Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa jonka mielestä mieslääkärit ovat yleensä mukavampia kuin naislääkärit?

Vierailija
13.05.2020 |

Kohdalleni tulleet naislääkärit olleet kylmiä ja koppavia. Mieslääkärit kirjoittavat herkemmin sairauslomaa ja kohtelevat lempeämmin. Mistähän johtuu?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan kaunis?

Vierailija
2/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni samansuuntaisia havaintoja. Olen ajatellut, että voi olla ihan sattumaakin, mutta toisaalta voi myös olla, että osa naislääkäreitsä kokee, että heidän pitää jotenkin todistella olevansa ammattimaisia ja "tieteellisiä", eivätkä halua antaa liian pehmoa kuvaa, että tulevat vakavasti otetuiksi ja siksi sitten käyttäytyvät vähän turhankin tiukan asiallisesti. Tiedä häntä, potilaana olisi kivampi, jos lääkäri olisi mukana. Toki olen törmännyt myös mukaviin naislääkäreihin ja ei todellakaan mukaviin mieslääkäreihin, joten ei tuo ole vain sukupuolesta kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mennyt 50-50, yhdet lääkärit hirveitä sadisteja ja toiset hurmaavia, sukupuolesta riippumatta. Nuoret on yleensä olleet mukavampia kuin iäkkäämmät.

Vierailija
4/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin päinvastainen kokemus. Useimmat mieslääkärit jotka ovat kohdalleni osuneet ovat olleet itseriittoisia, kylmiä ja heillä on ollut vaikeuksia potilan kohtaamisessa. Yleistä on myös se että aletaan kertoa potilaalle mitä hän tuntee ja millaisia oireita hänellä on. Kun potilas alkaa puhua niin suurin piirtein laitetaan sormet korviin ja lauletaan alalalalala. (ei kirjaimellisesti, mutta vaikutus on sama)

Näin Helsingissä. 

Vierailija
5/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavimmat ja ystävällisimmät ovat olleet naisia, sekä nuorempia että vanhempia. Käyn yleensä naislääkärillä jos pääsen valitsemaan. 

Vierailija
6/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen kokemus itselläni. Jo 10-vuotiaana sattui kohdalleni tyly naispuolinen lastenlääkäri ja siitä lähtien kokemukset olleet vastaavanlaisia. Paitsi aivan viime vuosina kolme viimeistä julkisen puolen lääkäriä on olleet nuoria naisia ja taitavia ja ystävällisiä. Mikähän muutos tässä on tapahtunut?

Vierailija
7/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan kaunis?

Kauneus on katsojan silmässä, mutta en pidä itseäni kauniina. Luonnettani on sanottu hyväksi.

Vierailija
8/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin päinvastainen kokemus. Useimmat mieslääkärit jotka ovat kohdalleni osuneet ovat olleet itseriittoisia, kylmiä ja heillä on ollut vaikeuksia potilan kohtaamisessa. Yleistä on myös se että aletaan kertoa potilaalle mitä hän tuntee ja millaisia oireita hänellä on. Kun potilas alkaa puhua niin suurin piirtein laitetaan sormet korviin ja lauletaan alalalalala. (ei kirjaimellisesti, mutta vaikutus on sama)

Näin Helsingissä. 

Oletko antanut suoraa palautetta kohtaamillesi lääkäreille?

Vierailija
9/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toisinpäin. Etenkin n. 50-vuotiaat mieslääkärit olleet todella ikäviä.

Vierailija
10/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt mukavuudesta tiedä, mutta mieslääkärit on aina ottaneet mun vaivat paremmin tosissaan ja olen saanut tarvitsemani avun.

Vierailija
11/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla toisinpäin. Etenkin n. 50-vuotiaat mieslääkärit olleet todella ikäviä.

Kohdalleni on tullut vain kaksi inhottavaa mieslääkäriä (molemmat nuoria). Viimeksi oli vanhempi mieslääkäri ja oli oikein mukava ja ystävällinen. Juttelimme hänen kanssaan lääketieteen termeistä. Ap

Vierailija
12/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilaana olen tavannut sekä hyviä mies- että naislääkäreitä. Vapaa-ajalla mieslääkärit ovat yleensä ylimielisiä besserwissereitä, mutta naislääkärit ovat ihan mukavia.

Vierailija
13/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa kun miettii, niin kyllä se noin menee. Ne harvat lääkärit mihin itse olen joutunut tai missä lapsen kanssa ollaan oltu, niin miehet on jotenkin ystävällisempiä ja kuuntelevaisempia. Naiset enemmän suorittaa. Juuri olin yhden mieslääkärin vastaanotolla ja sain kyllä tosi positiivisen vaikutelman. Pahoitteli esimerkiksi kovasti että joutui käyttämään maskia. 

Vierailija
14/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä naislekurit on olleet yleensä mukavampia, ei voi tietty yleistää, mutta enimmäkseen kivempia kuin mies mieslekurit. 

Vierailija
15/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoimmat kohdalleni osuneet lääkärit olivat nuori tyttölääkäri ja neljä-viiskymppinen mies lääkäri. Keikkaa heittävä tyttölääkäri ei uskaltanut uusia reseptiä. Kauhisteli että unilääkettä olen käyttänyt säännöllisesti pitkään. Krooninen vaiva niin minkäs sille voi? Tämä mies lääkäri kirjoitti turhia antibiootteja. Söin kaksi kuuria ja sitten toinen lääkäri noin 40 v nainen kirjoitti voiteen jolla tulehdus tokeni.

Se on niin tuurista kiinni minkälainen lääkäri osuu kohdalle. Vanhemmilla lääkäreillä on kokemusta että siksi ovat vähän parempia kuin nuoret. Nainen tai mies on omien kokemusten mukaan merkityksetöntä. Se mikä kaikille lääkäreille tuntuu olevan nykyään yhteistä on mielialalääkkeiden suorastaan tyrkytys. On ne ihmelääkkeitä kun käyvät mielialan lisäksi kipuihin ja unettomuuteen.

Siis lääkäreiden mielestä ne ovat todella monipuolisia lääkkeitä. Potilaana olen toista mieltä enkä kokeilujen jälkeen ole syönyt niitä mömmöjä.

Vierailija
16/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun mielestä naislekurit on olleet yleensä mukavampia, ei voi tietty yleistää, mutta enimmäkseen kivempia kuin mies mieslekurit. 

Niin ja olen mies.

Vierailija
17/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäät naiset on neuroottisia introvertteja.

Vierailija
18/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet. Minulla on ollut mies- ja naislääkäreitä varmaan aika 50/50 ja kyllä nämä naislääkärit vievät voiton. On ollut mukavia mieslääkäreitäkin toki. N29

Vierailija
19/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat monesti leppoisampia ja ystävällisempiä kyllä. Naiset taas kireitä ja tiukan asiallisia. Naisten tuskin tarvitsee todistella alalla mitään kun suurin osa uusista opiskelijoistakin on jo pitkään tainnut olla naisia. Ehkä ennemminkin valikoituu tietynlaisia persoonia.

Vierailija
20/66 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap:n otanta on tietenkin erittäin laaja kattaen eri ikäryhmät ja erilaiset taustat, hetkellisen tilanteen jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi