkin lyhyt ja vähäluminen...
Vierailija kirjoitti:
Säälittävää tämä lihavien naisten kateus hoikkia naisia kohtaan. Tällä palstalla se kyllä käy ilmi joka päivä!
Onneksi olen itse hoikka enkä mikään syöttöporsas.
Sinä oletkin mies.
Osa on myös geneettisesti hoikkia ja voivat syödä mitä vaan. Itse olen tällainen. Minulla aineenvaihdunta lisääntyy, jos syön herkkuja eli vatsa menee sekaisin kermasta ja vehnästä ja tulee nopeammin ulos. Tämä asia voi herättää närää lihavammissa ihmisissä, jotka ovat ikuisella dietillä. Ihmisiä on niin erilaisia.