Sinä nainen, joka löysit Tinderistä parisuhteen - auta siskoa mäessä!
Taas pettymykseen (kaveruuteen) päättyneen, "tosielämässä" alkaneen ihastuksen jälkeen olen miettinyt Tinderin kokeilemista. Useat kaverini ovat sieltä parisuhteen löytäneet (kestot nyt 2-5 vuotta), mutta tiedän että sen maine on, että koko homma on vain irtoseksin hakemista.
Siispä miten siellä kannattaa viestiä, että etsii jotain vakavampaa? Kuvat olisivat pari kasvoista, pari kauempaa, vaatteet päällä -tyylisiä. Mutta te jotka löysitten pitempiaikaisen parisuhteen sieltä - kirjoititteko profiilitekstiin mitä etsitte, vai otitteko vaan rennosti ja katsoitte mihin suuntaan mahdolliset keskustelut lähtivät? Kauanko kirjoittelitte ennen kuin tapasitte?
Olen siis 36-vuotias ikisinkku, joka ei halua naimisiin eikä lapsia, mutta en myöskään etsi yhden illan hupia. Tunnen olevani aivan liian vanha tällaiseen, mutta en halua jämähtää yksin kotiinkaan, joten haluan haastaa itseni tekemään jotain uutta. Tiedän olevani hauskaa seuraa ja ihan hyvännäköinenkin - olen vain pihalla siitä miten netissä herätetään kiinnostus, aletaan jutella ja lopulta päädytään tapailemaankin?
Kommentit (84)
Ei tinderistä mutta muista sähköisistä deittipalveluista kokemukseni parin vuoden takaa:
Muutama kokovartalo-harrastuskuva, joissa kasvotkin näkyi mutta ammattini vuoksi ei helposti tunnistettavissa. Perustiedot (ikä, asuinpaikka, harrastukset, työ- ja parisuhdestatukset). Luonteenpiirteet ja elämänarvot lyhyesti, muutama toivomus miehelle (ei mitään tarkkoja listoja vaan tyyliin liikunnallinen, savuton, omillaan toimeentuleva). Ihan perushuttua siis, asialliseen mutta kevyeen sävyyn ilmaistuna 😊
Ja sitten se tärkein, eli etten harrasta yhden illan juttuja tai muuta säätöä vaan olen ns. tositarkoituksella liikkeellä, joten seikkailijat siirtyköön seuraavaan ilmoitukseen 😄 Sain todella runsaasti asiallisia vastauksia asiallisilta miehiltä, treffit niidenkin kanssa jotka eivät sytyttäneet olivat hyviä ja mukavia kokemuksia. Toki vastauksenlukutaitoa vaaditaan, jotta erottaa ei-potentiaaliset heti ekasta viestistä. Kumppani löytyi muutamassa viikossa, vaikkei todellakaan ollut mikään pakko-saada-joku-tilanne päällä 😊
Vinkit: vain muutama viesti perusasioiden selvittämiseksi, sitten rohkeasti treffeille avoimin mielin. Tsemppiä 👍
N41
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita ei-filteröidyt kuvat, joissa on tavalliset vaatteet päällä. Älä tykkää miehistä, joilla on kuvia heistä puolialastomina. Ole avomielinen siitä kenen kanssa juttelet ja lähde rohkeasti kaffeelle uusien ihmisten kanssa. Itse kävin parin vuoden aikana noin 40 ensitreffit, ensi kesänä tinder-matchin kanssa juhlitaan häitä jos korona suo.
Joo mitään filttereitä en käytä, en halua että kuva on liian hyvä koska sittenhän mies pettyy (niinhän itsekin pettyisin).
Oliko deittailu sinulle helppoa vai jännititkö noita ensitreffejä? Tuntuu niin isoilta määriltä nämä kun itseäni jännittää ennen kuin olen koko Tinderiin edes kirjautunut :D. Totta kai tiedän että kaikkea voi oppia ja ehkä ajan kanssa se helpottaisi, tai ehkä minun ei tulisi käytyä tai tarvitsisi käydä kymmenillä treffeillä.
Onnea tulevalle hääparille :).
No jaa, treffit julkisella paikalla ja sille treffikumppanille ei tarvitse antaa omaa numeroa tai osoitetta, niin ei tarvii jännätä sitä, että tuleeko siitä riesaa jos hän ei käy ihan täysillä. Uusien ihmisten tapaaminen ei sillä tavalla ole minua jännittänyt sen jälkeen kun on jokusen kerran muuttanut uudelle paikkakunnalle tuntematta ennestään ketään. Suurin osa ihmisistä on ihan mukavia, kun antaa heille mahdollisuuden osoittaa sen. Ei ensitreffejä tarvii jännittää.
Kiitos! :)
Ei tinderistä, mutta muualta...
Ilmoitin hakutekstissä etten etsi parisuhdetta, vaan vakituista seuraa aikuiseen seurusteluun. Eli seksiä joo, mutta sen lisäksi pitäisi olla valmis käymään ulkona, syömässä, leffassa, standuppia katsomassa.
Löytyi se tyyppi, jonka kanssa ne kuuluisat kemiat kohtasi niin, että kahdeksan vuotta mennyt enemmön tai vähemmän saman katon alla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kirjoitat heti siihen esittelytekstiin että etsit vain vakavaa suhdetta, suuri osa miehistä painaa sulle ruksia ja tällöin sun pisteytys siellä laskee, koska lähes kaikki miehet etsivät siellä kevyempää touhua. Algoritmi tulkitsee, että olet hyvin huonotasoinen, ja tällöin näyttää sulle miehiä jotka ovat samalla algoritmilla, eli todella huonoja. Todella. Vaikka toki on hyvä, että nämä kevyempää etsivät eivät valitse sinua, niin tämän takia sä et tule näkemään niitä varteenotettavia vaihtoehtoja, jotka myös etsivät vakavempaa. Kokemuksesta puhun, kannattaa mieluummin jutella henkilön kanssa ja sitten kysellä missä mielessä tämä on liikkeellä. Todennäköisemmin myös kertoo totuudenmukaisesti tällöin, toisin kuin silloin, kun henkilö tietää jo että etsit vakavaa ja tulee teeskentelemään sinulle etsivänsä myös, vaikka haluaa vain valehdella saadakseen helpommin. Jos mies esim kertoo että hän on vain katselemassa tarjontaa, jotain hauskaa tms voit jo päätellä. Samat miehet tulevat kertomaan olevansa etsimässä vakavaa suhdetta, jos olet tämän jo heille paljastanut. Siitä että ilmoittaa jo esittelytekstissä etsivänsä vakavaa ei ole mitään hyötyä.
Kiitos, tätä juuri yritin kysellä tuolla aiemmin, että miten se Tinder oikeasti toimii. En ollut kuullut tällaisesta pisteytyksestä aikaisemmin tai että se tulkitsee tykkäysten määriä näin. Yksi miespuolinen kaverini on supersuosittu siellä ja hän saa päivittäin useita matcheja, helposti kymmeniä viikossa. Varmaan juuri siksi kun hänestä tykätään ja hänelle näytetään kauniita ja suosittuja joista tietenkin hän tykkää, ja niin se pyörii eteenpäin. (Offtopic mutta sen miehen elämä on ihan uskomatonta, hän ei ole vielä koskaan joutunut itse iskemään naista ja hetken hupeja on ollut varmasti yli 100... joillakuilla vaan on se lahja, köyhä se on kuin kirkonrotta mutta hiton hyvännäköinen :D)
Jos vaan osaat englantia, kannattaa googlata tinderin algoritmit! Sieltä löytyy todella hyviä vinkkejä, esim. kuinka monelle prosentille sun kannattaa antaa tykkäyksiä. Algoritmisi laskee jos annat kaikille tai olet liian nirso. Suosittelen myös goldin kokeilua.
Suosittelen myös laittamaan ensimmäiseksi kuvan (ja mielellään useammankin) jossa hymyilet. Vaikka niin naisista kuin miehistä tuntuu että hymytön kuva on kivempi ja jotenkin cool, ja oma hymy ruma, niin toinen sukupuoli ei asiaa näin ajattele. Tinderissä päätökset tehdään kymmenesosa sekunneissa, niissä kiinnitetään huomiota toisen positiviiseen ilmeeseen (tämä ihminen on varmasti mukava ja iloinen ja näin helposti lähestyttävä!), ei siihen että yksi hammas vähän sojottaa väärään suuntaan.
Itse löysin kumppanin Tinderistä. Kannattaa ehdottomasti (jos on varaa) ottaa tinder gold versio, maksaa noin 30e/kk. Sillon tulee enemmän tarjontaa ja parempia matcheja ja suo tarjotaan enemmän muille. Sen lisäksi voit laittaa asetuksista että näyt vain niille kenestä itse olet tykännyt.
Kannattaa myöskin mennä nopeasti treffeille pitkien jaaritteluiden sijaan sillä treffeillä vasta näkee millanen toinen on.
Nr 71: Jos saisit itse matcheja kauniiden naisten kanssa ja he haluaisivat kanssasi seksiä (mutta ei sen enempää), niin kieltäytyisit ja etsisit sitä vaatimatonta seinäruusua, joka haluaisi kanssasi parisuhteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siihen profiilitekstiin kannattaa kirjoittaa, että on vakavissaan liikenteessä, mutta silti jotkut ehdottelee panojuttuja. Itse lähdin treffeille vaikka seuraavana päivänä, jos mies vaikutti mukavalta, en nähnyt järkeä odotella pidempään, koska tavatessa vasta näkee onko oikeasti kiinnostunut. Mä kävin melkein 30 eri miehen kanssa treffeillä (osaa tapailin pidempäänkin) ennen kuin tärppäsi.
Siis ei jumalauta. Mimmit maistelee KOLMEAKYMMENTÄ Tinder-munaa ihan vaan koeajorundilla. Horoilu on saanut tänä päivänä ihan uudet mittasuhteet.
Jep. Ei ole mikään ihme, että liki joka jamppa törmää ghostaileviin ja nopeasti takavasemmalle tekosyillään häipyviin naisiin näinä päivänä. Pimpsa on kuin rajaton Tinder-luottokortti, aina voi veivata kulliautomaatista seuraavan.
Mutta miksi? Siksi että miehet juoksevat sen perässä. Jos miehet eivät olisi niitä h*roja, maailma olisi hyvin erilainen paikka.
Kyllä v*tuttaakin suuresti nuo selkärangattomat oman sukupuolen kollegat, jotka madellen ryömii ja konttii että saisi sitä p*mpsaa ja suo naisille sen P*mpsan valtaistuimen.
Olin tinderissä vuonna 2015 ja silloin kenellekään ei oikein ollut profiilissa tekstejä, jos oikein muistan. Mitä nyt katsellut kavereiden tinderien selausta, niin suurimmalla osalla on jonkinlainen teksti profiilissa.
Mulla kävi joko hitonmoinen tuuri tai sitten en ole pantavan näköinen, koska en saanut yhtäkään ehdottelu-viestiä. Kävin tinderin kautta muutaman miehen kanssa treffeillä ja näistä sitten päädyin nykyiseen mieheen.
Aika tarkkaan valikoin miehiä, tosin annoin myös mahdollisuuksia, vaikka kuvat eivät olleet parhaita. Kuitenkin heti skippiin meni paidattomat miehet ym. Jotenkin osasin valikoida sellaiset miehet, jotka etsivät myös parisuhdetta.
Tsemppiä tinderöintiin! Ei minusta oikein apua ollut, mutta halusin kertoa, että tinderistä voi löytää parisuhteen.
Merkitystä on sillä miten tinderiä käyttää. Jos etsit parisuhdetta niin paidaton vessaselfie ei ehkä ole paras kandidaatti. Sen sijaan mies joka ei välttämättä ole ulkonäöllisesti komea, saattaa profiilissaan kuulostaa sinulle sopivalta. Kokeile häntä mieluummin. Mieti tarkkaan mitä sinä oikeasti tarvitset parisuhteelta. Kaikki haluavat sen komean bodarin, mutta olisitko onnellinen jos mies olisi koko ajan salilla ja patistaisi sinua liikkumaan enemmän?
Suosittelen juttelemaan vain muutamalle kerrallaan. Kerää korkeintaan 10 matchiä ja piilota profiili. Keskity tutustumaan niihin muutamiin. Jos ei lähde toimimaan, poista match suosiolla. Jos kukaan ei ole kiinnostava, swaippaile vähän lisää. Viikon parin viestittelyn jälkeen olet varmastikin päässyt perille siitä onko mies treffiainesta vai ei. Käy treffeillä rennoin, avoimin mielin. Minä olen huolellisen alkukarsinnan ansiosta tavannut vain mukavia miehiä tinderistä ja avopuolisonikin löysin sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Merkitystä on sillä miten tinderiä käyttää. Jos etsit parisuhdetta niin paidaton vessaselfie ei ehkä ole paras kandidaatti. Sen sijaan mies joka ei välttämättä ole ulkonäöllisesti komea, saattaa profiilissaan kuulostaa sinulle sopivalta. Kokeile häntä mieluummin. Mieti tarkkaan mitä sinä oikeasti tarvitset parisuhteelta. Kaikki haluavat sen komean bodarin, mutta olisitko onnellinen jos mies olisi koko ajan salilla ja patistaisi sinua liikkumaan enemmän?
Suosittelen juttelemaan vain muutamalle kerrallaan. Kerää korkeintaan 10 matchiä ja piilota profiili. Keskity tutustumaan niihin muutamiin. Jos ei lähde toimimaan, poista match suosiolla. Jos kukaan ei ole kiinnostava, swaippaile vähän lisää. Viikon parin viestittelyn jälkeen olet varmastikin päässyt perille siitä onko mies treffiainesta vai ei. Käy treffeillä rennoin, avoimin mielin. Minä olen huolellisen alkukarsinnan ansiosta tavannut vain mukavia miehiä tinderistä ja avopuolisonikin löysin sieltä.
Olen ihan samaa mieltä ensimmäisestä virkkeestä. En ymmärrä, miksi miehet postaavat itsestään paidattomia vessaselfieitä, ne on ihan järkyttävän naurettavia :-DDDDDDDDDDDD
Mutta jos mies ei ole omaan silmään komea eli puoleensavetävä, niin ei kannata yrittää. Parisuhde on myös seksisuhde, se on suhde jossa sen toisen ihmisen pitää olla sellainen, jota tekee mieli katsella ja kosketella ja rakastella. Jos ulkonäössä tai tyylissä on jotain, mikä heti "tökkää vastaan" niin ei kannata.
Yksikään palstamies ei olisi valmis kokeilemaan 130+ kiloisen naisen kanssa vain siksi, että tämä profiilissaan kuulostaa sopivalta ;-)
Naisille kyllä helppo alusta miehiin nähden kun lukee näitä kommentteja.
M37
Itsestäni laitoin vain kaksi kuvaa: kivannäköisen kasvokuvan, josta myös tunnistaa minut kadulla sekä kokovartalosiluetin, josta huomaa et oon normaalipainoinen. Koin itseni vähän pinnalliseksi tuota lisätessäni, mit sit tajusin et oon tinderissä eivätkä miehet varmasti yhtään vähemmän pinnallisia. Molemmat kuvat oli hieman artsyja ja luonnollisesti niin onnistuneita kuin mahdollista, mutta silti realistisesti minun näköisiäni. Ei tyrkkyjä. Profiilitekstiin kirjoitin kuvaavia asioita itsestäni, en toiveita suhteelle tai kumppanille.
Miehiä valikoin todella rankalla kädellä. Eka tietty katsoo kuvaa, näin karsiutui ehkä 50%, joista epäilin etten voisi syttyä livenä. Ollaan nyt realistisia, ulkonäkökin vaikuttaa. Jäljellejääneistä sit karsiutu ehkä 80% tekstin perusteella, mm kaikki ne, joilla tekstiä ei ollut tai se oli vaan todella tylsä. Jos en samaistunut profiiliin yhtään, heivasin, tiesin etten ehdi vaan chattaileen ja deittaileen.
Jututin ehkä n. kymmenkuntaa miestä, joista onneks vaan yks paljastui urpoksi. Kahden kans kävin treffeil ja muutaman viikon pääst poistinkin sit koko homman.
En pitäisi pakollisena kirjoittaa auki että etsii suhdetta, sillä sen ymmärtää kyllä siitäkin, painottuuko profiili herutuskuviin vai harkittuun tekstiin. Mut ei kannata maksimoida määrää vaan laatua, mieluummin pyrkii puhumaan kolmelle kiinnostavalle kuin ettii 30 sinnepäin olevaa eikä ehdi tutustua niistä kehenkään.
Tulee kyllä väkisinkin mieleen, että nämä jotka ovat löytäneet kumppanin vain parin tapaamisen jälkeen, eivät aseta kummoisia vaatimuksia. Mä en ole millään löytänyt kaltaistani miestä Helsingistä. Kouluja käynyt, mutta kädet tukevasti mullassa! Paljon siellä on miehiä, joille riittää sali ja leffat. Mä kaipaan sen lisäksi luonnossa liikkumista, itsensä sivistämistä & jatkuvaa kehittämistä, uteliaisuutta, leikkisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Tulee kyllä väkisinkin mieleen, että nämä jotka ovat löytäneet kumppanin vain parin tapaamisen jälkeen, eivät aseta kummoisia vaatimuksia. Mä en ole millään löytänyt kaltaistani miestä Helsingistä. Kouluja käynyt, mutta kädet tukevasti mullassa! Paljon siellä on miehiä, joille riittää sali ja leffat. Mä kaipaan sen lisäksi luonnossa liikkumista, itsensä sivistämistä & jatkuvaa kehittämistä, uteliaisuutta, leikkisyyttä.
Valitettavasti yksisarvisia ei ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni, jotka ekoilta treffeiltä löysivät jonkun, löysivät kyllä erittäin mukavat, hauskat, älykkäät ja vielä hyvännäköisetkin kumppanit... Ap
Vierailija kirjoitti:
Itsestäni laitoin vain kaksi kuvaa: kivannäköisen kasvokuvan, josta myös tunnistaa minut kadulla sekä kokovartalosiluetin, josta huomaa et oon normaalipainoinen. Koin itseni vähän pinnalliseksi tuota lisätessäni, mit sit tajusin et oon tinderissä eivätkä miehet varmasti yhtään vähemmän pinnallisia. Molemmat kuvat oli hieman artsyja ja luonnollisesti niin onnistuneita kuin mahdollista, mutta silti realistisesti minun näköisiäni. Ei tyrkkyjä. Profiilitekstiin kirjoitin kuvaavia asioita itsestäni, en toiveita suhteelle tai kumppanille.
Miehiä valikoin todella rankalla kädellä. Eka tietty katsoo kuvaa, näin karsiutui ehkä 50%, joista epäilin etten voisi syttyä livenä. Ollaan nyt realistisia, ulkonäkökin vaikuttaa. Jäljellejääneistä sit karsiutu ehkä 80% tekstin perusteella, mm kaikki ne, joilla tekstiä ei ollut tai se oli vaan todella tylsä. Jos en samaistunut profiiliin yhtään, heivasin, tiesin etten ehdi vaan chattaileen ja deittaileen.
Jututin ehkä n. kymmenkuntaa miestä, joista onneks vaan yks paljastui urpoksi. Kahden kans kävin treffeil ja muutaman viikon pääst poistinkin sit koko homman.
En pitäisi pakollisena kirjoittaa auki että etsii suhdetta, sillä sen ymmärtää kyllä siitäkin, painottuuko profiili herutuskuviin vai harkittuun tekstiin. Mut ei kannata maksimoida määrää vaan laatua, mieluummin pyrkii puhumaan kolmelle kiinnostavalle kuin ettii 30 sinnepäin olevaa eikä ehdi tutustua niistä kehenkään.
Mietin joo tuota kuvien määrääkin... Tosiaan tuo suosittu miespuolinen kaverini laittoi maksimimäärän kuvia, tekstiä pari sanaa. Ja matcheja sataa... En usko että mitenkään voisin olla niin suosittu. Eli siinä mielessä odotankin että saisin enneminkin 3 kuin 30 matchia, saati sitten mielenkiintoista keskustelua. Katsotaan rohkistunko kokeilemaan.
Miehinen näkökulma, kun Tinderiä selaillut muutaman vuoden vaihtelevasti.Osa miehistä voi laittaa kaikki suoraan oikealle, mutta itse olen kriittisempi. Ohessa juttuja, mitkä auttavat ainekin minua tekemään valintaa vasen/oikea.
Rehelliset hyvät kuvat. En ymmärrä miten minun pitäisi tykätä, jos kuvassa hedelmäasetelma ja/tai maisemakuva. Osalla ainoa kuva ihmisestä on noin 15 metrin päästä, jolloin saa arvailla kohteen sukupuoltakin. Profiilin omistaja selvästi erotettavissa kuvista. Tullut vastaan profiilia, missä joka kuvassa 3+ ihmistä. En osannut tulkita kuka kuvan ihmisistä olisi ollut profiilin henkilö.
Kuvaus tekstinä, ei emojeina. Lapset, lemmikit ja tupakointi on minusta hyvä kertoa jo profiilissa. Näissä helposti showstoppereita ja ei kummallekaan kivaa, jos asia selviää myöhemmin.
En kirjoittanut profiiliin että etsin parisuhdetta. Olen kuullut kavereilta, että sekin voi olla huono juttu: miehet jäävät jankkaamaan että miksi eivät kelpaa. Olen hyvin vaatimattoman näköinen, joten se pitää pelkän seksin vonkaajat loitolla, lisäksi itse swaippailin vain miehiä, jotka vaikuttivat profiilitekstinsä perusteella samanhenkisiltä kuin minä. Olin myös kirjoittanut oman profiilini siten, että se mielestäni kertoi minusta ja huumorintajustani. Mätsejä tuli vähän, mutta suurin osa oli tosi mukavia ja pääsin useille onnistuneille treffeille. Yksistä treffeistä syntyi sitten parisuhde - heti viestitellessä tuli tunne, että ollaan samalla aaltopituudella. Sanoisin siis, että kannattaa olla nirso: mätsien laatu on tärkeämpää kuin määrä.
Vierailija kirjoitti:
Miten et onnistunut valikoimaan noita piirteitä yhtään profiilin perusteella?
Itse löysin miehen, joka lähtee mun kans kulttuuritapahtumiin, taidenäyttelyihin, vaeltamaan ja juoksupolulle. Jonka kanssa synkkaa henkisesti ja fyysisesti. Tiesin jo profiilin perusteella että on yhteiset kiinnostukset ja ajatusmaailma on samantyylinen, viestitellessä kävi ilmi et huumori toimii. Ainoa minkä testaaminen jäi pakollakin tapaamiseen oli fyysinen kipinä, mut edellisten perusteella oli vahva syy olettaa et sekin toimisi.
Nimenomaan se, et lähtee kaikkien kans treffeille ainoastaan väsyttää. Jos ei tekstin ja kuvien perusteella oo mitään kiinnostavaa sanottavaa, miks livenä olis sen paremmin?
Kiitos, tätä juuri yritin kysellä tuolla aiemmin, että miten se Tinder oikeasti toimii. En ollut kuullut tällaisesta pisteytyksestä aikaisemmin tai että se tulkitsee tykkäysten määriä näin. Yksi miespuolinen kaverini on supersuosittu siellä ja hän saa päivittäin useita matcheja, helposti kymmeniä viikossa. Varmaan juuri siksi kun hänestä tykätään ja hänelle näytetään kauniita ja suosittuja joista tietenkin hän tykkää, ja niin se pyörii eteenpäin. (Offtopic mutta sen miehen elämä on ihan uskomatonta, hän ei ole vielä koskaan joutunut itse iskemään naista ja hetken hupeja on ollut varmasti yli 100... joillakuilla vaan on se lahja, köyhä se on kuin kirkonrotta mutta hiton hyvännäköinen :D)