Olenko ainoa jonka mielestä mieslääkärit ovat yleensä mukavampia kuin naislääkärit?
Kohdalleni tulleet naislääkärit olleet kylmiä ja koppavia. Mieslääkärit kirjoittavat herkemmin sairauslomaa ja kohtelevat lempeämmin. Mistähän johtuu?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen kokemus itselläni. Jo 10-vuotiaana sattui kohdalleni tyly naispuolinen lastenlääkäri ja siitä lähtien kokemukset olleet vastaavanlaisia. Paitsi aivan viime vuosina kolme viimeistä julkisen puolen lääkäriä on olleet nuoria naisia ja taitavia ja ystävällisiä. Mikähän muutos tässä on tapahtunut?
Olet kasvanut yli 10-vuotiaaksi.
En ole huomannut miehissä ja naisissa eroa. Molemmista löytyy molempia. Mukavia ja paskoja.
Paras mieslääkäri on ollut horoskooppimerkiltään rapu ja iältään 32v. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieslääkärit ovat epämiellyttäviä. Viimeksi jouduin mieslääkärille. Pelkäsin etukäteen lääkärin olevan mies. Ja niinhän se sitten olikin. Vieläkin ahdistaa ja valvottaa öisinkin tuo lääkärikäynti, vaikka siitä on jo monta kuukautta, n. puoli vuotta.
Kannattaisiko hoitaa pää kuntoon? Turhaan vatvot asiaa ja ylläpidät miespelkoa.
Miehet ovat itse aiheuttaneet miespelkoni. Tuokin lääkäri tunsi vastenmielisyyttä, kun hänen piti tutkia minua. Miehet pitävät minua niin vastenmielisenä että olen neitsyt vieläkin. Olen eläkkeellä miehiin kohdistuvan sosiaalisten tilanteiden pelon takia. Olen ollut lääkityksellä asian takia. Teini-ikäisenä olin terapiassa tämän asian takia. Olen ajatellut, että seksi miehen kanssa voisi vähentää pelkoani tai jopa poistaa sen. Mutta halukkaita miehiä ei löydy.
Olisiko sinulla jokin hyvä konsti, josta olisi apua?
No mulle on sanonut miespuolinen urologi, joka oli juuri tutkinut synnytyksestä jääneitä vaurioita: menihän se sisäänkin, niin pitihän sen tulla uloskin. MIETTIKÄÄ! Tämä siis oli erikoislääkärin vastaus siihen, kun kysyin, miksi synnytysvaurioista ei puhuta. Eikä siinä ollut kaikki.
Reilut 10v myöhemmin samassa sairaalassa tutkittavana ja leikattavana olleena kohtelu oli todella hyvää ja asiallista.
Mutulla heittäisin, että tämä johtuu siitä, että miehet hakeutuvat hoitotyöhön enemmän aidosta kiinnostuksesta alaa kohtaan. Naisissa, varsinkin vanhemmissa hoitajissa, on enemmän heitä, jotka ovat lähteneet alalle siksi, että se on niin sanotusti naisille sopiva ala, vaikka oma luonne ei sille soveltuisi lainkaan.