Olenko ainoa jonka mielestä mieslääkärit ovat yleensä mukavampia kuin naislääkärit?
Kohdalleni tulleet naislääkärit olleet kylmiä ja koppavia. Mieslääkärit kirjoittavat herkemmin sairauslomaa ja kohtelevat lempeämmin. Mistähän johtuu?
Kommentit (66)
Oma kokemukseni puoltaa ap:n näkemystä. Jopa nuorista kandeista miehet on parempia kuin naiset. Varsinkin nuoret naislääkärit on usein tosi epävarmoja, ei siinä tule potilaalle turvallinen olo. Miehet sentään osaa teeskennellä että tietävät mitä ovat tekemässä.
Vanhemmiten naislääkäreistä tulee sitten usein sellaisia kamalia Margaret Thatcher-tyyppejä.
Papeissa on muuten sama kuvio. Ne harvat hyvät papit on miehiä. Naiset aina järjestään ihan kauheita.
Vierailija kirjoitti:
Täysin päinvastainen kokemus. Useimmat mieslääkärit jotka ovat kohdalleni osuneet ovat olleet itseriittoisia, kylmiä ja heillä on ollut vaikeuksia potilan kohtaamisessa. Yleistä on myös se että aletaan kertoa potilaalle mitä hän tuntee ja millaisia oireita hänellä on. Kun potilas alkaa puhua niin suurin piirtein laitetaan sormet korviin ja lauletaan alalalalala. (ei kirjaimellisesti, mutta vaikutus on sama)
Näin Helsingissä.
Samanlaisia kokemuksia.
T. toinen Helsinkiläinen
Olen kroonisesti sairas 20v nainen, ravannut lääkärissä monia kymmeniä kertoja elämän aikana ja oman kokemukseni mukaan nimenomaan miehet ovat aina ilkeitä ja naiset kivoja. Uskon, että mieslääkärit kohtelevat minua ilkeästi, koska olen ylipainoinen. Naislääkärit taas ennemminkin säälii minua, koska varmasti ajattelevat minusta, että olen säälittävä ja menetetty tapaus. Ja niinhän minä olenkin.
Mieslääkärit ovat epämiellyttäviä. Viimeksi jouduin mieslääkärille. Pelkäsin etukäteen lääkärin olevan mies. Ja niinhän se sitten olikin. Vieläkin ahdistaa ja valvottaa öisinkin tuo lääkärikäynti, vaikka siitä on jo monta kuukautta, n. puoli vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin päinvastainen kokemus. Useimmat mieslääkärit jotka ovat kohdalleni osuneet ovat olleet itseriittoisia, kylmiä ja heillä on ollut vaikeuksia potilan kohtaamisessa. Yleistä on myös se että aletaan kertoa potilaalle mitä hän tuntee ja millaisia oireita hänellä on. Kun potilas alkaa puhua niin suurin piirtein laitetaan sormet korviin ja lauletaan alalalalala. (ei kirjaimellisesti, mutta vaikutus on sama)
Näin Helsingissä.
Samanlaisia kokemuksia.
T. toinen Helsinkiläinen
Sama täälläkin.
Huonoja kommunikoimaan, epäselviä puheessaan, etäisiä. Pätemisentarve kova.
T. Kaunis rouva
Onko kellään kokemusta muusulääkäreistä?
Vierailija kirjoitti:
Ainostaan 1 mieslääkäri on saanut minut itkemään vastaanotolla. Oli kovin tyly ja vähättelevä paniikkioireistani ja ahdistuksesta, eikä edes noteerannut itkuani mitenkään. Kyseessä oli työpaikkalääkäri joka sai sitten myöhemmin potkut.
Oikein sille!
Mieslääkärit flirttailee mulle! T. Nuori nainen
Näin miehenä kokemukseni ovat täysin päinvastaiset kuin mitä aapeella on.
Vierailija kirjoitti:
Pitää paikkansa, vanhemmat mieslääkärit ovat humoristeja ja vähän vitsailevat vastaanotolla. Naislääkärit ovat vähän tosikkoja. Erityisesti miesgynet ovat paljon mukavia ja hellempiä kuin naisgynet.
Hellempiä, just. Taitaa kyse olla omasta mielikuvituksestasi tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten olen tavannut tasapuolisesti sekä mukavia mies- että naislääkäreitä. Jostain syystä miesgynet ovat kuitenkin olleet huomattavasti mukavampia ja asiallisempia kuin naiset. Rauhallisempia ja ymmärtävät jännittäviä potilaita paremmin. Naisgynet monesti provosoituvat potilaan jännityksestä ja rupeavat syyllistämään, että noinkohan sinulta mahtaa seksikään sujua (erään naisgynen suusta, olisi pitänyt uskaltaa tehdä valitus). En tiedä, miksi asetelma on niin usein näin päin.
