Sinä nainen, joka löysit Tinderistä parisuhteen - auta siskoa mäessä!
Taas pettymykseen (kaveruuteen) päättyneen, "tosielämässä" alkaneen ihastuksen jälkeen olen miettinyt Tinderin kokeilemista. Useat kaverini ovat sieltä parisuhteen löytäneet (kestot nyt 2-5 vuotta), mutta tiedän että sen maine on, että koko homma on vain irtoseksin hakemista.
Siispä miten siellä kannattaa viestiä, että etsii jotain vakavampaa? Kuvat olisivat pari kasvoista, pari kauempaa, vaatteet päällä -tyylisiä. Mutta te jotka löysitten pitempiaikaisen parisuhteen sieltä - kirjoititteko profiilitekstiin mitä etsitte, vai otitteko vaan rennosti ja katsoitte mihin suuntaan mahdolliset keskustelut lähtivät? Kauanko kirjoittelitte ennen kuin tapasitte?
Olen siis 36-vuotias ikisinkku, joka ei halua naimisiin eikä lapsia, mutta en myöskään etsi yhden illan hupia. Tunnen olevani aivan liian vanha tällaiseen, mutta en halua jämähtää yksin kotiinkaan, joten haluan haastaa itseni tekemään jotain uutta. Tiedän olevani hauskaa seuraa ja ihan hyvännäköinenkin - olen vain pihalla siitä miten netissä herätetään kiinnostus, aletaan jutella ja lopulta päädytään tapailemaankin?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole kumppanin löytääkseen valmis muuhun kuin istumaan kotona ja selaamaan puhelimella ventovieraiden ihmisten kuvia, niin sietääkin jäädä yksin.
Heh. Olen etsinyt 20 vuoden ajan kumppania aikas monista paikoista ja monilla tavoilla. Tätä vain en ole ennen kokeillut, siksi mietin uskallanko. AP.
Löysin Tinderin kautta nykyisen mieheni. Olin kyllä n. 10 vuotta nuorempi kuin ap, mutta tässä oma toimintastrategiani:
- Tapaa mahd paljon ihmisiä. Tätä ei vaan voi korostaa liikaa. Eihän sitä töissäkään ihastu ensimmäisenä vastaantulijaan. Toki "se oikea" voi osua sattumalta heti ensimmäisillä treffeillä eteen, mutta väittäisin että huomattavasti todennäköisemmin näin ei käy. Ei siis kannata jäädä liikaa miettimään, kenet "pyyhkäisee oikealle". Toki jotain seulontaa voi harrastaa, mutta ei kannata alkaa liikaa nirsoilemaan. Minulle kävi monesti niin, että kun lähdin profiilin perusteella aika matalilla odotuksilla liikenteeseen, tyyppi yllättikin livenä todella positiivisesti. Ja toisinpäin.
- Vaikka ei hakisikaan yhden illan juttuja, niin kyllä niistä kuvista voi mielestäni hyvän maun rajoissa välittyä jotain vietteleviä signaaleja. Flirttailu ja keimailu kuitenkin on ihan normaalia parisuhdekäyttäytymistä, eikä Tinder ole mikään Linkedin. Kyllä se seksikkyys antaa myös alitajuisia biologisia viestejä potentiaaliselle kumppaniehdokkaalle. Tietysti on sitten eriasia poseerata pikkuruisissa alusvaatteissa huulet törröllä, sitä en ehkä suosittelisi jos haluaa ihan parisuhdetta eikä vaan sitä seksiä. Mutta että jotain sellaista kuvaa kehiin, mistä näkee, että viihtyy omassa kehossa jne.
- Onnistuin ainakin itse karsimaan näitä yhden yön juttuja hakevia ihan sillä, että ehdotin treffailuksi päiväkävelyä puistossa, jäätelöllä käyntiä tai muuta päiväohjelmaa. Ei mitään lasilliselle lähtemistä pilkun jälkeen. Myöskin se mielestäni kertoo jotain, jos mies ehdottaa tapaamista tunnin/parin päähän, tai ylipäänsä hyvin nopeasti ensimmäisen viestin vaihdon jälkeen. Ainakin siitä tulee hyvin vahvasti sellainen fiilis, että ollaan kaveriporukalla viihteellä ja toiveena löytää nopeaa seuraa...
- Viestittelyn ja ensitapaamisen aikataulutuksen suhteen huomasin omalla kohdallani toimivan parhaiten, että tapaaminen oli melko varhaisessa vaiheessa. Esim, että ensin kirjoiteltiin muutama päivä (ja ihan niin, että käy ilmi miehenkin haluavan oikeasti tutustua; kyselee harrastuksista jne), ja sitten se tapaaminen. Mielestäni ei ole hyvä vitkuttaa sitä ensitapaamista liikaa, sillä viesteistä saatu vaikutelma voi erota aika paljonkin siitä livevaikutelmasta, ja jos molemmat ehtivät ensin rakentaa sitä "mielikuvitushenkilöä" liian pitkään, voikin se todellisuus yllättää. Minulle kävi esimerkiksi niin, että erään miehen kanssa kirjoiteltiin ensin useamman viikon ajan ja hän vaikutti todella ihastuneelta. Sitten tavattiin, ja sen yhden tapaamisen jälkeen hän ilmoitti melko tylysti, etten vastannutkaan yhtään hänen luomaansa mielikuvaa. Ei siis kiinnostanut nähdä uudestaan. Kului pari kk ilman yhteydenpitoa, kunnes hän ehdotti uutta tapaamista. Siinä vaiheessa oma intoni oli jo lopahtanut, ja olin aika ihmeissäni huomiosta, ennen kuin hän kertoi nähneensä minut pari kertaa kaupassa. Päättelin tämän sitten niin, että sen alkushokin jälkeen hän vasta pääsi rauhassa seurailemaan "oikeaa minua", olemusta jne, eikä se ollutkaan ehkä ihan niin iso pettymys sen jälkeen kun se viestitellessä rakenneltu mielikuvitushenkilö oli murskattu
- Jos mahdollista, kannattaa nähdä useamman kerran ja antaa aikaa tutustumiselle. Monesti minulle ainakin kävi niin, että jos ensitreffit olivat uskomattomat, toiset olivatkin pettymys. Se ehkä johtui siitä, että ensimmäisen tapaamisen jälkeen odotukset kasvoivat liian suuriksi, ja pettymys oli vaan sitten väistämätön seuraus. Toisaalta taas, joskus jäi ensimmäisellä tapaamisella vähän ristiriitainen tunnelma, mutta toisella kerralla pystyikin juttelemaan rennommin/huomasi uusia puolia toisesta/treffiohjelma oli osuvammin valittu.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin asenne kannattaa muuttaa, ei ole mitään ikää milloin ei voisi hakea parisuhdetta. Toisekseen esittelytekstiin lyhyt kuvaus itsestä, sitten voi kertoa olevansa etsimässä parisuhdetta ei lyhyttä hupia. Lähtökohtaisesti ei ole aikaa milloin pitää nähdä, mutta järkevää olisi suht nopeasti tavata jos tuntuu kiinnostavan, koska totuus selviää vasta livenä. "Turhaa" kirjoitella kauan ihmisen kanssa, jos kemiat eivät sitten pelaakaan. Kannattaa varautua ihmeelliseen käytökseen ja siihen, että matcheja poistellaan sanomatta + varsinkin sinulla naisena siihen, että miehet ehdottavat seksiä.
Joo tuo on varmasti ihan totta, että parempi nähdä ennenmin kuin myöhemmin. Ja kaverit mainitsivat että tuota poistoa tapahtuu paljon - tulee match, aloitat keskustelun, ja boom, mies poistaa välittömästi. Varmaan ovat niitä jotka laittavat sydäntä kaikille ja vasta sitten katsovat että mikäs rumilus sieltä moikkailee...
"9. Ota ”jos haluu saada, on pakko antaa-asenne”
- Mitä tämä tarkoittaa?"
Eiköhän se ole selvää, jos haluat tutustua johonkin mieheen paremmin. Miehellä pitää olla kannustimia olla seurassasi pitemmän aikaa, siis enemmän kuin 2 treffikertaa
Aikuiset ihmiset pelaa Tinderiä. Hohhoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvat järkeviä, ei mitään herutusta, ehkä näyttää niissä joku harrastus tms mitä voi käyttää keskustelun avauksena ujommatkin miehet.
Tekstiin vähän itsestäsi ja mitä haet, kiinnostaa järkeviä, jos jaksavat lukea sun tekstit ja katsoa kuvat.
Heti kirjoitella, jos joku kiinnostava, lopettaa keskustelut alkuunsa, jos keskustelun suunta on sulle väärä.
Ja kannattaa tavata yleisellä paikalla, vaikka puistossa tai kahvilla, jos on tullut hyvin juttuun viestien perusteella. Livenä näkee oikeasti millainen tyyppi on. Voi myös ehdottaa soittamista ennen treffejä.
Komppaan tätä kommenttia. Itse en loppujen lopuksi käynyt kovin monilla Tinder-treffeillä (ehkä kahden miehen kanssa), kun löysinkin sieltä nykyisen kumppanini. Minulle oli tärkeää, että miehellä luki jotain järkevää profiilissaan, pelkät kuvat eivät riittäneet. Mätsäsimme heti, ja laitoin miehelle huumoripitoisen tekstin, joka liittyi hänen profiiliinsa. Kirjoittelimme ehkä päivän, pari, kunnes menimme treffeille ja siitä lähtien olemme olleet erottamattomia.
Oma profiilini: kuvia vain minusta. Pari kasvokuvaa, ehkä yksi vartalokuva, jossa oli huumoria mukana. Tekstissä kerroin itsestäni muutamia asioita, mm. pituuteni (olen normaalia lyhyempi), koska yleensä siihen kiinnitetään huomiota erityisesti pitkien ihmisten osalta. Jotain harrastuksia taisi olla mainittuna (ei matkailu, jooga, viinit). Tekstin tulisi olla suht lyhyt, mutta niin että siitä mies saa tarpeeksi irti viestittääkseen sinulle. Moni mies ihmetteli kyllä, jos viesteissä kysyin, mitä he etsivät Tinderistä, kun kerroin itse etsiväni vakavaa parisuhdetta.
Ihanaa kuulla että onnisti :). Mietin että jos mainitsen esim. missä maissa olen asunut (edelleenkin ulkomailla, saatan siis vaikka matchata jonkun kanssa joka on noista maista)... Tai tosiaan jotain kiinnostuksenkohteita mutta ei liian kliseistäkään. Ellei lähde huumorilla long walks on the beach -linjalle :D.
Laita ei-filteröidyt kuvat, joissa on tavalliset vaatteet päällä. Älä tykkää miehistä, joilla on kuvia heistä puolialastomina. Ole avomielinen siitä kenen kanssa juttelet ja lähde rohkeasti kaffeelle uusien ihmisten kanssa. Itse kävin parin vuoden aikana noin 40 ensitreffit, ensi kesänä tinder-matchin kanssa juhlitaan häitä jos korona suo.
Vierailija kirjoitti:
Paras vinkki ikinä: Älä katso kuvia, lue vain tekstit
Ok, mutta tämä ei auta oman profiilini luomisessa kun kuvia sinne on pakko laittaa :).
Vain Tinderiä käyttämättömät ihmiset kuvittelee sen olevan pelkkä pano-äppi.
Vierailija kirjoitti:
Jos menet ekaa kertaa Tinderiin, niin ota huomioon, että alkuun tulee tosi paljon profiileja vastaan ja samoin matcheja. Sitten viimeistään parin viikon jälkeen homma tyrehtyy. Jos siis matchaat jonkun sellaisen kanssa, joka on itsekin vasta ladannut Tinderin, niin taatusti teillä molemmilla on myös muita keskustelukumppaneita. Voi olla alkuun fiksua rajoittaa omaa tinderöintiä, ettei notku siellä kaikki illat.
Lähde Tinderiin sillä asenteella, että käyt treffeillä ja tutustut ihmisiin. Älä lähde etsimään parisuhdetta, vaikka sen pohjimmiltasi haluaisitkin, koska silloin ennakkoasenteesi voi tehdä deittailusta liian vakavaa heti alkuunsa. Tinderistä löytyy kyllä myös vakavissaan olevia miehiä, varsinkin tuossa 35+ ikäluokassa.
Löysin itse parisuhteen Tinderistä, vaikka aikomuksenani oli vain katsoa, millainen sovellus on käydä huvikseen treffeillä.
Miten tuo siis toimii, että profiilit vähenevät? Ihan siksikö että olet jo nähnyt kaikki vai vähenevätkö suositukset jonkun algoritmin mukaan? Asun miljoonakaupungissa että sen puolesta täällä varmaan populaa riittää myös Tinderiin.
Ja toi on kyllä totta ettei saa ottaa liian vakavasti. Enkä varmasti vakavimmasta päästä naisia olekaan, kun en esim häistä ja lapsista haaveile vaikka ikää jo on tämän verran. Mutta muutenkin ei saisi jännittää tykkääkö joku musta vai ei, pitäisi vain rentoutua ja olla oma itsensä. Helpommin sanottu kuin tehty :).
Ensinnäkin, et ole liian vanha. Tinder on täynnä ikäisiäsi ihmisiä.
Itse aikalailla samanikäisenä ikisinkkumiehenä huomasin, että tarjontaa on paljon. Hankaluus tulee siinä, että profiilin ja kuvien perusteella on hankala tietää kuka on juuri se itselle sopiva henkilö. Jonkinlaista etukäteiskarsintaa joutuu tekemään ja aina ei voi olla varma tuliko tehtyä oikea päätös vai ei. Sitten on vielä se, että ei ole varmaa saako matchin niiden naisten kanssa joille antaa sydämen. Lopulta moni voi keskustelun perusteella paljastua ihan toisenlaiseksi ihmiseksi kuin profiilin perusteella oletin. Joidenkin kanssa keskustelu sujuu ja yhteys löytyy, kun taas toiset eivät keskustelu kuin muutamalla sanalla. Itse keskustelun ystävänä haluan ainakin jonkin verran tutustua toiseen keskustelemalla ennen kuin mahdollisesti oikeasti tavataan. Kaikille tämä ei sovi vaan haluavat joko nähdä nopeammin tai eivät innostu kaltaisestani miehestä, jonka jutteluinto saattaa antaa monelle epäröivän ja viivyttelevän vaikutelman.
Ohjeena on siis, että pitää yrittää ja epäonnistua. Harvoin heti löytää edes vähänkään itseään kiinnostavaa. Kannattaa myös olla avoimin mielin. Siitä alunperin vähemmän kiinnostavasta ihmisestä voikin paljastua se kaikkein kiehtovin ja mukavin tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
"9. Ota ”jos haluu saada, on pakko antaa-asenne”
- Mitä tämä tarkoittaa?"
Eiköhän se ole selvää, jos haluat tutustua johonkin mieheen paremmin. Miehellä pitää olla kannustimia olla seurassasi pitemmän aikaa, siis enemmän kuin 2 treffikertaa
Jaa. Sitten ei kiitos. Toisilla treffeillä en ole mennyt enkä tule menemään sänkyyn kenenkään kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, et ole liian vanha. Tinder on täynnä ikäisiäsi ihmisiä.
Itse aikalailla samanikäisenä ikisinkkumiehenä huomasin, että tarjontaa on paljon. Hankaluus tulee siinä, että profiilin ja kuvien perusteella on hankala tietää kuka on juuri se itselle sopiva henkilö. Jonkinlaista etukäteiskarsintaa joutuu tekemään ja aina ei voi olla varma tuliko tehtyä oikea päätös vai ei. Sitten on vielä se, että ei ole varmaa saako matchin niiden naisten kanssa joille antaa sydämen. Lopulta moni voi keskustelun perusteella paljastua ihan toisenlaiseksi ihmiseksi kuin profiilin perusteella oletin. Joidenkin kanssa keskustelu sujuu ja yhteys löytyy, kun taas toiset eivät keskustelu kuin muutamalla sanalla. Itse keskustelun ystävänä haluan ainakin jonkin verran tutustua toiseen keskustelemalla ennen kuin mahdollisesti oikeasti tavataan. Kaikille tämä ei sovi vaan haluavat joko nähdä nopeammin tai eivät innostu kaltaisestani miehestä, jonka jutteluinto saattaa antaa monelle epäröivän ja viivyttelevän vaikutelman.
Ohjeena on siis, että pitää yrittää ja epäonnistua. Harvoin heti löytää edes vähänkään itseään kiinnostavaa. Kannattaa myös olla avoimin mielin. Siitä alunperin vähemmän kiinnostavasta ihmisestä voikin paljastua se kaikkein kiehtovin ja mukavin tyyppi.
Ah, tuo yritys ja epäonnistuminen. Tämä on varmaan se inhottavin osa koko prosessia, ainakin itselleni. Siis muutenkin kuin Tinderissä. Varsinkin kun tosielämässä tavattujen miesten torjunta minua kohtaan on usein ollut jopa ilkeää. Vaikka itsetuntoni on ollut aina ihan tavallisen hyvä, tuo kyllä on kolhinut matkan varrella pahastikin, kun itse on ihastunut ja toinen täräyttää yllättäen kuinka olen tyhmä ja ruma ja ties mitä. Ja varmasi Tinderissä tai netissä muutenkin ilkeys on vielä helpompaa, kun toinen on vain kuva tai tapamisen jälkeenkin vain joku tyyppi. Toki toivoisin että suurin osa kuitenkin torjuisi kohteliaasti tai vaikka sitten edes sanomatta mitään, kyllä vanha kunnon ghostaaminen voittaa suorat haukut koska vaan :D. Mutta kiitos tästä, tässä oli hyvät pointit.
