Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa jonka mielestä mieslääkärit ovat yleensä mukavampia kuin naislääkärit?

Vierailija
13.05.2020 |

Kohdalleni tulleet naislääkärit olleet kylmiä ja koppavia. Mieslääkärit kirjoittavat herkemmin sairauslomaa ja kohtelevat lempeämmin. Mistähän johtuu?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on yleensä rentoja ja mukavia.

Naisilla on taipumus olla kireitä ja ilman huumoria. Tämähän käy myös selväksi esimerkiksi Poliisit sarjassa. Ja nainen ei voi usein sietää toista naista.

Vierailija
22/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieslääkärit eivät puhu niin paljoa kuin naislääkärit. Tämä joskus hyvä joskus huono. Huonoa silloin, jos eivät kerro, mitä tutkivat, miksi ja mitä jatkotoimenpiteitä tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut sukupuolieroja. Jotkut lääkärit osaa hommansa, jotkut ei.

Vierailija
24/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän, että keskimäärin naispuoliset lääkärit

voivat olla ja ovat yleensä mukavampia. Toki silläkin on noin paljon vaikutusta että minkä ikäinen henkilö on ja onko kirurgi jne. Molemminpuolisesti olen kohdannut mukavia ja ei niin mukavia.

Vierailija
25/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on mennyt 50-50, yhdet lääkärit hirveitä sadisteja ja toiset hurmaavia, sukupuolesta riippumatta. Nuoret on yleensä olleet mukavampia kuin iäkkäämmät.

Itselläni aivan sama. Nuoret ovat mukavia.

Vierailija
26/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ap:n otanta on tietenkin erittäin laaja kattaen eri ikäryhmät ja erilaiset taustat, hetkellisen tilanteen jne.

Otanta on nuorista vanhoihin mies- ja naislääkäreihin julkisella ja yksityisellä, kotimaassa ja ulkomailla. Mieslääkäreistä olen saanut parempaa hoitoa ja palvelua. Ap

Vierailija
27/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu potilaasta. Kauniille olen mukava ja ystävällinen. Rumille en.

T.Mieslääkäri

Vierailija
28/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemuksien mukaan nuoret lääkärit on yleensä mukavia ja vanhat ikävämpiä, sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
29/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää paikkansa, vanhemmat mieslääkärit ovat humoristeja ja vähän vitsailevat vastaanotolla. Naislääkärit ovat vähän tosikkoja. Erityisesti miesgynet ovat paljon mukavia ja hellempiä kuin naisgynet. 

Vierailija
30/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että kivoja ja kylmiä on molemmissa sukupuolissa. Yleensä nuoret ovat vastaanottavaisempia, mutta olen päässyt myös vanhempien lääkäreiden hellään huomaan, niistä huomaa, että he nauttivat työstään nimenomaan terveyskeskuslääkäreinä. Ne, jotka eivät siitä pidä, ovat epämiellyttävimpiä. Veikkaan, että myös raha vaikuttaa siihen, miten hyvin lääkäri voi tehdä työnsä. Jos kokee, ettei voi budjetin takia auttaa potilasta, niinkuin haluaisi, niin kyllähän se syö motivaatiota.

Vierailija
31/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainostaan 1 mieslääkäri on saanut minut itkemään vastaanotolla. Oli kovin tyly ja vähättelevä paniikkioireistani ja ahdistuksesta, eikä edes noteerannut itkuani mitenkään. Kyseessä oli työpaikkalääkäri joka sai sitten myöhemmin potkut.

Vierailija
32/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti mieluummin menen miespuoliselle, on kyse sitten mistä tahansa lääketieteen alasta. Ainakin omalle kohdalle sattuneista miehet on olleet huomattavasti paremmin kartalla, eli pätevämpiä.

Vierailija
33/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan voi mitenkään yleistää, mutta omat kokemukset on että nuoremmat lääkärit naiset/miehet ovat ystävällisempiä kuin vanhemmat lääkärit, sukupuolella ei ole ollut merkitystä.

Vierailija
34/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten olen tavannut tasapuolisesti sekä mukavia mies- että naislääkäreitä. Jostain syystä miesgynet ovat kuitenkin olleet huomattavasti mukavampia ja asiallisempia kuin naiset. Rauhallisempia ja ymmärtävät jännittäviä potilaita paremmin. Naisgynet monesti provosoituvat potilaan jännityksestä ja rupeavat syyllistämään, että noinkohan sinulta mahtaa seksikään sujua (erään naisgynen suusta, olisi pitänyt uskaltaa tehdä valitus). En tiedä, miksi asetelma on niin usein näin päin.

Vierailija
35/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan samanlaisia kokemuksia. Toki epäkohteliaita löytyy molemmista sukupuolista, mutta enemmän heitä jostain syystä on naisissa. Tai heissä erityisesti on omalla kohdallani korostunut asenne, että ”vaadin” lääkäriltä jotain, vaikken ole sanonut mitään. Esimerkiksi nyt viimeksi etälääkäri (nainen) sanoi heti, että ”en mä voi lääkettä x määrätä sulle etänä”. No ensinnäkin voisi, koska olen sitä etälääkäriltä saanut ja B.) en edes pyytänyt ko. lääkettä. Ihme asenne siis! Toisella kertaa olin läsnä naislääkärin luona ja tämä huokaisee hyvin ylimielisesti ”paljonko sä nyt oot sitä sairaslomaa vailla?”. Sanoin että en ole sen takia täällä, vaan koska haluan apua sairauteen. Sama lääkäri palasi kuitenkin vielä uudestaan asiaan sairaslomasta, niin oli sanottava että usko jo: en ole täällä sairasloman takia, koska voin aivan hyvin olla sen 3 päivää saikulla omalla ilmoituksellaninin. Tarvitsen hoitoa ja sulla on lääkärinä tähän aivan väärä asenne.

Vierailija
36/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieslääkärit vaan on <3

Vierailija
37/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tavannut yhtään mukavaa mieslääkäriä. Tosi moni on jotenkin ylimielinen kuin kuvittelisi olevansa Jumala. Narsismia ehkä? Etenkin keski-ikäiset ja sitä vanhemmat miehet tuntuu olevan tällaisia. Kohtelevat potilasta tosi tylysti ja asiattomasti. Ja olen siis nainen itse. Mukavimpia on nuoret naislääkärit. Naisissakin tuntuu menevän niin että mitä vanhempi niin sitä ylimielisempi.

Vierailija
38/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkikseen ei enää mene juuri miehiä.

Vierailija
39/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan naislääkärit ovat "mukavampia" ts lähinnä rennompia.

Mieslääkärit ovat korostetun asiallisia.

T. Naispotilas

Vierailija
40/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmiten olen tavannut tasapuolisesti sekä mukavia mies- että naislääkäreitä. Jostain syystä miesgynet ovat kuitenkin olleet huomattavasti mukavampia ja asiallisempia kuin naiset. Rauhallisempia ja ymmärtävät jännittäviä potilaita paremmin. Naisgynet monesti provosoituvat potilaan jännityksestä ja rupeavat syyllistämään, että noinkohan sinulta mahtaa seksikään sujua (erään naisgynen suusta, olisi pitänyt uskaltaa tehdä valitus). En tiedä, miksi asetelma on niin usein näin päin.

Todellakin VAIN sinun kokemuksesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme