Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS 30–34-vuotiaista suomalaismiehistä ilman puolisoa oli 42 prosenttia ja 28–32-vuotiaista naisista 36 prosenttia.

Vierailija
13.05.2020 |

Parittomiksi näyttävät jäävän erityisesti kehnosti koulutetut. Samaan aikaan avioliitot ovat romahtaneet lukumäärällisesti ja siirtyneet hyväosaisten asiaksi. Hyväosaiset myös perheellistyvät. Mitä mieltä?

Kommentit (187)

Vierailija
181/187 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 31-v mies, korkeakoulutettu, palkka lähelle 4000 eur/kk. Eli minun pitäisi nyt oletettavasti tehdä kaikkeni, jotta voisin löytää oman naisen ja pariutua hänen kanssaan. Oletushan on se, että koska minulla ei toistaiseksi ole tuota unelmieni kaunotarta, niin elämäni on tyhjää ja merkityksetöntä. 

Omalla kohdalla ongelma kuitenkin on se, että koska minulla on ihan hauskaa näinkin, en ole juuri nyt hirveän kiinnostunut kaikesta siitä säädöstä, mitä pariutuminen toisi tullessaan. Ekaksi pitäisi jaksaa pelata hirveät määrät deittailuleikkiä, ja sen jälkeen vielä rakentaa yhteistä elämää sen toisen kanssa! Jotenkin ei nyt jaksa, ennemmin panostan uraani ja pidän hauskaa vapaa-ajalla. Enemmän kiinnostaa matkailu kuin paikalleen asettuminen. Haluaisin niin paljon kierrellä mm. Etelä-Amerikassa ja Ausseissa.

Kuulostat jonkin sortin autistilta tai tunnevammaiselta, joka ei ole koskaan rakastunut/rakastanut toista ihmistä sillä tavalla, että kaikki hänestä erossa vietetty aika on kuin kidutusta.

Puhut parisuhteesta säätämisenä, rasittavasta deittailuleikistä ja yhteisen elämän rakentamisesta kuin pakkotyönä. Tuommoisen kannattaakin pysyä sinkkuna.

Huvittavaa, että kirjoitus, johon vastasit oli asiallinen, omakohtainen kertomus siitä, miksi nuorta miestä ei parisuhde kiinnosta ja sinä päätit vastata siihen haukkumalla kirjoittajaa ja vetämällä johtopäätöksiä, joita kirjoituksen perusteella ei edes voi vetää, tämän luonteesta.

Se, että ei ole koskaan rakastunut niin, että erossa vietetty aika on kidutusta ei kerro tunnevammaisuudesta, vaan siitä, ettei tyyppi ole vielä elämänsä aikana kohdannut tämmöistä ihmistä. Eikä kaikki koskaan kohtaakaan, koska elämä ei ole mitään romanttista elokuvaa.

Osa naisista katsos raivostuu silmittömästi ellei miehet käyttäydy siten että naiset ovat paras palkinto maailma miehille. :)

Vierailija
182/187 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen julkisen talouden käy tätä menoa todella huonosti, kun lapsiluku painuu alas.

Minusta pitäisi kiireen vilkkaa saada lapsettomille ylimääräinen vero, näin alkuun vaikka 5% kaikista käytettävissä olevista tuloista (ml. pääomatulot), jotta valtion tulopohjaa saataisiin vähän levennettyä ja rahaa kerättyä niiltä, joiden ei tarvitse elättää alaikäistä.

Eläkeikää täytyisi myös nostaa ja eläkkeitä leikata, etenkin sieltä yläpäästä, mutta myös vappusataset täytyisi haudata niin syvälle, etteivät ne enää sieltä nousisi. Ansiosidonnaisen kestoa täytyisi rajata reippaasti nykyisestä, ainakin parilla kuukaudella. Yksinelävien asumistuen ylärajaa tulisi laskea n. 15% välittömästi.