Kyllä osa ihmisistä löytää Tinderistä pysyvän seksikumppanin. Jopa elämänmittaisen. Mut joo, se on vain pekkä yhteensattuma! Vähän kuin menisit p0rn0-sivustoon vaatimaan yksinoikeutta...
Vierailija kirjoitti:
1. Älä ole ruma
2. Älä ole ylipainoinen
3. Älä ole kissaihminen
4. Älä tuo mukanasi muiden miesten siittämiä lapsia
5. Älä ole mielenterveysongelmainen
6. Älä ole takertuja
7. Älä ole voimaantunut tai feministi
8. Ole seksin suhteen avomielinen
9. Ota ”jos haluu saada, on pakko antaa-asenne”
10. Älä haaveile häistä, yhteisestä kodista ja lapsikatraasta
Jopas oli lista.
Kauneus on katsojan silmissä, jonkun mielestä ruma on toisen mielestä ok.
Ylipainoinen olen.
Kissaihminen myös, mikä vika siinä muka? Ihania eläimiä.
Lapsia ei ole eikä tule.
Olen sairastanut masennuksen, ei se tee minusta huonompaa.
Takertuja en ole
Mikä on voimaantunut? Olen kyllä feministi.
Avomielinen olen, muttan tee sellaista mitä en halua, kuten anaalijutut.
En tajunnut tuota saamisjuttua.
Haaveilen naimisiinmenosta, mutta en häistä, en yhteisestä asunnosta enkä lapsista.
Tuskin voit vaikuttaa siihen mitä miehet etsivät tai mitä HE ovat, omalla kommunikoinnilla sovelluksessa. Vaikka olisit neutraali, mielenkiintoinen tai ystävällinen. Joku on kiinnostunut aidosti, ja joku ei. Ehkä joku muu paikka etsiä (tai olla etsimättä) on helpompi kuin yksi sovellus. Toki kannattaa päästä jotenkin positiivisesti esille, olla aito
Päädyin Tinder-deitin kanssa naimisiin, joten kaikki on mahdollista :)
Täällä on jo ollut paljon hyviä vinkkejä. Esittelyteksi kannattaa kirjoittaa rehellisesti ja siihen kannattaa sisällyttää "tärppejä", esimerkiksi erilaisia mielenkiinnonkohteita tai luonteenpiirteitäsi, joista miesten on helppo aloittaa keskustelu. Persoonallisuus kirjoittaessa on plussaa, koska kaikkihan pitävät matkustelusta ja hyvästä ruuasta.
Kuvien on hyvä olla kohtuullisen uusia niin että niistä tunnistaa sinut. Hymy vetoaa aina.
Minä taisin kyllä yhdessä kuvassa vähän näyttää surulliselta ja myöhemmin paljastuin kissahulluksi feministiksi, mutta kyllä meillekin kumppaneita löytyy ;)
Vierailija kirjoitti:
Laita ei-filteröidyt kuvat, joissa on tavalliset vaatteet päällä. Älä tykkää miehistä, joilla on kuvia heistä puolialastomina. Ole avomielinen siitä kenen kanssa juttelet ja lähde rohkeasti kaffeelle uusien ihmisten kanssa. Itse kävin parin vuoden aikana noin 40 ensitreffit, ensi kesänä tinder-matchin kanssa juhlitaan häitä jos korona suo.
Joo mitään filttereitä en käytä, en halua että kuva on liian hyvä koska sittenhän mies pettyy (niinhän itsekin pettyisin).
Oliko deittailu sinulle helppoa vai jännititkö noita ensitreffejä? Tuntuu niin isoilta määriltä nämä kun itseäni jännittää ennen kuin olen koko Tinderiin edes kirjautunut :D. Totta kai tiedän että kaikkea voi oppia ja ehkä ajan kanssa se helpottaisi, tai ehkä minun ei tulisi käytyä tai tarvitsisi käydä kymmenillä treffeillä.
Onnea tulevalle hääparille :).
Profiilitekstiin vaan lyhyesti, että millä asialla oot liikkeellä.
Itse kuitenkin päätät kenen kanssa saat mätsin. Jos et halua seksiehdotuksia, niin älä tykkää miehistä, joilla ei ole profiilitekstiä. Vaikka olisi kuin kuuma mies tahansa.
Öh, kiitos. Kai? :D