Onko kehotus ”parisuhteen eteen pitää tehdä töitä” vain naisille? Mitä teidän miehet tekee?
Mietin että olen vuosikausia yrittänyt tekohengittää avioliittoani. Nyt tuntuu etten enää jaksa. Ei enää kiinnosta. En jaksa enää tsempata että kyllä tämä tästä ja yrittää ajatella positiivisesti, järjestää yhteistä tekemistä ja aikaa, puhua tunteistani, saada toistakin puhumaan, miettiä niitä parhaita puolia miehessä, niitä asioita joihin rakastuin, flirttailla ja buustata seksuaalista jännitettä välillämme. Koska se olen vain minä. Mieheni ei tee mitään näistä. Hän kyllä lähtee mukaan kaikkeen, mutta ei itse yritä yhtään.
Tiedän mitä lähipiirini sanoisi. Että hän tekee töitä. Hän tosiaan tekee töitä. Kellon ympäri. Oman sukuni mielestä se että mies tienaa hyvin, on työtä meidän parisuhteen eteen. Mutta kun minusta ei. Se ei lähennä meitä yhtään eikä pidä tätä liittoa kasassa eikä auta siihen että tunnen itseni ihan unohdetuksi.
Miten tämä teillä menee? Nainenko vain tekee ”töitä parisuhteen eteen”?
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
"Hei vähätellään ja haukutaan taas tässä ketjussa miehiä ja kehutaan samalla meitä itseämme."
Oletan vähän että muiden miehet jotenkin osallistuu, että se ei ole tällaista. Jos se on kaikilla tällaista niin sitten kai tässä ei tarvi mitään ihmetellä.
Ap
Minun mies sanoo joka päivä jotain ystävällistä, halaa ja pussaa ainakin kerran päivässä. Miettii omaa käytöstään jos on ongelmia ja riitoja ha miettii miten korjata asia. Nämä on kai sitä suhteen eteen työskentelyä. Mies on ihan perus kaljaa kittaava amis näin av-kielellä.
Lähtee sentään kaikkeen mukaan eikä vain pällistele kiusaantuneen säälivästi. Joudut varmaan sanelemaan ylitöiden vähentämisestä ja lisäämään toistoja niin paljon, että tottuu noihin juttuihin.
Meillä ei lähtenyt mukaan mihinkään ja osoitti käytöksellään, että kaikki parisuhdejutut ovat vain pakkopullaa. Ei kuitenkaan täysin välinpitämätön ollut, osasi järjestää omistushaluisia kohtauksia. Laskin omat ponnisteluni hänen tasolleen. Nyt haluaa eron. Menköön, ei tule ikävä.
Minä taas en ymmärrä, mitä se työnteko parisuhteessa on. Miksi siinä työtä pitää tehdä? Mieheni on sanonut minulla suhteen alussa, että minä ajattelen kuin mies. Eli ehkä sinun miehesikään ei tätä ymmärrä?
Nuo esimerkit mitä annoit, ei tunnu minusta työnteolta. Mutta minä en teekään noita asioita, jos ne vievät energiaa. Makaan vaikka sohvalla, jos tekemisen miettiminen tuntuu liian rankalta.
N51
Jos nainen on uhrautuvaisuuteen taipuva käy juuri noin. Olen noudattanut neuvoa, että naisen ei kannata antaa suhteeseen enemmän kuin kokee saavansa.
Mun mies esim järkkää treffit joka viikko. Tekee myös aloitteita asioista puhumiseen vaikka ei ole hänelle helppoa. Tekee niitä pieniä huomaavaisia tekoja. Pyytää anteeksi jos suutuspäissään käyttäytyy epäkypsästi, (kuten me kaikki joskus).
No sinä ja sukusi ovat molemmat oikeassa. Teillä on erilaiset tavat osoittaa rakkautta toisillenne. Voi olla, että olette molemmat turhautuneita tilanteeseen ja molemmat pysyvät siinä tavassa osoittaa rakkautta, jonka osaa ja siedätte väkisin epätasapainoa, joka teillä nyt vallitsee. Yleensä kumppani tarjoaa toiselle sitä, mitä itse kaipaisi kumppaniltaan. Joten voi myös olla, että mies ei oikeasti ymmärrä jotain olevan vialla.
Eli vielä suosittelen vähän miettimään itseäsi. Kerro kumppanillesi, että arvostat hänen työntekoaan, mutta vähempikin riittäisi, sillä kaipaat todellista yhteistä aikaa hänen kanssaan. Kysy, miksi miehesi tekee niin paljon töitä. Voi olla myös, että mies pakenee töihin, koska olet koko ajan suunnittelemassa jotain. Tai voi olla, että hän haluaa töillä mahdollistaa sen elintason, että voitte mennä ja tehdä asioita yhdessä. Oli kummin päin tahansa, niin oikeanlainen lähestyminen asian suhteen auttaa paljon paremmin.
Kirjoittaa rakkauskirjeitä. Hän on kielellisesti hyvin lahjakas ja tykkää kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en ymmärrä, mitä se työnteko parisuhteessa on. Miksi siinä työtä pitää tehdä? Mieheni on sanonut minulla suhteen alussa, että minä ajattelen kuin mies. Eli ehkä sinun miehesikään ei tätä ymmärrä?
Nuo esimerkit mitä annoit, ei tunnu minusta työnteolta. Mutta minä en teekään noita asioita, jos ne vievät energiaa. Makaan vaikka sohvalla, jos tekemisen miettiminen tuntuu liian rankalta.
N51
Ilman näitä tekoja olisimme kuin kämppäkaverit. Näiden minun yrittämisieni takia meillä edelleen on jotain miehen ja vaimon välistä toimintaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap voisi kokeilla tehdä "työtä parisuhteen eteen" vaikka viemällä matot ulos ja pesemällä lattiat sen sijaan, että roikkuu Av-palstalla ulisemassa.
Ja mitähän se auttaisi?
Vierailija kirjoitti:
No sinä ja sukusi ovat molemmat oikeassa. Teillä on erilaiset tavat osoittaa rakkautta toisillenne. Voi olla, että olette molemmat turhautuneita tilanteeseen ja molemmat pysyvät siinä tavassa osoittaa rakkautta, jonka osaa ja siedätte väkisin epätasapainoa, joka teillä nyt vallitsee. Yleensä kumppani tarjoaa toiselle sitä, mitä itse kaipaisi kumppaniltaan. Joten voi myös olla, että mies ei oikeasti ymmärrä jotain olevan vialla.
Eli vielä suosittelen vähän miettimään itseäsi. Kerro kumppanillesi, että arvostat hänen työntekoaan, mutta vähempikin riittäisi, sillä kaipaat todellista yhteistä aikaa hänen kanssaan. Kysy, miksi miehesi tekee niin paljon töitä. Voi olla myös, että mies pakenee töihin, koska olet koko ajan suunnittelemassa jotain. Tai voi olla, että hän haluaa töillä mahdollistaa sen elintason, että voitte mennä ja tehdä asioita yhdessä. Oli kummin päin tahansa, niin oikeanlainen lähestyminen asian suhteen auttaa paljon paremmin.
Kyllä hän tietää missä mennään. On tästä puhuttu.
Ap
Tunnepitoinen parisuhdekurssi. Löytyy netistä. Lyhyitä videoita, joiden katsomiseen ei mene arki-iltanakaan kauan. Harjoituksiin menee vähän enemmän aikaa. Parissa kuukaudessa ehditte hyvin käydä läpi koko kurssin, vaikka toisella on paljon töitä.
En koe että kumpikaan tekee "töitä", mutta toki nähdään molemmat jonkin verran vaivaa parisuhteen eteen. Esim niin että järjestetään kahdenkeskistä aikaa toisillemme säännöllisesti.
Voi Ap, osaisinpa auttaa.
Erosin vastaavassa tilanteessa. Koin ettei miestä kiinnosta parisuhde ja olin siinä oikeassa.
Keskustelu?
Oma exäni osasi sovittaa sanansa minua miellyttävästi etten tiedä siitäkään. Ehkä oma miehesi on vastuullinen ja oikeasti tarkoittaa mitä sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen on uhrautuvaisuuteen taipuva käy juuri noin. Olen noudattanut neuvoa, että naisen ei kannata antaa suhteeseen enemmän kuin kokee saavansa.
Mun mies esim järkkää treffit joka viikko. Tekee myös aloitteita asioista puhumiseen vaikka ei ole hänelle helppoa. Tekee niitä pieniä huomaavaisia tekoja. Pyytää anteeksi jos suutuspäissään käyttäytyy epäkypsästi, (kuten me kaikki joskus).
Luulen vähän että kun minä lakkaan tekemästä enempää kuin saan, niin sen jälkeen ollaan sitten vaan kavereita. Olen tuntenut velvollisuudekseni potkia tätä kuollutta hevosta, koska meillä on lapsia ja koska se on kuitenkin jotenkin pysynyt kasassa näin. Mutta loppu elämä on alkanut tuntumaan pitkältä ajalta.
Vierailija kirjoitti:
Tunnepitoinen parisuhdekurssi. Löytyy netistä. Lyhyitä videoita, joiden katsomiseen ei mene arki-iltanakaan kauan. Harjoituksiin menee vähän enemmän aikaa. Parissa kuukaudessa ehditte hyvin käydä läpi koko kurssin, vaikka toisella on paljon töitä.
Ok, kiitos vinkistä. Olen kyllä valmis kokeilemaan.
Ap
Ihminen on valmis tekemään työtä sen eteen mitä arvostaa ja mitä haluaa. Te näytätte haluavan ja arvostavan parisuhteessa hyvin erilaisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N51
Ilman näitä tekoja olisimme kuin kämppäkaverit. Näiden minun yrittämisieni takia meillä edelleen on jotain miehen ja vaimon välistä toimintaa.
Ap
Miksi se tuntuu sinulta ”yrittämiseltä?”. Kyllä minäkin halaan miestäni usein ohimennen, vaikka hän ei ole ihminen, joka halailee. Ei se silti minusta tunnu työnteolta tai yrittämiseltä.
Kuka kehottaa, missä tämä kehoitus on ja miten se jaetaan kehoitettaville? Miten tulkitset kehoituksen olevna vain naisille tarkoitetun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen vähän että kun minä lakkaan tekemästä enempää kuin saan, niin sen jälkeen ollaan sitten vaan kavereita. Olen tuntenut velvollisuudekseni potkia tätä kuollutta hevosta, koska meillä on lapsia ja koska se on kuitenkin jotenkin pysynyt kasassa näin. Mutta loppu elämä on alkanut tuntumaan pitkältä ajalta.
Arvostan sitä että jaksat tehdä yksin töitä suhteen eteen. Minä seuraan tuota neuvoa, koska olen laiskempi
"Hei vähätellään ja haukutaan taas tässä ketjussa miehiä ja kehutaan samalla meitä itseämme."