Terveyskeskusmaksuja täytyisi korottaa heti 10%:lla, tietullit täytyisi ottaa käyttöön, samoin noin 1000€:n suuruinen lukukausimaksu yliopistoihin ja ammattikorkeakouluihin (ei toisen asteen kouluihin).

Kai sinä nyt ymmärrät, että 5% lisäveroja minun 3000e/kk kuukausipalkasta on kaikki pois kulutuksesta?

Ihan idioottimainen ehdotus. Eikö kuitenkin olisi parempi, että minä voi ostaa ne kampaamopalvelut siltä perheelliseltä kampaajalta, kuin maksaa noi veroina valtiolle ja leikata hiukseni itse?

Aika monella lapsettomalla on varaa säästää, useammin ainakin kuin perheellisillä joilla sitä pqskapaperia menee triplat eli kulutusta ja yhteiskunnan pyöritystä varmasti on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/187 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämässä parasta on kyllä naisten vanheneminen. :)

Nuorena saatte kaiken, mutta katsotaan kun se naama rupsahtaa, kellä on varaa vaatia ja mitä.

Samaa tahtia ne miehetkin vanhenee. Huono mies ei kelpaa nuorena eikä vanhana. Jos nuorena sellaiseen haksahtikin, niin miehestä pääsee helposti eroon. Seuraavaa voi silmäillä rauhassa tai viihtyä yksin. Sinä jostain syystä kuvittelet, että kaikille naisille tulee hirveä hätä, kun suhde loppuu. Hyvin monelle naiselle se on vaan helpotus.

Vierailija
184/187 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena saatte kaiken, mutta katsotaan kun se naama rupsahtaa, kellä on varaa vaatia ja mitä.

Samaa tahtia ne miehetkin vanhenee. Huono mies ei kelpaa nuorena eikä vanhana. Jos nuorena sellaiseen haksahtikin, niin miehestä pääsee helposti eroon. Seuraavaa voi silmäillä rauhassa tai viihtyä yksin. Sinä jostain syystä kuvittelet, että kaikille naisille tulee hirveä hätä, kun suhde loppuu. Hyvin monelle naiselle se on vaan helpotus.

Tässä kohtaa itse tykkään aina muistuttaa Kontulan tutkimuksesta, eli ihan suomalaisesta, jossa todettiin, että

- jos on kolmekymppisenä kokematon, on suuri todennäköisyys jäädä kokemattomaksi.

Ja vaikka sukupuolia ei mainittu niin kyllähän tuo miehiä koskee enemmän kuin naisia. Nainen saa vaikka 60-vuotiaana suht nuorta ja hyvännäköistä seuraa ihan vain menemällä Mummotunneliin sitten, kun korona-aika on ohi. Tai laittamalla nettiin ilmoituksen.

Vierailija
185/187 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen julkisen talouden käy tätä menoa todella huonosti, kun lapsiluku painuu alas.

Minusta pitäisi kiireen vilkkaa saada lapsettomille ylimääräinen vero, näin alkuun vaikka 5% kaikista käytettävissä olevista tuloista (ml. pääomatulot), jotta valtion tulopohjaa saataisiin vähän levennettyä ja rahaa kerättyä niiltä, joiden ei tarvitse elättää alaikäistä.

Eläkeikää täytyisi myös nostaa ja eläkkeitä leikata, etenkin sieltä yläpäästä, mutta myös vappusataset täytyisi haudata niin syvälle, etteivät ne enää sieltä nousisi. Ansiosidonnaisen kestoa täytyisi rajata reippaasti nykyisestä, ainakin parilla kuukaudella. Yksinelävien asumistuen ylärajaa tulisi laskea n. 15% välittömästi.

Terveyskeskusmaksuja täytyisi korottaa heti 10%:lla, tietullit täytyisi ottaa käyttöön, samoin noin 1000€:n suuruinen lukukausimaksu yliopistoihin ja ammattikorkeakouluihin (ei toisen asteen kouluihin).