Todellakin VAIN sinun kokemuksesi.
Eihän tuo lainaamasi kirjoittaja muuta väittänytkään?
Tästähän on tutkimustakin (kvg), että potilaat kokevat naislääkärit empaattisemmiksi, mikä vaikuttaa suoraan myös hoitotulokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää paikkansa, vanhemmat mieslääkärit ovat humoristeja ja vähän vitsailevat vastaanotolla. Naislääkärit ovat vähän tosikkoja. Erityisesti miesgynet ovat paljon mukavia ja hellempiä kuin naisgynet.
Hellempiä, just. Taitaa kyse olla omasta mielikuvituksestasi tilanteessa.
Taitaa kyse olla siitä, että olet itse herneet nenään vetänyt naisgyne :D Kalahtiko kalikka?
Mullakin on kokemusta koppavista vanhemmista lääkäreistä. Mulle on kans puhuttu päälle ja jätetty kuuntelematta. Johtuukohan tuo siitä että joskus ennen vanhaan lääkäri oli Jumalasta seuraava. Nyt se sukupolvi joka näin ajatteli on jo kuollut. Nykyihmiset ei pidä lääkäreitä enää minään. Vanhempien lääkäreiden pääkoppa ei ehkä kestä tätä ja he purkavat potilaisiin vihaa tästä ja katkerana haluavat näyttää potilaalle paikkansa.
En ole huomannut vastaavaa.
Entisellä kotipaikkakunnalla niin mies kuin naislääkäritkin osasivat olla inhottavia. Toki eivät kaikki. Nykyisellä paikkakunnalla kaikki lääkärit ovat olleet mukavia.
Naapurikaupungissa hyvin usein kohtaa näitä ei niin mukavia lääkäreitä, eikä sukupuolella ole ollut mitään tekemistä asian kanssa, eikä iälläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten olen tavannut tasapuolisesti sekä mukavia mies- että naislääkäreitä. Jostain syystä miesgynet ovat kuitenkin olleet huomattavasti mukavampia ja asiallisempia kuin naiset. Rauhallisempia ja ymmärtävät jännittäviä potilaita paremmin. Naisgynet monesti provosoituvat potilaan jännityksestä ja rupeavat syyllistämään, että noinkohan sinulta mahtaa seksikään sujua (erään naisgynen suusta, olisi pitänyt uskaltaa tehdä valitus). En tiedä, miksi asetelma on niin usein näin päin.
Todellakin VAIN sinun kokemuksesi.
Eihän tuo lainaamasi kirjoittaja muuta väittänytkään?
Niin?
Miehet ovat hoitajina ainakin mukavempia. Paljon tullut vietettyä aikaa eri osastoilla hoidossa ja miehiltä saanut aina ystävällistä ja taitavaa palvelua. Naisissa riittää sitten taas niitä valittajia, että mikä nyt taas on vikana!
Vierailija kirjoitti:
Mieslääkärit ovat epämiellyttäviä. Viimeksi jouduin mieslääkärille. Pelkäsin etukäteen lääkärin olevan mies. Ja niinhän se sitten olikin. Vieläkin ahdistaa ja valvottaa öisinkin tuo lääkärikäynti, vaikka siitä on jo monta kuukautta, n. puoli vuotta.
Kannattaisiko hoitaa pää kuntoon? Turhaan vatvot asiaa ja ylläpidät miespelkoa.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat hoitajina ainakin mukavempia. Paljon tullut vietettyä aikaa eri osastoilla hoidossa ja miehiltä saanut aina ystävällistä ja taitavaa palvelua. Naisissa riittää sitten taas niitä valittajia, että mikä nyt taas on vikana!
Tämä on muuten totta! Päivystyksessäkin kun on käynyt, niin naishoitaja vittuilee ja käännyttää ovelta kotiin ja mieshoitaja kohtelee asiallisesti ja päästää lääkärille. Jopa ihan saman vaivan takia. Esim. migreenitippaankin pääsee vain silloin kun sattuu olemaan mieshoitaja tiskillä.
Yhden koppavan naislääkärin muistan. Miehiä on osunut kohdalle ainakin 5. Yksi tai kaksi kirurgia saattaa olla psykopaatteja. Nämä kaksi ulkomaalaisia miehiä.