Kai sinä nyt ymmärrät, että 5% lisäveroja minun 3000e/kk kuukausipalkasta on kaikki pois kulutuksesta?

Ihan idioottimainen ehdotus. Eikö kuitenkin olisi parempi, että minä voi ostaa ne kampaamopalvelut siltä perheelliseltä kampaajalta, kuin maksaa noi veroina valtiolle ja leikata hiukseni itse?

Aika monella lapsettomalla on varaa säästää, useammin ainakin kuin perheellisillä joilla sitä pqskapaperia menee triplat eli kulutusta ja yhteiskunnan pyöritystä varmasti on.

Kummasta luulet sen lapsettoman luopuvan? Ylimääräisestä kulutuksesta vai säästämisestä? Itse vähentäisin kulutusta, koska ilman säästöjä on turvaton olo.

Vierailija
186/187 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä jokin saamattomuuden miesten kostofantasia, joka ei pidä paikkaansa. Ei runsas huomio miesten puolelta ole mikään onni ja autuus, vaan usein todella epämiellyttävää ahdistelua. Lisäksi naiset ovat suuremmassa vaarassa joutua väkivallan kohteiksi ahdistelijoiden taholta kuin miehet. Vanhemmat naiset eivät kouri nuoria miehiä niin usein kuin vanhemmat miehet nuoria naisia. Oma poikaystäväni joutui muutama vuosi sitten kesätyöpaikassaan keski-ikäisen miespuolisen esimiehensä ahdistelemaksi, kun tämä tarttui sopivassa tungoksessa poikaystävän haaroihin. Poikaystävä oli todella raivoissaan ja järkyttynyt. Ajattelin silloin, että tuollaista naiset/tytöt joutuvat kokemaan usein ja järkytys on yhtä suuri.

Lisäksi harva suomalainen nainen on riippuvainen miehestään taloudellisesti. Olen itse yli 50 ja edelleen parisuhteessa. Elän elämäni parasta aikaan ilman talous- ja lastenkasvatushuolia. Kuopus muutti jokin aika sitten pois kotoa ja seksielämä piristyi kovasti. Vaikka naama on varmasti rupsahtanut, niin vaadin mieheltäni seksiä ja sitä minulle auliisti antaa ja tuntuu myös itse nauttivan.

Vierailija
187/187 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä jokin saamattomuuden miesten kostofantasia, joka ei pidä paikkaansa. Ei runsas huomio miesten puolelta ole mikään onni ja autuus, vaan usein todella epämiellyttävää ahdistelua. Lisäksi naiset ovat suuremmassa vaarassa joutua väkivallan kohteiksi ahdistelijoiden taholta kuin miehet. Vanhemmat naiset eivät kouri nuoria miehiä niin usein kuin vanhemmat miehet nuoria naisia. Oma poikaystäväni joutui muutama vuosi sitten kesätyöpaikassaan keski-ikäisen miespuolisen esimiehensä ahdistelemaksi, kun tämä tarttui sopivassa tungoksessa poikaystävän haaroihin. Poikaystävä oli todella raivoissaan ja järkyttynyt. Ajattelin silloin, että tuollaista naiset/tytöt joutuvat kokemaan usein ja järkytys on yhtä suuri.

Lisäksi harva suomalainen nainen on riippuvainen miehestään taloudellisesti. Olen itse yli 50 ja edelleen parisuhteessa. Elän elämäni parasta aikaan ilman talous- ja lastenkasvatushuolia. Kuopus muutti jokin aika sitten pois kotoa ja seksielämä piristyi kovasti. Vaikka naama on varmasti rupsahtanut, niin vaadin mieheltäni seksiä ja sitä minulle auliisti antaa ja tuntuu myös itse nauttivan.

Korjaus: siis poikaystävä joutui lukiovuosina ei muutama vuosi sitten ahdistelluksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme